Kauan kestää passin saamisessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mites kun mulla ei ole henkkaria niin miten ne ottaa selville,että mä olen mä :whistle:
Jotain siellä tietääkseni kysellään, sukulaisuussuhteista ym. Oletko siis aikuiseki asti pärjäillyt ilman henkilöllisyyden todistamiseen kelpaavaa asiakirjaa? =) Ajokortillisena se asia on aina hoidettuna, niin ei ole tullut ajatelluksi. Va onko sinulla ollut aiemmin henkilökortti,joka on vanhentunut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mites kun mulla ei ole henkkaria niin miten ne ottaa selville,että mä olen mä :whistle:
mä menin kans ilman hakeen. ne kai kattoo jostain rekisteristä missä on vanha kuva, mulla on ainakin ajokortissa (mikä meni pöllityn lompakon mukana) ja vanhassa passissakin oli.

pankki olikin vaikeempi juttu.. joutu soittamaan yhelle tutulle virkailijalle sieltä kuka tunsi mut, sit se kyseli kaikkee 10v takaisia juttuja, et varmistu et oon oikea :D en tiä miten sit jos ei olis kukaan tuntenut.
 
vieras
ne tekee jonkunnäköisen tunnistuksen siellä, just viimeviikolla käytiin ja tekivät jonkun tunnistuksen siinä edelliselle tyypille kun sillä ei ollut mitään henkkaria mukana. eikä ajokorttikaan kelpaa tunnistusvälineeksi jos ei ole (vanhaa) passia mukana. silloin juuri pitää tehdä tuo tunnistus - en tiedä miten mutta siinä ne sen hoitaa samalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja pian 3x äippä:
Viikossa saa. Ja hinta 46?. Mä haen tänään mein pojille omat passit poliisilaitokselta =) Ja yksi kuva riittää!
Ton meinasin ottaa,pitää huomenna käydä siellä,mutta mistäs mä sen valokuvan saan :ashamed:
menet johonkin valokuvausliikkeeseen ja pyydät ottamaan passikuvan. sen saa 15 min mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mites kun mulla ei ole henkkaria niin miten ne ottaa selville,että mä olen mä :whistle:
mä menin kans ilman hakeen. ne kai kattoo jostain rekisteristä missä on vanha kuva, mulla on ainakin ajokortissa (mikä meni pöllityn lompakon mukana) ja vanhassa passissakin oli.

pankki olikin vaikeempi juttu.. joutu soittamaan yhelle tutulle virkailijalle sieltä kuka tunsi mut, sit se kyseli kaikkee 10v takaisia juttuja, et varmistu et oon oikea :D en tiä miten sit jos ei olis kukaan tuntenut.
Kyllä noikin mut tuolla pankissa jotenkuten tuntee,mut ei ne kuitenkaan voi mulle niitä tunnuksia antaa ilman henkkareita.
 
L
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja pian 3x äippä:
Viikossa saa. Ja hinta 46?. Mä haen tänään mein pojille omat passit poliisilaitokselta =) Ja yksi kuva riittää!
Ton meinasin ottaa,pitää huomenna käydä siellä,mutta mistäs mä sen valokuvan saan :ashamed:
Meillä oli poliisiasemalla se kuvausautomaatti. 5 ? neljä kuvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja pian 3x äippä:
Viikossa saa. Ja hinta 46?. Mä haen tänään mein pojille omat passit poliisilaitokselta =) Ja yksi kuva riittää!
Ton meinasin ottaa,pitää huomenna käydä siellä,mutta mistäs mä sen valokuvan saan :ashamed:
menet johonkin valokuvausliikkeeseen ja pyydät ottamaan passikuvan. sen saa 15 min mukaan.
Niin mä meinasinkin,kun ennen siinä pollarilaitoksella oli se kuva-automaatti,mut ei ole enää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mites kun mulla ei ole henkkaria niin miten ne ottaa selville,että mä olen mä :whistle:
Jotain siellä tietääkseni kysellään, sukulaisuussuhteista ym. Oletko siis aikuiseki asti pärjäillyt ilman henkilöllisyyden todistamiseen kelpaavaa asiakirjaa? =) Ajokortillisena se asia on aina hoidettuna, niin ei ole tullut ajatelluksi. Va onko sinulla ollut aiemmin henkilökortti,joka on vanhentunut?
On mulla passi ollut,se vanhentui öö,vuosi sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mites kun mulla ei ole henkkaria niin miten ne ottaa selville,että mä olen mä :whistle:
mä menin kans ilman hakeen. ne kai kattoo jostain rekisteristä missä on vanha kuva, mulla on ainakin ajokortissa (mikä meni pöllityn lompakon mukana) ja vanhassa passissakin oli.

pankki olikin vaikeempi juttu.. joutu soittamaan yhelle tutulle virkailijalle sieltä kuka tunsi mut, sit se kyseli kaikkee 10v takaisia juttuja, et varmistu et oon oikea :D en tiä miten sit jos ei olis kukaan tuntenut.
Kyllä noikin mut tuolla pankissa jotenkuten tuntee,mut ei ne kuitenkaan voi mulle niitä tunnuksia antaa ilman henkkareita.
mä sain kaikki uudet kortit ja systeemit ilman henkkareita sillon. ja mun tiedoissa lukee ettei saa ajokortilla nostaa rahaa (et on pöllitty lompakko) ja niitten pitäis soittaa kytät samantien jos joku koittaa nostaa.
 
vieras
no hommaa ennemmin kuvallinen henkilöllisyystodistus, mitä se passi. ellet sitten oo just matkustamassa jonnekin...
tuo henkilökortti on helpompi kuljettaa lompakossa aina mukana ja lisäksi se on muistaakseni "virallisempi" mitä ajokortti tai passi... se kans haetaan poliisilaitokselta, ensin passikuvat kuvausliikkeestä.
 

Yhteistyössä