Keskustelua: Semper gluteenittomat murot

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Niin semper on lanseerannut markkinoille ''Gluteenittomat kauratyynyt'' muroja. Niissä on kuitenkin ainesosana mallasuutetta joka on tehty ohrasta joka ei sovi gluteenittoman käyttäjile ja se tuoteselosteessakin mainitaan. Kuka ostaa kyseistä tuotetta? Ei kukaan?
 
vierailija
"AINEKSET: Gluteeniton kaurajauho (68%), maissijauho (22%), sokeri, gluteeniton mallasuute ohrasta, suola. Voi sisältää pieniä jäämiä pähkinää, maitoa."

Lähde: Semperin kotisivut
 
vierailija
Maidon takia en lähtis kokeilee. Oks tietoo, että onko toi maito noissa laktoositonta?

Mulla on muutenkin tarkkaa touhua, kananmunaakaan ei saa olla missään mää makaan sen jälkeen pää vessanpytyssä ja oksentelen ja naama muuttaa väriä harmaaks.

Mulla täytyy olla kaikki täysin gluteenitonta pienikin määrä epäpuhtauksia niin saan heti kammottavia vatsaoireita ja mulla on todellakin jääny kammo niihin. Joutuu kaikki seuraamaan todella tarkkaan ja muutamat läheiset ihmiset on monesti loukkaantunu, kun oon kyselly, että mitä, mikäkin sisältää.

Eli kannattaa mielummin olla varovainen, kuin lähtee sokkona kokeilee ja kärsiä niistä oireista.
 

Yhteistyössä