Kauhistuin siskon veroja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sisko tienasi viime vuonna 9260 € josta vähennysten jälkeen jäi verotettavaa tuloa n. 7150 €. Hän meni onneton perustamaan oman yrityksen jonka myynti ei mennytkään odotetusti. Lapsiakin hänellä on. Kauhistuin kun hän sai veromätkyjä lähes 300 €. Valtio siis rokottaa tällaiselta köyhyysrajan alapuolella kituuttavalta huoltajalta 22% veroja!!! Eli viidenneksen!!!

Avustan siskoa rahallisesti mutta mietin samalla mikä tässä maassa mättää että tuollaisilla tuloilla, ilman tukia tai mitään joutuu selviämään lapsen kanssa. Mistään ei rahaa saa kun on yrittäjänä, ei Kelasta eikä sossuta. Vi**u tätä Suomea, onko mennyt hieman verotus yli?????
 
vierailija
Mätkyjä tulee jos arvioi ennnakot liian pieniksi. Itse teen niin tahalleen koska en halua etukäteen maksaa ainakaan ylimääräistä. Ennakon täydennyksiäkin vain kohtuudella kun näen mitä olen vuoden aikana tienannut. Mätkyjä sitten maksetaan joka vuosi.
Yrittäjän täytyy kyllä tienata jonkin verran että se on kannattavaa. Tuosta sossuasiasta en tiedä, ei ole kokemusta, miksei sieltä yrittäjäkin voi saada jos ei kertakaikkiaan ole tuloja tarpeeksi?
 
vierailija
Mätkyjä tulee jos arvioi ennnakot liian pieniksi. Itse teen niin tahalleen koska en halua etukäteen maksaa ainakaan ylimääräistä. Ennakon täydennyksiäkin vain kohtuudella kun näen mitä olen vuoden aikana tienannut. Mätkyjä sitten maksetaan joka vuosi.
Yrittäjän täytyy kyllä tienata jonkin verran että se on kannattavaa. Tuosta sossuasiasta en tiedä, ei ole kokemusta, miksei sieltä yrittäjäkin voi saada jos ei kertakaikkiaan ole tuloja tarpeeksi?
Tuo on fiksua, moni tekee juuri päinvastoin eli maksaa liikaa veroja jotta saisi palautuksia. He eivät vain tule ajatelleeksi että antavat korotonta lainaa valtiolle. Minustakin on edullisempaa ottaa mätkyt vastaan kuin maksaa liikaa jotta saa joskus tulevaisuudessa omansa takaisin.
 
vierailija
Siis ihan kokonaiset kolmesataa?

Mulla oli toissajoulunalla melkein kolkyt tonnia :D
Ihanko totta? Siihen nähden että tienaat varsin hyvin, olet aika tyhmä. Jos noista erittäin pienistä tuloista maksaa veroa 22% ja saa vielä mätkyä 300 niin kyllä kirpaisee. Vain varakas voi olla noin leuhka ja ylimielinen kuin sinä.

Yksin yrittäville pienyrittäjille ja muillekin yrityksille voisi antaa vaikka verovapauden tietyksi ajanjaksoksi, että yrityksille luotaisiin parhaat kasvunmahfollisuudet.
 
vierailija
Siis ihan kokonaiset kolmesataa?

Mulla oli toissajoulunalla melkein kolkyt tonnia :D
Hah haha hahah haaaa!
Aloittajaa ja hänen siskoaan varmaan auttaa sinun mötkysi tai heikko veronmaksukykysi.

Aloittelevan yrittäjön tilanne on kyllä tosi vaikea. Heti samantien kun perustaa yrityksen, tippuu kaikista tuista ja palkkatulosta. Uusi yritys ei kuitenkaan kovin nopeasti ala tuottamaan, joten alussa talous on tosi tiukilla.
 
vierailija
Tämä yrittäjä sinnittelee siis kuukausipalkalla 772 €/kk. Ja siitä pitää vielä verot maksaa.

Jos ihmiset makaa vaan sohvalla eikä yritä mitään, niin voi Suomen hallitus katsoa peiliin missä vika. Eihän ihmisen kannata itseään nälkään tappaa yrittäjäksi ryhtymällä. Joskus työttömyys voi olla AINOA vaihtoehto!!
 
Ihanko totta? Siihen nähden että tienaat varsin hyvin, olet aika tyhmä. Jos noista erittäin pienistä tuloista maksaa veroa 22% ja saa vielä mätkyä 300 niin kyllä kirpaisee. Vain varakas voi olla noin leuhka ja ylimielinen kuin sinä.

Yksin yrittäville pienyrittäjille ja muillekin yrityksille voisi antaa vaikka verovapauden tietyksi ajanjaksoksi, että yrityksille luotaisiin parhaat kasvunmahfollisuudet.
En mä ole varakas. Ja just siksi ne mätkyt tuli. Alkava yritys ei saa lainaa mutta ennakkoveroja voi maksaa vähemmän ja ostaa säästyvällä rahalla koneita. Jotta voi seuraavana vuonna tuottaa enemmän ja maksaa mätkytkin.

Mutta kolmesataa ei ollut mulle liian iso raha edes silloin kun olin kymppitonnin vuosituloilla kotiäitinä.
 
Maisaleena harmaana
Siis ihan kokonaiset kolmesataa?

Mulla oli toissajoulunalla melkein kolkyt tonnia :D
Oletko oikeasti noin tyhmä? Mieti nyt vähän, että mitkä olikaan ne ap:n siskon tulot ja laske miten sillä elätetään yksi aikuinen ja lapset. Siinä tilanteessa 300€ tuntuu aivan järjettömän suurelta summalta.

Itselläkin tuntui aivan kamalalta summalta 150€ mätkyt kun olin työtön yh.
 
vierailija
En mä ole varakas. Ja just siksi ne mätkyt tuli. Alkava yritys ei saa lainaa mutta ennakkoveroja voi maksaa vähemmän ja ostaa säästyvällä rahalla koneita. Jotta voi seuraavana vuonna tuottaa enemmän ja maksaa mätkytkin.

Mutta kolmesataa ei ollut mulle liian iso raha edes silloin kun olin kymppitonnin vuosituloilla kotiäitinä.
Ja ilmeisesti olet siinä määrin tunnevammainen, että et ymmärrä, että jollekulle se on.
 
vierailija
Korkoa saa 0,5%.

Kyllä, Suomessa perseilit ja elätit saa ilmatteeksi kaiken hyysäyksen, joku maksaa laskutkin jos ite ei viiti tai kykene. Alappa yrittäjäksi, menetät kaiken turvan, ja maksat naurettavia veroja. Harmaa talous ei ole rikos, se on lähes pakko monille yksin yrittäjille.
Inflaatio vaihdellut 0,2-0,6 % välillä, eli yhtä tyhjän kanssa. Mitä aiemmin rahaa käytät, sitä enemmän sillä saa. Perustalousoppia?
 

Yhteistyössä