❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Yuna ja Karkki, tiedän kyllä että ei se oikeasti mihinkään vaikuta. :) Tämä minun mieli vaan on vähän hassu, kun on silloin teiniaikana ehkä ollut vähän hoikassa kunnossa.. Vaikkei nyt juuri olekaan kuvia sieltä vertaillakseni nykyiseen.

Mulla on nyt iskenyt hirveä sisäinen hinku ostaa jotain vauvakrääsää ja suunnitella työhuonetta uudelleen. Mutta ei viitsisi pelotella miestä, kun se muutenkin ottaa tän homman paljon lungimmin, eikä tunnu olevan millänsäkään että vauvelia ei oo vieläkään. Viikonloppuna vitsaili että voidaan harjoitella isänpäivää, darrapitsa pitää olla sänkyyn kannettuna kun hän herää. :D
 
Kappas, täällähän on käyty keskustelua!

@Karkki95 Kyllä minusta sinun kannattaa soittaa ja pyytää hoitojen alottamista. Ootte kauan yrittäny ja koska teillä on halu hoidot aloittaa, niin en kyllä keksi syytä miksi niitä lykättäisi.

@Nonsk Se on tuo paino varmaan aina naisille semmonen mietityttävä asia, aina sitä on joko liikaa tai liian vähän :) En usko, että nuo miehet sitä niin aattelee (muuttuhan se niidenki kroppa) mutta itehän sitä miettii.
Mulla iski kauheat ahistukset painosta, en siis oo yhtään ylipainonen mutta pienikokosena ihmisenä mussa näkyy heti kun on vähän huonommin syöny. Sit ku ne kaikki turvotukset kertyy tuohon vatsalle, niin helvetti soikoon, mua onniteltiin kun olen nyt ilmeisesti raskaana :devil: Siis en ole, mutta ilmeisesti suklaa on taas maistunu siihen malliin, että se muiden silmiin siltä näyttää. Pitää vissiin taas katsoa vähän tarkemmin mitä sitä syö :D

Täällä kp2 ja huomenna ois letrojen alotus. Tähän kiertoon oon valmistautunu kaikenmaailman vitamiineilla, greippimehulla ja miehelle uhittelulla, että nyt ei saa minkään valtakunnan väsymykset vaikuttaa touhuiluun! :ROFLMAO: Ollaan kyllä molemmat tehty nyt niin paljon töitä, et pari aiempaa kiertoa on menny vähän häneksi.
 
Heips kaikille! Taidan liittyä tänne mukaan.. :)

Yritystä 07/2015. Lapset -04 ja -08. Letrozoli käytössä.

Täällä menossa ensimmäinen letrozol kierto. Ennen sitä kaksi clomi-kiertoa jossa follikkeli ei ehtinyt kasvaa kunnolla ennen ovulaatiota. Letrozolilla saatiin yks hyvä 19mm folli mutta kohdunlimakalvo oli 6,5mm. Gynen mukaan ok mutta kun googlaa löytyy tietoa että olisi liian ohut?

Tänään dpo 10 ja raskaustesti negatiivinen niin kuin aina..pettymys..onhan nyt toki vielä aikaiset päivät mutta ei tässä vaiheessa jaksa kauheasti olla toiveikas kun aina saa pettyä...
 
Tärppionnea uusiin kiertoihin ja tervetuloa uusille ♥

Täällä mitä ihmeellisimmät menkat meneillään. Tuhruttaminen alkoi siis viime tiistaina eli 8.11. Sitä jatkui eiliseen asti, jolloin verta tuli hieman enemmän mutta silti todella vähän. Hyvä että voi edes vuodoksi kutsua. Eilen illalla oli myös menkkakipuja ja jäätävän huono olo. Tänään ei taas vielä mitään. Ihmeellistä on elämä. Lasken menkkojen alkaneen tiistaina, koska tuhru ei ole kummemmaksi muuttunut. En vaan käsitä mikä nyt on homman nimi :notworthy:
 
Mulla on päinvastainen ongelma kuin karkilla, eli mulla liikaa painoa jota on erittäin hankala saada pudotettua. Ne kun tuolla tuijottaa vaan bmi:tä vaikka mulla sentit lähtee ei paino välttämättä putoa puolta kiloa enempää..miksi ei mielummin voitais vaan katsoa muuten onko ihminen terve saamaan lapsia..ärsyttävää pilkun viilaamista minusta koko juttu. Kyllä isompikin ihminen ja hoikka voi olla täysin terve saamaan lapsia, tietysti ne lisääntymiselimet ei toimi noiden syiden takia. Mutta muuten olisi täysin terve, mutta sen painon takia ei olla muka yhtä terveitä saamaan lapsia kuin normipainoiset..ei ymmärrä ei :confused:

Täällä kp 1/32 lähti viimein käyntiin, nyt voi taas aloittaa uuden kierron uusilla ajatuksilla. Greippimehu takaisin käyttöön tässä kierrossa ja foolihappo kulkee aina vaan mukana. Muut jätän nyt pois. Aloitan äitiysvitamiinit jos raskaudun.

Jos ette ole huomannut niin mamin testeillä on varaston tyhjennys menossa, eli alennuksella testejä..itse ainakin aion tilata varastoon testejä :rolleyes:
 
TEIN SEN! Lopetin sen "sitkun" elämän ja aloin elämään nyt ja hetkessä! Repäisin ja varasin ajan tatuoijalle jota oon pitkittänyt ja pitkittänyt "sitkun on vauva tehtynä ja ei oo pelkoa että joutuu raskauden takia perumaan ajan" ja plaapplaapplaap. Ja kyllä muuten tuntuu hyvälle!!

Muutoin ei oikein kuulu mitään, ovista odotellessa :whistle: Miehellä on ollut vähän halut hukassa mutta jospa ne sieltä sais houkuteltua.
 
Eka inssi tätä yrityskautta tehty eilen ja olo on iloisen toiveikas. Siittiöiden määrä/laatu oli kohtuu hyvä ja ajankohta mun kropalle mitä otollisin. :love: Ainut mikä on häirinnyt on pahoinvointi ja väsymys viimeisten 4n päivän ajan. Koskaan aiemmin ei ole pregnylistä ja puregonista tullut mitään mainittavia sivuvaikutuksia, mutta muuta syytä näille oireille en keksi. :alien: Nyt siis pari viikkoa odotellaan, onneksi on kaikkea tehtävää vireillä ettei ajatukset pyöri koko ajan mahdollisessa raskaudessa. Uskoisin että en putoa korkealta jos nyt ei tärppää kun ei tärpännyt viimeksikään heti.

Mukavaa viikonloppua meille kaikille! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Muruhaave ja Yuna
Eka inssi tätä yrityskautta tehty eilen ja olo on iloisen toiveikas. Siittiöiden määrä/laatu oli kohtuu hyvä ja ajankohta mun kropalle mitä otollisin. :love: Ainut mikä on häirinnyt on pahoinvointi ja väsymys viimeisten 4n päivän ajan. Koskaan aiemmin ei ole pregnylistä ja puregonista tullut mitään mainittavia sivuvaikutuksia, mutta muuta syytä näille oireille en keksi. :alien: Nyt siis pari viikkoa odotellaan, onneksi on kaikkea tehtävää vireillä ettei ajatukset pyöri koko ajan mahdollisessa raskaudessa. Uskoisin että en putoa korkealta jos nyt ei tärppää kun ei tärpännyt viimeksikään heti.

Mukavaa viikonloppua meille kaikille! ;)
Hei haluatko kertoa enemmän inssistä? Jos niin,,
Mikä teillä syynä siihen? Mitä nuo lääkkeet on kustantanut? Paljonko käyntejä polilla? :)
 
@Karkki95 googlella löytyi paljon hyvää tietoa inssistä ihan hinnoista alkaen! Julkisella se tulee kustantamaan lääkkeet + muutaman polimaksun riippuen siitä paljonko seurantaa tarvitaan jne., eli ei paljoa. Yksityisten hinnastoja löytyy myös googlella! Tutkin näitä yks päivä jo :D
 
@Karkki95 googlella löytyi paljon hyvää tietoa inssistä ihan hinnoista alkaen! Julkisella se tulee kustantamaan lääkkeet + muutaman polimaksun riippuen siitä paljonko seurantaa tarvitaan jne., eli ei paljoa. Yksityisten hinnastoja löytyy myös googlella! Tutkin näitä yks päivä jo :D
Hmm, täytyy siis uskaltautua guuglaamaan asiasta. Kunhan ensin myönnän itselleni, että oikeasti tilanne on tämä:oops:
 
Tärppionnea uusiin kiertoihin ja tervetuloa uusille ♥

Täällä mitä ihmeellisimmät menkat meneillään. Tuhruttaminen alkoi siis viime tiistaina eli 8.11. Sitä jatkui eiliseen asti, jolloin verta tuli hieman enemmän mutta silti todella vähän. Hyvä että voi edes vuodoksi kutsua. Eilen illalla oli myös menkkakipuja ja jäätävän huono olo. Tänään ei taas vielä mitään. Ihmeellistä on elämä. Lasken menkkojen alkaneen tiistaina, koska tuhru ei ole kummemmaksi muuttunut. En vaan käsitä mikä nyt on homman nimi :notworthy:
Siis voin vaan kuvitella tanjuska, kuinka pahalta noi oudot kierrot tuntuu :confused:. Normaalinkin kierron kanssa eläminen ja tuloksen puuttuminen ottaa koville niin :love::love::love: sulle!
 
Hei haluatko kertoa enemmän inssistä? Jos niin,,
Mikä teillä syynä siihen? Mitä nuo lääkkeet on kustantanut? Paljonko käyntejä polilla? :)
Mulla on pcos ja miehellä todettiin myös matalampi määrä siittiöitä ja heikompilaatuisia joten tätä kevyempää hoitoa meille suositeltiin ja toisella iui tärppäsi esikoinen. Eli hoito alkoi siitä että mun piti soittaa polille kun menkat alkoi et saanko aloittaa hormonit. Luvan sain ja mulla oli perus clomifen+puregon+pregnyl-lääkesatsi. Sit ultrattiin ovien kynnyksellä et miten follit oli kasvanut ja hyvin oli vastetta lääkkeillä ja inssipv sovittiin. Inssipäivänä mies antoi spermanäytteen kotona ja pesussa meni toista tuntia ja menin polille saamaan pestyn sperman suoraan kohtuun. Siinä lyhykäisyydessään. :D yks inssikierto näillä lääkkeillä ja polikäynneillä on noin 200e. :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Karkki95 ja Yuna
@kismett- tervetuloa!

@iitata mahtavaa!! Itelläkin ollut tatuointi suunnittelussa mutta hoitojen aikana ei saa ottaa niin lykkääntyy nyt vielä.

Piinailutsempit @Karkki95 ja @diadora !

Ja huoh, pitikin mennä lukemaan toiveena vauva -ketjua viimeisen parin viikon ajalta. Plussaa vaan toisensa perään. Hienoa että jotkut raskautuu, mutta iski kyllä hirvee masennus ja epätoivo. Kaipaan sitä aikaa kun jakso vielä olla ihan innoissaan oviksesta ja piinailusta, ja oikeesti uskoa plussaan. Nykyään yritys tuntuu välillä hyvinkin merkityksettömältä, miksi yrittää kun ei voi onnistua?

No eiköhän tää taas tästä :) parin kuukauden päästä pääsee onneks jo hoitoihinkin. Nyt yritän keskittyä vääntämään lukukauden viimeisiä kouluhommia ja sitten pääseekin odottamaan joulua! Meillä oli viime jouluna ihanaa punajuurilaatikkoa ja nyt ostin heräteostoksena 2kg punajuurta, jos yrittäis vaikka ite opetella tekemään laatikoita :LOL:

Mites teillä muilla menee? @-dino- lla varmaan ovis kans ens viikolla odotettavissa? Ainahan meillä on melkeen samaan aikaan :D

Nyt meen herättelemään krapulaista miestä että pääsis vihdoin keittämään aamukahvia! :coffee:
 
  • Tykkää
Reactions: Karkki95
Jatkan tässä yksinpuheluani. Ihmettelin, kun munasarjoja jomotteli ovismaisesti ja tein ovistestin ja tuli jo vahva viiva :eek: Mulla on vasta kp 11 ja ovis aina ennen geleiden alottamista tuli joko kp 16 tai 17. Jos olettais et huomenna tulee plussa niin ovis ois jo kp 13 ja kierto jäis 25-päiväseks. Onhan toi lyhyt kierto tavallaan kiva et pääsee nopeemmin yrittää uudestaan, mut voiko se olla jopa liian lyhyt :confused:
 
Täällä odotellaan ihan alkuviikolle ovista, en oo testaillut mutta josko huomenna tsekkais mitä ovistesti näyttää. Luulen että osuisi tiistaille tai keskiviikolle..

Päätin kanssa lopettaa tuon vauvaa yrittävien seuraamisen kun tekee lähinnä hallaa pääkopalle. Itseään tulee ruoskittua tarpeeksi jo ilman tuotakin ryhmää niin jatketaan näin, tämä on minulle parempi paikka!
 
@Yuna toivotaan että ei jäisi ihan nuin lyhyeksi. Mikä dpo sulla alkaa yleensä siis menkat? Itsellä se yleensä on dpo16 mikä vaihtuu sitten kp1..

Mä seurailen kyllä tuota toista ketjua, tällä hetkellä taas jaksaa iloita toisten onnistumisesta. Mutta eiköhän se aika taas koita, kun ei jaksa.. Ovis olisi viikon päästä, la-ma akselilla varmaankin. Pistän todennäköisesti tiistaina testit tilaukseen niin tulevat sitten to viimestään. Kauheasti vaan pyörii vauvamaha ja muu vauvahomma päässä, että ei meinaa yli päästä normaaliin elämään taas kiinni.. :confused::ninja:
 
@Yuna toivotaan että ei jäisi ihan nuin lyhyeksi. Mikä dpo sulla alkaa yleensä siis menkat? Itsellä se yleensä on dpo16 mikä vaihtuu sitten kp1..
Dpo 13 alkaa aina menkat, eli luteaalivaihe on 12 vrk. Normaali on ymmärtääkseni on 10-16 päivää mutta alle 12 voi vaikeuttaa raskautumista. Mulla siis just siinä rajalla.

Meillä mies odottaa ovista jo malttamattomana :D Varmaan kuukauden parasta aikaa kun seksiäkin saa monta päivää peräkkäin! Muuten kun tuppaan olemaan vähän sellanen että pienehkökin stressi ja suru vie kaikki halut.
 
Helou! Täällä ollaan vaikka ei oo moneen päivään "kerenny" muka kirjotteleen. Jotenki ollu paljo tekemistä ja flunssaaki kerkesin sairastella.

Uusille tervetuloa!

@Muruhaave oon miettiny ihan samaa et miks menkat on joskus nii erilaisia. Viimeks oli kipuja viikon ennen ja sitä edelliset kivut tuli vasta vuotopäivänä. Onse naisen kroppa vaan ihmeellinen..

@Karkki95 vaikee samaistua tuohon sun painoasiaas ku itelläki on niinpäin että sitä kertyy liikaa ja helposti. Mut vielä ainaki lähteeki suht. helposti ku ei söis herkkuja aivan.. Mielestäni voit myös jo soitella että pääsisitte eteenpäin hoidoissa. :/ odottaa ootte saanu jo ihan tarpeeks. Ja tsemppiä piinailuun!

@Nonsk mullaki välillä samat fiilikset tuosta painosta. Jos en ite tykkää peilikuvasta niin automaattisesti oon sitä mieltä että mieskään ei tykkää.

@diadora tsemppiä piinailuun!

@iitata tsemit "uuden" elämän kanssa. Toivottavasti tuo vähän helpotusta arkeen ku ei tarvi elää vaan lisääntymiselle. Itekki otan nyt loppuvuoden rennosti. :)

@Yuna määki aattelin tuon plussa-aallon jälkeen että onkohan mun enää järkeä lukea niitä, mutta sit toisaalta en halua katkeroitua vielä. Ei ihan vielä. :D ovista oon testaillu jo useamman päivän ku on ollu niin kosteaa alakerrasa :D melko vahvaa viivaa tullu mutta ei kuitenkaan lähelläkään plussaa. Alkuviikosta varmaan sit.

Huoh. Oisko siinä nyt kaikki. Oon kyllä nii onnellinen ku voi käyä purkamassa täälä tuntoja ja te ymmärrätte<3
 
Täällä on ollut hirveästi keskustelua! (y) Mulla on viikon kestänyt ketutus ja angsti mennyt jo ohi, jaksaa taas yritellä uutta kiertoa ja muutenkin suhtautua positiivisesti. Hei, elämä ja yrittäminen ei olekaan ihan täyttä :poop: :LOL:

@Yuna Kiitos vastauksesta tuohon disperiiniasiaan. En tiedä, onko mulla mitään tukostaipumusta, mutta mulla on seurailtu trombosyyttiarvoja ehkä viimeiset 10-15 vuotta, kun ne on olleet aina reilusti yli viitearvojen. Käsittääkseni trombosyytit liittyy veren hyytymiseen eli voisikohan olla, että mulla hyytyy veri normaalia "paremmin"... Hitsi, kun en tänään hoksannut kysyä lääkäriltä. (n) Kävin kuitenkin ostamassa paketin disperiiniä varuilta. Tuskin siitä haittaakaan olisi, jos kokeilisi.

@Karkki95 Piinapäivien merkit kuulostaa nyt lupaavalta, pidän peukkuja että nyt on teidän vuoro!

@iitata Toi on niin hienoa, että pystyy tekemään jotain tulevaisuuden suunnitelmia tässä tilanteessa! Nostan hattua! Mun pitäisi saada sama asenne itselle jostain. Minusta tuntuu, etten pysty mitään sopimaan muutamaa viikkoa pidemmälle, kun koko ajan mietin, että missä vaiheessa kierto silloin on ja onkohan sitten jo tärpännyt ja jos on, niin voiko sitä silloin edes tehdä mitään, mitä nyt suunnittelee... Tosi kuluttavaa pyörittää päässä tällaista koko ajan eikä itselleen oikein voi mitään. Olisi mulla yksi sellainen pikkujuttu kuin naimisiinmeno. Pitäisi saada keväälle hääpäivä sovittua, tähän mennessä on vain aina mietitty, että jos silloin on jo iso maha, niin ei voi jne... Nyt mä ehkä tiristän miehestä sen päivän ulos ja lyön kalenteriin. :p Psyykkaan itseäni. (y)

Olin muuten tänään tosi reipas tyttö. ;) Kävin munatorvien aukiolotutkimuksessa. Etukäteen jännitti kovasti, nukuin viime yön aika huonosti ja aamulla ihan oksetti jännityksestä. Mutta se olikin ihan helppo keikka! :geek: Ei sattunut yhtään, lääkäri oli tosi miellyttävä ja selitti kaikki, mitä teki. Muutenkin tuntui että kivi vierähti sydämeltä, kun selvisi, että kaikki on kunnossa. Torvet on hienosti auki, munasarjat kunnossa ja kohdun pinta sileä eli sielläkään ei ole mitään ylimääräistä. Kaikki pitäisi olla ihan kunnossa! Jee! :) Mies sai lähetteen sperman tutkintaan. Nyt tuntuu muutenkin, että mieskin hahmottaa tätä yrittämistä paremmin, kun oli mukana lääkärissä. Totesi itsekin, että yritetään enemmän kuin tähän asti. Ehkä se meidän aikakin vielä koittaa! :)
 
@Muruhaave @-dino- ja muut, kyllähän tuo vähän jännittää että josko nyt viimeinkin käy tärppi tässä kierrossa ja joutuu perumaan sen tatuointiajan... Onneksi tekijä on perheellinen mies niin luulis ymmärtävän, ehtiihän sitä sitten lapsen syntymän jälkeenkin jos nyt olis tullakseen :)

Meillä tää yrittäminen on vähän kariutunut tohon miehen simppojen tutkimiseen... Se ei vaan millään suostu antamaan näytettä :( Ajattelin jo luovuttaa, pitää ns välivuoden opiskeluista ja sitten jatkaa vielä opintoja. Pitää nyt joku takaraja kumminkin sopia jolloin on mentävä antamaan se näyte ellei tärppää jota epäilen vahvasti... Raasu taitaa tosissaan pelätä tuloksia ja ahdistua koko näytteenantamisesta. Voi kurjuus kun tämä nyt toistaiseksi taitaa kariutua tähän!

Ovista ei vieläkään, oiskohan huomenna nähtävillä ovisplussa..?
 
@iitata meilläkään ei mies meinannut millään suostua antamaan näytettä. Mä olin lopulta jopa vähän vihanen, että mahtaako hän edes tajuta miten paljon mä joudun näistä tutkimuksista ja hoidoista kärsimään, kaikki hoidot kuitenkin tehtäis mulle. Varsinkin siinä kohtaa jos käy niin että joudun piikittämään itteäni päivittäin ja käymään monta kertaa kuukaudessa gynekologin sörkittävänä, niin ihan turha hänen valittaa siitä jos joutuu johonkin purkkiin laukeamaan.

Lopulta kävi ilmi, että häntä vaan niin paljon pelotti se, että jotain vikaa löytyy ja lapsettomuus oiskin hänen vika. Että mä tyyliin haluaisin erota tai oisin loppuelämän onneton kun hän ei pysty mua siittämään. Kyllä me sitten yhdessä saatiin se spermanäyte annettua, jouduin vähän avustamaan kun rimakauhu iski siinä purkin edessä mutta hyvin se lopulta meni :ROFLMAO:

Mulla onkin sitten tänään ilmeisesti ovis. Ahdistaa kun lämpömittarista on patterit loppu enkä pääse mittaamaan! Oon sillä kuitenkin aina varmistanut ovulaation ajankohdan. Mutta testi näytti eilen aamulla käytännössä plussaa, ehkä ihan vähän haaleampaa. Illalla en jaksanu enää testata ja tänään on ollu aamuyöstä asti selvät kivut. Eilen illalla koitettiin vähän väsyneenä touhuillakin. Eli tänne voi päivittää dpo 0 :X3:

Tuleeko muuten teillä muilla finnejä oviksen aikaan? Mulla tuli kerran ihan hulluna ja just siinä kierrossa sain ainoon haamun raskaustestiin ikinä. Nyt mulla on taas kolme uutta finniä ja en voi olla ajattelematta että josko taas :love: Kiva tässä kohtaa olla jo toiveet näin korkeella, koittakaa kestää kun parin viikon päästä tuun tänne vuodattamaan masentuneena kun ikinä ei onnistu.
 
@Yuna finnejä on enemmän tai vähemmän mutta en oo jaksanu seurata misä kierron vaiheessa niitä tulee. Uskon et mulla johtuu ne enemmänki ruokavaliosta.. :s joka on nyt pahasti retuperällä, mitenköhän sitä sais ittensä ruotuun.. :(

@iitata ei täälläkää vielä ovista, samanlaista melko vahvaa viivaa näyttää vaan. Ja valkkarin määrä vaan lisääntyy! Kosteeta on ollu heti menkoista asti mut tän aamunen oli kyllä uutta. Mietin jo että pissasinko housuihin :D

Tosi harmillista tuo miehesi ujostelu, toivottavasti tulee pian järkiinsä ja saatte uimarit tutkittua! Mulla mies on kyllä valmis menemään mut voi olla et ramppikuume kans iskee h-hetkellä. En oo kyllä menossa auttaan :D

@Muruhaave tosi hienoo et kaikki oli kunnossa! Nyt ei muutako hääsuunnitteluja ;)

Mullaki on ollu mieli aika maassa nää viimepäivät. Jotenki semmonen tyhjä olo, ehkä se on tää pimeys..
 
iitata ja Yuna: Täälläkään mies ei suostu näytettä antaa. Ei suostu mihinkään tutkimuksiin/hoitoihin. Joten olen sitten vain käynyt itse yksityisellä gynekologilla. Kohta ollaan siinä pisteessä että yksityinen gyne ei meitä tän enempää voi auttaa.

Täällä dpo 16 menkkoja ei näy pelkkää niukkaa ruskeaa tuhrua tullut eilen ja tänään. On kyllä ihmeellistä, mulla oli terolutikin käytössä että luulis niiden tulevan silloin. Letroja söin kp3-7 ultrassaki hyvä folli ja ovisplussa kp12. Raskaustestin tein viimeksi dpo14 ja nega oli. En tiedä pitääkö taas tehdä testi...
 

Yhteistyössä