Kaikki askartelu ideat tänne! Pitää suunnitella ensi talven kerho askartelut

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jotain jo tuossa sain mietittyä mutta lisää tarvitaan. Kerhot ajoittuvat loka-maaliskuulle joten siihen vuoden aikaan liittyviä juttuja sais olla.
Kiitän ja kumarran jo etukäteen.
Niin ja kerholaiset lähinnä 4-5 vuotiaita, muutama eskarilainen myös.
 
ap
laittakaa vaikka mitä teiän lapset on askarrelleet kerhossa tai eskarissa. mikä askartelu on teille jääny mieleen? Mistä lapsi ite on tykänny eniten?
Isänpäivä askartelu vinkkejä sais olla kans. Voi olla kortti tai lahja.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis sä pidät jotain kerhoa lapsille, sulle ehkä maksetaankin siitä ja SINÄ KYSELET ASKARTELUVINKKEJÄ NETTIPALSTALTA. huh.
En pidä itse kaikkia kerhoja vaan suunnittelen rungon. Ei ole seurakunnan tms kerho vaan ihan vapaa ehtois voimin pyörivä systeemi. Eli en saa palkkaa kerhon pidosta enkä suunnittelusta. Että joko helpotti?
 
vieras
No mitä olet tähän mennessä itse keksinyt?Mulle ei tule mieleen muuta kuin erilaista syyslehtien kanssa touhuamista.Liimataan lehtiä kertongille ja tehdään siihen tavallaan syksy,tehdään sormiväreillä syysaiheisia taiteiluja..tuon ikäiset vois oppia jo virkkaamaan ketjusilmukkaakin ja tehdä sillä tavalla kirjanmerkkimatoja isälle tai muuten vain.Isänpäivälahjaks sopii myös perinteinen pahvikarvatti,jonka lapsi ite koristelee papereilla,kankaanpaloilla tai maalaten..Mä oon tosi huono keksimään mitään.Itsekin tarvitsisin vinkkejä askarteluun,tosin ihan kotioloihin omille lapsille. =)
 
vieras
Halloweeniä ajatellen voisi tehdä vaikka semmoisia sukkahousutonttuja,mutta haamuversioina.Eli sukkahousun puntti täyteen jotain jyviä ja päälle liimataan vaikka valkoinen kangas ja siinä on haamu.Tai voisihan siitä tehdä noidankin helposti.Joku pieni leipomisjuttukin voisi olla hauska.Eli teet taikinan valmiiksi ja annat jokaiselle pienen määrän ja jokainen saa leipoa itse jotain.Tai vaikka vain koristella valmiilla koristelutöhnillä pipareita/keksejä/muffinsseja..
 
mie
Yksi hauska askartelu on jäänyt mieleen ainakin, pupu! Eli otetaan sellainen isompi Pilttipurkki, johon tungetaan sisälle pumpulia ja pääksi styrokspallo ja korvat pahvista ja jalat pahvista jne. Ja häntäkin sillä tais olla joku tollanen pumpulipallo. Ihan hauska talviaskartelu.
 
ap
Tässä mitä ite mietin

- Oksia styroksin palaan ja pumpulia lumeksi
- Talvimaisema liimalla ja sokerilla
- Kortti servetistä
- Tuikkulyhty pilttipurkista. maalataan sormi/pulloväreillä
- Muistipeli (toteutus vielä auki)
- Leipominen

Tuota jyvä/sukkahousu juttua vois kehitellä.
 
vieras
Miten olis ihan perusjutut, vesivärimaalaukset, musiikkijutut esim. levyraati tms. Vai onko pakko olla aina askartelua? Kai ne vanhemmatkin kyllästyy jos joka viikko kotiin tuomisia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten olis ihan perusjutut, vesivärimaalaukset, musiikkijutut esim. levyraati tms. Vai onko pakko olla aina askartelua? Kai ne vanhemmatkin kyllästyy jos joka viikko kotiin tuomisia.
Juu laitetaan noitakin väliin.
 
Meillä 4v tyttö oli innoissaan kun he oli askarrelleet madon. Niin pieni ja olematon äitin mielestä mutta voi että kun lapsi tykkää siitä! Piippukrassiin (vai mitä se karvanen rautalankajuttu on) pujotettiin helmia, naamaksi helmi missä oli kasvot ja sarvet sitten jostain eri langasta. Tosi kiva ja tuottaa paljon iloa :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huuru:
Tuo servettikortti voi olla aika hankala toteuttaa tuon ikäisten kanssa. Muuten hyviä ideoita sinulla onkin. :)
Ajattelin et jotain sellaista kuviota mikä ei haittaa vaik meneekin ryttyyn. Eli ei tarvi saada sileäksi sitä pintaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Meillä 4v tyttö oli innoissaan kun he oli askarrelleet madon. Niin pieni ja olematon äitin mielestä mutta voi että kun lapsi tykkää siitä! Piippukrassiin (vai mitä se karvanen rautalankajuttu on) pujotettiin helmia, naamaksi helmi missä oli kasvot ja sarvet sitten jostain eri langasta. Tosi kiva ja tuottaa paljon iloa :)
Tehtiin viime vuonna tämä. Meillä kans oma lapsi oli innoissaan. Eli varmaan parhaita askarteluja ois ne mitkä lapsi sais itelleen leikkiin mukaan eikä tarvis laittaa vaan johonkin koristeeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:


Me ollaan askarreltu kärpässieniä polyuretaanitötsistä.

Siis mitä tuo polyuretaani on? En oo ikään kuullutkaan? Millaista on käsitellä työstää? Hienoja kyllä tulee. Mistä tuota voi hommata?
Polyuretaani on vaahtomuovia, ja nuo tötsät pulpahtavat muotin ilmäreijistä (työssäni tulee noita). :)

Niitä voi varmaaan tehdä itse sellaisella eristesuihkeella (mitä laitetaan ikkunan väliin).
 
ap
Tuosta uretaanista vielä. Millaista se on muotoilla? Millainen sotku tulee? Millä välineillä käsittelet jne? Löytyy varmaan varastosta tuota uretaania. Millä maalasit? Näköjään noin miljoona kysymystä aiheesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuosta uretaanista vielä. Millaista se on muotoilla? Millainen sotku tulee? Millä välineillä käsittelet jne? Löytyy varmaan varastosta tuota uretaania. Millä maalasit? Näköjään noin miljoona kysymystä aiheesta.
No uskoisin, että jos tursauttaa noita tötsiä johonkin muovinpalaselle (etukäteen) ulkosalla, ei tule sotkua. Näitä on ole käsitellyt mitenkään muuten, paitsi maalannut. Kärpässienet olen maalannut akryyliaskartelumaalilla ja noi jäätelöt 3 d maalilla ja nonparelleja roiskastu siihen märkään maaliin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gwendolyne:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuosta uretaanista vielä. Millaista se on muotoilla? Millainen sotku tulee? Millä välineillä käsittelet jne? Löytyy varmaan varastosta tuota uretaania. Millä maalasit? Näköjään noin miljoona kysymystä aiheesta.
No uskoisin, että jos tursauttaa noita tötsiä johonkin muovinpalaselle (etukäteen) ulkosalla, ei tule sotkua. Näitä on ole käsitellyt mitenkään muuten, paitsi maalannut. Kärpässienet olen maalannut akryyliaskartelumaalilla ja noi jäätelöt 3 d maalilla ja nonparelleja roiskastu siihen märkään maaliin.
Siis onko sulla valmiit muotit mihin laitat tuota uretaania vai millä saat sienen mallisen?
 
no vaikka
Tehkää kirjavinkkitabletteja. Siis paperille joku ryhmän yhdessä keksimä lukemaan kehottava runo, sen ympärille liimataan heidän itse piirtämiään ja värittämiään lempikirjojen hahmoja ja koko höskä laminoidaan tai laitetaan lopuksi kontaktimuoviin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no vaikka:
Tehkää kirjavinkkitabletteja. Siis paperille joku ryhmän yhdessä keksimä lukemaan kehottava runo, sen ympärille liimataan heidän itse piirtämiään ja värittämiään lempikirjojen hahmoja ja koko höskä laminoidaan tai laitetaan lopuksi kontaktimuoviin.
Kiitos. Voisin tästä jotain kehitellä..
 
itu
tuo pupu pilttipurkista idean muokkaus: siitä saa helisevän kun laittaa sinne purkkiin vaikka 10kpl valkoisia puuhelmiä. Helistinpupu.
Tai samalla idealla joku muu eläin: pääsiäisaikaan tipu: keltainen massapallo, johon kartonkinokka. Kartonkijalat ja pikkusiivet. Purkin maalaus SISÄpuolelta keltaisella maalilla, jolloin maali ei raappiinnu pois käsitellessa lasin pinnasta.
 

Yhteistyössä