Kiusaaminen tuhosi mun elämän

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen nyt 21-vuotias nainen. Kiusaamisen loppumisesta on jo 5v, enkä silti juurikaan oo päässy elämässäni eteenpäin. Mua kiusattiin koska olin kuulemma huora ja mulla oli huoran maine. Kiusaaminen alkoi siitä kun mokasin itse ja tutustuin vääriin ihmisiin. Oon aina ollu hyvin avoimesti seksuaalinen, en tajua miks seksuaalisuutta pitäisi hävetä/peitellä. Tykkään pukeutua seksikkäästi ja naisellisesti, saan siitä suurta nautintoa. Olen poseerannut alastonkuvissa, nekään ei tee mun mielestä tytöstä tai naisesta halpaa, vaan rohkean ja upean! alaston keho on yksi elämän luonnollisimmista asioista, miksi sitä ei saisi näyttää?. Mulla on ollu joskus useita "parisuhteita" ja säätöjä, oon iskeny varattuja poikia. < tämä viimeiseksi kirjottamani asia oli viimeinen naula mun arkkuun. Siitä raju kiusaaminen alkoi ylä-asteella. Mua on haukuttu päin naamaa ja huudeltu perään, uhkailtu väkivallalla, mua on tönästy, lyöty, naurettu ja katottu ilkeästi kun kävelen ohi, levitetty juoruja jossa ei ollu mitään perää ja yritettiin niin saada multa pois kaikki ystävät, netissä haukuttiin, pilareita soitettiin tuntemattomasta, julkisen vessan seinään kirjotettiin teksti että oon huora. Voitteko kuvitella miltä tuollanen määrä paskaa niskaan tuntuu?

Siitä seurasi paljon stressiä ja stressin seurauksena mulle on puhjennut monia sairauksia. Oon käyny lääkärissä, lääkärit nostaa kädet pystyyn, koska nämä sairaudet on kroonisia ja näihin ei löydy kunnon hoitokeinoja. Oon turvautunu sitten vaihtoehtohoitoihin, mutta en oo niistäkään kauheesti apua saanu, ainakaan vielä. Toivo elää.

Näiden sairauksien takia oon eläny jo 6v eristäytynyttä elämää. Mulla ei oo enää ystäviä, eikä myöskään perhettä tai sukulaisia, pistin vanhempiin välit poikki koska ne on mielisairaita ja isä myös alkoholisti, en jaksanu että niiden jatkuva riitely ilman eroamista aiheuttaa enää yhtään lisää pahaa oloa mulle, ulospäin meidän elämä oli kulissia. Mulla ei oo myöskään ammattia tai töitä, koska peruskoulun jälkeen opinnot jäi kesken pelon takia että kiusaaminen ois jatkunu myös amiksessa, persaukisena toimeentulotuella oon eläny jo useamman vuoden.

Kiitos kiusaajat kun pilasitte mun elämän, te ootte varmasti menny jo huimasti elämässänne eteenpäin ja ette tunne ollenkaan huonoa omaatuntoa siitä mitä teitte mulle. Oonhan mä vaan pelkkä likanen arvoton huora, missään nimessä en voinu olla lapsi tai teini joka teki vaan virheitä ja testas rajojaan, rajoja joita mulla ei ees kauheesti perheen puolelta ollu, ei ollu kotiintuloaikoja, vanhemmat ei välittäny sen kummemmin vaikka alotin alkoholin juomisen jo 13v, aina sain kaiken mitä halusin ja sain tehdä mitä halusin, olin lellitty jonka elämä pyöri pelkästään oman navan ympärillä ja sen takia mä en myöskään piitannut jos iskin varattuja poikia, mulla oli kasvatuksen puutetta. Te kiusaajat pidätte mua yhtä pahana ihmisenä kuin murhaaja, emmä muuten ois saanu noin paljon lokaa niskaan. Kehtasitte vielä väittää että mä ansaitsin kaiken sen mitä teitte mulle. Ei jumalauta kukaan ansaitse tollasta henkistä ja fyysistä väkivaltaa !

Miten pystyisitte ikinä korvaamaan sen että veitte multa terveyden, myös mielenterveyden, ette mitenkään, nytkin kirjotan sydän verellä tätä tekstiä ja toivon että oisin joskus kunnossa ja teen töitä sen eteen koska senkin mä tiedän etten vaan pysty näiden sairauksieni kanssa elämään ja mikä epätoivoisen ihmisen viimenen ratkaisu. Itsemurha. Sitä haudon päässä aika usein. Ja se mitä mietitte mun luonteesta, on aivan sama, en tuu helposti toimeen muiden kanssa, mutta mulla on silti oikeus elää täällä ja ilman kiusaamista. Tajusin jo kiusaamisen alkuvaiheessa mitä mun ei ois pitäny tehdä, mutta silti te vaan jatkoitte.

Eli lapsena ja teininä tehtyjen virheiden takia piti pilata koko mun elämä, miten meni niinku noin omasta mielestänne?
 
vierailija
Ap on moraaliton ja holtiton tyyppi. Ihan sai ansionsa mukaan. Useita kertoja rikkoi toisten suhteita. Yksittäisen kerran voi vielä antaa anteeksi mutta toistuvat teot kertoo, ettei ap:llä ole moraalia eikä selkärankaa. Itsekäs paskiainen hän on.
 
vierailija
Olen nyt 21-vuotias nainen. Kiusaamisen loppumisesta on jo 5v, enkä silti juurikaan oo päässy elämässäni eteenpäin. Mua kiusattiin koska olin kuulemma huora ja mulla oli huoran maine. Kiusaaminen alkoi siitä kun mokasin itse ja tutustuin vääriin ihmisiin. Oon aina ollu hyvin avoimesti seksuaalinen, en tajua miks seksuaalisuutta pitäisi hävetä/peitellä. Tykkään pukeutua seksikkäästi ja naisellisesti, saan siitä suurta nautintoa. Olen poseerannut alastonkuvissa, nekään ei tee mun mielestä tytöstä tai naisesta halpaa, vaan rohkean ja upean! alaston keho on yksi elämän luonnollisimmista asioista, miksi sitä ei saisi näyttää?. Mulla on ollu joskus useita "parisuhteita" ja säätöjä, oon iskeny varattuja poikia. < tämä viimeiseksi kirjottamani asia oli viimeinen naula mun arkkuun. Siitä raju kiusaaminen alkoi ylä-asteella. Mua on haukuttu päin naamaa ja huudeltu perään, uhkailtu väkivallalla, mua on tönästy, lyöty, naurettu ja katottu ilkeästi kun kävelen ohi, levitetty juoruja jossa ei ollu mitään perää ja yritettiin niin saada multa pois kaikki ystävät, netissä haukuttiin, pilareita soitettiin tuntemattomasta, julkisen vessan seinään kirjotettiin teksti että oon huora. Voitteko kuvitella miltä tuollanen määrä paskaa niskaan tuntuu?

Siitä seurasi paljon stressiä ja stressin seurauksena mulle on puhjennut monia sairauksia. Oon käyny lääkärissä, lääkärit nostaa kädet pystyyn, koska nämä sairaudet on kroonisia ja näihin ei löydy kunnon hoitokeinoja. Oon turvautunu sitten vaihtoehtohoitoihin, mutta en oo niistäkään kauheesti apua saanu, ainakaan vielä. Toivo elää.

Näiden sairauksien takia oon eläny jo 6v eristäytynyttä elämää. Mulla ei oo enää ystäviä, eikä myöskään perhettä tai sukulaisia, pistin vanhempiin välit poikki koska ne on mielisairaita ja isä myös alkoholisti, en jaksanu että niiden jatkuva riitely ilman eroamista aiheuttaa enää yhtään lisää pahaa oloa mulle, ulospäin meidän elämä oli kulissia. Mulla ei oo myöskään ammattia tai töitä, koska peruskoulun jälkeen opinnot jäi kesken pelon takia että kiusaaminen ois jatkunu myös amiksessa, persaukisena toimeentulotuella oon eläny jo useamman vuoden.

Kiitos kiusaajat kun pilasitte mun elämän, te ootte varmasti menny jo huimasti elämässänne eteenpäin ja ette tunne ollenkaan huonoa omaatuntoa siitä mitä teitte mulle. Oonhan mä vaan pelkkä likanen arvoton huora, missään nimessä en voinu olla lapsi tai teini joka teki vaan virheitä ja testas rajojaan, rajoja joita mulla ei ees kauheesti perheen puolelta ollu, ei ollu kotiintuloaikoja, vanhemmat ei välittäny sen kummemmin vaikka alotin alkoholin juomisen jo 13v, aina sain kaiken mitä halusin ja sain tehdä mitä halusin, olin lellitty jonka elämä pyöri pelkästään oman navan ympärillä ja sen takia mä en myöskään piitannut jos iskin varattuja poikia, mulla oli kasvatuksen puutetta. Te kiusaajat pidätte mua yhtä pahana ihmisenä kuin murhaaja, emmä muuten ois saanu noin paljon lokaa niskaan. Kehtasitte vielä väittää että mä ansaitsin kaiken sen mitä teitte mulle. Ei jumalauta kukaan ansaitse tollasta henkistä ja fyysistä väkivaltaa !

Miten pystyisitte ikinä korvaamaan sen että veitte multa terveyden, myös mielenterveyden, ette mitenkään, nytkin kirjotan sydän verellä tätä tekstiä ja toivon että oisin joskus kunnossa ja teen töitä sen eteen koska senkin mä tiedän etten vaan pysty näiden sairauksieni kanssa elämään ja mikä epätoivoisen ihmisen viimenen ratkaisu. Itsemurha. Sitä haudon päässä aika usein. Ja se mitä mietitte mun luonteesta, on aivan sama, en tuu helposti toimeen muiden kanssa, mutta mulla on silti oikeus elää täällä ja ilman kiusaamista. Tajusin jo kiusaamisen alkuvaiheessa mitä mun ei ois pitäny tehdä, mutta silti te vaan jatkoitte.

Eli lapsena ja teininä tehtyjen virheiden takia piti pilata koko mun elämä, miten meni niinku noin omasta mielestänne?
Sulle vastaan että tunne on luultavasti sama vaikka olen mies.
Lapsuudessani ei ollut missään turvasatamaa jossa rauhoittua.;

Vanhemmat alkoholisteja, koulussa kiuaattiin jne. kierre jatkuu mm. perhekodilla sun muuta.

On jäänyt lukkoja päähän tän takia, ajatus katkeilee ja ujostuttaa vaikka olen raavas ja vahva mies.
 
vierailija
Ap on moraaliton ja holtiton tyyppi. Ihan sai ansionsa mukaan. Useita kertoja rikkoi toisten suhteita. Yksittäisen kerran voi vielä antaa anteeksi mutta toistuvat teot kertoo, ettei ap:llä ole moraalia eikä selkärankaa. Itsekäs paskiainen hän on.
Aloittajat on ollut sekoillessaan yläasteikäinen ja tullut oloista joissa hän ei ole saanut sitä turvaa, ohjausta ja kannustusta mitä olisi siinä iässä tarvinnut. Miten voit puhua sen ikäisestä noin armottomasti? Silloin jokainen on keskeneräinen ja elää monella lailla murroskautta elämässään. Ne virheet ja ylilyönnit joita tuossa iässä tehdään, pitää antaa anteeksi ja unohtaa. Jos joku 14-vuotiaana iskettelee toista 14-vuotiasta, niin mitä sitten. Pikkujuttuja, hyvänen aika. Ei se oikeuta vuosikausien mollaamiseen.

On isoja juttuja kuten toisen ihmisen tappaminen ja sitten näitä pienempiä juttuja kuten häröily ja sekoilu ja ap:n tapauksessa oman tunnistamattoman ahdistuksen ja psyykkisen oireilun hoito keinoilla jotka eivät auttaneet vaan vahingoittivat häntä.
 
vierailija
Pahoittelut ap siitä mitä olet joutunut kokemaan. Ja samaan hengenvetoon olet kiusaaja ollut itsekin, rikkoessasi toisten parisuhteita. Tunnut jotenkin edelleen hyväksyväsi käytöksesi ja niin kauan kuin niin teet, et voi parantua. Tehdyt on tehtyjä, syysi sinulla on niihin ollut - mutta väärin olet tehnyt myös muita kohtaan. Aloita siis antamalla itsellesi anteeksi ja oppimalla teoista. Elämä on siinä mielessä vittumainen että vain toisia syyttelemällä se oma elämä ei tuu kuntoon - vaikka siihen syylisiä löytyisikin. Vain sinä pystyt ottamaan elämäsi haltuun.

Oikeanlainen ammattilaisapu voisi olla paikallaan jotta saa mielen umpisolmuja auki ja "lajiteltua" asioita "minun pyykit ja muiden sotkut" koreihin. Sitä kautta pääset työstämään omia ongelmiasi ja energia menee elämäsi korjaamiseen uhriutumisen sijaan. Kun saat selvyyttä pääkoppaasi pelot ja turhat luulot kaikkoaa. Varsinkin ku löydät itsestäsi myös sen varmuuden että sekoilut on sekoiltu.

Seksuaalisuus. Totta on luonnollinen asia. Mutta seksuaalisuutta ei valitettavasti ole "jatkuva antaminen" ja itsensä esittely. Veikkaan että sinulla se on ollut huomiohakua, sitähän sun olis pitänyt saada vanhemmiltasi mutta he ovat selkeästi olleet kyvyttömiä sinulle sitä antamaan. Niinpä olet hakenut huomiota pojankolleista - ja kyllähän he sitä sinulle antavat, mutta vain hetken vastikeellisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailijatrrrr
Kuulostaa että sulla on muitakin ongelmia (itsesi, tasapainosi kanssa) kuin kiusaaminen,,ollut jo ennen kuin kiusaaminen alkoi. Kiusaaminen on tietty kurja juttu mutta ehkä ihan kaikkea (sun sekopäosyyttä, itsemurha-ajatuksia ja muita ongelmia) ei kannata tässä tapauksessa laittaa sen piikkiin vaan kannattaa katsoa omaa mielenterveyttä myös muista näkökulmista.
 
vierailija
Minua kiusattiin 8 vuotta peruskoulussa. Omat vanhemmat yhtä kykenemättömiä kuin sinun, ap. Nyt ensimmäisenä hakeudut psykoterapiaan. Olet jatkanut ympäristösi kiusaamista itseäsi kohtaan omassa päässäsi. Sun on hankittava toisenlainen näkökulma itseäsi kohtaan jo sen takia että näkemyksesi itsestäsi on täysin väärä.

Kävin psykoterapiassa useita vuosia ja se auttoi. Vältin huonot parisuhteet huonojen miesten kanssa jotka kiinnostavat silloin kun oma sisin on rikki. Aloin opiskella ja löysin iloa urheilusta. Voisitko etsiä jotakin mielekästä tekemistä psykoterapian rinnalle, iltalukion kurssit, kamppailulajit, piirtäminen tms.?

Sinulla on toivoa. Olen edelleen arka etenkin miehiä kohtaan koska he olivat pääkiusaajiani mutta olen opiskellut yliopistossa ja minulla on oma perhe. Meillä ei käytetä alkoa ja tehdään yhdessä kaikkea mukavaa kuten käydään retkillä. Älä luovuta ap, maksat nyt hintaa vanhempiesi kyvyttömyydestä vanhemmuuteensa. Sinun pitää löytää oma tiesi elämässä ja tässä maailmassa. Itsetunnon kohottaminen muuttaa ajatuksesi ja toimintasi täysin eri suuntaan. Älä luovuta! T. Toinen kiusattu
 
vierailija
Ap on moraaliton ja holtiton tyyppi. Ihan sai ansionsa mukaan. Useita kertoja rikkoi toisten suhteita. Yksittäisen kerran voi vielä antaa anteeksi mutta toistuvat teot kertoo, ettei ap:llä ole moraalia eikä selkärankaa. Itsekäs paskiainen hän on.
Pitääkö aikuinen ihminen yläasteikäisten suhteita "oikeina"? Nuoret pojankoltiaiset ovat hypänneet sängystä toiseen ja tutöt yrittävät saada hyväksyntää. Ei yläasteikäiset tiedä suhteista vielä mitään. Aikuinen ihminen voi myös kieltäytyä lähtemästä toisen naisen matkaan, eihän pikkupojilla ole vielä käsitystä syy-seurauksista. Pojissakin on ollut syytä! Käsittämätöntä miten aikuisena pidetään yläasteikäistä LASTA!!!
 
vierailija
Totta ja samaa voidaan todeta muutamasta kommentoijasta. Ihmisen tuomitseminen lapsena tehdyistä teoista koko iäksi on valtavaa kypsymättömyyttä. Eivät ole vanhemmat näille kirjoittajille opettaneet miten tullaan ihmisiksi.
Ihmisiksi tullaan virheiden kautta - kun ne tiedostetaan, hyväksytään ja niistä opitaan.

Toisten syyttely ei vie eteenpäin. Sitä toki voi jatkaa loputtomiin ja olla tekemättä omalle elämälle mitään "koska muut". Tuomittaviahan ap kiusaajien teot on. Mutta niin myös parisuhteiden rikkominen (olkoonkin teinisuhteet kyseessä ). Yhtäkaikki niin kiusaajat kuin ap on ollut tuolloin nuoria ja tehnyt virheitä.

Kun haluat ymmärrystä - anna ymmärrystä. Hyväksyä ei tarvitse. Mutta oman eheytymisen ainoa tie lähtee itsestä. Omien virheidrn myöntämisestä ja sitä kautta myös omien vahvuuksien löytämisestä.

Olin itse vahvasti koulukiusattu, paljon samoja piirteitä kuin ap:lla. Uskallan sanoa että minä olin teinihuora. Kaksi aborttiakin ennen 17 vuotta. Se on vaan karu totuus elämästäni. Mutta en ole enää antanut sen määrittää elämääni. Olen virheistäni oppinut, selvitellyt mitä hain käytökselläni, ja täyttänyt sen tyhjiön positiivisilla asioilla. En voi surkutella loppuelämääni karmeaa lapsuutta. Vaan minun on elettävä nyt. Varmasti moni muistaa kyseenalaiset tekoni. Mut kun he näkevät minut nyt, aikuisena (niin he kuin minäkin) menneisyydellä ei ole mitään merkitystä.

Vain minä olisin voinut pilata elämäni. Kiusaajat vaan tekivät parantumisestani karvan vaikeampaa. Ilman heitä minun ei olisi pitänyt käsitellä kuin vanhemmuuteen kyvyttömät vanhemmat ja se miksi levittelin haarojani.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Pitääkö aikuinen ihminen yläasteikäisten suhteita "oikeina"? Nuoret pojankoltiaiset ovat hypänneet sängystä toiseen ja tutöt yrittävät saada hyväksyntää. Ei yläasteikäiset tiedä suhteista vielä mitään. Aikuinen ihminen voi myös kieltäytyä lähtemästä toisen naisen matkaan, eihän pikkupojilla ole vielä käsitystä syy-seurauksista. Pojissakin on ollut syytä! Käsittämätöntä miten aikuisena pidetään yläasteikäistä LASTA!!!
Ihan yhtä lapsia kaikki yhtälön ihmiset. Kiusaaja, panevat pojanklopit ja ap.

Aikuisten tohon olisi pitänyt puuttu.

Ja mitä yläasteen parisuhteisiin tulee niin teineille ne on totisinta totta. Vasta aikuisenahan sitä ymmärtää ettei niillä niin väliä... mutta teinille esim parisuhteen kaatuminen voi johtaa vaikka masennukseen. Ei siis saa vähätellä niitä.
 
vierailija
Olet nyt 21, sinua on siis kiusattu jo ollessasi lapsi ja nuoruusikäinen. Sellainen tekee todella huonoa jälkeä ihmisen mielenterveydelle. Olet aloittanut juomisen 13 vuotiaana, ja ilmeisesti sekoillut humalassa paljon. Menneisyydelle et voi mitään, et ole saanut tukea ja ohjausta käytöksesi vuoksi lapsena, jota olisit tarvinut, psykologista tai psykiatrista apua siis tarkoitan. Suosittelisin viimeistään nyt hakemaan apua, ja jonkinlaista terapiaa. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä