Kefexin kuuri ja alkoholi?

  • Viestiketjun aloittaja Vierass
  • Ensimmäinen viesti
Vierass
Olisin lauantaina lähdössä todella todella pitkästä aikaa ulos ja lääkärin mokoma lykkäsi minulle tiistaina antibioottikuurin. Mites nyt on alkoholin laita? Jätänkö kuurin kesken että pääsen vai voiko nauttia alkoholia?
 
"Mie"
Älä missään nimessä jätä kuuria kesken.
Apteekista tai pakkausselosteesta löytyy tieto voiko ottaa alkoholia kuurin aikana. Yleensä alkoholia ei suositella kuurin aikana koska saattaa tulla antabusefekti, eli alat oksentamaan. Toinen syy miksi ei pitäisi ottaa alkoholia antibioottikuurin aikana on se että huppelissa unohtaa helposti ottaa tabletit säännöllisesti.

Joten jos et vielä ole aloittanut kuuria odota kunnes juhlat on juhlittu, jos olet jo aloittanut kuurin, syö se loppuun säännöllisesti.
 
"Aloittaja"
[QUOTE="Mie";29793769]Älä missään nimessä jätä kuuria kesken.
Apteekista tai pakkausselosteesta löytyy tieto voiko ottaa alkoholia kuurin aikana. Yleensä alkoholia ei suositella kuurin aikana koska saattaa tulla antabusefekti, eli alat oksentamaan. Toinen syy miksi ei pitäisi ottaa alkoholia antibioottikuurin aikana on se että huppelissa unohtaa helposti ottaa tabletit säännöllisesti.

Joten jos et vielä ole aloittanut kuuria odota kunnes juhlat on juhlittu, jos olet jo aloittanut kuurin, syö se loppuun säännöllisesti.[/QUOTE]

Tuoteselosteessa ei ollut mainintaa alkoholista.
 
"Mie"
[QUOTE="Aloittaja";29793780]Tuoteselosteessa ei ollut mainintaa alkoholista.[/QUOTE]

No sitten voi ottaa alkoholia. Jos alkoholi vaikuttaisi jotenkin lääkekuurin tai lääkkeen imeytymiseen se pitäisi mainita. Antabusefekti pitäisi myös mainita jos sellainen olisi.
Silti, varaudu siihen ettei olo ole kovin omenainen kuurin aikana jos otat alkoholia. Sinähän olet kipeä jos kerran tarviit ab-kuurin.
 
"..."
Kefexinillä ja alkoholilla ei ole mitään yhteisvaikutuksia. Alkoholin käyttöä ei suositella minkään antibioottikuurin aikana lähinnä siksi, koska voi unohtaa ottaa tabletin.

Eli: voi juoda kunhan ei unohda ottaa tablettia. Kuuria ei missään nimessä saa jättää kesken.

Antabus-reaktio tulee metronidatsoli-antibiootin (esim. Flagyl, Trikozol) ja alkoholin yhteiskäytön seurauksena.
 
sähköpaimenkoira harmaana
Jos otat viinaksia, kannattaa varmistua ainakin siitä, että oikeasti muistat ottaa lääkkeet, jos olet kuurin aloittanut.

Viimeksi kun itse muutama kuukausi sitten otin yhden illan aikana vaivaiset 4-5 annosta alkoa, olin seuraavana aamuna unohtanut lähes kaikki mun salasanat erinäisiin palveluihin. :ashamed: Onneksi pidän salasanoja kryptatussa muodossa lapulla tallessa eräässä salaisessa paikassa. Onneksi ei ollut mitään muistettavaa lääkekuuria päällä...
 
glorinha harmaana
Juuri sain saman kuurin ja lauantaina olen minäkin viihteelle lähdössä. Kysyin asiasta lääkäriltä ja sanoi, että voi ottaa alkoholia. Ap:lle mukavaa iltaa lauantaille! :)
 
vierass
[QUOTE="Aloittaja";29793780]Tuoteselosteessa ei ollut mainintaa alkoholista.[/QUOTE]

Juo kohtuudella. Alkoholi ei sovi antibioottien kanssa, koska silloin voi oksentaa tabletit tai unohtaa ottaa ne, kun liikaa juo.
 

Yhteistyössä