Käyttäisitkö tällaista talvihaalaria "ihmisten ilmoilla" ?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Virallisestihan tuo on ratsastushaalarin nimellä, mutta eikö tuo menisi muuallakin? Itse olen pakkasilla aina kaipaillut lämpöistä ulkoiluhaalaria, mutta ne markettien mallit on aina olleet sellaisia michelinukkelin mallisia pilkkihaalareita, että on jäänyt aina ostamatta...

 
vierailija
Miksiköhän haalareita pidetään nykyään vain vauvojen vaatteena? Eihän siitä ole kaukaakaan kun niitä lapset käytti koko ala-asteen ajan ja aikusilla naisilla oli niitä neonvärisiä muotihirviöitä! :)

Suomen ilmastossa sopisi oikein hyvin perus vapaa-ajan ulkovaatteeksi kaikenikäisille.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es ja .....
vierailija
Haalari on mukava malliltaan.
Itse koen haalarin todella epäkäytännölliseksi kun joutuu vessassa käydessään riisumaan myös yläosan (takki+housut yhdistelmässä takki vielä lämmittäisi kun käy ulkohuussissa).
 
vierailija
Käytössäni on tuosta vanhempi malli. Ei pinkkiä, vaan hiukan punaista, muuten haalari on mustaa ja harmaata. moni tulee kaupassa nykimään hihasta ja kyselemään, mistä olen ostanut. Nykyään aikuisilla tulee haalarin hankinta mieleen vasta kun näkee sellaisen toisen aikuisen päällä
 
Virallisestihan tuo on ratsastushaalarin nimellä, mutta eikö tuo menisi muuallakin? Itse olen pakkasilla aina kaipaillut lämpöistä ulkoiluhaalaria, mutta ne markettien mallit on aina olleet sellaisia michelinukkelin mallisia pilkkihaalareita, että on jäänyt aina ostamatta...

Mulla on just toi haalari ollut viime talvesta. Mä käytän sitä ihan normaaliin ulkoiluun vaikka onkin "ratsastushaalari". Se on aivan ihana, naisellinen ja lämmin ja istuu hyvin. Käytän talvella tosi usein, kun on pakkasta. Koot on aika reiluja eli kannattaa käydä kaupassa sovittamassa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Käytössäni on tuosta vanhempi malli. Ei pinkkiä, vaan hiukan punaista, muuten haalari on mustaa ja harmaata. moni tulee kaupassa nykimään hihasta ja kyselemään, mistä olen ostanut. Nykyään aikuisilla tulee haalarin hankinta mieleen vasta kun näkee sellaisen toisen aikuisen päällä
Multakin tullaan aina kysymään, että mistä olen ostanut mun haalarin. Välillä ihmettelen, että aika suoraan sitä vaan kysytään. Ei se tietty mua haittaakaan. Mun haalari on aika naisellinen.
 
Multakin löytyy tuosta pinkistä vanhempi CRW -haalari. Se vaan on niin lämmin, että käytän sitä vain kovimpina pakkaspäivinä ja jos ajan talvella mönkijällä.
Mullakin on käynyt pari kertaa niin, että ollaan tultu ihastelemaan ja kyselemään, mistä noita löytyy :barefoot:
 
Multakin löytyy tuosta pinkistä vanhempi CRW -haalari. Se vaan on niin lämmin, että käytän sitä vain kovimpina pakkaspäivinä ja jos ajan talvella mönkijällä.
Mullakin on käynyt pari kertaa niin, että ollaan tultu ihastelemaan ja kyselemään, mistä noita löytyy :barefoot:
Ja jännää nähdä, hukunko tuohon haalariin ensi talvena. Vaatekoko on pienentynyt (y)
 
vierailija
Multakin löytyy tuosta pinkistä vanhempi CRW -haalari. Se vaan on niin lämmin, että käytän sitä vain kovimpina pakkaspäivinä ja jos ajan talvella mönkijällä.
Mullakin on käynyt pari kertaa niin, että ollaan tultu ihastelemaan ja kyselemään, mistä noita löytyy :barefoot:
Myydäänkö noista jossain tavallisissa kaupoissa vaiko vain jossain heppahöperöiden erikoisliikkeissä?
 
Miksiköhän haalareita pidetään nykyään vain vauvojen vaatteena? Eihän siitä ole kaukaakaan kun niitä lapset käytti koko ala-asteen ajan ja aikusilla naisilla oli niitä neonvärisiä muotihirviöitä! :)

Suomen ilmastossa sopisi oikein hyvin perus vapaa-ajan ulkovaatteeksi kaikenikäisille.
Samaa miettinyt.
Haalari olisi ihan ykkösvalinta Suomen oloissa kaikkiin pihatöihin ja lasten kanssa ulkona peuhaamiseen. Eikä marketeista enää edes mitään haalareita löydy, vaan jos sellaisen haluaa, pitää jostain kauempaa tilata.

Mutta joo, pihalle ja ulkoiluun sopii, samoin lähi Alepaan, en ehkä muille asioille lähtisi.
 
vierailija
Samaa miettinyt.
Haalari olisi ihan ykkösvalinta Suomen oloissa kaikkiin pihatöihin ja lasten kanssa ulkona peuhaamiseen. Eikä marketeista enää edes mitään haalareita löydy, vaan jos sellaisen haluaa, pitää jostain kauempaa tilata.

Mutta joo, pihalle ja ulkoiluun sopii, samoin lähi Alepaan, en ehkä muille asioille lähtisi.
Meillä 90-luvulla oli ala-asteella haalareita vielä 5-6-luokilla koulussakin ja myös suosituilla ja koviksilla jne eli ei ollut todellakaan mitään vauvaleimaa silloin ollenkaan. Milloinkohan ne jäi koululaisilta pois käytöstä?
 

Yhteistyössä