Kesäkuun keijut joulukuussa

Mun muistaakseni sitä sf-mittaa aletaan ottaa vasta puolen välin jälkeen. Ei siitä kai vielä saataisi mitään kunnon mittaa otettua.
En muista koska aloin tuntea esikoisen liikkeet, siitä kun on jo 8 vuotta, mutta oisko ollut viikoilla 16-18, ihan kuin pieni kala olisi siellä liikkunut. Nyt 14+4, vielä on oo tuntenut mitään varmaksi, ehkä pieniä hipaisuja tai ehkä on ollet vain ilmaan :D
 
Ei multakaan mitattu pari viikkoo sitten tokassa neuvolassa kohdun korkeutta. Kuunneltiin sydänäänet ja sit jotain juttelua. Tänään on sit lääkäri ja sitä odotan. :) Mul vaan flunssa pukkas päälle rytinällä ja oon saikulla tänää ja huomenna ainaki. Valvoin yöllä monta tuntia ku yskin ja yskin vaan. Onneks mies sai nukuttua edes ku sillä oli aikanen herätys... Perjantaina ois vielä siis töitä ennen joululomaa, jos sillon kykenen menemään.
Ihmeellistä et tää vuosi on kohta tässä! :)
 
Viikon päästä olisi sitten lääkäriaika, kuunteleekohan se sydänääniä? Riippuu varmasti tämäkin niin paikasta... jäi vähän vaivaamaan kun neuvolassa ei mitattu sitä kohdun korkeutta (?) kun tuli mieleen, että eikö se olisi pitänyt mitata. Mutta pitää viimeistään tuolla lääkärissä asiasta kysyä. Tuntuis kyllä ihmeelliseltä, että miten se voidaankaan mitata, kun ei edes maha näy. Tunteeko sen kohdun jo muka ammattilainen näin aikasin :ROFLMAO:
Mulle sanottiin just viime viikolla neuvolassa, että kohdun korkeutta aletaan mitata vasta raskauden puolivälin jälkeen. Tässä kohtaa se vielä vaihteleekin tosi paljon. Että ei varmasti ole mitään unohtunut. :)

Mulla on ensimmäinen raskaus ja viikkoja tänään 16+0. Pariin kertaan olen ollut tuntevinani vähän outoja tuntemuksia, pikku hipaisua, sellaista pulputusta, ja kerran tuntu kun joku toukka olis siellä kiemurrellut. Mutta en voi silti ollenkaan olla varma, että kyseessä olis liikkeet. Et täytyy vaan vielä odotella... Ens viikolla on neuvolalääkäri. Toivottavasti kuuntelee sykkeet!
 
Hei kuulkaa, tästä puhuttiin jo muistaakseni jossain vaiheessa mutta ei tainnut kun yksi mielipide tulla. Ootteko värjänneet hiuksianne/meinaatteko värjätä? Alkaa olee aika törkee tää mun lettini ja mietin että uskaltaisko sitä värjätä..
 
Liikkeitä olen tuntenut yksittäisiä rv 14 lähtien. Nyt 17 viikolla on alkanut tuntua päivittäin. Esikoisesta tuntui viikolla 16, kuopuksesta viikolla14. Edellisillä kerroilla ollut istukka edessä, nyt takana.

Hiuksia värjään kuuden viikon välein. Värjäytän punaiseksi kasviväreillä, kampaajan mukaan väriä "voisi vaikka syödä". En sitten tiedä siitä mutta on ainakin turvallisempi vaihtoehto kuin tavallinen väri.

Tänään soitti kysistä äitipolilta ja kyseli niistä minun sokeriarvoista. Ei tarvitse onneksi käydä siellä asti erikseen. Rakenneultrakin on täällä minun kotikaupungissa. Ainoastaan rv 26 on ylimääräinen ultra kysissä. Nyt vain kotona mittailua ja ottaa sit itse yhteyttä jos arvot ei pysy rajoissa.

Särö 16+5
 
Kyllä sitä uskaltaa hiuksia värjätä, jos vaan vähän pidentää väliä, ettei nyt ihan 3-4 viikon sitä tekisi. Mulla laitetaan 8 viikon välein vaan raitoja ja sävyllä taitetaan kylmemmäksi, joka on päässä noin 10 minuuttia.
 
Moikka kaikille! Mä joskus edelliseen ketjuun kirjotinkin raskautumiseen jälkeen mutta en sen enempää kuin jatkuvasti oli joku huoli ettei kaikki mene hyvin. Nyt on nt-ultra takana ja kaikki oli mallillaan. Turvotusta oli 1.07mm ja riskit mun ikäiselle matalat eikä jatkotutkimuksia tarvita, huoh!

Onko täällä muita, joita vielä pahoinvointi vaivaa? Mulla alkoi vasta rv10, eikä oksentamaan ole tarvinnut vieläkään, mutta ympäri vuorokauden on huono olo ja yölläkin se valvottanut niin että töissä en ole pystynyt käymään. Nyt rannekkeilla se hiukan hallinnassa, niitä vaan ei paree paljo riisua ja väliin ne jo tekee kipeääkin kun niin painaa. Mutta eiköhän nämä olot kohta jo taas helpota kun vähän tulee viikkoja lisää.

Murunmamille laitoin yksäriä, jos vielä fb-ryhmään pääsee mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin ja Armadillo
Mulla oli eilen se neuvolalääkäri, aika pikanen sellanen. Kyseli vähän miten on mennyt, sit kurkkas 3 minuuttia ultralla (mikä oli tosi kiva, mut liian vähä aikaa:cautious:). Mut siinä ultratessa se mainitsi sivumennen et näyttää vähän ku ois lisä-istukka!? Ja tänään tietenki tuli mieleen et mitähän se sit käytännössä tarkottaa. Ja onko oikeesti, ku ei siinä nt ultrassa mitää sellasta näkyny. Mut vähän googlailin ni ei vaikuttas ehkä olevan vaarallista. Onks kellään kokemusta lisä-istukasta?
 
Hellou leidit :)

Mites teiän joulut meni ?
Täälä oikein mukavasti, valvottiin,syötiin, pelailtiin ja nautittiin toisten seurasta, ihan niinkun jouluisin toivoiskin :)

Potkuja oon yrittäny tunnustella, mutta en oo tuntenu, joten luultavasti ne 16vkon potkut oli muuta mahan sisäistä.
Mutta eipä mulla kiirettä niitä odotelles.

Lastenohjelmia oon kattonu nyt kk edestä, ja ulkoiltu ei olla ollenkaan. Täälä satanu pelkkää vettä jatkuvallasyötöllä niin paljo mukavampaa sisällä :D Eli liikkumaanki pitäis ruveta . Jos sitä loppuviikosta meni sinne uimaan vaikkapa.


17+0 Poks Poks mimma
 
Joulu on enimmäkseen ohi, tänään päästään ehkä esikoisen iloksi syömään muutakin kuin kinkkua Lepäilty on, se auttoi aatonaattona ja aattona vaivanneisiin harkkasupistuksiin(?), eilen niitä ei enää ollut.

Tänään 15+0, kunnon liikkeitä odotellessa. Jotain oon kuvitellut tuntevani mut ehkä ne on ollut jotain muuta kuin liikettä. Ensi vuotta odotan kuumeisesti, saadaan NIPT-testin tulokset.
 
Hei!

Olen uusi täällä. Toivottavasti tämä voisi olla aktiivinen vertaistukiketju, olen sellaista etsinyt huonolla menestyksellä...

Minulla raskausviikkoja 15+1. Olen tuntenut liikkeitä silloin tällöin viikolta 11 lähtien, nyt viime päivinä päivittäin. Kolmas raskaus on kyseessä, ja kaikista olen tuntenut liikkeet siinä 11-12-viikoilla, mutta tästä kolmosesta harvemmin kuin edellisistä. Hän viihtyy varmaan jotenkin eri päin kuin edelliset kaksi, ja voihan istukkakin olla eri paikassa.

Oletteko uskaltaneet syödä joulupöydässä kylmiä lihoja, kaloja ym.? Itse olen aiemmissa raskauksissa syönyt, mutta tällä kertaa en. Jos kerran kaikki tuollainen pitäisi kuumentaa höyryävän kuumaksi listerian välttämiseksi, niin miksei noita? Tosin mun ei ole lihaa tehnyt juuri mielikään lähes koko raskausaikana.
 
Meillä meni joulu kivasti ihan kotosalla, aaton vastaisen yön oli töissä klo 16-04 ja yllättävän hyvin jaksoin :) Jouluruokaa on syöty ähkyyn asti, tänään oli jo kana &riisi päivä. Töihin meno olisi vasta ke ja to, sitten taas viikonlopun yli kestävät vapaat. Nyt ei pääse stressi ja rasitus vaivaamaan, jaksaa hyvin lähteä salillekin muutamana päivänä.

Itse en syönyt jouluna kylmiä lihoja enkä graavikalaa tms. Tuorejuustonkin olen jättänyt syömättä. Nyt varmaan suolaa pitäisi vähentää ja vettä juoda enemmän. Sen verran tuhti suola on jouluruoissa ollut :D

Pieniä liikkeitä aloin tuntea jouluaattona, todella harvakseltaan vielä tuntuu. Enää kolme viikkoa rakenneultraan, hihhii, sitten tietää taas onko kaikki sormet ja varpaat. Pahoinvointi on hävinnyt ja nyt alkaa olla hehkeä olo pömppiksen kanssa :) Tää on ihan parasta!

Nobelius&rusetti 17+0
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Mulla myös pahoinvointi pitkälti loppunut, mutta ei kokonaan. Ja ruokahalun kanssa on edelleen ongelmia, mutta sentään pystyy syömään jo paremmin kuin pari viikkoa sitten. Tämä vauva on kasvanut pastalla, tomaatilla ja avokadoilla...

Onko teillä muilla ongelmia makean kanssa? Itselleni tulee makeasta tosi huono olo, esim. piparit, suklaa ja kaikki vastaava on mahdoton ajatuskin.
 
Me emme ole käyneet kahdesta ekasta 4D-ultrassa, tai ehkei sitä edes oikein ollut esikoisen aikaan. Olisi kiva kuulla joltain sellaisessa olleessa, millainen kokemus se on ollut. Onko pointti lähinnä se, että näkee vauvan paremmin vai onko sillä jotain terveydellistä merkitystä?

Hiusten värjäämisestä on ollut juttua. Itse olen edellisissä raskauksissa käynyt vain vaalentavassa raidoituksessa, kun kampaajan selityksen mukaan siinä ei samalla tavalla jää pitkäksi aikaa väriaineita päähän kuin varsinaisessa värjäyksessä. Mutta tällä kertaa hiusten väri näyttää kirkastuneen ihan itsestään raskauden myötä, joten ainakaan nyt ei ole tarvetta. :-o

Oletteko kaikki jo kertoneet raskaudesta muille ihmisille? Me emme vielä ole, enkä oikein tiedä, milloin kerromme. Tuntuu jotenkin ihanalta pitää asia vielä omana tietonaan. Maha kyllä jo paljastaisi, ellen pitäisi tietyntyylisiä vaatteita.

T. merin 15+2
 
Huh huh. Arki on palannut meidän huusholliin. Ihanaa. Mutta sairastelut jatkuu, kuopuksella siis kolmas kuuri korviin menossa. Keskimmäisellä autto kolmas kuuri joten toiveet korkealla tälläkin kertaa.

Hiustenvärjäämistä
en ole nyt tehnyt mutta se johtuu siitä etten ole päässyt kampaajalle ja itse en enää ikinä värjää, kun oon saanu hiukset sillä niin huonoon kuntoon. Hirvee juurikasvu nyt on mutta olkoon. Saa nähä pääsenkö koko raskausaikana MUTTA viiemsitään ristiäisiin käyn kampaajalla!

Kertoneet me ei olla, kun mun vanhemmille ja veljen perheelle, miehen siskolle ja miehen isäpuolelle. Muut on sit saaneet kuulla muiden kertomana jos ovat ees kuulleet. Aika moni tuntuu olevan vielä autuaan tietämätön eikä haittaa. Saavat tietää viimeistään, kun näkevät. Mahaa ei piiloon oo saanutkaan mutta kotona oon visusti pysyny. Lapsien sairastelut on pitänyt siitä huolen. Mutta esimerkiksi facebookiin en oo ajatellu edellisten tapaan laittaa mitään päivitystä asiaan liittyen. Yleensä oon aina yleisesti sit poksunu puolessa välissä julkisesti.

4D-ultra on houkutellut jokaisessa raskaudessa mutta ai vietävä, kun se on kallis. Ehkä joskus rv30 paikkeilla käyn Meri-Oulun neuvolassa ultrassa kuitenkin jos sais jotain painoarviookin sitten. En varmaan sitä noin muuten saa. Enkä mie oikein ees sillä tiedolla mitään tee mutta ois silti kiva käyä rakenneultran jälkeen vielä jossain ultrassa.

Makeaa ei oo maistunu ollenkaan paitsi pari kertaa on yhtäkkiä alkanu tekee mieli mutta, kun on alkanu syömään niin hyi kamala.

Liikkeistä Oon tuntenu jostain rv13-14 lähtien jotain pientä mut ei todellakaan päivittäin. Nyt oon hiljalleen alkanu huomaamaa, että jotain pientä tuntuu joka päivä ja kyllä tuntemuksetkin on muuttunu siitä alusta. Yleensä tunnen liikkeet, kun rauhotun vaikka makaamaan. ESIKOISESTA aloin tuntemaan noin rv17-18 ja maha oli rv17 omissa häissä sellainen pieni kumpare, joka häämekon kanssa erottui kyllä mutta vaatteilla sai arjessa peitettyä kyllä jos halusi.
Istukasta mulle ei oo sanottu mitään mutta luulen sen olevan edessä, koska raskauksissa missä se oli takana, oli erilaiset liikkeet tässä vaiheessa.

Sf-mittaa on multa alettu mitata joka raskaudessa vasta "kelaneuvolasta" lähtien eli yli rv20 on ollut.

Siinähän sitä tälle kertaa. Aika tuntuu menevän aika nopeesti (vielä). Tuntuu hassulle, että kohta ois puoliväli ja vasta pissasin tikkuihin.

TERVETULOA UUSILLE! Ja muistakaa, että FACEBOOKIN ryhmä on menossa kiinni eli vielä ehtii, vielä ehtii.

Emiliaksi ja Hattivatti 16+6
 
Täällä alkaa pahoinvointi helpottaa, rannekkeet vielä melkein koko ajan käytössä, mutta jos ne ottaa pois niin ei heti kuitenkaan tule paha olo. Väsymystä on vieläkin, onneksi lomaakin vielä jäljellä.

Hiuksia en värjää, mutta keväämmällä ajattelin raitoja käydä ottamassa niin kun yleensäkin.

Mulle rv10 sanottiin istumasta, että on jo noussut turvallisesti pois kohdun suulta, mutta sitten nt-ultrassa olikin kohdun pohjassa, ymmärsin että osittain kohdun suullakin. Kai se sitten vielä hakee paikkaansa.

Facebook ryhmään laitoin toistamiseen pyyntöä murunmamille, mutta vielä ei ole hyväksyntää tullut. Onko täällä muita ylläpitäjiä ryhmässä?
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!

Joulu meni ihan perinteisesti, aatto oltiin kotona ja pukki kävi. Joulupäivinä sit käytiin mummoloissa. Tänään ja huomenna työpäivä, sitten 4 päivää vapaata. Mies lähti lasten kans mummolaan ja lapset jäivät sinne yökylään. Miehen kans siis vapaailta, harvinaista o_O

Täällä on 4D-ultra ihan kunnallisessa niin ei tarvitse erikseen käydä. Kyllähän siinä kasvonpiirteet näkyy erilailla kuin tavallisella. Etenkin kuopuksesta saatiin 4 vuotta sitten tarkka kasvokuva ja kyllä se ihan näköinen oli :ROFLMAO:

Liikkeitä on tuntunut aatonaatosta asti päivittäin. Monesti kun rauhottuu istumaan ruuan jälkeen niin alkaa potkut tuntumaan :love:

Lähimmille on kerrottu kaikille, muut saa tietää sit sitä mukaa kun puskaradio tiedottaa tai minä itse kerron kun sattuu ihmisiä näkemään. Facessa sit julkistan myöhemmin.

Särö 17+4
 
Täälläkin joulu meni ihanasti rauhallisesti,syöden,pelaillen ja touhuten. Lapset oli kovinkin kilttejä,ja pukkikin kävi. Kaikki saivat hurjasti paketteja.

Hiuksia en ole nyt värjännyt,ihan kiireestä johtuen.. tarkoitus kyllä siis värjätä. Aikaisemmissa raskauksissa olen värjäillyt kyllä.

Mulla todettiin nyt taas raskausdiabetes,insuliinia pistelen vielä toistaiseksi 1xpvä. Mulla ollut ennenkin tämä raskauksissa,niin tuttua puuhaa,vaikkei tämä kivaa olekkaan. Sukurasite.
Ultrataan tiheästi,mikä toisaalta kivakin,pääsee usein kurkkimaan pikkuista. Meillä edelliset olleet n.3,5kg painoisia,eli vauvan painoon sokerit eivät ole vaikuttaneet.

Laitoin murunmamille yv täällä,josko pääsisi mukaan facebook ryhmään.

Me ei olla edelleenkään kerrottu raskaudesta kellekkään,mahakin jo isohko,ja lapset varmasti jo huomanneet(ja muutkin). Mutta en ole oikein sopivaa hetkeä löytänyt. Josko sitä uutenavuotena kertoisi ensin lapsille,ja muut huomatkoon kun huomaa..


Murunimun 15+3
 
Murunmamille laitettu liittymispyyntöä fb-ryhmään, jos vielä näin mattimyöhäisenä ehtis mukaan. :rolleyes:

Eilen oli toinen neuvolakäynti. Kaikki ok ja sydämen jumpsutusta kuunneltiin. :love:

Me on kerrottu kaikille lähisukulaisille. Lisäksi pari kaveria tietää. Uuden vuoden juhlissa ajateltiin tulla ulos raskauskaapista muille läheisille kavereille. Muut huomatkoon tai kuulkoot sitten omia aikojaan. Facessa en ajatellut päivitellä raskausjuttuja profiiliin ennen syntymää. Pomolle pitäis varmaan vuoden vaihduttua kertoa. Se jännittää!

Liilkeitä uskon tuntevani aina toisinaan. Pieniä hipaisuja ja muljuntaa, jollaista en ole ennen tuntenut. Ovat kuitenkin satunnaisia.

Laskettu aika muuttui muuten np-ultrassa päivällä. Olen sen unohtanut tänne ilmoittaa. Uusi la on siis 8.6.2017.
 
Täälläkin kuului 4D ultra nt-ultraan. Samallalailla ultrattiin mutta kuva tosiaan oli aika yksityiskohtainen kun osasi katsoa. Oma mies pitää enemmän siitä perusultrasta kun tuosta ei oikein kuulemma meimannut saada selvää :D minä kyllä sain :)

Jouluruuista en syönyt mitään muuta kun uunissa käyneet. Äiti kyllä ihmetteli kovasti ku en syöny aurajuustoa ja se on mun suurta herkkua. Siitä parin tunnin päästä sai kuulla miksi en sitä tapani mukaan rohmunnut :)

Sassa & rusina 14+5
 

Yhteistyössä