Kerro ensimmäinen mielikuvasi kaupungista Joensuu!

  • Viestiketjun aloittaja vierailijafanrasis
  • Ensimmäinen viesti
vierailija Anastasia
Kaupungin keskustassa, torilla oli aikoinaan Ykän (väliviiva) grilli: Ykän-Grilli. Se logo kertoi minulle kaiken olennaisen joensuulaisten yleissivistyksen tasostaa. Meni muutama vuosi, kun grillin nimi oli muuttunut Ykä Grilliksi (ilman väliviivaa). Muutaan vuoden he tarkistivat, kehoitettiinko heitä ulkopaikkakuntalaisten taholta ihan aiheellisesti jättämään nimestä väliviiva pois.
 
Kerranohiajanu
Ensimmäinen mielikuva on kyllä aika ankea. Pakko myöntää, mutta sitähän kysyttiin. Silti esim. mua ei nää rasismijutut niin paljon paina. Uskon, että niin se vaan on, että mitä pienempi paikka sitä enemmän sitä perusjunttirasismia on. Tuolla on sitten lisäksi joskus 90-luvulla ollut skinheadejä. Varmaan eniten johtui vahvasta vastaanasettelusta.

Sitten mulle tulee Joensuusta mieleen tää Yölinja-puhelu, joka kyllä naurattaa:

 
vierailijavbn
Rauhallinen ja erittäin kaunis kaupunki, hyvät pyöräily ja lenkkeilyreitit, ihmisillä paljon mahdollisuuksia käyttää joen ja järven mahdollisuuksia hyväksi. Paljon opiskelijoita katukuvassa, koska on Pohjois-Karjalan "pääkaupunki" kaiken asteisine kouluineen. Yliopiston vuoksi myös kansainvälinen tunnelma.

Kesällä Ilosaari sitten antaa hehkuvan leiman kaupan päälle!

Näin arvioi entinen joensuulainen, opiskrlin siellä. Olen sittemmin asunut useassa kaupungissa ympäri Suomen.
 

Yhteistyössä