Kannattaako edes yrittää parisuhdetta? Liian erilaisia?

  • Viestiketjun aloittaja Järkeilijä
  • Ensimmäinen viesti
Järkeilijä
Tilanne: minä, 38-v erikoislääkäri, eronnut 19 vuoden liitosta, kaksi poikaa.
Miestuttava 42-v ei vielä koulutusta, opiskelee puutarhuriksi ja on nyt toimeentulotuella, maalaa ja tekee taidetta, myöntänyt että rahasta on koko ajan tiukkaa. Ei ole koskaan asunut kenenkään kanssa, ei pitempiaikaisia suhteita, ei lapsia.

Muuten kiva mies, komeakin, mutta mua on alkanut häiritsemään hänen putkiajattelunsa. Hän pitää siis itseään taiteilijana ja uskoo moniin henkisiin asioihin. Ei siinä mitään, kukin uskoo tavallaan :) Mutta hän tuo koko ajan esille, kuinka minä olen akateeminen ja kuinka hänestä se jotenkin sulkee taiteellisuuden ja henkisyyden pois. En ihan ymmärrä tätä ajattelua, koska valokuvaan ja piirrän myös, mutta olen aika rationaalinen ihminen. Hänestä se on ilmeisesti jotenkin väärin ajateltu. Hän haluaisi, että kuvittelun voimalla rakastumme toisiimme ja tunnemme intohimoa. Minusta taas tunteet ovat fysiologiaa ja syntyvät jos ovat syntyäkseen.

Toinen asia, joka on alkanut häiritä on, että hän tavallaan arvostelee ja kommentoi pitkää liittoani tunteiden syntymisen valossa, vaikka hänellä itsellään on vain hyvin lyhyitä suhteita eikä mitään kokemusta pitkästä yhdessäolosta saatikka perhe-elämästä. Eikä lapsista. Hän mm. ajatteli, että kahdeksan- ja kymmenenvuotiaani pärjäävät hyvin pari yötä kahdestaan, kun lähtisin hänen kanssaan reissuun.

Kolmas asia on toimeentulo. Hän ajattelee, että yhteiskunta elättää ja tärkeintä on tehdä sitä missä on onnellinen. Hän haaveilee mm puudildojen valmistuksesta :,D Jos käymme kävelyllä ja pistäydymme kahvilla, joudun minä tarjoamaan tai sitten hän karhuaa kahvin hinnan minulta (jos minulla ei ole rahaa mukana), koska hän elää kädestä suuhun. En kaipaa mammonaa ja rikkauksia, mutta jotenkin ajattelen että jo aikuisen ihmisen pitäisi elättää itsensä.

Nyt ku kirjoitan näitä auki, vaikuttaa ilmeiseltä että olemme liian erilaisia ihmisiä toisillemme eikö suhteesta tulisi mitään. Ehkäpä sitä vaan haluaisi löytää rinnalleen sen rakkauden :)
 
vierailij8
Jos kannattaisi niin et kyselisi täällä. Olette liian erilaisia eikä teillä ole tarpeeksi paloa. Noin suurilla eroilla ihastumisen tulisi olla kaikennielevää.
 
Aavierafffilija
Tekstistä tulee kuva, ettette kumpikaan arvosta toisianne, toisen valintoja ja elämäntyyliä. Homma voisi toimia, jos hän pitäisi arvossa niitä asioita mitä sinulla on ja päinvastoin. Toimeentulo ei mielestäni ole mikään ratkaiseva kysymys, koska yhdessä pärjäisitte kuitenkin. Mutta tämän toimeentuloasiankin mies tekee tyhjäksi omalla asenteellaan. Hän on valmis ottamaan sinulta kaken, mutta ei anna mitään vastineeksi eikä anna toimeentulollesi mitään arvoa. En usko, että suhteenne voisi onnistua.
 
vierass
Ei tule mitään. Miestäkin tuntuu kiinnostavan enemmän varmaan sinun hyvä toimeentulosi, ihan loiselta kuulostaa jo noine manipulointeineen ja arvosteluineen. Sinun pitää hankkia itsetuntoa, jottet noin täydelliseen humpuukiäijään ratkea uudestaan ja hommata joku oikeasti kiva ja vaikka vähän vähemmän komeampi mies. Taitaa olla ulkoinen olemus miehessä, joka peittää silmissäsi kaiken.
 
vierailija1001
Löydät miehestä niin paljon arvosteltavaa, että olen jo utelias miten ylipäätään olette yhdessä saati tutustuneet toisiinne? Mikä miehessä ylipäätään sinua kiehtoi? Ja kiehtooko yhä jokin?

Et vaikuta rakastuneelta, etkä myöskään arvosta miestä paljoakaan. Suhteenne ei tule toimimaan. Kun sen ajatuksen keksii, miksi ei pidä toisesta, niin ajatus kasvaa kuin lumipallo muuriksi välillenne.

On tietenkin ikävää pettyä ihastukseensa, mutta kaikella on tarkoituksensa. Ehkä valmistaudut vielä mukavampaan mieheen ja tarvitset tämän kokemuksen? Luota itseesi ja eroa.
 
vilunväreitä
ÄLÄ rupea parisuhteeseen moisen hiihtelijän kanssa :'D

Koulutustasoeron ei pitäisi olla ongelma, mutta pummaaminen ja vinksahtaneet henkisyysjutut on.

Katkeroidut vielä, kun mies elää sun piikkisi. Ja poltat turhan takia tuhannen tulimaista kertaa päreesi miehen typeriin ajatuksiin.

Komea ja hauska sekä luova voi olla, mutta niillä ei pärjää pitkään parisuhteessa. Joten JSSAP = jätä se aika ap, ja etsi kaltaisesi järkevä mies. Järkevä puutarhuri, järkevä myyjä, järkevä tuomari, järkevä rekkakuski...kunhan on järkevä :)
 
vierailijah
Et kuulosta kovin ihastuneelta ihmiseltä. Tekstisi perusteella mies vaikuttaa aivan höyrähtäneeltä. Ei koulutustaustan eroilla sinänsä mitään väliä ole, mutta mies vaikuttaa hieman turhan, hmm, valaistuneelta? :)
 

Yhteistyössä