Käyttääkö joku muukin vielä yli 1v. pelkkää purkkiruokaa??

  • Viestiketjun aloittaja Sun
  • Ensimmäinen viesti
palma
Mä oon vasta 1-vuotiaan saanut tykkäämään purkkisapuskasta, ennen meni vain kotiruoka. Ne purkit on iso helpotus jos lapsi karjuu nälkäänsä tai kun ollaan poissa kotoa.
 
meillä
käytetään melkein pelkästään purkkiruokaa ja tyttö 1v 1kk...ainoastaan ehkä omatekemänä pottumuusi/makarooni jauhelihakastikkeella...tyttö tosi nirso,pieniruokainen ja 1v painokin vain 8,3 kg niin ajattelin että jos niin tykkää siitä purkkiruoasta niin syököön sitten sitä:).
 
Meillä kaapissa vielä ois noita purkkiruokia mut kauheen huono omatunto tulee jos annan niitä.. Anopillekkin jo kerkisin äksytä kun oli pojalle sellasen antanu vaikka nimenomaan sanoin et jääkaapissa on valmiiks tehty pasta et anna sitä! Eihän siitä haittaa oo vaikka söisikin mut pelko on sit mulla et ei suostu enää kotiruokaa syömään jos nyt annan purkista kun tökkii vähän vielä muutenkin tuo meidän kanssa saman ruuan syöminen..
 
Meillä on likka tällä hetkellä taas pelkällä purkilla, mutta ei ne oikein tahdo maistua. Yritettiin kokeilla maitoa ruokavalioon ja tuntui alkuun sopivan, mutta sitten jouduttiin ottamaan se kuitenkin pois. Nyt täytyy selvittää, kuinka paljon ja mitä rasvaa laitan likan ruokaan, jos syö pelkkää itsetehtyä. Se noissa purkeissa on "helppoa", että niissä on valmiiksi mietitty kaikki ravintoaineden suhteet, vaikken periaatteessa uskokaan virallisterveellisen ruokavalion paremmuuteen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
käytetään melkein pelkästään purkkiruokaa ja tyttö 1v 1kk...ainoastaan ehkä omatekemänä pottumuusi/makarooni jauhelihakastikkeella...tyttö tosi nirso,pieniruokainen ja 1v painokin vain 8,3 kg niin ajattelin että jos niin tykkää siitä purkkiruoasta niin syököön sitten sitä:).
No ei kai se siitä hirveästi tykkää, jos nirsoilee ja on pieniruokainen?
 
vieras
Toivottavasti ap:n lapsi ei ole lähiaikoina menossa päivähoitoon. Kaverin lapsi söi vähän yli vuoden ikäisenä vain 5 kk ikäisille tarkoitettu vauvamössöjä ja kas kummaa päiväkodissa niitä ei ollutkaan enää tarjolla. No, lapsi oli jonkun aikaa syömättä päivisin, joten aika kurja vaihtoehto sekin. Kärsiä nälkää vieraassa paikassa koko päivän, kun muutenkin hoidon aloitus oli iso juttu lapselle.
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Mä oon vasta 1-vuotiaan saanut tykkäämään purkkisapuskasta, ennen meni vain kotiruoka. Ne purkit on iso helpotus jos lapsi karjuu nälkäänsä tai kun ollaan poissa kotoa.
Täh? Meillä ei tarvi karjua nälkäänsä, pidetään huoli säännöllisistä ruoka-ajoista ja otetaan sit matkalla jotain kunnon evästä eikä mitään purkkisafkaa. Ruisreissari huoltsikalla ja pillimehu, se on siinä.
 
matkailija
Joo, 2v poika syö 1-3v purkkiruokaa edelleen päiväkodista tullessa ja joskus muullonkin jos meillä on jotain epäterveellistä (esim. ranskalaisia "hätäruokana" ) ja hyvin maistuu sekä koti- että purkkiruoka. Siis päiväkodista tullessa on lähes poikkeuksetta niin nälkäinen, että ruuan on pakko olla heti nenän edessä. Turha antaa leipää tms. välipalaksi -käy vaan niin että sitten poika syö pelkkää leipää eikä ruoka enää maistukaan, kun se on valmista.

En jaksa repiä tästä ressiä. Purkkiruoka on mun mielestä matkallakin parempi vaihtoehto kuin joku ajat sitten nuupahtanut sämpylä ja sokerimehu tai järjettömän kallis lasten annos jossa ei ole mitään muuta kuin einesnakkeja ja pussimuusia.
 
matkailija
Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:
Joo, 2v poika syö 1-3v purkkiruokaa edelleen päiväkodista tullessa ja joskus muullonkin jos meillä on jotain epäterveellistä (esim. ranskalaisia "hätäruokana" ) ja hyvin maistuu sekä koti- että purkkiruoka. Siis päiväkodista tullessa on lähes poikkeuksetta niin nälkäinen, että ruuan on pakko olla heti nenän edessä. Turha antaa leipää tms. välipalaksi -käy vaan niin että sitten poika syö pelkkää leipää eikä ruoka enää maistukaan, kun se on valmista.

En jaksa repiä tästä ressiä. Purkkiruoka on mun mielestä matkallakin parempi vaihtoehto kuin joku ajat sitten nuupahtanut sämpylä ja sokerimehu tai järjettömän kallis lasten annos jossa ei ole mitään muuta kuin einesnakkeja ja pussimuusia.
^Niin siis "päiväkodista tullessa ellei ole jotain eilistä ruokaa jota on tehty runsaammin, esim. kinkkukasvislaatikkoa tai keittoa". Eli ei joka päivä purkkisapuskaa kuitenkaan :)
 

Yhteistyössä