Kanttarellejä mitä niistä tekis?

  • Viestiketjun aloittaja sienimamma
  • Ensimmäinen viesti
Kantarellit on ihania! Kiva että löysit niitä paljon :) Itse tykkään syödä ihan vaan paistettuna (vähän sipulia, valkopippuria ja suolaa) perunoiden kanssa. Lapsena vanhempani tekivät kantarellikastiketta, varmaan jotain kermapohjaista. Se oli hyvää. Mut nää on ihan simppeleitä ruokia, eikä mitään uusia sienestäjille ;) Kantarellipiirakka voisi olla hyvää. Täytyy tulla tähän ketjuun vakoilemaan, jos joku laittaa jotain hyviä reseptejä. (Sori, multa ei nyt tullut mitään ideoita, kun halusin vaan tulla fiilistelemään kantarellejä :D )
 
vierailija
Mä en malta yleensä jalostaa kovin kummoiseksi :D Yleensä syödään niin että paistan pannulla sipulin kanssa ja lisään lorauksen kermaa tai nokareen tuorejuustoa ja sit kauraleivän kanssa ääntä kohti! Jos saalista tulis joskus vähän reilummin niin sitten joku voitaikinapohjainen piiras voisi olla nam..
 
Mun sienikeittoreseptiin tulee sienien lisäksi sipulia, kasvis- tai kanalientä,pikkutilkka kuivaa sherryä ja sopivasti kermaa.

Kantarelleistä tykkään tehdä myös jouluksi etikkasäilykettä missä joukossa kanelitanko.
 
Niin joo, ja sit kun löytyy vain kourallinen sieniä, niin ne pannulle voihin pienenä siplluna. Kun ovat vähän kuivahtaneet. päälle pari, kolme sekoitettua kananmunaa. Hyydyttyään oivaa paahtoleivällä.
 
vierailija
Perus kaupan piirakkapohja tai omatekemä pannulla pekonit,sipulit ja kanttarellit, mausteeksi valkopippuria, Muutama kananmuna, kermaa, smetanaa, juustoa ja tuoretta timjamia.. uuniin. Taivaallinen piiras, Nam!
 
9mmm
noo siis oon tehnyt just silläkermalla ja lisääny jauheliaa siihen ja tehnyt kerran kanttarellipataa minttukastikkeessa mut en oo oikein hyvä tekeen kyl ruokaa et se nyt oli sellanen yitys tykkään kyl tosi paljon kasvis ruuista mut en osaa tehä niit itte kun joko on liikaa chiliä tai kaikkee muuta ja siit tulee sellanen läjä.
siis kanttareilleista voi tehä vaik mitä hyvää itte tykkään niistä tosi paljon :)
 

Yhteistyössä