kihtipotilaalle ruokaohjeita

  • Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti
erityisruokavalio
Kihtipotilaan tulee rajoittaa lähinnä sisäelinten, lihan ja kalan käyttöä. Sisäelinten, pienten kalojen ja siipikarjan nahan käyttöä vältetään kokonaan. Myös alkoholijuomat, erityisesti olut, ovat vältettävien aineiden listalla, samoin asetyylisalisyyliä sisältävät lääkkeet. Myös herneissä, vehnänalkioissa ja hiivavalmisteissa on runsaasti puriineja.
Sallittuja ruoka-aineita kihtipotilaalle ovat useimmat kasvikset, hedelmät, vilja- ja maitotuotteet, peruna, munat, rasvat, sokeri, kahvi, kaakao, tee, mausteet ja kalan mäti. Ylensyöntiä tulee kuitenkin välttää, ja ylipainoisten tulisi laihduttaa, jotta elimistön kyky poistaa virtsahappoa paranisi ja nivelten rasitus pienenisi.
 
erityisruokavalio
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
tuskimpa niitä varsinaisia ruokaohjeita on. mielikuvituksen käyttö ja soveltaminen on sallittua.
Näin on. Niin avuton ei voi olla, että jos tietää mikä sallittua ja mikä ei, niin niistä ei osaisi soveltaa.
 
vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja erityisruokavalio:
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
tuskimpa niitä varsinaisia ruokaohjeita on. mielikuvituksen käyttö ja soveltaminen on sallittua.
Näin on. Niin avuton ei voi olla, että jos tietää mikä sallittua ja mikä ei, niin niistä ei osaisi soveltaa.
kiitos vaan, kaikki ei ole hyviä kaikessa ja minä en ruuanlaitossa.
 
"elviira"
Minä kyllä olen melko hyvä ruoanlaittaja - mutta sana kihtipotilaan tarjoittava sai minutkin ihan hetkeksi paniikkiiin.
ON TODELLA RUMAA sanoa että ei voi olla avuton, jos tietää mikä sallittua ja mikä ei ettäei osaisi soveltaa, Sellainen ainakin on ITSES TYPERYS!!!
Ei se todellakaan oo niin vaikeaa etteikö reseptiä voisi kirjoittaa ko tietää; se vasta avuton ON!!
 
"Marjo"
Jos kihtiä sairastava henkilö on ollut varsinainen lihan ja kalan syöjä, on oikeasti vaikea miettiä, miten ne voisi korvata. Ja etenkin, kun kyseessä on mies, joka kuluttaa paljon.
Paheksun myöskin edellä kirjoittavaa huonosti käyttäytyvää henkilöa. Tuollainen käytös ei kenekään oloa paranna. Ei ainakaan hänen omaansa.
 

Yhteistyössä