Keittiöelämää perheistä - mielipiteitä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heti alkuun totean, että olen koukussa tuohon sarjaan. Älkää kysykö miksi, en osaa selittää on vaan jotenkin mielenkiintoinen vaikka sinänsä kovin arkinen eikä mitään tapahdu. Toivottavasti saadaan jatkoa kun tämä kausi loppuu.

Mutta sitten näistä perheistä.

Suhoset
Tykkään heistä kovasti. Ovat sellaisia tavallisia ihmisiä. Ruoista en niin tiedä - eivät valmista mitään gourmeeta vaan peruspöperöitä ehkä vähän liiaksi oikoen mutta mitäpä tuo haittaa, jos itselle maistuu. Ainoa miinus on se keittiön tavarapaljous ja sotku. Itse en voisi elää sellaisen keskellä - saati laittaa ruokaa kun laskutilaa on vain ryokapöydällä. Tursuavat kaapit ja tasot ahdistaa. Voisin kuvitella, että huusholli on muutoinkin aikamoinen rompetori. Mutta siltikin tosi sympaattinen ja miellyttävä perhe.


Muuramelaiset
Onko sillä miehellä tvshopin cerafit-paistinpannu, vai miten nyt kirjoitetaankaan? Semmoseen mennyt haksahtamaan. Keittiönkaapistot ja laatikostot paljastavat epäjärjestyksen vaikka muutoin on Suhosia huomattavasti siistimpää. En oikein pidä noin suupaltista ukosta, tykkää selkeästi olla huomion keskipisteena - muu perhe jää taka-alalle, etenkin vaimo, joka vaikuttaa siltä ettei ohjelmaan osallistuminen ole oikein hänen juttunsa mutta on lähtenet mukaan, jotta miehensä saa pitää monologejaan telkkarissa. Miehen epäsiistit hiukset ja parta ovat luotaantyöntävät ja jotenkin omahyväinen, itseään korostava luonne. Mutta nämä kait ovat sellaisia henkilökemiajuttuja, ei vaan ole just minun tyyppinen ihminen. Heilläkin aika peruspöperöitä, voisin hyvin nälkääni syödä.

Kouvolalaiset
Vaalea äiti on kovin pirtsakan oloinen. Koti on aika persoonaton, sellainen sisustuslehdestä napattu valkoinen ja kliininen kera sisustustekstien. Siisteydestä plussaa, siellä on hyvin tilaa laittaa ruokaa. Kiva kun tekevät sitä yhdessä kolmisteen. Peruspöperöitä. Ei ole mun lempiperhe kun ei herätä oikein fiiliksiä suuntaan tai toiseen.

Vanha taiteilija pariskunta Tammisaaresta
Ehdottomasti mielenkiintoisimmat sapuskat, joita mielellään maistaisikin ja söpöä kun valmistavat niitä yhdessä. Keittiö tuntuu tosi epäkäytännölliseltä, ei olisi minulle mieluinen ruoanlaittopaikka, menisi hermot. Muuten kun en itse ole mikään taitelijaluonne tai maailmanmatkaaja, eivät heidän jutut jaksa kiinnostaa ja tuntuisi hassulta että oikeasti joka kerta syödessään muisteltaisiin yhteisiä Italian matkoja, vähän sellaista hienostelun makua. Mutta selkesäti on vakka kantensa löytänyt. Mutta vaikkei minulla ole heidän kanssaan juuri mitään yhteistä, on heidän touhujaan sinänsä mielenkiintoista seurata.

Insinöörimies ja tumma nainen
Heidän tyttärensä on todella kaunis, voi että! Äiti on mielestäni jotenkin tympeä ja väsynyt, mies taasen selkeästi lämminhenkisempi ja rakastava isä perheelleen. Ensivaikutelman perusteella miehen kanssa voisi jotenkin jopa tulla juttuun mutta naisen ei. Jotenkin outo mätsi, liekö sitten vastakohdat vetäneet puoleensä. Etnistä ruokaa olisi mielenkiintoista päästä maistamaan vaikken lasagneen parsakaalia laittaisi. Miestä lukuunottamatta tämä perhe ehkä jännittää kameroita, voi olla että tunnelma on luonnossa välittömämpi kuin ohjelma antaa ymmärtää. Tämä perhe antaa mielestäni vähiten ohjelmalle.

Viljakaiset
Vähän on kaksinaiset fiilikset tästä perheestä. Toisaalta karsastan sitä, että heillä on hyvin perinteinen roolijako - mies tekee miesten työt ja nainen naisten ja äiti on täten orjana keittiössä ja passaa muita. Nainen vieläpä on sellainen kunnon vanhanajan emännän näköinen. Toisaalta perheen äiti lienee itse tämän valinnut ja kokee tämän roolin omakseen vaikka pienoista marttyyriasennetta onkin havaittavissa. Muutoin tasapainoisen oloinen perhe normaali perhe. Ruoan suhteen voisin kyllä heidän pöytäänsä istua syömään, mutta kyllä tuo mamma voisi päästä vähän helpommalla jos vain itse haluaisi. Meillä ei todellakaan eletä niin kuin Viljakaisilla - mutta ehkä siksi heidän keittiöelämänsä onkin mielenkiintoista katsottavaa.

Kommuuni
Tämä sakki on niin ärsyttävää porukkaa etten voi olla katsomatta. Henkilöt herättävät minussa aivan vallattomia antipatioita, en missään maailman tilanteessa itse viettäisi aikaa tällaisessa seurassa ja olen vähän hämmentynyt, että tällaisia stereotyyppisiä yliopisto-vegaani-hippi-tyhjäntoimittaja-mukamasälykkö-etsiskelentässäitseäni-hörhöjä on olemassa ihan oikeasti ja kun ovat vielä ulkoisestikin sen näköisiä kuin tällaisten kuvittelisi olevan. Liekö vielä lesbojakin, se kruunaisi kaiken. Tekisi mieli ottaa korvista kiinni ja sanoa että "peskää tukkanne ja menkää töihin". Mutta koska tämä porukka herättää minussa niin voimakkaita tunteita, on heissä viihdettä kerrakseen. Vegaanimössöt eivät sapuskana kiinnosta ja samaan pöytään en voisi naamatusten istua sillä saattaisin tuntea pakottavaa tarvetta lyödä heidät lihoiksi tarjotun vegaanisopan kylkeen.

Töölön pariskunta
Eivät lainkaan minun tyyppisiä ihmisiä, meillä ei ole mitään yhteistä. Heidän koti on hyvin askeettinen, ei ole mitenkään lämmin tunnelma. Nainen on koppava ja piikittelevä, oikea niuho - elämä pyörii terveysintoilun ympärillä, mies on tossun alla. Eivät varmaan osaa laittaa tavallista ruokaa ollenkaan tai käyttää edes tavanomaisia raaka-aineita? Superfoodeja, smoothieta ja kaikkea trendikästä, modernia. Vähän tulee sellainen esittämisen maku, että syövätkö jotkut oikeasti joka päivä noin vai onko tuo jokin statusjuttu. Hifistelyä ja hipsteröintiä ja hienostelua. Ihanan ärsyttävä ja jäykkä pariskunta, ja siksi pakko seurata. En menisi heille syömään - ihan tunnelman vuoksi.

Mutta, mitäs te muut olette mieltä?
 
vierailija
En katso televisiota.
Joskus tietenkin katson mutta saattaa mennä viikkoja että en ole katsonut muuta kuin pikkukakkosta :D
En edes tiennyt että tuollainenkin on menossa.
En tiennyt miekään, vaikka paljon katsonkin telkkaria. Sarjoista vain Holby city on se, mitä haluan seurata. Menis varmaan yleiskuntokin huonoksi, jos enemmän töllöttäisin! Muitakin sairaalasarjoja on, mutta en katso niitäkään. On muuten huono homma, et tulee nimenomaan pikkukakkosen jälkeen se ohjelma - lapset näkee niitä edellisen jakson kauhistuksia ilman mitään logiikkaa heti kun pikkukakkonen loppuu. Ei siis mitään suunnittelua missään kolarit ja ensiapu ym. Tietääköhän vanhemmat sulkea telkkarin lapsilta HETI?
 
vierailija
Se maalaispariskunta, jossa naisella oli kadehdittavan pitkä ja paksu tukka letillä..
En ikinä itse haluaisi elää noin tai sen naisen paikalle, mutta ihana oli seurata.
Oikein lämminhenkinen ja mukavan oloinen perhe, jolla varmaan viihtyisi kylässä vaikka elää ihan erilaista elämää kuin itse.

Töölön pariskunnan asunto oli kyllä aika kolkko ja askeettinen mutta minimalismi on muotia ja joidenkin makuun.
En kyllä pitänyt ruokiaan mitenkään erikoisina tai paria ylipäätään, varmaan aika perus helsinkiläinen, lapseton, kaupunkilainen ja korkeakoulutettu pariskunta?
 
vierailija
Vaalea yh-äippä on outo ja kakrut myös. Hänen pitäisi kyllä pikkusen skarpata sen suhteen, mitä lapsilleen syöttää. Yleensäkin sekä äiti että lapset ovat hyvin tietoisia kameran läsnä olosta ja koko kuvaustilanne on teeskentelyä ja esittämistä.
 
vierailija
Ha ha, osuvia ap:n analyysit kaikin puolin! :D Tosin itse en pidä Muuramen ukkoa niin ärsyttävänä, vaikka onkin ilmiselvää, että hän haluaa olla esillä, ja sarjaan osallistuminen ei kyllä ollut vaimon idea.

Kommuunilaiset ovat taas näin humanistinäkökulmasta hyvinkin tutun oloisia otuksia, vaikken heihin ihan samastukaan. Aika stereotyyppisiä kyllä.

Itse taas haluaisin syödä niin kuin töölöläiset, mutta en jaksa. :D Nainen on kyllä kieltämättä rasittava niuho ja tulee sellainen olo, että mies ei välttämättä haluaisi syödä sillä tavalla.
 
vierailija
Taisin tänään toisen kerran katsoa pienen pätkän, eikä mulle auennut, mikä tuon ohjelman idea oikeen on? Siis pitäskö siinä niin kun esitellä ruuanlaittotaitoja, vai perheitä, vai mitä. Se majava kuulosti minustakin aikas eksoottiselta ruokavalinnalta, mutta kukin tavallaan ja kait se ruokaa on siinä missä jotkut katukoirat ulkomailla... Eli siis kallista ohjelma-aikaa käytetty turhanpäiväisten höpinöiden ja ihmisten, ruuasta puhumattaakaan, kuvaamiseen? En osaa analysoida perheitä, kun katsoin vain ehkä 15 min yhteensä, mutta mitään sanomaton ohjelma noin niin kun ylipäänsä.
 

Yhteistyössä