❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)





06.02.2017

✪ -tanjuska (22) | kp 18/26~73(143) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Iitata (19) | kp 21/28 | 1.lapsi | ya 8/-14 (letrot)

✪ Nonsk | kp 16/32-33 | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ Dino (24) | kp 8/27-29 | 1.lapsi | ya 6/-15

✪ Yuna (25) | kp 8/27 | 1. lapsi | ya 9/-15

✪ kunnon kinttaat (31) | kp 27/28-30 | 2.lapsi | ya 3/-15 (letrot 6/-16 alkaen)

Wolt (35) | kp 8/28 | 2.lapsi | ya 2/-15

Juliet86 (30) | kp 24/29-31 | yk 16 / ya 11/-15

Muruhaave (36) | kp 86/30 | 1.lapsi | ya 10/-15

susanmaaria (31) | kp 44/26 | 3.lapsi | ya 7/-15

tokoliina (30) | kp 118/25-31 | ya -15

kismett- | 3.lapsi | ya 7/-15

Jutska | 3.lapsi | ya -15


valonkantaja (26) | kp 29/31 | 1.lapsi | ya 2/-14

marrasmai (35) | 1.lapsi | ya -15

Välli (25) | kp 44/30 | 2.lapsi | ya 8/-15 (3. inseminaatio Letro+Pregnyl+Lugesteron)

kiuski | kp 21/? | 1.lapsi | tjot 9/-15, ya 5/-16

Kinder_Kitty (24) | kp 24/36-39 | 1.lapsi | ya 01/-15

MMiHa (33) | kp 25/27 | 2.lapsi | ya 9/-15

virvatulia (34) | kp ?/32-39 | 2.lapsi | ya 12/-12

Karkki95 (21) | kp ?/? | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

Lumi87 | kp 9/30-35 | 2.lapsi | ya 3/-16

aavalvar | kp 26/31-33 | ya 1/-16




Kinder_Kitty dpo 9
Juliet86 dpo 8
kiuski dpo 5
 
Viimeksi muokattu:
Minä mukaan! :)
Kiitos @-tanjuska ketjun aloituksesta!
Tuttuja ollaankin jo me täällä olijat..
kp 4/27-29 yritys alkanut 4/-15 (Lääkkeenä parlodel, korkeaan prolaktiiniarvoon)
Tällä hetkellä meillä odotellaan lapsettomuuspolin aikaa.


Pakko sanoa, että ajattelin tänään positiivisesti tätä yritystä, onhan se jopa kivaa se touhu :whistle:, jos vaan jätetään välistä ovulaation odotus, piinapäivät ja kuukautisset.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Täällä ei oo kyllä enää yhtään positiivisia fiiliksiä tätä yritystä kohtaan. Letrot on lopullisesti aiheuttanut sen, että oviksen seutuun ja noin viikon sen jälkeen on vähän kosteutta mut muuten oon kun sahara. Eikä tasan tee mieli muulloin kun oviksen aikaan. Sit hirveellä itkulla ja uhkailulla ja kiristyksellä pitää saada mies just oikeina päivinä peittojen alle mut totta kai juuri silloin hän sattuu olemaan väsynyt tjmv. ja muulloin sitten haluaisi... Liukkari on kyllä tullut tutuksi ja kyllä on lämpeeminen hidasta vaikka se olis apuna :mad:

Muutenkin kaikki spontanius on alkanut hävitä kun tulee vaan laskettua päiviä malliin "ei vielä tänään voi vaan vasta huomenna" koska se on varmaa ettei meillä peräkkäisinä päivinä peitot heilu.

Kaikkein tympeintä on aina alkukierto ja ovulaation odottelu. Sen jälkeen vähän helpottaa ja olo tuntuu normaalimmalta itseltään, mitä nyt rinnat on niin kipeät että saatan huudahtaa jos mies vaikka unissaan koskee. Aika heikoilla alkaa olla meidän nukkumiset tätä menoa...
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko kiertopäivä nyt menossa/kuinka pitkä kierto normaalisti (esim. kp 10/32), monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut. Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)
Nonsk / kp22/32-33 / 1.lapsi / ya 9/15 ja dpo5

Tänne siis siirryin minäkin, jatkan myös toisessa ketjussa. Kiitos tanjuska! :)
Meillä siis nyt reilu vuosi yritystä takana, mutta nyt on vasta toinen kierto tulossa pillereiden lopetuksen jälkeen kun on "normaali kierto", eli oon tikuttanut oviksen kp15/16, jolloinka kierto tulee olemaan saman verran kuin ennen pillereitä. Ehdin syödä pillereitä noin 3.5v.
Olen mielessäni pyöritellyt ulkopuolisen avun hakemista, mutta nyt kun kierto on toivottavasti palautunut niin olen ajatellut että josko se tästä. Annan vielä vähän toivoa itselleni.
Meillä ehkä myös huono ajoitus on pitkittänyt tätä yritystä, ollaan saatu useampikin riita (miehen puolelta) asiasta kun haluan "vain" ovulaation aikaan. Ei pidä paikkaansa omasta puolestani. Ovistikut on myös miehelle yksi punaisen näkemisaihe, joten teen niitä hänen katseeltaan sivussa. Mietimme jokin aika sitten jo suhteen jatkoakin, mutta nyt kaikki tuntuu menevän hyvin. :) Yritän kanssa olla positiivisella fiiliksellä, koska ei kai tätä hommaa muuten jaksaisi!

Tässä kierrossa kun kerrankin on mennyt ajoitus nappiin, niin on jo ehtinyt kehitellä kaikkea oiretta. Alavatsa on arka, on väsymystä ja semmoista jännää huonon olon tapaista. Mutta näitä on ollut ennenkin ennen menkkoja, eli eivät välttämättä merkitse mitään :) Kyllä se vähän nolottaisi kun tänne listoille ilmoittautuu ja heti lähtisi pois! :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna ja -tanjuska
Aika ristiriitaisilla fiiliksillä täällä, taistelua kierron säännöllistämisen ja lyhentämisen kanssa jo toista vuotta. Olisin ikionnellinen jos kierto olisi normaali ilman lääkkeitä, olisi enemmän toivoa luonnollisen raskautumisen suhteen. Täällä taas menkkoja odoteltu useampi kuukausi (kuuden kuukauden terolutkuurin jälkeen). Näköjään minun kroppa ei vaan toimi ilman niitä. Uusi resepti odottaa apteekissa. Välillä tuntee itsensä täysin epäonnistuneeksi naisena, mutta koitan pysyä positiivisena. Varsinaisiin lapsettomuushoitoihin en halua lähteä, vaikka en tiedä miten pystyn elämään jos en ikinä saa omaa lasta. Kirjoitinkin joskus tuonne toiseen ketjuun miksi lapsettomuushoidot ei ole minua varten. Kliseeltä kuulostaa, mutta elämässä on tyhjä paikka niin kauan kun syli on tyhjä. :notworthy: Tsemppiä teille, toivon sydämestäni plussia meille kaikille oli keinot mitkä hyvänsä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
noni hypätääs sitte tänne. Dino (24) / 17/27-29 / ya 6/15 / dpo 5
Ja neljäs terolut kierto menossa, tän jälkee vielä kaks ja sit jatketaan tutkimuksia.

@iitata mulla taas on alkukierto helpompi, oviksen jälkeen täytyy olla paljo tekemistä vapaapäiville, muuten mietin vaan kokoajan että oisko. Mulla tosin ei tissit oireile enää tero-kuurin takia misään kierron vaiheessa :D

@-tanjuska ompas harmi ku kierrot venyy noi paljo :( kyllähän hoidot varmasti tulee olemaan kovia enkä oo itekkään vielä varma kui pitkälle valmis menemään. Oiski helepompi ku tietäis että varmasti onnistuu niillä.

Tsemppiä <3
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
@-tanjuska Olin aina ajatellut että haluaisin nuorena 2-3 lasta ja ne olis sitten siinä. Nyt tosin tuntuu että yhtä yritetään näin tarkoituksella lääketieteen avulla ja jos tämän ensimmäisen nyt saisi niin ollaan tyytyväisiä... Tuntuu hirvittävältä ajatukselta että kaikki tämä pitäisi käydä uudelleen lävitse, vaikka mekään ei missään "oikeissa" hoidoissa vielä ole oltu. Kyllähän osa saa seuraavat lapset helpommin, osa ei, mutta enää ei uskalla toivoa kuin sitä yhtä lasta sitten joskus kun ihme tapahtuu. Lähestyvä joulu on aika paha kun me jo ensimmäisenä yhteisenä joulunamme päätimme että "jokohan ensi joulu olisi erilainen ja saataisiin viettää se oman perheen kesken" mutta saa ramppausta ja mielensäpahoittamista kaikkien osalta se on yhä edelleen... :(

@-dino- Täällä terot ei tepsinyt sitten yhtään! Mutta eipä niistä meidän tapauksessa mitään hyötyä ollutkaan, paremmin toimii tämä ovulaation tuleminen lääkkeillä kun ongelmat löytyi siitä päästä kiertoa.

@Nonsk Eikun kaikki peukut ja varpaat pystyyn että nyt plussaat, ei nolota yhtään vaan olis ihan huippuihanaa :love: Meilläkin on nyt omien laskujen mukaan tässä kierrossa kaikki niiin napissa kuin voi olla, toivotaan että se about 20% olis meidän puolella nyt tällä kertaa ;)

Dpo5, ei tuntemuksia eikä vielä hirvittävästi ole uskaltanut toivoakkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Ihanaa, mäkin tulen! Meillä yritys alkoi viime vuoden syyskuussa ja hoidot alkaa ensi tammikuussa. Välillä oon ollu hyvinkin kyllästynyt ja masentunut koko vauvaprojektiin mutta nyt oon taas jostain saanut ihan kauheen vauvakuumeen enkä paljon muuta mietikään! :confused:

Kiertopäiviä en osaa vielä sanoa kun mulla on kai raskaan syksyn takia viime kierrot olleet eri pitusia kun normaalisti, mutta nyt on dpo 5 eli sama kun @iitata lla ja @-dino- lla (miten meillä nyt on kaikilla sama:D). Lauantaina ajattelin testata ekan kerran. Himotestaaja kun olen niin ei vaan voi odottaa kauemmin kun dpo 9 :ROFLMAO:

Tsempit kaikille tasapuolisesti!:love:

Ainiin ja tiedot unohtu! Eli Yuna 25v, ya 9/15, dpo 5
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
No minäkinpä tulen mukaan, vaikka aamun tässä oon pähkäilly et onko tää ketju mua varten kun oon vähän laiskanlainen kirjottelija.

Kunnon kinttaat 31v. Ya 3/15 (letrot apuna 6/16 alkaen) ja kp 16/28-30. 2.lapsi.

@-tanjuska lle kovasti tsempityksiä! Niinku aiemmin oon saattanu toisessa ketjussa kertoakin, niin nuorempana mulla saatto menkat tulla vaikka vaan kerran pari vuodessa ja niin sitä vaan eräänä päivänä oltiinki raskaana! Toki tätä edelsi 5 vuotta ehkäisemätöntä aikaa mutta siis ei se mahdottomuus ole, vaikka harmillisesti vaikeuttaakin hommaa. Varmasti se epäsäännöllinen kierto rassaa kyllä tosissaan, sillon kun on yritys päällä.

Ja mitä katselin, niin tehän ootte kaikki nuoria vielä niin ei välttämättä tarvi panikoida hoitoihin lähdön kanssa vaan mietiskellä rauhassa. Itse huomasin, että ahdistuin jotenki ajatuksesta että hoitoihin pitäis mennä ja ehkä pieni aikalisä sillon onki hyvästä. Mut onhan tää melkosta hommaa, tietää järjellä ettei pitäs stressata mutta se positiivisuus ja "tulee kun on tullakseen"-asenne on aika vaikea pitää mukana kun kuukaudet kuluu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna ja -tanjuska
@kunnon kinttaat Meille ainakin oli lääkityksen aloitus helpotus. En sitten tiedä miten pitkälle heti oikeiden hoitojen kanssa oltaisiin valmiita lähtemään mikälisikäli sinne joudutaan.. Mutta on ainakin vähän enemmän toivoa ja sellainen olo, että edes jotain yritetään tehdä asian edistämiseksi (y)
Miun mielestä semmonen harvaksiin kirjottaminen sopii vielä paremmin tällaisen pienemmän porukan kanssa kun siitä huolimatta muistaa hyvin mikä on ollut muiden tilanne jne. Itsellä jäi toisessa ryhmässä ihan unholaan ne jotka kirjoitti harvemmin ja sai sitten kissojen ja koirien kanssa metsästää että mikä onkaan edeltänyt tätä viestiä jne.. :D

@Yuna on kyllä sattuma! :D Ite yritän ootella ainakin reilusti ensi viikon puolelle ennen testaamista, jos vielä malttaisi 10vrk odottaa niin ois hyvä..
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Minäkin ajattelin vajaa neljä vuotta sitten että kun jätän pillerit pois niin kohtahan meillä on jo käärö sylissä :) Käytettiin miekkosen kanssa jopa kumia yhden kierron ajan pillereiden lopettamisen jälkeen koska sillon ei ollut vielä "otollinen" kuukausi tulla raskaaksi, en enää edes muista syytä siihen..jälkeenpäin ajateltuna ei olisi ikinä pitänyt alkaa pillereitä käyttääkään, niiden lopettamisesta noin vuosi ja minun ennen säännöllinen kierto oli vain muisto..kierrot salakavalasti pidentyi aina pari päivää per kuukausi enkä tajunnut huolestua ennen kuin kierrot oli ~45 päivää. Siitä kiertojen pidentyminen on jatkunut entistä nopeammalla tahdilla ja tässä ollaan, sen takia terolutit nyt tukena. Käsitykseni mukaan vielä pidemmän aikaa. Gynellä ei kuitenkaan mitään vikaa ole löytynyt ja toki kaiken maailman verikokeet on otettu.
Minäkin haaveilin 2-3 lapsesta, mutta jos kun joku päivä yhdenkin saan niin olen varmasti tyytyväinen elämääni vaikka en enempää lapsia saisikaan. Mutta joo, täytyy vaan asennoitua oikein eihän tästä muuten tule yhtään mitään :) Mukavaa silti että pystyy tänne purkamaan myös niitä negatiivisia ajatuksia, koska ystäville ei kehtaa ja noh, miehet on miehiä. ;)

kunnon kinttaat, en muista lukeneeni tuota kertomaasi aiemmin, mutta ihana kuulla että noin voi tosiaan käydä eikä vain minun haaveissa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Yuna
Täällä taas pitkästä aikaa (n) elämä potkinut pahemman kerran päähän henkisellä tasolla. Ei sitten tulutkaan plussaa.

Eli tähän pinoon 34 v / kp 124 / 28-31, ya 2/2015, 1 poika ennestään (15v).

Ei rakenteellista vikaa, ei hormooneissa vikaa ..ei vaan tule. Ei ole edes painon tiputus auttanut. Nyt on reumakin alkanut kiukuttelemaan sen verran että jos lääkitys aloitetaan niin joutuu hautaamaan haaveet kokonaan :(
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna ja -tanjuska
Täällä taas pitkästä aikaa (n) elämä potkinut pahemman kerran päähän henkisellä tasolla. Ei sitten tulutkaan plussaa.

Eli tähän pinoon 34 v / kp 124 / 28-31, ya 2/2015, 1 poika ennestään (15v).

Ei rakenteellista vikaa, ei hormooneissa vikaa ..ei vaan tule. Ei ole edes painon tiputus auttanut. Nyt on reumakin alkanut kiukuttelemaan sen verran että jos lääkitys aloitetaan niin joutuu hautaamaan haaveet kokonaan :(
Tervetuloa mukaan ♡
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
Kertokaahan muuten tyhmälle, miten teette tuon "tägäyksen"? :p
@-merkki nimimerkin eteen niin pystyy tägäämään käyttäjiä :) eli vaikka @-tanjuska

Ja sulta mun pitikin kysyä, ootteko te muita lääkkeitä kokeillu kun terolutia? Onko aikomuksissa kokeilla? Ymmärrän sen jos ei halua hoitoihin lähteä, ja kyllä muakin vähän hirvittää kuinka raskaita ja kaliita ne tulee olemaan. Tällä hetkellä vaan tuntuu että se on ainoo keino saada ikinä vauva ja mä en millään haluais lapsettomaksikaan jäädä, pitäis rakentaa kyllä koko elämä uudestaan kun on jo lapsesta asti ollu selvää että mä haluan äidiksi.

Mä en vielä noista lääkkeistä kauheesti tiedä, mutta toivon ainakin että mulle riittää suun kautta otettavat lääkkeet, eikä tarvi mitään joutua piikittämään! :sick: Pelottaa jo ajatuskin.

Kiitos vielä ketjun perustamisesta, oon ihan superilonen tästä <3
 
Kiitos @Yuna :)

Ei olla kokeiltu muuta (ainakaan vielä), eikä lääkäri ole muuta ehdottanutkaan kun pääasia ois tosiaan saada tuo kierto normaaliksi terolutien avulla. Siis sillä lailla että kierto olisi normaali myös ilman teroja. Hyvin ne kyllä toimii, kierto niiden kanssa on aina 26-27 päivää. Niiden aikaan omat raskautumistoiveetkin on paljon korkeammalla, toki kun tietää paremmin missä mennään vaikka se keinotekoista onkin :) En kuitenkaan usko että teroluteja voi koko ikäänsä syödä (Yleensähän ne ovat vain kuuriluontoisia?), joten pian on alettava keksiä muita vaihtoehtoja senkin tilalle.
Olen valmis kokeilemaan myös muita lääkkeitä raskautumisen tueksi, nimenomaan vain suun kautta otettavia lääkkeitä, mutta vasta sitten jos/kun kierto normalisoituu. En usko että niistä on muuten mitään hyötyä. Olipa sekava sepustus, mutta toivottavasti siitä saa selvää mitä tarkoitin (y)
 
@iitata siis joo, olin minäki heti innostunut nuo letrot ottamaan käyttöön. Meillä oli tarkotus mennä jo syyskuussa ekaan inssiin ja kun se peruuntu ja huomasin olevani helpottunut ettei vielä hoitoja aloitettu, niin päätettiin sit niitä lykätä kun koettiin ettei olla vielä valmiita luopumaan toivosta "luonnollisesti" onnistumisesta. :)

@-tanjuska kyllä se tosiaan on mahdollista! Nyt kun tän yrittämisen tiimoilta oltiin tutkimuksissa niin sain kuulla, ettei mun ois ikinä pitänyt onnistua luomuna tuota esikoista saamaan. Tai siis, kun tuomio oli etten ovuloi niin lääkärit oli ihmeissään, että esikoinen on tullut ilman lääkitystä/hoitoja. Eli epäsäännöllisten kuukautistenkin kanssa voi kyllä onnistua :)

On tämmönen ketju kyllä sillälailla kiva, että vaikka ei kenenkään haluais joutua tätä toivon ja epätoivon vuorottelua läpikäymään niin täällä kuitenkin on mahdollisuus purkaa niitä tunteita ja toiset tietää mitä tarkoitat.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Täällä taas pitkästä aikaa (n) elämä potkinut pahemman kerran päähän henkisellä tasolla. Ei sitten tulutkaan plussaa.

Eli tähän pinoon 34 v / kp 124 / 28-31, ya 2/2015, 1 poika ennestään (15v).

Ei rakenteellista vikaa, ei hormooneissa vikaa ..ei vaan tule. Ei ole edes painon tiputus auttanut. Nyt on reumakin alkanut kiukuttelemaan sen verran että jos lääkitys aloitetaan niin joutuu hautaamaan haaveet kokonaan :(
Meillä on suvussa reumaa ja pelkään vähän että minulle tulee myös. Tämä oli yksi painava tekijä miksi niin nuorena jo aloitin tämän projektin, oon vierestä seurannut mm. äitiäni ja kyllä on käynyt mielessä että mitä jos omakin tilanne muuttuu ja joutuu vetämään niitä hirvittäviä myrkkyjä...
 
@kunnon kinttaat joo nuoriahan ollaan vielä, silläpä se gynekään ei elokuussa antanu muutako terot. Mutta se epätietoisuus, voiku se on semmonen peikko joka varjostaa elämää. Naisesta nyt on edes jotain ulkoisia merkkejä jossei kaikki oo hyvin, mutta miehen tilannetta ei nää ku kokeilla. Mutta jahka tulokset joskus saadaan niin täytyy sitte miettiä jatkoja. :) + mulla mies yli 30v ja vauvakuume kova :D

@Wolt tosi kurja tilanne :(

On alkanu tuntuu se vauva hirveen kaukaselta asialta täsä ku tämä yritys kestää. Kokoajan vaan aattelee sitä raskautta, onko tämä sitte raskauskuumetta :X3:

ai nii ja listalle vois laittaa että 1.lasta yritetään :)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
@kunnon kinttaat On alkanu tuntuu se vauva hirveen kaukaselta asialta täsä ku tämä yritys kestää. Kokoajan vaan aattelee sitä raskautta, onko tämä sitte raskauskuumetta :X3:
Mulla sama. Aluks suunnitteli jotain vaatteita ja nimiä ja laski laskettua aikaa, neuloin vauvapeittoakin, mutta nyt mietin vaan max. yhden kierron päähän. Tässä yks päivä varasin sähköistä tenttiä silleen "en mä voi tona päivänä tehdä tenttiä kun mulla on ovulaatio sillon, mun pitää olla panemassa eikä lukemassa" :D Myös kavereiden näkemistä lasken kierron mukaan, tällä viikolla ois tarkotus mennä kaverin kanssa baariin joko pe tai la niin ilmoitin että perjantai ei käy, syynä se että mahdollinen raskaus ei vielä sillon näy testissä mutta lauantaina voi näkyä :ROFLMAO: Enhän mä voi juoda jos voin olla raskaana!

Kyllä välillä tuntuu että on niin kaukana siitä normaalielämästä mitä oli ennen yrittämistä. Aina suunnitelmia tehdessä pitää miettiä "mitä jos oon sillon raskaana" tai "mitä jos sillon on ovis". Hei, olen Yuna ja olen raskausholisti :LOL::whistle:
 
Aika ristiriitaisilla fiiliksillä täällä, taistelua kierron säännöllistämisen ja lyhentämisen kanssa jo toista vuotta. Olisin ikionnellinen jos kierto olisi normaali ilman lääkkeitä, olisi enemmän toivoa luonnollisen raskautumisen suhteen. Täällä taas menkkoja odoteltu useampi kuukausi (kuuden kuukauden terolutkuurin jälkeen). Näköjään minun kroppa ei vaan toimi ilman niitä. Uusi resepti odottaa apteekissa. Välillä tuntee itsensä täysin epäonnistuneeksi naisena, mutta koitan pysyä positiivisena. Varsinaisiin lapsettomuushoitoihin en halua lähteä, vaikka en tiedä miten pystyn elämään jos en ikinä saa omaa lasta. Kirjoitinkin joskus tuonne toiseen ketjuun


Hei haluatko tarkentaa @-tanjuska mielipidettäsi lapsettomuushoidoista tännekkin?

Mä vielä pohdin koko hoitoja, mutta halu saada lapsi keinolla millä hyvänsä on vahva. Toisaalta piikitys jne muut jutut ei kuulosta hyvältä. Lopullisen mielipiteen kai saan, kun tietoon tulee missä on vika. Me itse epäillään kovasti miehen simppoja, hänellä on perussairaus ja syö lääkkeitä joka päivä. Simppatestin vastaus oli, että ''jonkun verran hitaita, mutta määrä korvaa laadun''.
Jos simpat hitaita, niin ei paljon vaihtoehtoja jää kyllä..

Mekin ajateltiin, että nuoria ollaan ja raskaus kyllä alkaa heti. Katselin vauvatarvikkeita ja löysin merkkivaunut puoleen hintaan ja tilasin..nyt elokuussa tulee 2 vuotta kun ollaan niitä piiloteltu.
 
Ja normaali elämä? Mikä se on? Elän kaksoiselämää..sisäisesti niiiin rikki ja tyhjä, ulkoisesti kaikki hyvin ja hymy naamalla. Kaverit kyselee, koska saadaan lapsia, isovanhemmat odottaa. Kyselyt johtunee kihloista, talon ostosta, autoista ja vakituisista työpaikoista, mutta olishan se nyt jo lapsien aikakin
 
Ja normaali elämä? Mikä se on? Elän kaksoiselämää..sisäisesti niiiin rikki ja tyhjä, ulkoisesti kaikki hyvin ja hymy naamalla. Kaverit kyselee, koska saadaan lapsia, isovanhemmat odottaa. Kyselyt johtunee kihloista, talon ostosta, autoista ja vakituisista työpaikoista, mutta olishan se nyt jo lapsien aikakin
Mie oon puhunut tästä asiasta hyvin avoimesti äitini kanssa (hänenkin raskaaksi tulot on kestänyt pikkusisaruksieni kohdalla vähän kauemmin, niin oli luontevaa kysellä onko hänen munasarjojaan ultrattu ja löytynyt sieltä mitään, sainko minä helposti alkuni jne) ja on kyllä vähän tuskallista kun hänkin odottaa ja toivoo ja kyselee. Ja kun mitään kerrottavaa ei ole :( Muut ei onneksi kysele.. Töissä jotkut saattaa vähän vitsillä aina heittää, mut pitää vaan kiskoa hymy huulille ja sanoa hehe niin varmaan. :(
 

Yhteistyössä