Kauanko maitojuoma OIKEASTI säilyy avattuna?

  • Viestiketjun aloittaja Maitoveena
  • Ensimmäinen viesti
Maitoveena
Olen käyttänyt laktoositonta maitojuomaa yli viikonkin avattuna, mutta vasta nyt luin purkin kyljestä että 3-4 päivää säilyy? Mutta ei se pidä kyllä yhtään paikkaansa, ainakaan minun mielestä. Pitäisiköhän niitä suosituksia noudattaa..?
 
Maito on pilassa vasta sitten, kun se ei enää sekotu kahviin, vaan ovat sellaisia kökköjä kahvikupin pinnalla.
 
Maitoveena
Oletin, että kokee saman kohtalon. Huh, maitojuoma. Nyt nousee minun sisäinen P@ula esiin. Tiedä mitä myrkkyä se maitojauhe on, mitä siihen lisäillään.
Meillä juodaan Juustoporttia tai jotain luomumaitoa (mielellään täysmaito)
Mulle ei käy kuin maitojuoma, laktoosi-intoleranssin takia. Ja itse haluan ainakin uskoa että peruselintarvikkeet ei ole niin hirvittävää myrkkyä kuin oikeasti epäterveelliset jutut.

Nyt kun tsekkasin taas maitopurkin sisälle, niin maito näyttää edelleen ihan hyvältä, mutten tiedä edes miten se lopulta pilaantuu, kökkööntyykö vai mitähän sille tapahtuu.. Aion pitää purkin jääkaapissa niin kauan että se pahenee..
 
Skitsomagneetti
Maitojuomassa ei siis ole maitosokeria tai muitakaan sokereita, joita bakteerit tai muut pöpöt voisivat hyödyntää? Silloinhan se säilyy todella pitkään, niin pitkään, että joku pöpökanta osaa muuttaa proteiinit glukoosiksi jota sitten toiset pöpöt osaisivat syödä, jotka tuottaisivat sitten sellaisia entsyymeitä maitoon, jotka pilaisivat sen. Bakteereiden omalla pöpömassalla sitä ei pystyisi pilaamaan.
 
vierailija
Tää on kyllä semmonen mysteeri että! Meillä juodaan laktoositonta maitojuomaa, mutta ainainen ongelma tämä säilyvyys tuntuu olevan. Tähän mennessä vuosien käytön aikana ei ole vielä pilaantunutta tullut vastaan.. aamukahvissa sen kai ensimmäisenä aina huomaisi jos maito olisi hapanta..
 
Mulle ei käy kuin maitojuoma, laktoosi-intoleranssin takia. Ja itse haluan ainakin uskoa että peruselintarvikkeet ei ole niin hirvittävää myrkkyä kuin oikeasti epäterveelliset jutut.

Nyt kun tsekkasin taas maitopurkin sisälle, niin maito näyttää edelleen ihan hyvältä, mutten tiedä edes miten se lopulta pilaantuu, kökkööntyykö vai mitähän sille tapahtuu.. Aion pitää purkin jääkaapissa niin kauan että se pahenee..
Oletko uskaltanut kokeilla käsittelemätöntä lehmänmaitoa? Suoraan maatilalta. Makuun on totutteleminen, mutta esim. moni miehen sukulaisista sietää sitä maitoa, vaikka muuten menisi pakki ihan totaalisen sekaisin normaalista ja hyla maidosta
 
Hullumagneetti
Maitojauhe? Ei maitojuomaa tehdä maitojauheesta. Ei sillä ole itseasiassa mitään tekemistä maitojauheen kanssa?
On kai sillä sen verran, että molemmissa on maitoproteiinia? Maitojuoma on syntynyt siksi, että nykyisin lehmän maito revitään osiin, eli kun se tulee rekoilla käsiteltäväksi, otetaan ensin pois rasva, sitten proteiinit ja tapetaan kaikki tärkeä kuumentamalla, eli ne entsyymit jne. Sitten aletaan kasaamaan uutta tuotetta, kuten kurria, rasvatonta maitoa ja hieman rasvaisempaa maitoa, joissa rasvapallerot ovat samankokoisia pieniä palleroita, jotka läpäisevät usean ihmisen suolen. Luontaisestihan maidossa oleva rasva on klimppeinä. Maitoproteiinsita tehdään sitten näitä kaikenlaisia lihankorvikkeita ja muuta roskaa ja maitojuomakin on siis tätä eroteltua maitoproteiinia ja vettä. Sekaan on saatettu heittää tippa d3-vitamiinia.
 

Yhteistyössä