Kannattaa tilata Saksasta turvaistuin!

kaupan myyjä
"Noista myyntikatteista voidaan olla montaa mieltä ja eri tuotteiden jakelukanavat työllistävät ihmisiä ja tuovat hyvinvointia tähän yhteiskuntaan"

Kun ostat jonkin maahantuodun esineen Suomesta, työllistät seuraavia henkilöitä:

Kaupan / kauppaketjun johtajan
mahdollisesti eri henkilön, joka ostaa tavaraa myytäväksi
jonkinmaalaisia merimiehiä (välillisesti laivan rakentajia)
ahtaajan satamassa (välillisesti konttinosturi, kontti- yms teollisuutta)
rekkakuskin (välillisesti kuljetuskaluston kauppa-, huolto-, polttoaine- ja katsastushenkilöstön)
varastomiehiä kauppaliikkeen varastolla (välillisesti trukkien tuotanto, kauppa ja huolto sekä varastointiin liittyvät teollisuuden ja kaupan alat)
toimihenkilöitä kaupan konttorissa (välilliseti konttorikaluste, tietokone ja ATK-tarvike ala yms...)
taas varastohenkilöitä ja rekkakuskia
kaupan henkilökuntaa
mainostoimiston ja median henkilökuntaa (välillisesti mm irtisanottuja paperimiehiä Voikkaalta)

Lisäksi kaiken takana toimintaan tarvittavien kiinteistöjen rakennus- ja kunnossapitoalat.

Oletko itse joku heistä? Onko puolisosi joku heistä? Onko naapurisi, veljesi, siskosi joku heistä? Haluatko, että lapsesi saisi isona mahdollisuuden olla joku heistä. Suomessa, suomeksi?

Mieti sitä ja vastaa. Laita nimimerkiksi asemasi tässä ketjussa, kiitos.

nimim: samassa veneessä
 
Mutta koko ketjun on toimittava. Jos ketjun loppupäässä on välinpitämättömiä ja töykeitä ihmisiä (myyjiä), kaikki kärsivät. Ehkä ostajien karatessa ulkomaille kauppiaat huomaavat että heidän on tarjottava jotain lisäarvoa tuotteelle, jotta siitä kannattaa maksaa satoja euroja enemmän kuin suoraan ulkomailta ostettaessa. Takuu on yksi lisäarvo, mutta turvaistuimissa ei takuulla ole niin suurta merkitystä, koska niitä harvemmin korjataan/vaihdetaan takuuna, uskoisin. Hyvä palvelu ja asiantuntemus ovat erittäin tärkeitä ostopäätöstä tehtäessä.

Minulle ei ole esim. kukaan tarjonnut Suomesta turvaistuimia ostaessani, että tilaisivat jotain tiettyä kuosia jos sitä ei ole hyllyssä. Aina käy niin, että istuimesta on pari kuosia, ja sanotaan että siinä ne nyt ovat. Ulkomailta pystyn vertailemaan eri nettikauppojen valikoimia ja hintoja ja tekemään ostopäätöksen rauhassa ja harkinnan kanssa, useimmiten löydän juuri sen haluamani mallinkin.

Vapaa kilpailu toimii myös lastentarvikekaupassa, ei siinä auta syyllistää ostajia jos kauppiailla on markkinointi pielessä.

Nimim. siivooja, joka saattaisi siivota lastentarvikeliikettä tai huolintaliikkeen konttoria, mutta jolla riittää kyllä töitä vaikka ne kaatuisivatkin. Mieheni saattaa tehdä sinne liikkeeseen sähköt, mutta hän voi ne tehdä myös sinne urheilutarvikemyymälään, joka paikalle tulee kun lastentarvikeliike lopettaa ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 20:28 Lionheart kirjoitti:
Mutta koko ketjun on toimittava. Jos ketjun loppupäässä on välinpitämättömiä ja töykeitä ihmisiä (myyjiä), kaikki kärsivät. Ehkä ostajien karatessa ulkomaille kauppiaat huomaavat että heidän on tarjottava jotain lisäarvoa tuotteelle, jotta siitä kannattaa maksaa satoja euroja enemmän kuin suoraan ulkomailta ostettaessa. Takuu on yksi lisäarvo, mutta turvaistuimissa ei takuulla ole niin suurta merkitystä, koska niitä harvemmin korjataan/vaihdetaan takuuna, uskoisin. Hyvä palvelu ja asiantuntemus ovat erittäin tärkeitä ostopäätöstä tehtäessä.

Minulle ei ole esim. kukaan tarjonnut Suomesta turvaistuimia ostaessani, että tilaisivat jotain tiettyä kuosia jos sitä ei ole hyllyssä. Aina käy niin, että istuimesta on pari kuosia, ja sanotaan että siinä ne nyt ovat. Ulkomailta pystyn vertailemaan eri nettikauppojen valikoimia ja hintoja ja tekemään ostopäätöksen rauhassa ja harkinnan kanssa, useimmiten löydän juuri sen haluamani mallinkin.

Vapaa kilpailu toimii myös lastentarvikekaupassa, ei siinä auta syyllistää ostajia jos kauppiailla on markkinointi pielessä.

Samaa mieltä! Olen aloituksen kirjoittaja.Kylläpä aihe on herättänyt kuumia tunteita! Tottahelkutissa tilaan ulkomailta jos hinta on PUOLET halvempi.Suurinosa kuitenkin ostaa Suomesta turvaistuimet ja rattaat.Ajattelin vain infota,jos jotakuta kiinnostaa.ap
 
höpö höpö
Aihe tosiaan puhuttaa -hyvä- asioistahan saa olla eri mieltä!

Ap, olet oikeassa, että kuluttaja saa päättää tuotteen ostopaikan. Myyjän tehtävä on markkinoida tuotteensa niin, että ne tekevät kauppansa.

Mainitsemissani Chariot kärryjen suomalaiselta välittäjältä löysin esimerkiksi monia asioita, jotka ärsyttivät minua. Hinta oli tietysti suurin tekijä. Ulkomailta ostopäätökseeni vaikutti myös yrityksen nettisivut, joista sai sellaisen käsityksen (etusivulta), että tuote olisi suomalainen. Yritys myös mainosti antavansa euron jokaisesta ostoksesta lastenklinikalle. euro tuhannen euron ostoksesta, vitsikö :). Onneksi pystymme yksityishenkilönä lahjoittamaan enemmän, mm. sen vuoksi, että ostamme tavaraa sieltä mistä sitä järkevällä hinnalla saa. Lisäksi kyseessä oli mitä ilmeisimmin nettikauppa, koska ainakin minun nähdäkseni nettisivuilla ei mainittu sanaakaan liikkeen sijainnista. Ei siis varastoimiskustannuksia (minkä voi jo päätellä kärryjen toimitusajoista) ja suuria vuokrakuluja. En myöskään halunnut ostaa "sikaa säkissä" hurjalla hinnalla, tuotetta ei ole mahdollista nähdä livenä täällä.

Ok, otin epäreilusti yhden yrityksen "hampaisiin". Tämän viestiketjun vastauksista aistin vaan, että kritiikin saaja mahtaa lukea näitä viestejä. No yrittäjähän vaan pelkästään hyötyy siitä, kun voi parantaa markkinointiaan...

"Käsi sydämellä kirjoittajille". Jokainen meistä tekee eettisiä valintoja ja useimmat valinnat koituvat jonkun toisen harmiksi.

Esimerkkejä:

- Ostan elintarvikkeita mielellään suoraan viljelijältä tai lähikauppiaalta. Suuret marketit menettävät siiinä asiakkaita ja jos useampi tekisi samalla tavalla, myös työpaikat vähenisivät siltä saralta

-Jos haluan välttää vaikka H&M tuotteita ja ostaa vaatteet ompelijalta, joku siinäkin menettää jotain. Onko se sitten pieni tyttö jossain kaukana maailmalla, joka saa elantonsa vaatteita valmistamalla vai nuori suomalainen myyjä, joka ansaitsee opiskelurahoja.

Omantunnon kysymyksiä on paljon, oletko sinä esimerkiksi:

- Kannattanut tuulivoimaa, tuulimyllythän valmistetaan euroopassa ei suinkaan Suomessa. Joku muu lämmitysmuoto työllistäisi paljon enemmän suomalaisia
- Kannattanut ydinvoimaa, ydinvoimalan rakentaminen tuo lukuisia työpaikkoja Suomeen (rakennusmiehet,insinöörit,arkkitehdit,kuljetusalan ihmiset jne.). Kääntöpuolena on sitten ydinvoiman haitat, oletko miettinyt niitä?
-Oletko ostanut tavaraa Lidlistä
-Ostatko Arlan tuotteita tai Nestlen suklaata. Ajattele, niitä ei valmisteta Suomessa...Puhumattakaan muista eettisistä kysymyksistä...
-Oletko ostanut tavaraa verovapaasti, esim. Ruotsin laivoilta. Ajattelitko kuinka se koitui tappioksi jollekin suomaiselle...
- Tilasitko tavaraa suomalaisesta nettikaupasta: Ajattele kuinka paljon enemmän tavaran ostaminen kaupasta olisi työllistänyt suomalaisia.

Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin ja voisin lyödä vetoa siitä, että suurin osa meistä kuluttajista ajattelee ainakin silloin tällöin omaa kukkaroaan. Kuluttajalla on siihe oikeus ja ainakin itse kerron ulkomaisista nettikaupoista vaan siksi, että se joka haluaa säästää ko. asiassa, voi tavaran tilata sieltä.
 
vastuun ääni
- Kannattanut tuulivoimaa, tuulimyllythän valmistetaan euroopassa ei suinkaan Suomessa. Joku muu lämmitysmuoto työllistäisi paljon enemmän suomalaisia

Tuulienergia on enimmäkseen haihattelua, mutta sekin haihattelu työllistää Suomessakin. Oululainen yritys valmistaa tuulimyllyihin osia, en muista mitä, mutta jotain ratkaisevan tärkeitä komponentteja ne oli.

- Kannattanut ydinvoimaa, ydinvoimalan rakentaminen tuo lukuisia työpaikkoja Suomeen (rakennusmiehet,insinöörit,arkkitehdit,kuljetusalan ihmiset jne.). Kääntöpuolena on sitten ydinvoiman haitat, oletko miettinyt niitä?

Niinpä. Ja uraanin louhintaan Suomi on ihanteellinen maa.

-Oletko ostanut tavaraa Lidlistä

En. Kannatan kuitenkin sen konseptia, joka saattaa laskea kuluttajahintoja.

-Ostatko Arlan tuotteita tai Nestlen suklaata. Ajattele, niitä ei valmisteta Suomessa...Puhumattakaan muista eettisistä kysymyksistä...

Kannattaa kokeilla Vaajakoskelaista (norjalaisomisteista) Pandan suklaa-mix pusseja. Olen koukussa.

-Oletko ostanut tavaraa verovapaasti, esim. Ruotsin laivoilta. Ajattelitko kuinka se koitui tappioksi jollekin suomaiselle...

En merkittävästi. Alkoholi ja tupakka on turhakkeista turhimmat, ja niiden hamstraus lisää varmasti hamstraajan kulutusta.

- Tilasitko tavaraa suomalaisesta nettikaupasta: Ajattele kuinka paljon enemmän tavaran ostaminen kaupasta olisi työllistänyt suomalaisia.

En tilaa. En ymmärrä, mitä hienoa on nettikaupassa. Ihmiset tarvitsevat paperista sanomalehteä ja oikeita kauppoja.
 
höpö höpö
Kiitos "vastuun ääni" asiallisesta vastauksesta:

Näinhän se menee, jokainen tekee valintoja oman arvomaailmansa perusteella. Henkilökohtaisesti minulle merkitsevät paljon hyväntekeväisyysjärjestöjen toiminta (sellaisten, jotka tekevät sitä työtä rehellisesti) Mukaan lukien lastenklinikan kummit yms.

Sanomattakin on selvää, että en ole töissä kaupan alalla. Olen sitä mieltä, että kaupan alalla työskentelevät kärsivät tästä viestiketjusta eniten. Se ei suinkaan ollut tarkoitukseni. Minä ajattelin ottaa esille kuluttaja (lapsiperhe?) ystävällisemmät hinnat ja ulkomaiset nettikaupat sellaisille, jotka haluavat säästää tässä asiassa ja sijoittaa kenties johonkin muuhun -henkilökohtaiseeen tarpeelliseen tai yleishyödylliseen. Kiritsoin suomalaisten lastentarvikkeiden sikahintoja1

Myyjätaho kärsi mielestäni eniten, koska:

- yrityksen/yritysten profiili kannattaisi muistaa netissäkin, vaikka anonyyminä täällä kirjoitenaankin.

Itse en käyttänyt voimasanoja ihmisistä -alkuun ainakaan, en tiedä mitä jatkossa seuraa :). Tarkemmin ajateltuna: hapannaama nimitystä tuli käytettyä, lastentarvikemyymälän myyjistä, ei tämän viestiketjun kirjoittajista. Toisaalta oma ammattikuntani ei kärsi siitä niin paljoa, kuin myyjät täällä, jos näin omahyväinen ajattelu sallitaan. Asiakas se on asiakas netissäkin ja oman kokemukseni lastentarvikkeen myyjistä ei ole kovin raflaava.

Itse sain lukea olevani vapaamatkustaja, ahne ja mitä vielä. Täytyypä tuolta teksteistä lukea ja muistuttaa kirjoittajia. Asiakaspalveluako? Ei todellakaan! Valitsen myös ensi kerralla nimenomaan lastentarvikkeiden toimittajaksi sen ystävällisen saksalaisen nettikaupan myyjän ja välillisesti sen mukavan suomalaisen rekkakuskin, joka toimitti tavaran kotiovelle. Vaunukaupoissa suomalainen myyjä ei valitettavasti osannut edes kertoa ko. merkin kaikkia ominaisuuksia. Kyselin ne saksalaiselta nettikauppiaalta. Se siitä ilmaisesta myyntiesittelystä, jota en kyllä alunperin ollut hakemassakaan. Siinä vaiheessa ei vielä vaunujen ostopäätöstä -ja sitä mistä ostetaan- oltu tehty.

Mukavaa myyntikesää lastentavaroiden kauppiaillle, palvelkaahan asiakkaita :)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 15:05 höpö höpö kirjoitti:
Idiootti oli yksi näistä kuulemistani nimityksistäni, ylentävää ja taattua asiakaspalvelua!
Mitä tekemistä sillä on asiakaspalvelun kans mitä netissä kirjoitellaan?? Eihän täällä keskustelu asiakaspalvelua ole. Vai mitä tää meinaa, hirmu sekava ketju!
 
höpö höpö
Ei suoranaista asiakaspalvelua, mutta idiooteiksi, sosiaalikiipjäksi tms. nimittely karkoittaa potentiaalisia asiakkaita yrityksiltä :) Ei se ainakaan hyvää mainosta ole suomalisille lastentarvikekauppiaille, jos myyjät haukkuvat täällä ihmisiä. Vielä kerran: ei ole kuluttajan vika, jos saman tuotteen saa puolta halvemmalla muualta!

Sama palveluhenkisyys ja ihmisystävällisyys kun tuppaa näkymään kaupanteossakin.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 16:48 höpö höpö kirjoitti:
Ei suoranaista asiakaspalvelua, mutta idiooteiksi, sosiaalikiipjäksi tms. nimittely karkoittaa potentiaalisia asiakkaita yrityksiltä :) Ei se ainakaan hyvää mainosta ole suomalisille lastentarvikekauppiaille, jos myyjät haukkuvat täällä ihmisiä. Vielä kerran: ei ole kuluttajan vika, jos saman tuotteen saa puolta halvemmalla muualta!

Sama palveluhenkisyys ja ihmisystävällisyys kun tuppaa näkymään kaupanteossakin.
Ai, mä en tiennyt että täällä on myyjiä! Kuka on myyjä?
 
ammattilainen
Nyt voisi lukea ajatuksella kirjoituksia. Oma kantani koko asiaan lähti väitteestä, onko kuluttajalla joku oikeus saada korjautetuksi ILMAISEKSI ulkomaisesta nettikaupasta ostettu tuote suomalaisessa yrityksessä.

Jokaisella on oikeus ostaa. mistä haluaa. Toinen puoli on sitten se, että mihin palveluihin ja missä kuluttaja on oikeutettu tällaisessa kaupassa. Suomen kuluttajansuojalaki sellaisenaan ei koske ulkomailta ostettuja tuotteita. Vielä vähemmän, jos myyjä on ollut yritykseksi rekisteröitymätön myyjä vaikkapa eBayssä.

Viisastelu siitä onko eettistä tms. ostaa nettikaupoista on sitten toinen juttu. Se on jokaisen oma valinta.
Jokaisen myyjän oma valinta on sitten se, antaako ILMAISEN esittelyn ja tuotetiedot hymyssä suin asiakkalle, joka ilmaisee aikovansa ostaa esitellyn tuotteen nettikaupasta,

Nettikauppojen yleistyminen tuo myös ajatuksen yrittäjälle siitä, onko yleensä tässä tilanteessa mahdollista jatkaa palveluyrityksen toimintaa nykyisessä kilpailutilanteessa ja kuluilla. On selvää, että yrityksen tulojen vähentyessä juuri
palvelusta on tingittävä ja siirryttävä lähemmäs nettikauppojen toimintatapaa, jossa on vain tavarat esillä ja kassa oven suussa maksun vastanottoa varten.

Joku heitti minullekin ajatuksen sisäänpääsymaksusta liikkeeseen, kuten on messuilla ja muissa esittelytapahtumissa.
Tuon sisäänpääsymaksun voisi vähentää ostotapahtuman yhteydessä ostoksien summasta. Aika reilua peliä, eikö totta.
Silloin palvelujen käyttäjä maksaa saamastaan palvelusta, kuten asiaan kuuluu.
 
aika hyvä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2006 klo 10:06 ammattilainen kirjoitti:
Nyt voisi lukea ajatuksella kirjoituksia. Oma kantani koko asiaan lähti väitteestä, onko kuluttajalla joku oikeus saada korjautetuksi ILMAISEKSI ulkomaisesta nettikaupasta ostettu tuote suomalaisessa yrityksessä.

Jokaisella on oikeus ostaa. mistä haluaa. Toinen puoli on sitten se, että mihin palveluihin ja missä kuluttaja on oikeutettu tällaisessa kaupassa. Suomen kuluttajansuojalaki sellaisenaan ei koske ulkomailta ostettuja tuotteita. Vielä vähemmän, jos myyjä on ollut yritykseksi rekisteröitymätön myyjä vaikkapa eBayssä.

Viisastelu siitä onko eettistä tms. ostaa nettikaupoista on sitten toinen juttu. Se on jokaisen oma valinta.
Jokaisen myyjän oma valinta on sitten se, antaako ILMAISEN esittelyn ja tuotetiedot hymyssä suin asiakkalle, joka ilmaisee aikovansa ostaa esitellyn tuotteen nettikaupasta,

Nettikauppojen yleistyminen tuo myös ajatuksen yrittäjälle siitä, onko yleensä tässä tilanteessa mahdollista jatkaa palveluyrityksen toimintaa nykyisessä kilpailutilanteessa ja kuluilla. On selvää, että yrityksen tulojen vähentyessä juuri
palvelusta on tingittävä ja siirryttävä lähemmäs nettikauppojen toimintatapaa, jossa on vain tavarat esillä ja kassa oven suussa maksun vastanottoa varten.

Joku heitti minullekin ajatuksen sisäänpääsymaksusta liikkeeseen, kuten on messuilla ja muissa esittelytapahtumissa.
Tuon sisäänpääsymaksun voisi vähentää ostotapahtuman yhteydessä ostoksien summasta. Aika reilua peliä, eikö totta.
Silloin palvelujen käyttäjä maksaa saamastaan palvelusta, kuten asiaan kuuluu.
palvelumaksu kuulostaa reilulta ja jos sen vielä saisi korotetusti takaisin tuotehankinnoista. Hinnallahan voisi olla vaikka pientä tarjoilua liikkeessä esimerkiksi kahvia ja pullaa :flower:
 
vastatkaa huutoonne
Sunnuntain Hesarissa Lastentarvikkeella oli myyjien haku päällä. Nyt olisi mahdollisuus vastata omaan huutoonsa mm tällä palstalla niiden, jotka alan asiakaspalvelijoita ovat kovasti penseinä pitäneet.

Näyttäkää kyntenne.
 
kyllä
myyjän hymy on asiakkaastakin kiinni. useamman vuoden olen erialojen myyntitöitä tehnyt ja nähnyt tuhansia asiakkaita.

Suurin osa asiakkaista on oikein mukavia ja heille jaksaa itsekkin hymyillä. Sitten löytyy näitä palvelunvaatijoita ja minä olen aina oikeassa tyyppejä, jotka käytöksellään suorastaan ärsyttävät ja ei siinä voi kun pakko hymy naamalla yrittää myydä. myyjälläkin voi olla pahapäivä ja asiakkaan epämiellyttävä käytös voi sellaisena päivänä vaikuttaa myös myyntitapahtumaan (me myyjätkin olemme vain ihmisiä)
 
ihmissuhdetyö
Ihmiset ovat kuin peili: näet heistä oman kuvasi. Jos haluat, että kuva hymyilee, hymyile sille. Jos haluat, että kuva avautuu, avaudu sille.

Jos kuva murjottaa, tarkista murjotatko itsekin.

Myyjät tekevät ihmissuhdetyötä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 09:06 ihmissuhdetyö kirjoitti:
Ihmiset ovat kuin peili: näet heistä oman kuvasi. Jos haluat, että kuva hymyilee, hymyile sille. Jos haluat, että kuva avautuu, avaudu sille.

Jos kuva murjottaa, tarkista murjotatko itsekin.

Myyjät tekevät ihmissuhdetyötä.
Mun on pakko myyjänä ja asiakaspalvelijana (ei lastentarvikkeiden) sanoa että mulla täytyy olla hymy naamalla ja iloinen mieli, olipa asiakas miten yrmy tahansa. Asiakkaalla on oikeus olla yrmy halutessaan, myyjän tehtävä on palvella ystävällisesti asiakkaasta huolimatta, siitähän myyjälle maksetaan.

Tää ketju saa muutenkin pahan olon aikaiseksi, meidän kaupungissa on yksityinen lastentarvikeliike (ei kuulu LT-ketjuun!) ja siellä on älyttömän hyvä palvelu, kaikki myyjät ei tosiaankaan ole mitään kieroja ahneita epäystävällisiä yrmyjä niinkun tämä ketju sanomaa välittää.
Kaikki ei vaan osaa myyjän työtä, yleensä noilla yksityisillä on enemmän motivaatiota.
 
Kenkämyyjä
Olen täsmälleen samaa mieltä. Ehkä niissä ketjuihin kuulumattomissa LT-liikkeissä palvelu on tosiaan parempaa. Itse nyt kymmenisen vuotta myyjänä olleena voin kertoa, että välillä on vaikeaa jaksaa aina vain hymyillä kun asiakkaat ovat oikein hankalia. Joskus epäilen olenko lainkaan oikealla alalla. Yksikin oikein yrmy asiakas heti aamusta pahoittaa mielen loppupäiväksi.
 
viesras
http://www.mytoys.de
sivuilta löytyi seuraavia tuotteita:
- kuumemittaritutti 4,99 ?
- PVC - Regenverdeck für Zwillingswagen
von ABC Design
? 19,99

siis kaksostenrattaat 20 euroa. ja tietty net kulut siihen, mutta jos joku sattuu olemaan saksassa niin samallahan net käy ostamassa. ? :)
 
viesras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 12:02 Hah kirjoitti:
Se on kylläkin sadesuoja joka maksaa sen 20. Mutta senkun tilaat Saksasta, haluaisimpa nähdä naamasi kun avaat paketin :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
joo kato niinpä onkin, luin ihan niinku tarkemmin tuon lauseen. voi hyvä tavaton, ja äkkiä tilaamaan YLLÄTYSPAKETTI kielitaidottomille.
 

Yhteistyössä