Keraaminen paistinpannu, onko tosiaan näin huono vai valmistusvirhe?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija ap
Kiitos kaikille kommenteista. Nyt täytyisi vaan päättää kumpaa pannua kokeilen seuraavaksi, tefalia vai hackmannia, molemmat saivat kovasti kannatusta. Valurautapannun otan myös ostoslistalle.
 
"femin"
Itsekin kyllästyin teflon pannuihin, käytin niitä vuosikausia. Sitten hankin valurautapannun enkä enää vaihtaisi pois. Ei tartu ruoka kun muistaa vain käytön jälkeen hoitaa ja miten helppo on puhdistaa vain kuumalla vedellä!
Ostakaa vaikka kirpparilta kokeeksi.
No enpä kyllä ilkeäisi kirpparilta ostaa valurautapannua... :/

Mutta ap:lle suosittelen ehdottomasti Tefalin pannuja. On hyviä ja kestäviä, meillä ollut kohta 5 vuotta käytössä sama pannu, eikä kunnossa ole mitään moitittavaa, eikä ikinä tartu pohjaan. :) Valurautapannua parempi siksi, koska on kevyempi. (Itselläni käsissä hermovikaa, eikä kovin raskaat esineet pysy käsissä.)
 
"orion"
Mulla on Green Pan päivittäisessä käytössä, vajaan vuoden on ollut. Ei oo moittimista tähän asti. Kananmuna saattaa jossain paistamisen vaiheessa aavistuksen tarttua kiinni, silleen et ei pannua heilutellessa liiku, ja saa nätisti irti. Mitään älyttömän kovaa paistamista en kyllä harrasta, ja käytän aina rasvaa pannulla.

Beka (tai jotain sinne päin) merkkiset keraamiset pannut on myös ollu hyviä, mut ei oo kovin paljo ollu vielä käytössä.

Heirolin keraaminen pannu (luultavasti ensimmäinen malli) ei kestäny montaa kuukautta hyvänä...
 
"orion"
Mäki kokeilin valurautapannua, ostin uutena. En jaksanu ku kaikki tarttu kiinni (voi olla etten kuumentanu tarpeeksi), vaatii enemmän huoltoa, ja painaa paljon.

Painaa tuo Green Pan kans enempi ku joku perus tefal, luulisin, mut vähemmän ku valurauta. Ja puhdistus nopeasti hanan alla. :) Hyvä pannu laiskalle peruspaistajalle, joka ei kuitenkaan halua syödä teflonia.
 
"Valpuri"
Itse olen kokeillut kaikkea Hackmannista Iittalaan ja Tefaliin, mutta paras hinta-laatusuhde on ehdottomasti IKEAn pannuilla (nyt tarjouksessa 14,90€/kpl). Eka ostettu 5 vuotta sitten ja toimii edelleen moitteettomasti, pinta täysin ehjä eikä mikään tartu kiinni. Yksikään kallis ei ole kestänyt yli kolmea vuotta.
 
Hyvä on
Ulkomaan reissulta ostin tosi halvan keraamisen paistinpannun ihan vaan siksi, kun halusin kokeilla ennen kuin ostan kalliimman keraamisen. Aivan huippu! Ainoa vika on siinä, kun on tosiaan halpa tuote ja ohut pohja, niin tahtoo kuumennettaessa keikkasta, mutta ruoka ei tartu kiinni :) Koneessa on pesty ja kuumennettu kunnolla. Oon paistanut sillä kananmunia, lättyjä, kanaa yms. eikä rasvaa tarvitse. I am in love...
 
Meidän keraaminen pannu (obh) joka saatiin joululahjaksi on nyt jo aivan paskana vaikka on pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Nyt päätin että riittää ja ostin swiss diamondin, toistaiseksi vaikuttaa lupaavalta. Toivottavasti on hintansa arvoinen.
 
Kotikokkaaja
Mun täytyy kyllä kehua nyt omaani, kun hankin sellasen vähän aikaa sitten. Se on Bergner ja joku Diamond-malli. Kokkaan aikas paljon ja kestää vääntyilemättä kovaakin kuumuutta (ne isännän pihvit:)). Siinä pitäis olla jotain timanttikiteitä, joka tuo kestävyyttä ja tarttumattomuutta. No siltähän tuo näyttää. Kerran jäänyt liedelle tyhjänäkin, mutta eipä tuohon mitään tullut. Eli suosittelenpa!
 
"muumimamma"
Meillä on tuo aloituksessa mainittu OBH:n sininen pannu. Ensimmäinen kesti kolme vuotta, sitten alkoi polttamaan kiinni kaiken vaikka pinta näytti virheettömältä ja sen pesi aina täysin puhtaaksi. Ostettiin uusi, nyt on mennyt taas pari kuukautta, on edelleen kuin uusi.

Annattehan pannujen jäähtyä ennenkuin pesette ne?
 
"Jukka"
Vaihtakaa vuoden välein uus teflonpannu joka on noin 10 ekee kaupassa niin ei tervii miettii kun mikään ei oo ikuinen. Teflon kestää kun sitä ei riipi teräksellä ja pesee sen vaan fairilla, Laita pannuun aina suomalaista rypsiöljyä kun teet jotain ja pyysi sit talouspaperilla puhtaaks.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29502410:
12 v vanha iittalan valupannu, paranee vanhetessaan, näitä saa kyllä pienempiäkin kun tämä 28/34 cm halkaisijalla oleva. hinta vaan ei ole niin mukava, eikä paino.

Mä NIIN haluisin ostaa valurautapannun, mutta kun mulla on huonot ranteet :( Onko tuo pannu yhtä painava kuin sellanen mummon peruja oleva melkein suorareunainen malli? Ainakin tuossa näyttäis olevan kevyempi kahva, kun mulla alakaapissa möllöttävässä mummon pannussa on sekin osa valurautaa.
 
Pakko vielä mainostaa, että lettu/kananmunapannuna on valurautapannu aivan ehdoton :) Ja missään teflonpannussa ei voi paistaa itse myöskään esim. tortilloja, siihen kaivan pannun alakaapista esiin. Pannun kun pitää olla todellakin kuuma ja samalla kuiva!
 
"heidi"
Tefalin teflonit ei ole montaa kuukautta kestäneet, useampi niitäkin ollut erilaisia. Nyt sanoi totaalisesti sopimuksen irti joku Hackmanin sikakallis iso paistokasari, ihan sama mitä siihen laittaa, niin kaikki jää kiinni.
IKEAn pannut (se rosterinvärinen) maksaa alta kahdenkympin, ja päihittää nuo kalliimmat mennen tullen.
Scanpan titanium on palvellut nätisti vuosia.
Nyt on testattu Motonetin keraamisia, hinta vissiin 15e / 2kpl, ihan hyviä ovat, ei toki puhdistu ihan niin kuin tv-shopissa, mutta tuskin nekään oikeasti. Mukavan kevyitä lastenkin käyttää, mutta kuitenkin ihan ok pohja. Pikkupojat niitä tvshop-pannuja hinkuivat, mitä lie olisivat paistaneet...
 
erkkiantero
Minä olen kantanut roskiksiin paljon paistinpannuja. Eilen viimeksi jonkun Hackmannin tuotteen. Poltti kaikki sienet ja potut ja sipulit! Pinnoitteessa ei naarmun naarmua, eikä koskaan häntä kaltoin kohdeltu! En ymmärrä. Hain lähikaupasta Teflonpaistimen ja hienosti pelitti sienten kanssa.
 
Cuisine
Ostettiin tänään star cuisinen keraaminen paistinpannu. Ei olla vielä kokeiltu sitä, mutta onko täällä ketään joka olisi kyseistä pannua kokeillut? Hyvät ja huonot puolet?
Mikä on ylikuumentumisen raja, mistä tietää että pannu rupeaa ylikuumenemaan?
 
Enkeksimitäänkivaa
Ihan vaan, että ostos tvltä hankitut pannut oli ihan paskoja. En suosittele kellekkään. Piti kestää vaikka mitä ja vaikka mimmosta kohtelua, hajosivat n. Kuukaudessa kaikki kolme. Vaikka sillä pienimmällä paistettiin ehkä pari kertaa lettuja ja muutama kananmuna. Ihan täyttä shaibaa. Noh. Hankittiin sitte toi tommone punavalkone keraamime pannu joku svissjotain ja sekin hajos, kaikki jää kiinni. Jatkossa eteenpäin ikean tefloneilla, ne tulee halvemmaks vaikka joutuis joka vuos ostaan uudet.
 

Yhteistyössä