Kesäkuun keijukaiset tammikuussa

Laskettu aika Kesäkuussa 2017 :love:



Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot punaisella värillä korostettuna, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

Odottajat:

1.6

Kaksinkarkuteillä / 19 / K-SKS / 2
Minimii10 / 27/ KYS / 2


2.6
Mymmykkä / 32 7 P-HKS / 4
Särö78 / 37 / KYS / 3
Cätrik33 / 31 / LS tai TYKS / 2

Tinkula / 31 / P-HKS / 4
Ripsi83 / 33 / LKS / 2
3.6

Lahja* / 36 / EKKS /
Fujin / 27 / NKL / 2. ja 3.
hanmum / 29 / hus / 1


4.6
Murunmami / 30 / - / 3

Papunen84 / 31 / - / 3

5.6

Nobelius / 25 / KYS / 2
mimma] / 23 / Seks / 3
mamilis / 27 / KYS / 2


6.6
velmunkikatus / 35 / TAYS / 5

7.6
Velmis / 33 / HUS / 1
Sohfia / 32 / P-HKS / 1
Drontti / 20 / KSSHP / 1
Albela / 38 / TYKS / 2

ElliNooraJ / 25 / KOKS / 1
Emiliaksi / 31 / - / 4

8.6

Anki84 / 32 / NKL / 2
Ruutinen / 35 / KAKS / 3
Miaaak / 21 / VKS / 1


9.6
ada amelia / 26 / - / 3

Pikkutassu17 / 30 / TAYS / 2
Murupiltti / 30 / - / 1


10.6
MrsInfelice / 30 / TYKS / 2
sitruunasorbetti / 39 / - / 3

11.6
LiinaLiina / 38 / - / 3
nutella / 40 / TYKS / 3
emuliaa / 22 / HYS / 1
mhhoo / 31 / TYKS / 2


12.6

13.6
tiutiia / 25 / - / 1

14.6
Liz85 / 30 / Oys / 1

15.6
mommy85 / 31 / Kätilöopisto / 3
mila1 / 21 / NKL / 1
simpukka16 / 24 / TAYS / 1

16.6
aniara / 31 / HUS alue / 2 lapsi, ensimmäinen raskaus
Machmatin / 28 / - / 1

Skara / 27 / OYS / 2
Eveliina90/ 26 / kys / 1


17.6
Eleonoora / 24 / OYS / 2
Malin86 / 29 / - / 1

18.6
Armadillo / 33 / Satks / 2

MerMer / 24 / KYS / 1
merin / 35 / NKL / 3


19.6

Höytyvä / - / Kaks / 2
briitta22 / 38 / OYS / 2
Murunimun/33/Tays/6



20.6

mannamakaroni / 29 / - / 1
Annenna / 26 / JS tai NKL / 2
babyfever87 / 29 / L-PKS / 1


21.6

Hellä84 / 32 / TAYS / 3
Kanelikardemumma / 36 / 2


22.6
Baby_ / 28 / TAYS / 1
Nuu_Nuu / 29 / - / 3

23.6
Prinsessa123 / 24 / - / 2
Riida / 32 / KOS / 2
Canela / 34 / - / 1
tinzu83 / 33 / TYKS / 5

24.6
Lumiukko84 / 32 / Koks / 1

Sanna_84 / 32 / TAYS / 4
sassa7 / 28 / VKS / 1


25.6
Tiidula / 31 / Satks / 3

Haaveissavauva / 25 / TAYS / 1
Lila onni / 36 / - /1


26.6
eejo / 34 / TAYS / 3

27.6

tuikkija / 37 / - / 3

28.6

29.6
Viizplus / 37 / TAYS / 6

30.6


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Edelliset ketjut:

Syys-
http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijukaiset-2017.2481976/page-3

Loka-
http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijut-2017-lokakuu.2482405/
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin etten ole muistanut laittaa tietojani..
19.6/ Murunimun/33/Tays/6

Yritin monta kertaa laittaa punaiseksi,ei taida onnistua..

Täällä podetaan edelleen kamalaa pahoinvointia,maha iso kun rantapallo,ja olo epämukava :/ oikein innolla odotan koska olo helpottaa ja pystyisi nauttimaan raskaudesta.

Murunimun 17+4
 
Kiitos Fujin uudesta pinosta :)

Tääläkään EI olla fb. ryhmässä.

Vauvan vaatteita on tullu nyt ihasteltua netissä, mutta mitän en oo tilannu, haluan hypistellä ensin kaupas :D

Onko muuten täälä ns. merkkivaate keräilijöitä vai puetteko ns. tavallisiin kauppojen vaatteisiin pikkuset? Tullu aihe pinnalle lähipiirissä, kun muutama tuttava ostaa ihan hurjan hintasia vaatteita lapsillensa. Tosin onhan ne nyt ihanan näköösiä, mut on kyllä hienon hintasiaki.
Itellä se "parempi" merkki mitä haluan uudelle tulokkaalle on kapphallin newbiet, koska materiaali on ihanan pehmosta :D

Rakenneultra olis 23pvä. Ihan hassua, että huomenna alkaa rv 20 !!

Pitääs lähtiä pulkkamäkeen lapsien kans riehumahan, kuhan ei tarttis kovasti liukastella.

mimma 18+6
 
Ja Nimiä ollaan mietitty, tytölle olisi parikin hyvää ehdotusta, mutta pojalle ei niin mitään :D
Samoin kummeja yritetty miettiä , mutta astetta vaikeampaa valita vain kaks monesta hyvästä. Halutaan kaks koska edellisilläki on. Ellei sitte pariskunta ja yksittäinen ustävä :)
 
Voi hyvänen aika miten herkillä tässä taas ollaan Kaikki tv-ohjelmat meinaa itkettää taas, just kaikki ne joita haluaisin katsoa. Saa nähdä kestääkö tätä ihan loppuun asti, kyllä siihen mennessä ehtii kyyneleitä virrata aika lailla.


Ihan hupsulle tuntuu että ma lähtee rv 19 jo käyntiin Hyvähän se on että aika menee mukavasti, ainakaan ei vaivoja tällä hetkellä ole, pitää siitä olla tyytyväinen. Tää on vaan paha kun välillä mielessä pyörii ajatus jo ehkä kolmannesta pikkuisesta... Ollaan miehen kanssa puhuttu vaan kahdesta lapsesta tähän asti, mutta kun tämä toinen raskauskaan ei ole mikään katastrofi ollut ja jos synnytys+ vauva-aika menee yhtä kivasti kuin eka kerralla niin oishan se ihanaa kokea raskaus vielä kolmannen kerran.:love: Unohdetaan nuo ajatukset kuitenkin nyt ja keskityn tähän odotukseen täysillä.

Joku taisi aiemmin kysyä nimiasioista. Meillä olisi tytölle kaksi vaihtoehtoa etunimestä, pojalle yksi ihan ok kiva nimi. Toinen ja kolmas nimi mietitään kun sukupuoli selviää. Alettiin näitä nimiasioita pohtia vasta kun raskaus varmistui. Mitenkäs muut, onko nimiä valmiina?

Kummeja ollaan mietitty mutta jotenkin vaikeelta tuntuu valita. (n) Kaksi tai kolme haluttais ja läheisiä ihmisiä pitäs olla, ei kummankaan meidän sisaruksia, niistä tulee muutenkin jo tätejä, enoja ja setiä.

Meillä on pojalla name it:n, Pop:n (polarn o pyret) ja Lindexin vaatteita suurimmaks osaks, Reiman haalarit ja ulkoiluvaatteet muutenkin. Pari mini rodinin juttua ja yks Ticket to heavenin toppa haalari oli aiemmin. Eli ehkä ollaan niitä merkkivaate hömppiä :LOL:, mut niitä ei kyllä tarvii hankkia paljoa, mikään ei ole mennyt rikki, kestää käyttöä hyvin ja sisävaatteissa pehmeät, pesua kestävät materiaalit. Kiertoon menee kaikki pienemmälle sisarukselle, niin paljon unisex vaatteita on. (y)

Nobelius & rusetti 18+6
 
Nobelius rupesin miettimään, jotta meillä on kyllä sama laskettuaika, jotta miten voi olla että sulla alka rv 19 ja mulla 20 :D Mä sanon aina seuraavan siks, ku esim neuvolas ja vau kirjas ym. on että esim 18+0-18+6 = rv 19 ja taasen 19+0-19+6 =rv 20 :D
 
Nobelius rupesin miettimään, jotta meillä on kyllä sama laskettuaika, jotta miten voi olla että sulla alka rv 19 ja mulla 20 :D Mä sanon aina seuraavan siks, ku esim neuvolas ja vau kirjas ym. on että esim 18+0-18+6 = rv 19 ja taasen 19+0-19+6 =rv 20 :D
Mietin ihan samaa jossakin vaiheessa, katsoin miten sinä ilmotat viikot ja päivät. Mä päätin ilmoittaa miten neuvolakortissa aina juoksee merkinnät, mulla neuvolakortissa merkitään aina rv+pv mikä menossa just sillä käynnillä, lasken myös takaperin la:a joka siis 40+0. En tiedä mikä oikein, mikä väärin, mikä yleisin käytäntö..(n). Näin laskin esikoisen kohdalla myös ja helpottaa myös omien merkintöjen tekemistä samoihinpaikkoihin apteekin vau-kirjaan.:rolleyes:
 
Me saatiin viikolla nipt-testin tulokset, eikä ollut kromosomihäiriöitä. Sukupuolikin selvisi, poikaa odotetaan :love: Pojalle ei ole vielä nimiehdotusta, tytölle olisi ollut valmiina. Onneksi on aikaa miettiä. Kummeja pitäisi saada kuusi, vähän tuntuu haastavalta kun ollaan vähän vieraannuttu isosta osasta kavereita ja sukua, kuka olisi tarpeeksi läheinen että voisi pyytää?

Mun maha on pullahtanut viimeisen viikon aikana esiin enkä voi enää pitää tavallisia housuja tai leggingsejä. Tänään kävin varustautumassa vaikka vähän vaiheeseen jäi.

Meillä mennään kierrätysvaatteiden varassa pitkälti. Tyttö saa serkultaan pieneksi jääneet. Vauvalle saa kirpparilta tosi hyvä kuntoisia ja edullisia vaatteita, eikä juosta merkkien perässä. Lassien ulkohaalarikin on esikoisella kestänyt hyvin, jopa paremmin kuin Reimat aiemmin. En raaski kovin paljon maksaa yleensäkään vaatteista.

Nyt on rv 16+5 eli seitsemästoista (17.) raskausviikko.
 
Tuohon vaateasiaan piti vielä sanoa, että meillähän ei siis kokemusta ole edullisemmista lastenvaatteista tai vaikka Prisman vaatteista, muuta kuin ihan yksittäisistä, nekin saattaa siis toki olla ihan yhtä kestäviä ja hyviä, en kommentoi kun en tiedä. Ja se jäi sanomatta myös ettö itse tosi paljon sillä fiiliksellä ostan lapsen vaatteita mikä näyttää kivalle, värit, kuviot ym. Euroja ei lasketa kumpaankaan suuntaan, ei oo tarkoitus ostaa kallista tai jos löytyy alesta kivoja niin tottakai ostetaan (y) On myös kiva ettei tarvii laskea voiko ostaa vaikka Pop:n vaatteita, kaksi työssä käyvää, kiitettävillä tuloilla ja kohtuullisella asuntolainalla varustettua "perus tallaajaa" me ollaan, ei se budjetti näillä ostoksilla kaadu.
Me vanhemmat asioidaan omissa ostikssa liittyen ihan mielellään esim h&m:ä ja pihistelen mammavaatteiden hankinnassa ihan urakalla, ei se määrä vaan laatu ja nyt vielä pääsee alet hyödyntämään! ;)

Luin just tutkimuksen, jossa kerrottiin atooppisen ihottuman periytyvyydestä vauvalle. Minulla siis on atopia ja pojalla myös näyttää iho atooppiselta. Tämä tutkimus kertoi että raskauden aikana syödyillä probiooteilla olisi atooppista ihottumaa ehkäisevä vaikutus. Viime raskaudessa en ollut kuullutkaan moisesta, nyt voisi kokeilla, jos vaikka olisikin jokin vaikutuso_O Onko täällä muilla odottajilla atooppinen ihottuma? Onko jollakin tietoa paljonko tommoset probiootit maksaa?
 
Viimeksi muokattu:
Hiljaiseloa ollut tässä suunnassa. Kaikki menee oikein hyvin, mutta paljon töitä ja kova yritys pysyä täyspäisenä tän järkyttävän väsymyksen kanssa. Pahoinvointi on käytännössä loppunut, ihan satunnaisesti oon oksentanut 17+ jälkeen. Rakenneultra meillä koittaa 16.1, kamalasti jo jännittää että onhan siellä varmasti rakenteet molemmilla kunnossa ja kaikki ok.
Liikkeitä oon ruvennut tuntemaan enenevissä määrin, mutta oudolta tuntuu kun edelleen tunnen vähemmän liikkeitä kuin esikoisesta ja silloin mahassa oli sentään vain yksi vauva ja kaikki sanoi, että tokassa raskaudessa liikkeet tuntuu aiemmin. En sitten tiedä voiko sillä istukan paikalla todella olla näin suuri vaikutus, ilmeisesti. Esikoisesta istukka oli siis takana ja nyt se on edessä.

Yritän vähän aktivoitua täällä nyt :) Laittakaa vaan päivityspyyntöjä niin fiksailen kun kerkeän.

Fujin & vauvat 19+1
 
Hei!
Pääseekö tähän vielä mukaan?
AdAstra laskettu aika 14.6/ ikä 37/tyks/2. Lapsi
Olen kärsinyt pahoinvoinnista koko alkuraskauden (aluksi odotin kaksosia) ja joulukuussa todettiin raskausdiabetes. Eli ei oo ollut mikään helppo alku, mutta nyt jo puoliväli lähestyy. Rakenneultra kuun lopussa.
 
Hei!
Pääseekö tähän vielä mukaan?
AdAstra laskettu aika 14.6/ ikä 37/tyks/2. Lapsi
Olen kärsinyt pahoinvoinnista koko alkuraskauden (aluksi odotin kaksosia) ja joulukuussa todettiin raskausdiabetes. Eli ei oo ollut mikään helppo alku, mutta nyt jo puoliväli lähestyy. Rakenneultra kuun lopussa.
Tervetuloa! Kiva saada uusia mukaan jakamaan odotuksen ilot (ja muut siihen liittyvät jutut) :)

Ymmärsinkö oikein että nyt odotat yhtä lasta, vai?
 
AdAstra mukaan vaan, ihanaa että täälä on näinki paljo porukkaa juttelemassa, kun kattelin tuossa esim joulukuussa synnyttäneitten ryhmää, niin oli koko 9kk aikana tullut hurjat 7 sivua tekstiä :O Tässä meidän ryhmässä taitaa olla joka kuukausi sen 5-7 sivua :D

Nobelius kaikki laskee tavallaan, halusin uteliaisuuttani silti varmistaa tuon niin ei ihmetytä :D Hauskaa kun on sama Laskettuaika muutamalla :)

Vaatteista. Meillä mies töissä ja minä kotona, asuntolaina parivuottavanha ja autolainat päälle niin pihistellään kaikessa :D Vaikkakin just oon selaillu kaikki mahdolliset ihanat gugguun sivut ym , mutta hinnat pyörryttää :D Onhan niissä toki hyvä jälleenmyynti arvo jos on innokas semmosta tekemään, niin ei ne rahat ihan tuuleen mee sen vaatteen pieneksi jäämisen jälkeenkään.
Tutuilla tosi usein kaikenlaisia vaatekutsuja me&i,silverjungle,pompdelux,nosh ym. niin niistä sillon tällöin jotain tarttuu mukaan :)

Mullakin suht kuiva iho ja toisesta lapsesta sanottiin hyvin nopeesti neuvolassa, jotta tulee varmaan myös herkkäihonen. Tytölle taasen tulee herkästi kuivia pieneä läiskiä iholle selän alueelle.

Onko muilla harjotus supistuksia / kunnon supistuksia ollut?
Mulla tulee harjotus supistuksia kykkyillessä ja reippaasti liikkuessa, ja muutama tuntuva supistus tullut lapsia kantaessa. (edellisissä alkanut hyvin ajoissa kans supistelut)
 
On kiva nähdä miten meidän la 5.6 lapset sit lopulta syntyy :) Voi tulla kuitenkin aikamoisella hajonnalla tai kaikki samana päivänä.

Ei oo harkkasupistuksia ollu vielä. Tänään kävelin reippaasti vaunujen kanssa noin 4-5km ja tuli häpyluun seutu aika araksi, jokohan alkaa liitoskivut?? Voihan kökkö jos nyt jo alkaa, viimeksikin kipuili jonkin verran...
Äsken kävin saunassa ja suihkussa alkoi niin huimaamaan että pelkäsin jo pyörtyväni. Mies töissä ja lapsi nukkumassa, ei siis yhtään hyvä hetki pyörtyä. Onneksi meni ohi ja vettä nyt hörpin tässä. Pitänee jatkossa alkaa saunomaan kun mieskin kotona.
 
Yyh. Liitoskipuja. En enää koskaan aliarvioi kenenkään liitoskipuja. Kyllä, olen sortunut ennen siihen. "Ei ne nyt niin pahoja voi olla". Joo eipä. Näin ne pilkat sattuu omaan nilkkaan.

Täällä itkettää kaikki. Mitään leffaa ei voi katsoa itkemättä. Osa mainoksista liikuttaa. Kaikki ihmisten sanomiset otan liian kirjaimellisesti. Tää on kyllä hankalin raskaus mitä mulla ollut. Kaikki asiat tuntuu nyt AINAKIN kaksi kertaa pahemmalta mitä muissa raskauksissa.

Saunassa en voi käyä mikä itkettää kovasti. Niin matalat paineet, että mulla tulee ihan hetkessä huono ja pyörryttävä olo.

Mulla ei muuta ole, ku valittamista niin ei tuu kauheesti kirjotettua. Ei halua aina vaan valittaa.

Emiliaksi ja Hattivatti 18+5
 
Emiliaksi valita vaan, eikö tää ryhmä oo sitä varten, jotta saa kertoa omista oloista, oli ne hyviä tai huonoja :)
Eiköhän me kaikki jossaki vaiheessa valiteta jostaki.. ainaki minä :D

Ja saunominen on hankalaa tääläki, juuriki tuon saunasta poistumisen takia.. Joka kerta meinaa mennä taju ja tulee vain huono-olo :/ Pelkässä suihkussa voisin lojua useamman tunnin.

Häpyluun alue tulee näköjään kipeeksi tääläkin pienestä liikunnasta :O Oltiin 2h laskettelemassa läheisen koulun lumikasoissa ja särky alko hetken kuluttua siitä.

Ja eilen katseltiin kaksin karkuteillä lasten elokuvaa ja tämä yks itkeä pillitti vähäväliä :D Hieman ehkä oli noloa kun oli anoppi ja miehen sisarukset kylässä :D

mimma 19+0 POKS :)
 
Hei, kirjottelenpa pitkästä aikaa kuulumisia tännekin :)

Joulu meni hienosti, vaikka sitä hieman varjosti mun 20.12. saama epilepsiakohtaus. Eka tässä raskaudessa. Mun epilepsia siis näyttää olevan vaan raskausaikainen, eli todennäköisesti oon vikaa kertaa nyt raskaana..
Kohtauksesta on jäänyt kuitenkin vähä epävarma fiilis, niin meen tänään käymään neuvolassa ylimääräsessä ultrassa kattoon onko vauvalla kaikki hyvin.

Viikkoja reilut 17, seuraava neuvola 18.1. ja rakenneultra 27.1.

Liikkeitä ei oikein tunnu, syynä varmaan edessä oleva istukka.

Tämmöstä täällä..
 
Mua niin stressaa rakenneultra, yritän olla ajattelematta asiaa ja ajatella etten asioihin voi vaikuttaa mutta silti jatkuvasti ahdistaa ajatus jos ei kaikki ookkaan hyvin. Pitkä reilu kaks viikkoa odotellessa sitä. Kuinkahan yleistä se on, että siellä jotain poikkeavaa huomataan :cry: Saan varmaan hermoraunion ennen sitä.

Tuntis edes niitä liikkeitä niin vois olla rauhallisempi.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille!

Kiitos Fujin uudesta pinosta!

Mulla on alkanu tulemaan kaikkia vaivoja: liitoskipuja, väsymystä/hengästymistä, harkkasupistuksia... Mulla sama homma et saunasta tullessa alkaa helposti huippaamaan. Verenpaineet on paljon normaalia alhaammalla (ennen 140/85, nyt 100/65) niin varmaan siitä johtuu. Eilenkin oli jotenkin hirveen voimaton olo kun kävin kaupassa, oli hankala kävellä ja hengästytti pieninkin ponnistus. Mitenköhän loppuraskaus menee? On mulla ennenkin puolivälissä alkanu supparit ym. et ei enää voi kävelylenkkejä tehdä mut nyt tuntuu et vielä aikasemmin alkoi. Onhan tää tietysti kolmas raskaus ja ikääkin ihan riittävästi.

Nimiä en oo vielä miettiny, odotellaan rakenneultraan. Mies on rasittavan perinteinen nimien suhteen, itse tykkäisin vähän erikoisemmista nimistä. Mut eiköhän me taas kompromissi löydetä ;) Poikaolo edelleen mut saapa nähdä mitä sieltä ensi viikolla paljastuu... :whistle:

Lastenvaatteet ostan yleensä aina kirpparilta ja olen kyllä suosinut tiettyjä merkkejä jos niitä vaan sattuu löytymään. Metsola, Maxomorra, h&m, me&i, Taimi, Lindex, Kappahl on ainakin hyväksi havaittuja. Mut en ala merkistä maksamaan edes käytettynä, joskus pyydetään ihan poskettomia hintoja esim. kulahtaneista miikkareista :eek:

Täällä myös itkettää :cry: Joulun aikaan esitettiin Beethoven elokuva niin minä nyyhkin kun Beethoven vietiin lopetettavaksi! :ROFLMAO:

Seuraavat käynnit ois mulla rakenneultra 19.1. ja Kela-neuvola 30.1.

Särö 19+4
 
Viimeksi muokattu:
Voi Miaaak, entäs jos yrittäisit ajatella että silloin näkee vauvan taas pitkästä aikaa, auttaisiko se? En ole kuullu lähipiirissä ainuttakaan poikkeavaa huomiota joka olisi rakenneultrassa tehty. Meidän esikoisen kohdalla munuaisaltaita ja niissä olevaa reilua nesteen määrää ihmeteltiin ja skannailtiin kovasti moneen kertaan ultran aikana. Ei löytynyt mitään ja myöhemmin lääkäri sanoi että poikavauvojen kohdalla ihmetellään munuaisaltaita useammin kuin tyttöjen, eikä runsas neste munuaisissa ole mitään huolestuttavaa välttämättä. Terve poika tuli, pissii hyvin :D Munuaiset ultrattiin syntymää seuraavana päivänä sairaalassa vielä varmuuden vuoksi.
Ei siis kannata huolestua kaikista ilmeistä ja hiljaisista hetkistä rakenneultrassa, kysyminen kannattaa ja omia mietteitä kannattaa kertoa, jos jokin alkaa huolestuttaa ultran aikana, sitten ei jää jälkikäteen asiat vaivaamaan :) Tsemppiä kaikille ultriin!
 
Nimiä en oo vielä miettiny, odotellaan rakenneultraan. Mies on rasittavan perinteinen nimien suhteen, itse tykkäisin vähän erikoisemmista nimistä. Mut eiköhän me taas kompromissi löydetä ;) Poikaolo edelleen mut saapa nähdä mitä sieltä ensi viikolla paljastuu... :whistle:

Seuraavat käynnit ois mulla rakenneultra 19.1. ja Kela-neuvola 30.1.

Särö 19+4
Tuo "mies on niin rasittavan perinteinen nimien suhteen" pisti kyllä naurattamaan oikein kunnolla :ROFLMAO::ROFLMAO:
Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen, kerro sitten väliaikatietoja miten nimiasia etenee.
Mistä kumpuaa poikaolo? Onko vaan tunne vai löytyykö hyviä perusteluja?
Minulla tyttöolo nyt, oikeastaan vaan sen takia että erilainen olo on ollut tässä raskaudessa kuin aiemmassa, aiemmin tuli siis poika.

Meillä onkin rakenneultra saman päivänä (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Särö78
Tervetuloa minunkin puolesta uusille ja Fujinille kiitos uudesta pinosta! Kivaa, että täällä jaksaa porukka aktiivisesti jutella. :)

Meillä oli eilen taas lääkärikäynti, ihan sellainen rutiini vain tällä kertaa. Verenpaine (oli taas noussut vähän järkevämpiin lukemiin), punnitus, ultra. Lääkäri lupaili meille pientä tyttöä ultranäkymän perusteella, tosin helmikuun alussa rakenneultrassa katsotaan vielä tarkemmin. Mun reaktio olisi varmasti ollut täsmälleen sama jos olisi lupailtu poikaa, mutta olen vain leijunut maanpinnan yllä tuon tiedon saatuani. Hän tuntuu nyt niin paljon oikeammalta, enkä yhtään malta odottaa saada tyyppiä syliin asti. :love:

Tyttölupaus kyllä ratkaisee ainakin etunimikiistan, koska meillä oli pojan nimistä aivan eriävät näkemykset kun taas tytölle on monta yhteistä suosikkia. Meillä minä olen se "rasittavan perinteinen", ja kun mies ei ole suomalainen niin se ei yhtään ymmärrä näiden suomalaisten perinnenimien päälle vaan keksii toinen toistaan mielikuvituksellisempia vaihtoehtoja...

Hieman olen ihmetellyt tuota mun lääkärin vastaanoton puntaria, koska painan siellä järjestään 2-4 kiloa vähemmän kuin kotona, ja siellä mun paino ei hievahdakaan ylöspäin, kun taas kotivaa'an mukaan olisi nyt tullut 1kg alkupainoon lisää. Ei nyt sillä, että tämä mikään kovin dramaattinen ongelma olisi, mutta täytynee ihan mielenkiinnostakin seurailla vähän kotonakin. :p
 
Emiliaksi valita vaan, eikö tää ryhmä oo sitä varten, jotta saa kertoa omista oloista, oli ne hyviä tai huonoja :)
Eiköhän me kaikki jossaki vaiheessa valiteta jostaki.. ainaki minä :D
Musta tuntuu, että valittamalla mun olo vaan pahenee. Siks yritän jättää sen minimiin. Mutta jotenkin on semmonen olo, että kyllä tästä noustaan vielä. :D

Täällä poksuupi viikot 19+0 ja viikko, siis oikeesti viikko, ja on puoliväli. En vaan ymmärrä miten tää yhtäkkiä on menny niin nopeesti. Alkuun tuntu, ettei ikinä saa sitä 10+0 täyteen.

HUOM! Mulle saa listaan päivittää POIKAOLON. :love: Lupauksia ei tulekaan, kun ei aiota kysyä vaan odotetaan synnytykseen asti.

Mulla on seuraava neuvola 19.1 ja se rakenneultra 26.1. Ei mulla varmaan kauheesti kerrottavaa tuu niitä ennen.

Lastenvaunuja oon alkanu miettimään. Pitäs laittaa noi sisarusrattaat myyntiin ja ostaa jotkut tilalle. Kuha vaan jaksais. :D

Emiliaksi ja Hattivatti 19+0

 

Yhteistyössä