Kananmunaton pullataikina?

Onks tällästä edes? Rupes tekee kovasti mieli pullaa, mut sitten katoin ainekset ja kananmunia ei ole. Enkä nyt jaksais niitten takia kauppaan lähtee. Menee siinä samalla se into sitten leipomiseen.

Olisin kiitollinen jos jolla kulla ohje löytyis ja ihan pienestä ½ litran taikinasta olisi nyt kyse. :)
 
Juu eli sitä mietinkin, et voinko vaan jättää sen kananmunan pois. Toimii siis samalla tavalla sitten kun "tavalliset" pullat. :D Toivon mukaan ei tuu kovia. :)

Milläs mä ne voitelen sitten kun yleensä sillä kananmunalla voidellutkin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Muistaakseni jos tekee maitojauheesta niin ei tartte käyttää munaa.
Ei siihen tarvita edes sitä. Meillä pullat tehdään veteen ja ilman munia ja tulee pehmoisia ja hyviä :)
Peesaan tätä! Ja munattomat pullat säilyy tuoreemman oloisina pidempään kuin munalliset.

 
vieras
Laita tavalliseen taikinaan (ihje esim jauhopussin kyljestä) vähän vähemmän jauhoja, niin ei tule kovia. Pulla voi voidella vesi-sokeriseoksella. Meillä yksi muna-allerginen, joten pullaan ei voi laittaa munaa. Olen kokeillut tavallista ohjetta niin, että jätin vaan munan pois, mutta tuli kovia. Jauhojen vähentäminen auttaa tähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miukku:
Mä teen pullataikinan veteen ja aina ilman munaa. Sanoikohan joku leipoja ihminen jokunen vuosi sitten huomenta suomen ruoka osiossa ettei pullataikina tarvitse munaa, kovettaa kuulemma taikinaa vaan.
kahdessa ohjelmassa on sanottu et munat kannattaa jättää lihapullista,pullista ym pois...kananmunilla saa kuulema aikaan vain kumipalloja :D
 
Lex
Ikinä en ole laittanut pullataikinaan munaa, enkä edes tiennyt että jotkut laittaa =)

Nyt kun on muna-allergikko perheessä, niin voitelen pullat munan sijaan juoksevalla margariinilla. Eivät rusketu niin kauniisti, mutta raesokerilla voi sitäkin virhettä peittää.
 

Yhteistyössä