Kenenkään lapsella epilepsia tai aivokasvain?

  • Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
huolissaan
Jos on, niin voisitko ystävällisesti kertoa miten kummatkin ilmenivät. Oon tosi huolissaan mun lapsesta :( lähden nyt tekemään ruokaa, mut käyn välillä katsomassa et onko tullut vastauksia...
 
ap
Pelkään et lapsella on aivokasvain :( noi epilepsiaoireet ei täsmää kovin hyvin... Oon yrittänyt googlettaa kaikkea mahdollista, ja eniten pelottaa just et jos on joku aivokasvain. Siksi olisi kultaakin kalliimpaa tietoa jos jollakin on tai ihan vaikka aikuisella, että kuinka on alkanut oirehtimaan tms.
 
vieras
Ymmärrän sun huolesi mutta tuskin saat palstalta muuta kuin lisää huolen aihetta. Ja palstadiagnoosit voit jättää lukematta. Hakeudu lapsenkanssa spesialistin juttusille. Ja mahdollisimman pian tietysti, jos jotain on niin hidastelu ei asiaa paranna. Ole hyvä ja tee näin. Ymmärrät varmaan miksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hei!:
meidän 4vllä on epilepsia, poissaolo ja kouristuskohtauksia...

mitä oireita lapsellasi on?
Pitkään jatkunutta huonoa oloa, saattaa vaik keskel yöt herätä oksentaan ja yökkäämisen jälkeen huono olo on ohi. Aina ollut väsähtänyt. pääkipua tai mitään ei valita. ei oo kyse mahataudista tms.

sit muutaman kerran kaatunut selälleen maahan ja on muissa maailmoissa.. mut koht on niinku ei mitään mut pahalla tuulella... on vähä muutakin mut en halua tässä julkisesti kertoa... :(
 
vieras
Mun lapsella on epilepsia dg vaikka lääkitystä ei ole aloitettu. Oireet ilmeni sellaisena poissaolona ts. yhtäkkiä kesken leikin (jossa ei olltu pyöritnyt tms. ) tasapaino petti ja lapsi kekkaloi lattialla sellaisena kuin olis pyöriny pitkään, eikä ollut puheella tavoitettavissa.
Tk-lääkäriltä sai lähetteen ja aika sairaalaan neurologille tuli ihan parissa päivässä. Uni-eeg ja magneettikuvaus sekä muita perusneurologisia tutkimuksia teki lääkäri ja dg:n sai lapsi vaikka noissa kokeissa ei mitään selvinny, mutta oireiden perusteella.
Seuraillaan ja toivottavasti ei tarvi lääkitykselle mennä.
 
näin
mun serkulla oli aivokasvain.(noin 5 vuotiaana todettiin) hänellä ilmeni järkyttäviä pääkipukohtauksia, jos hän alkoi kovasti nauramaan tai itkemään. hän kuoli valitetavsti siihen, mutta aina ei onneksi käy näin. en muista oliko hällä muita oireita tuon kovan päänsryn lisäksi. voimia ja koita ajatella kaikkea muutakin, niin ei pää leviä.. lapsellas ei välttämättä todellakaan ole heti pahin mahdollinen!
 
vieras
Tilaa hyvä ihminen aika lääkärille niin pääset huolestasi sillä. Eihän tuollaisen kanssa kannata odotella, jos on jotaki niin saa siihen hoitoa ja jos ei ole mitään niin helpottuu sun olo kun pääset epävarmuudesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
mun serkulla oli aivokasvain.(noin 5 vuotiaana todettiin) hänellä ilmeni järkyttäviä pääkipukohtauksia, jos hän alkoi kovasti nauramaan tai itkemään. hän kuoli valitetavsti siihen, mutta aina ei onneksi käy näin. en muista oliko hällä muita oireita tuon kovan päänsryn lisäksi. voimia ja koita ajatella kaikkea muutakin, niin ei pää leviä.. lapsellas ei välttämättä todellakaan ole heti pahin mahdollinen!
Oliko pääkipukohtaukset pitkäkestoisia? Millaista kipua siis? Kuinka kauan kesti?

 
hei!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei!:
meidän 4vllä on epilepsia, poissaolo ja kouristuskohtauksia...

mitä oireita lapsellasi on?
Pitkään jatkunutta huonoa oloa, saattaa vaik keskel yöt herätä oksentaan ja yökkäämisen jälkeen huono olo on ohi. Aina ollut väsähtänyt. pääkipua tai mitään ei valita. ei oo kyse mahataudista tms.

sit muutaman kerran kaatunut selälleen maahan ja on muissa maailmoissa.. mut koht on niinku ei mitään mut pahalla tuulella... on vähä muutakin mut en halua tässä julkisesti kertoa... :(
tuo yökkääminen ei niin tavallista ole mutta pienillä muutaman sekunnin poissaoloja ym...
väsään itselleni s-postin... laittelen kohta osoitteen jos haluat siihen kirjotella...
 
vieras
Entä jos on sellasia todella lyhytkestoisia ( pari sekuntia ) päänvihlaisuja aina välillä, niin kipeitä että itku pääsee mutta menee saman tien ohi. Välillä kuukausia väliä ettei tule, välillä saattaa tulla monena päivänä peräkkäin. Saattaisiko tuo olla aivokasvaimen oire?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Entä jos on sellasia todella lyhytkestoisia ( pari sekuntia ) päänvihlaisuja aina välillä, niin kipeitä että itku pääsee mutta menee saman tien ohi. Välillä kuukausia väliä ettei tule, välillä saattaa tulla monena päivänä peräkkäin. Saattaisiko tuo olla aivokasvaimen oire?
Tuollaiset oireet voi johtua myös migreenistä. Tilaa lääkärille aika. Vai meinaatko tehdä itse lapselle aivoleikauksen ihan vaan varmuuden vuoksi? Mitä hyötyä sulle on tuosta spekuloinnista? Parhaiten saat varmuuden kun tilaat sen lääkärin.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
mun serkulla oli aivokasvain.(noin 5 vuotiaana todettiin) hänellä ilmeni järkyttäviä pääkipukohtauksia, jos hän alkoi kovasti nauramaan tai itkemään. hän kuoli valitetavsti siihen, mutta aina ei onneksi käy näin. en muista oliko hällä muita oireita tuon kovan päänsryn lisäksi. voimia ja koita ajatella kaikkea muutakin, niin ei pää leviä.. lapsellas ei välttämättä todellakaan ole heti pahin mahdollinen!
Oliko pääkipukohtaukset pitkäkestoisia? Millaista kipua siis? Kuinka kauan kesti?

se kesti melko pitkään se kipu ja se alkoi niin voimakkaasti, että lapsi vain huusi järkyttävästi ja piti päästään kiinni. :/ ekana oli erittäin kipee ja sitten se jatkui kauan viel kipeänä, että lapsi vain makoili.
 
ap
Sori, oltiin perheen kanssa syömässä niin venähti vähän aikaa. Mä otan ton mailin ylös ja laittelen s-postia illemmalla :) Kiitos sinulle!

Ja kyllä aion viedä lapseni lääkärille, mutta en tänään enkä huomenna. Oksenteluun kun voi olla monta muutakin syytä, mut toi kaatumishomma mut eniten on nyt säikäyttänyt. Lapsi on kouluikäinen, mutta th ei ota tosissaan huonoa oloa ym oireita, koska kuvittelee lapsen pinnaavan koulusta. Useaan otteeseen on th:lla joutunut kuitenkin lepäilemään niin kauan et on isä tai äiti päässyt hakemaan kotiin.
 
vieras
Kuulostaa siltä että olet seuraillut noita lapsesi oireita jo pidempään :eek: melko erikoista, koska luulen että useimmat ihmiset tilaisi lääkäriin ajan lapselle. Toki omahan on asiasi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa siltä että olet seuraillut noita lapsesi oireita jo pidempään :eek: melko erikoista, koska luulen että useimmat ihmiset tilaisi lääkäriin ajan lapselle. Toki omahan on asiasi.
No itseasiassa ei kyllä ole oma asia vaan LAPSEN asia...!!
Ja kyllä, samaa minäkin ihmettelin.
 

Yhteistyössä