Kesäkuun keijut joulukuussa

Laskettu aika Kesäkuussa 2017 :love:



Tiedot muodossa: Laskettu aika / nimimerkki / ikä / synnytyssairaala / monesko lapsi/synnytys

Tiedot punaisella värillä korostettuna
, niin listan päivittäjä huomaa ne helpommin. Tekstin väriä saa muutettua pisaran kuvasta painamalla.

HUOMIOHUOMIO
!
Facebookiin on perustettu salainen ryhmä kesäkuun odottajille. Ryhmä sulkeutuu 31.12, jonka jälkeen ryhmään ei enää oteta uusia jäseniä. Mukaan pääsee laittamalla yv:n ennen sulkeutumispäivää Murunmamille. Tervetuloa mukaan kaikki halukkaat! :)

Odottajat:

1.6

Kaksinkarkuteillä / 19 / K-SKS / 2
Minimii10 / 27/ KYS / 2


2.6
Mymmykkä / 32 7 P-HKS / 4
Särö78 / 37 / KYS / 3
Cätrik33 / 31 / LS tai TYKS / 2

Tinkula / 31 / P-HKS / 4
Ripsi83 / 33 / LKS / 2
3.6

Lahja* / 36 / EKKS /
Fujin / 27 / NKL / 2. ja 3.
hanmum / 29 / hus / 1


4.6
Murunmami / 30 / - / 3

Papunen84 / 31 / - / 3

5.6

Nobelius / 25 / KYS / 2
mimma] / 23 / Seks / 3
mamilis / 27 / KYS / 2


6.6
velmunkikatus / 35 / TAYS / 5

7.6
Velmis / 33 / HUS / 1
Sohfia / 32 / P-HKS / 1
Drontti / 20 / KSSHP / 1
Albela / 38 / TYKS / 2

ElliNooraJ / 25 / KOKS / 1
Emiliaksi / 31 / - / 4

8.6

Anki84 / 32 / NKL / 2
Ruutinen / 35 / KAKS / 3
Miaaak / 21 / VKS / 1


9.6
ada amelia / 26 / - / 3

Pikkutassu17 / 30 / TAYS / 2
Murupiltti / 30 / - / 1


10.6
MrsInfelice / 30 / TYKS / 2
sitruunasorbetti / 39 / - / 3

11.6
LiinaLiina / 38 / - / 3
nutella / 40 / TYKS / 3
emuliaa / 22 / HYS / 1
mhhoo / 31 / TYKS / 2

12.6

13.6
tiutiia / 25 / - / 1

14.6
Liz85 / 30 / Oys / 1

15.6
mommy85 / 31 / Kätilöopisto / 3
mila1 / 21 / NKL / 1
simpukka16 / 24 / TAYS / 1

16.6
aniara / 31 / HUS alue / 2 lapsi, ensimmäinen raskaus
Machmatin / 28 / - / 1

Skara / 27 / OYS / 2
Eveliina90/ 26 / kys / 1


17.6
Eleonoora / 24 / OYS / 2
Malin86 / 29 / - / 1

18.6
Armadillo / 33 / Satks / 2
MerMer / 24 / KYS / 1

19.6

Höytyvä / - / Kaks / 2
briitta22 / 38 / OYS / 2



20.6

mannamakaroni / 29 / - / 1
Annenna / 26 / JS tai NKL / 2
babyfever87 / 29 / L-PKS / 1


21.6

Hellä84 / 32 / TAYS / 3
Kanelikardemumma / 36 / 2


22.6
Baby_ / 28 / TAYS / 1
Nuu_Nuu / 29 / - / 3

23.6
Prinsessa123 / 24 / - / 2
Riida / 32 / KOS / 2
Canela / 34 / - / 1
tinzu83 / 33 / TYKS / 5

24.6
Lumiukko84 / 32 / Koks / 1

Sanna_84 / 32 / TAYS / 4
sassa7 / 28 / VKS / 1


25.6
Tiidula / 31 / Satks / 3
Haaveissavauva / 25 / TAYS / 1

26.6
eejo / 34 / TAYS / 3

27.6

tuikkija / 37 / - / 3

28.6

29.6
Viizplus / 37 / TAYS / 6

30.6


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Edelliset ketjut:

Syys-
http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijukaiset-2017.2481976/page-3

Loka-
http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-keijut-2017-lokakuu.2482405/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Fujin uudesta ketjusta! :)

Mikähän tilanne Ruutisella, kun ei ole tainnut aikaan käydä täällä?

Muita muutoksia en listaan muista, mutta heikura79:n tilanne jäi mieleen, ja hän jäi ryhmästä pois.

Eilen oli huono päivä ja pelkkä seisominen tuntu raskaalta. Paha olokin vaivasi pitkin päivää, vaikka tässä oon jo pari viikkoa voinu yleisesti ottaen paremmin. Jospa tänään ois taas parempi. Tänään saa avata joulukalenterin! :love:

Hyvää joulun odotusta kaikille! :)
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! (y)

Mulle vois muuten päivittää sairaalaksi HUS. Haluaisin Naistenklinikalle kun se on lähin, mutta todennäköisin paikka on varmaan Kätilöopisto. Ja tämähän selviää vasta kun synnytys koittaa.:geek:

Täällä mennään perusmeiningillä edelleen, eli pahoinvointia ja oksentelua ja välillä vähän parempia päiviä. Kouluhommat on pahoinvoinnin takia rästissä ja se ahdistaa. Aamuyön heräily tuo myös oman lisänsä tähän kaikkeen. Herään aina 4-5 aikaan ja yleensä ei tuu uni enä uudelleen. Sit oonki aivan silmät ristissä koko päivän. :confused:

Huomasin tänään että rinnat ei enää oo juurikaan kipeet. Heti tietysti tuli sellainen olo että apua. :eek: Mutta saman kokoiset ne on edelleen.

Täällä 13+1 (ja ihana keskiraskaus sais jo saapua!!!)
 
Vitsi miten mahtava päivä eilen! :)

Np-ultrassa oli kaikki hyvin. :love: vauva liikkui paljon ja niskaturvotusta oli 1,2 mm. samalla kävin verikokeessa, joista tulokset tulee viikon päästä.

Ultran jälkeen käytiin jouluostoksilla ja nyt on lähes kaikki lahjat ostettu :)

Illalla oli sitten pitkään odotettu Raskasta Joulua -konsertti ja voi vitsi, että oli taas hyvä! oon ihan rakastunu J-P Leppäluotoon ja kitaristi Tuomas Wäinölään, niin taitavia miehiä!
 
Minun lasketun ajan voisi muuttaa 7.6 :)

Eilen oli ultra. Vauva ei paikoillaan ollut ja oli vaikeaa saada mittoja ja kuvia. Kaikki kuitenkin hyvin. Mitään riskilukuja en tiiä.

Täällä pidetää sairastupaa edelleen. Lapset oli jo parempia mutta eilen alottivat kuumeilun uudelleen. Ei oikein jaksamista riitä mullakaan mihinkään tän 2 viikon sairaana olemisen jälkeen. Paranis itse niin jaksais paremmin kipeät lapset. Viime viikolla jäi kaikki kerhot väliin. Samaten tällä viikolla. Alan olla aika paljon jotain aikuista seuraa vailla.

Emiliaksi ja Hattivatti 13+1 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: velmis
Huomasin tänään että rinnat ei enää oo juurikaan kipeet. Heti tietysti tuli sellainen olo että apua. :eek: Mutta saman kokoiset ne on edelleen.

Täällä 13+1 (ja ihana keskiraskaus sais jo saapua!!!)
Mulla ei rinnat ollu kipeät ekassa raskaudessa eikä nyt, eikä koko ole muuttunut ennen kun maito nousi synnärillä. Ettei tarvitse huolestua ;)
 
  • Tykkää
Reactions: velmis
Kiitos @Fujin uudesta listasta! Mulle voisi iäksi päivittää tosiaan 29... Vähän vissiin jotain ikäkriisiä pukkaa, mutta ainakin näillä näkymin pääsen itselleni joskus aikojen alussa asettamaani tavoitteeseen, että saan ensimmäisen lapsen ennen kuin täytän 30. :) Ihan kuin sillä nyt oikeasti olisi jotain väliä.
 
Mutkin saa lisätä listalle
5.6/mamilis/27/kys/2.

Pahoinvoinnista kärsiville banaani on hyvä ku itse ainakin saan syötyä jos ei muu uppoo ja se helppo myös oksentaa.. :unsure:
Minulla myös tuota ettei kerralla pysty syömään ku ihan pienen annoksen vaikka olisi ollut kamala nälkä ja sit hetken päästä taas onkin jo nälkä.. Tuntuu et nykyään ihan kokoaika saa olla syömässä tai miettimässä et taas nälkä mitäs söis! :confused:
Hyvää joulukuun alkua kaikille! :)
 
Kiitos uudesta ketjusta @Fujin, ja mukavaa joulunodotusta kaikille! :) Näin esikoista odottaessa, tästä tulee ihan eritinen joulu. Aion anopilta toivoa paljon laatikoita pöytään, kun kalat ja mädit jää syömättä. Täytyy keksiä myös joku kiva ja tähän tilanteeseen sopiva jälkiruoka.

Onnea @Emiliaksi hyvistä utrakuulumisista!

Tsemppiä kaikille olojen kanssa. Täälläkin edelleen tulee välillä tosi paha kuvotus, ja varsinkin ennen lounasta muutamana päivänä on ollut niin paha olo, että kädet ovat tärisseet. Mulla on toistaiseksi uponnut annoksia kerralla, ja ruokahalu (ja mahan kurniminen) on ihan loputonta :whistle:
Mulla on ollut myös tosi kylmä varsinkin iltaisin. Ostoslistalla on nyt pitkähihainen yöpuku, ja viime yön nukuin peiton ja villahuovan alla. Oli kerrankin ihanan lämmin koko yön.

Eilen sain avattua hiihtokauden, ja voi miten ihanaa oli hiihdellä raikkaassa pakkasilmassa kahden kuukauden kotona makaamisen jälkeen. Toivottavasti tulee hyvä talvi, niin kuntoa saisi pidettyä hyvin hiihtämällä yllä koko raskauden. Nim. Aikusta mallia (y)
 
Mut vois lisätä listaan; 19.6./briitta22/38/OYS/2.

Mäkin jo välillä panikoin oireiden vähenemisen kanssa, nyt kuitenkin välillä iskee palelukohtauksia. Silloin ei voi muuta kun hautautua peiton alle hetkeksi.

Mä pystyn syömään ihan tarpeeksi mut tosiaan tuntuu että tuohon ylävatsalle on noussut tuo maha.
 
Minä tuota jouluista jälkkäriä mietin myös, kuten #Sohfia. Aiemmin oon tehny juustokakkua. Tänä vuonna ajattelin luumurahkaa piparimuruilla tai suklaa-appelsiinirahkaa, voi tehdä rahkasta ja kermavaahdosta ja maustaa suklaalla ja appelsiinimehulla ja -kuorella. :) Suklaakakkua oon harkinnut myös, siitä tulee kyllä varma ähky :D
 
Meillä on kans perinteisesti tehty rahka jouluna. Usein luumu-, ananas- tai marjarahka. Mä oon myös yleensä rahkavastaaava. Ja se sopii mulle, ei liian vaativaa. :D

En tie johtuuko tästä raskaudesta, mutta mulla on nyt kauhea joulukalenterikateus. Tuntuu et kaikilla on hienot itsetehdyt kalenterit koristamassa kotia. Mä en oo mikään askarteluihminen, mut nyt tuli sellainen olo et pitäskö vielä koitta sellainen väsätä. :p
 
Meillä on tehty jouluna usein jälkkäriksi luumukermahyytelöä, ja sehän sopii myös raskausaikana (jos vaan tykkää). Oikein nousee vesi kielelle, kun mietinkin! :rolleyes: Kahvipöytään oon monena vuona värkännyt perinteisen hedelmäkakun, mutta se taitaa tänä vuonna jäädä, koska siihen tulee niin tolkuttomasti rommia (kostukkeeksi), etten ehkä uskaltaisi maistaa...

Juuri tässä pohdin, mitä voin jouluna syödä, kun en ole lihaa vuosiin enää syönyt ja nyt on kalatkin pannassa... Laatikoista en niin hirveästi välitä, eli aika kevyeksi taitaa jäädä anti tällä kertaa. Onneksi on suklaa pelastuksena (koska muutenhan varmaan esim. kuolisin nälkään)! :LOL:
 
Voih, mulla testit kerto, että on kilpirauhasen vajaatoimintaa. Oli myöskin vanha tuttu virtsatulehdus. Molempiin nyt sitten lääkitys. Pienessä ajassa mennyt kilpirauhasarvot ihan uusiksi, en tiedä mitä oon oikein tehnyt. Harmittaa, vaikka ei tässä nyt mitään maailmanloppua tietenkään ole :)
 
Mulle vois muuttaa lasketun ajan 2.6.

Pahoinvointia ei ole enää niin paljon ku aikasemmin. Oikeastaan hyvä olo. Tänään oli toinen neuvolakäynti ja kaikki sielä hyvin. Sydänäänet kuultiin ja painoa tullu 200g/vko. Työterveyshuollossa kävin influenssarokotuksen ottamassa vaikka oishan tuon saanu neuvolassaki. En ois ottanu rokotusta, mutta ku hoidan paljon syöpäpotilaita ja vanhuksia niin kävin ottamassa.
 
Voih, mulla testit kerto, että on kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Itse tappelen myös kilpirauhasarvojen kanssa. Ei ole kivaa :unsure:
Vajaatoimintalääkettä on onneksi turvallista käyttää, koska se on samaa hormonia jota keho itse tuottaa, joten sen puolesta ei kannata olla huolissaan!

Pidä vaan huolta että saat arvot mittautettua noin neljän viikon välein loppuraskauden, että arvot pysyvät kurissa! Mä sain onneksi lähetteen neuvolalääkäriltä parin vuoden päähän asti. Helpottaa, kun ei tarvitse sitä enää erikseen pyydellä. Mulla lääkitys oli ennen raskautta 50ug/pv ja nyt menee vaihdellen 100/125ug/pv. Ensi viikolla testit.. saa nähdä mitä näyttää.

Eli tarkkana noiden arvojen kanssa, niin pieni voi hyvin! Tsemppiä!
 
Kivaa ku on jo joulukuu ja kesäkuu on taas askelen lähempänä! :)

Mulla on ruokahalu mainio ollu nyt viimeset viikot ja etenki kaikki kohtalaisen epäterveellinen on pyöriny usein mielessä :( Ois kiva liittyä face ryhmään, mutta oon vähän epävarma. En oo edes töissä kertonu kellekkään muulle ku pomolle, sitäkin vähän kaduin jälkikäteen. Oon vaa jotenkin arka tän julkistuksen kanssa.

Mua tekis kauheesti mieli koko ajan ostella jotaiin, oon katellu netistä sängyistä lähtien kaikkee. Nyt uusin juttu on tää kestovaippailu. Tai oon jo pitkät ajat sit päättäny, et käytetään ainaki osittain kestovaippoja, mut nyt tekis mieli ruveta hankkimaan kaikkee. Sain yheltä kaverilta hyviä vinkkejä niitten kirppariostoihin, mut arastuttaa liittyy johonki face-ryhmään josta joku tuttu vois mut bongata. :unsure: Ehkä odottelen vielä muutaman viikon ja katon sit uudestaan.

Mun lasketun ajan vois vaihtaa kans, jos joku tota listaa päivittää:
hanmum / 29 / hus / 1
 
Kivaa ku on jo joulukuu ja kesäkuu on taas askelen lähempänä! :)

Mulla on ruokahalu mainio ollu nyt viimeset viikot ja etenki kaikki kohtalaisen epäterveellinen on pyöriny usein mielessä :( Ois kiva liittyä face ryhmään, mutta oon vähän epävarma. En oo edes töissä kertonu kellekkään muulle ku pomolle, sitäkin vähän kaduin jälkikäteen. Oon vaa jotenkin arka tän julkistuksen kanssa.

Mua tekis kauheesti mieli koko ajan ostella jotaiin, oon katellu netistä sängyistä lähtien kaikkee. Nyt uusin juttu on tää kestovaippailu. Tai oon jo pitkät ajat sit päättäny, et käytetään ainaki osittain kestovaippoja, mut nyt tekis mieli ruveta hankkimaan kaikkee. Sain yheltä kaverilta hyviä vinkkejä niitten kirppariostoihin, mut arastuttaa liittyy johonki face-ryhmään josta joku tuttu vois mut bongata. :unsure: Ehkä odottelen vielä muutaman viikon ja katon sit uudestaan.

Mun lasketun ajan vois vaihtaa kans, jos joku tota listaa päivittää:
hanmum / 29 / hus / 1

Mille päivälle siis haluat? :)
 
Heiii
mut voisi vaihtaa listassa La 9.6...niin julia05 tilalle tämä uusi nikki Pikkutassu17.

Tänään oli töissä kiire päivä ja paljon asioiden hoitoa..päätä alkoi särkemään ja otinkin kotona panadolia ja söin ja nukuin. Silti oli pääkipee herätes..onneks kaveri sai houkuteltua mut jooga tunnille..ekaa kertaa menin ja oli aivan mahtava ohjaaja ja yin jooga jossa sai niin hyviä rentoutus venytys liikkeitä..ja ohjaaja neuvo mulle hyviä.asentoja jos maha alkoi painamaan.
Jooga on hyvä liikuntamuoto...itse yleensö tykkään menevästä ja kaikest suorittamisesta mut tän päiväinen oli nii hyvä ny ku onnraskaana ja pakostaki pitää ottaa rauhallisemmin. Kun ei pysty samaan kui ennen..

yeo ja ihanaa kun on joulukuu...kohta vuosi vaihtuu ja alkaa meidän vauvojen syntymävuosi
 
Kiitos sohfia ! Tietääkseni mäki sain sen vakkarilähetteen sairaalan labraan. Mulla yhtäkkiä vuosi sitten lähti nousuun vaikka aiemmin aina olleet hyvät arvot, nyt sitten viime kerran ja tämän välillä noussu aika kovasti. Ärsyttää ku ei tiedä mikä on tuon laukassu mutta olin noin vuosi sitten vähä varmaan masennuksen poikasta ja laihduin noin 7kg pienessä ajassa. Ite syytän sitä vaikka voihan se syy olla mikä vaan. No mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa!

Ultra-aika 14.12 ja musta tuntuu että mä ehdin pimahtaa ennen sitä. o_O:confused:
 

Yhteistyössä