Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Tsemppiä kaikille olipa menossa mikä vaihe tahansa! Lueskelen ahkerasti ketjua, mutta taustailen kirjoitusten kanssa. Odottelen keskenmenon jälkeen ekoja kuukautisia. Nyt ei olla ehkäisyä käytetty, mutta raskauteen en usko vielä. Kierrosta ei mitään käsitystä, raskaustesti oli vielä 24.7. Suht selvä plussa joten hcg ei ollu vielä tarpeeksi alhaalla. Voiko muuten raskaustesti reagoida ovulaatioon, ei kai?!

Kuukautiset tulee varmaan ajallaan, ainekin oireet alkavat olla sitä luokkaa mitä normaalisti viikko ennen menkkoja onkin: finnejä, alaselkäkipu ja ärsytys. Tutut oireet, joista oli jo kolmeksi kuukaudeksi päässyt eroon. No täytyy toivoa että on taas hetkeen viimeiset olot nämä. Yksi lääkäri on nyt todennut että iskän kuoleman aiheuttanut shokki on voinut aiheuttaa keskenmenon. Järkytys oli niin suuri..
 
Hyvä, että asiat etenevät. Lapsettomuuspolilta löytyy asiantuntevia lääkäreitä, jotka tutkivat tarkasti. Toivottavasti kuitenkin tärppäisi ennen polille pääsyä. (y)

Omaa napaa sen verran, että Letrozol aloitettu. Siitä saan aina aluksi kamalan päänsäryn sivuoireena ja niin kävi nytkin. Letrozol toimii niin, että se vähentää ensin estrogeenin tuotantoa, jotta kroppa huomaisi vähäisen määrän ja tehostaisi omaa estrogeenin tuotantoaan. Ilmeisesti estrogeenin lasku saa aikaan päänsäryn mulla.
Mulla on iso luotto lääkäreihin. Sinne pääsee kuulemma noin kuukaudessa, joskus vajaassakin. Nyt on tosin ollut kesälomat että voi olla vähän ruuhkaa. Mutta mitään kolmen kuukauden hoitotakuujonoja ei ole. Itku mulla pääsi lääkärissä vaikka ajattelin, että tää nyt on vaan perussettiä. Ehkä mää kuitenkin olen aika kakkana tästä kaikesta. Laskin että ihan juuri on 9 kk:tta siitä, kun päätettiin alkaa esikoista yrittämään. Pitkä aika elää epävarmuudessa ja ilossa ja surussa. Mutta onhan sellaisiakin joilla on vielä paljon pidempi tie, lämmöllä ajattelen heitä.

Tein huvikseni ovistestin. Ei siihen hymynaamaa tullut, mutta hailura viiva kuitenkin oli, kun otin testipään pois laitteesta. En tiedä antaako se aina hailuraa viivaa, kun tajusin alkaa katsoa niitä ajatuksella vasta heinäkuun alussa.

tyyppinen kiva kuulla sustakin :) Lääkäri puhui mulle tänään, että stressi vaikuttaa raskautumiseen ja keskenmenoon enemmän kuin uskotaan, joten varmasti traumaattinen tapahtuma siellä on tehnyt tehtävänsä :( En osaa sanoa, reagoiko r-testi ovikseen. Paljon voimia teille sinne :)
 
Jännä tosiaan että joku lääkäri myöntää tuon stressin vaikutuksen raskauteen. Iskän kuoleman jälkeen kun kävin lääkärissä niin puhuin huolestani raskauden suhteen ja siitä että olisi ollut ultra paikallaan tietyn mielenrauhan saamiseksi. Kaikki vaan sanoi ettei tuollainen vaikuta sikiöön. Nii vissiin ei vaikuta ei kun näet oman isän kuoleman silmiesi alla. Usko elämän hyvyyteen sai melkoisen kolhun. Saati sitten perään vauvan menetys. Kiitos tuesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
En tiedä sanotaanko noin siksi ettei kukaan turhaan soimaisi itseään stressistä ja keskenmenoista, vai siksi, että stressin vaikutus on varmaan vaikea osoittaa. Ihmiset varmaan tuntee sitä stressiä myös eri tavoin, ja mikä nyt kenellekin on paha stressi... Itselle voimakas stressi on todella fyysinen kokemus, joten en yhtään epäilisi stressillä voivan olla yhteys keskenmenoihin.

Jaksamisia tyyppinen!
 
Ja omaa napaa vielä: tänne kuuluu hyvää. Niin hyvää ja oireetonta, etten usko tähän raskauteen ollenkaan. Vuotoa ei ole ollut. Ei kyllä seksiäkään lähipäivinä sitä aiheuttamassa.

Tänään rv 7+1.
Ei sitä tiedä. Jotkut raskaudet voivat olla vähäoireisia. Tiedän monia, joilla oireita on ollut vähän ja silti kaikki mennyt hyvin. Oletko varannut aikaa varhaisultraan? :)
 
Kylläpäs tonne alavatsaan sattuu mutta vaan pyyhittäessä tulee jotain ihan vaalean ruskeaa :confused: ikinä ei oo tämmöstä ollu.. ja niin pc edelleen testiajalla vaalea viivanpaikka...kuivana ei niinkään näy..mitähän tää nyt on... lämmöt edelleen 36.5.. yleensä mulla alkaa vuoto ihan kunnolla ilman tuhrua... kivut on mutta kunnon vuoto puuttuu..
 
Alkoihan se vuoto vihdoin viimein! mutta olipas aikamoiset hormonioireet...huhhuh lämpö on vielä koholla mutta heti huomaan eron ei oo enään hiki...
kierto oli sen 38pvä eli ei paha sama kuin huhtikuussa.. kai siis lasketaan noin jos tänään olisi ollu kp38 ja tänään alkoi vuoto niin eikös se sillon oo 38pvä? mulla on joku oma kalenteri sovellus joka väittää että kierto on 37pvä jos tänään on kp1 o_O miten te muut laskette?

Sunnuntaina lähetään sinne reissuun niin ihan hyvä että nyt hanat aukes niin ei tarvii siellä pelätä että koska vuotaa(y):)

ajattelin perua sen lapsettomuusklinikan ajan kun ehkä nyt "turhaa" mennä sinne kun menkatkin alkoi...oisin muuten kyl menny jos vuoto ois alkanu viikon aiemmin..
 
Vauveli vanhalle Hyvä että oot saanut asiat nyt menemään eteenpäin ja toivotaan että saatte sieltä polilta sitten apua. Tai mikä parempaa, raskautuisit ennen sitä. ;) Monestihan kuulee, että raskaudutaan juuri poliaikaa odotellessa. :D

KevätTähti Mie uskon ja toivon että kaikki siellä masussa hyvin. :love: Meinasitko alkuraskauden ultraan mennä?

tyyppinen Muuta en osaa sanoa, kuin paljon voimia ja tsemppiä sinulle.

Omanapa Tänään dpo 0 tai dpo 1 (ja kp 19), en nyt tiedä oliko se eilinen vai toissapäiväinen ovisplussa. Kummasta laskisitte, ekasta vai tokasta ovisplussasta? Olivat tosiaan kumpikin vain tasavahvoja väriltään, kummassakaan testiviiva ei ollut kontrollia tummempi.. Jos ei mitään hälyttäviä oireita tule, niin yritän tällä kertaa olla testaamatta ennen kuin menkat oikeasti on myöhässä (en kuitenkaan pysty). :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Mie mietin kanssa tuota että mistä se dpo sitten lasketaan. Tänä aamuna cb digi näytti hymynaamaa, eilen tyhjää. Eli onko tänään dpo-1 vai dpo0? (n)
Jos tänään digi ollut positiivinen, niin tänään on dpo -1. Ovis tapahtuu 24-48 tunnin kuluttua positiivisesta testistä, eli itse olen aina laskenut niin, että positiivista ovulaatiotestiä seuraava päivä on varsinainen ovulaatiopäivä, eli dpo 0. :) Eli tänään dpo -1, huomenna dpo 0 ja ylihuomenna dpo 1 jne.
 
Jos tänään digi ollut positiivinen, niin tänään on dpo -1. Ovis tapahtuu 24-48 tunnin kuluttua positiivisesta testistä, eli itse olen aina laskenut niin, että positiivista ovulaatiotestiä seuraava päivä on varsinainen ovulaatiopäivä, eli dpo 0. :) Eli tänään dpo -1, huomenna dpo 0 ja ylihuomenna dpo 1 jne.
Näin miekin ymmärsin. Kiitos selvennyksestä :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
Mun muistaakseni Cb:n testeissä lukee että ovis tulee 24-36 tunnin päästä hymynaamasta. Ellei dpo1 olisi siitä seuraavana tai sitä seuraavana päivänä, riippuen monelta testaa.

Mulla ovis tai joku on tullut 3 kertaa reilu 12 h hymynaamasta. On siis tullut sellainen peräsuoliveto ja lamauttava kipu, joka on kestänyt n. 30 minuuttia. Oon kahtena kertana tuollaisen kivun jälkeen raskautunut.

Että sitä peräsuolivetoa odotellessa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hymynaama95
Moikka! Miten tulkitsisitte tämän... mulla oli kemiallinen keskenmeno tai miten se nyt sanotaan...vuoto loppui maanantaina ja eilen ja tänään ovulaatiotesti näytti niin selkeetä plussaa ettei ikinä...eniten ihmetyttää että voiko yleensäkkin ovulaatio tapahtua näin heti keskenmenon jälkeen ja että näyttää plussaa kaks päivää putkeen :( ihan sekasin näitten kanssa...
 
Tupuna: oletko varma että raskaustesti näyttää miinusta? Ovistesti voi reagoida raskauteenkin. Muuten on aivan mahdollista, että ovis on jo pari päivää keskenmenovuodon loputtua. Itsellä on kemiallisten/hyvin aikaisten keskenmenojen jälkeen tullut ovis kp 14-15, eli ei siinä kovinkaan montaa vuodotonta päivää ole ehtinyt olemaan välissä, kun olen vuotanut kymmenisen päivää.
 
Mä ostan ovistestini mamin testeillä, puikkomallisia. Olen tykästyny niihin ja hinta ei päätä huimaa :) on helppo käyttää ja tulee selkeä viiva. Joku kyseli mistä testejä ostellaan.

Nyt oon varannut gynelle ajan 15 päivä, saa nähdä mitä tehdään. Yritän kyllä päästä ensin omalle terkkarille, mutta mun bmin takia en usko että saan apua lapsettomuuteen sitä kautta. Mutta yrittänyttä ei laiteta! :)

tupuna kyllä on jännä tilanne, oisko raskaustestin teko kuitenkin hyvä idea. Tai sitten ovuloit jo hyvin pian keskenmenon jälkeen (y)
 
Moikka! Miten tulkitsisitte tämän... mulla oli kemiallinen keskenmeno tai miten se nyt sanotaan...vuoto loppui maanantaina ja eilen ja tänään ovulaatiotesti näytti niin selkeetä plussaa ettei ikinä...eniten ihmetyttää että voiko yleensäkkin ovulaatio tapahtua näin heti keskenmenon jälkeen ja että näyttää plussaa kaks päivää putkeen :( ihan sekasin näitten kanssa...
Kerkeskö siulla rueta raskauden aikana ne raskaustestien viivat haalistumaan? Oliko siis ihan reipasta vuotoa? Eihän kyse siis ole voinut olla ihan harmittomasta alkuraskauden vuodosta? Oletko ollut yhteydessä neuvolaan, mitä sieltä on sanottu? Raskaustestiä suosittelisin minäkin tekemään. :)
 
Ohhoh, onpas tupunalla jännä tilanne. Toivotaan parasta! :love:

Mulla oli kaikki labrat ok (hemoglobiini, kilpparit, prolaktiini, paastosokerit otetaan ensi viikolla).

Hcg oli pari viikkoa sitten 30 ja nyt enää 2 eli hyvin on laskenut. Silloin ekassa km:ssa hcg oli 2 viikkoa tyhjennyksen jälkeen 14,7.
 
Ohhoh, onpas tupunalla jännä tilanne. Toivotaan parasta! :love:

Mulla oli kaikki labrat ok (hemoglobiini, kilpparit, prolaktiini, paastosokerit otetaan ensi viikolla).

Hcg oli pari viikkoa sitten 30 ja nyt enää 2 eli hyvin on laskenut. Silloin ekassa km:ssa hcg oli 2 viikkoa tyhjennyksen jälkeen 14,7.
Tiedätkö muuten että pitääkö toi hcg olla kokonaan laskenut että voi raskautua?. Mulla nyt loppu varmaan tiputtelu vuoto. Tai ei tänään ole ainakaan vuotanut. Nyt vähän yli 2 viikkoa keskenmenosta ja eilen vielä kotitesti ihan selvä plussa.
 
Tiedätkö muuten että pitääkö toi hcg olla kokonaan laskenut että voi raskautua?. Mulla nyt loppu varmaan tiputtelu vuoto. Tai ei tänään ole ainakaan vuotanut. Nyt vähän yli 2 viikkoa keskenmenosta ja eilen vielä kotitesti ihan selvä plussa.
Alle 5 on normaali taulukoiden mukaan. Käsittääkseni jos on enemmän, niin ovulaatiota ei tapahdu. Mutta tää on ihan mutu-tietoa.

Googlettamalla löytyi esim. tällaista infoa:

http://www.synlab.fi/laboratoriokasikirja/tutkimuskuvaukset/koriongonado/
 

Yhteistyössä