Keksi mulle uusi ammatti!

  • Viestiketjun aloittaja ammatinvalinta
  • Ensimmäinen viesti
ehdotus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
viivi ja Millenia: kiitos vastauksista :) Mietin jotain koulutukseen liittyvää, kun nyt opiskelen kasvatustiedettä.. Hmm. luokanopettaja vois olla ihan ok, mutta sosiaalisuus rajoittuu aikalailla niihin lapsiin. Ja vaikka lapsista tykkään, niin haluan olla tekemisissä myös aikuisten kanssa.
Miten olisi kirjastoala? On korkeakoulututkinto, tarvitsee systemaattisuutta ja osata kirjoittaa (luetteloida), ja voi erikoistua vaikka lastenosastolle tai tietopalveluun.

Ja sillä tutkinnolla voi tehdä muutakin kuin peruskirjastotyötä, informaatikon työtä tai mennä vaikka johonkin oppilaitoksen kirjastoon tai tiedelaitoksen kirjastoon. Tai yrityksen tietopalveluun.

Voi vaikka vaihdellakin missä on, niin löytää oman paikkansa.

En oo itse, mutta yksi kaveri on, ja on monipuolisempaa työtä kuin äkkiä luulisi.

http://www.kuntatyo.fi/ammattikuvaukset/kirjastovirkailija.html

(kirjastonhoitaja tai informaatikko on se korkeakoulututkinnon lukenut)
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Sosionomi?
Kiitti, hyvä ehdotus. Sosiaalialaa olen kyllä harkinnutkin. Mulla on jo yksi amk-tutkinto, joten ehkä ois viisainta siirtyä seuraavaksi yliopiston puolelle? Seuraavia olen miettinyt:
kotitalousopettaja
luokanopettaja
koulutussuunnittelija
terveydenhoitaja
lastentarhanopettaja
sosiaalityöntekijä
psykologi/terapeutti

Hitsit kun 30-vuotias ei vielä tiedä mitä haluaa "isona" tehdä :(

No näistä ei sovi huonon stressinsietokyvyn takia sosiaalityöntekijä, psygologi, Kotitalousopettaja tekee töitä teinien kanssa, jotka saattavat olla aika hankalia.

Joten joko luokanopettaja, heillä hyvät lomat ja työajat, tai lastentarhaopettaja tai sitten ihan eri alaa toi terveydenhoitaja!




 

Yhteistyössä