Koira söi suklaata!

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja Mia, 20.09.2008.

1. saga79

saga79 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.06.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen kanssa kuullut että koira kuollut kun syönyt xylitoli purkkaa (vai pastilleja) Kyseessä tosin oli vanha koira

2. Xylitolissa on kanssa jotain, mikä ei koiralle sovi.

3. I-ha-na

I-ha-na Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.10.2006
    Saadut tykkäykset:
    0
    mix jättäsin?
    onko sulla kaikki ok?
    Ei koiria voi tappaa tuolleen..
    Ei mun oo sitä tarkotus tappaa...

4. anni*

anni* Vieras

meijän koira (cokkeri) söi usein suklaalevyjä, oli oikein varas ja vei ostoskassista ennenkuin ehdin kaappiin laittaa. eikä kuollut siihen vaan vanhuuteen, mutt 3 kerralla, huh huh

5. Kasvattajan labbis menehtyi xylitol-myrkytykseen, eli en väheksyisi xylitolin vaaroja koiralla. Purkkapussi riitti tappamaan reilu 30-kiloisen koiran.

6. Mun koira on syöny varmaan joku yhden levyn suklaatia eikä se ollu sil kerral vaarallista!

7. neptu

neptu Vieras

8. jenn

jenn Vieras

onko n. 10kg koiralle rivi suklaata ( maitosuklaata ) vaarallista ? Koirani nimittäin sai otettua pöydältä mutta tulin pian . Vastatkaa nopeasti !

9. Joopanoo

Joopanoo Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kai se ole. Tumma suklaa on myrkkyä koiralle.

10. tsay

tsay Vieras

Suklaa ku suklaa, oli se tummaa tai vaaleeta ON VAARALLISTA KOIRALLE!!!
    Kasvattaja ainaki sanoi että Suklaalevyllinen suklaata voi olla TAPPAVA ANNOS aikuiselle KULTAISELLE NOUTAJALLE!!!
    Ja turha alkaa selittelemään että "meijän puppe söi kuus levyllistä eikä tuntunu missään" ..joillaki onni on myötä, toisilla ei.

11. mie

mie Vieras

suklaa on todellakin hengenvaarallista koiralle! eläinsairaalassa oli isokokoinn koira syönyt levyn suklaata ja oli myrkytystilassa ja joutui tiputukseen/tehotarkkailuun.Eläinlääkäri sanoi että jos olisi ollut yhtään pienempi kokoinen,olisi kuollut.Jotkut koirat on paljon herkempiä kuin toiset.

12. Joku vain

Joku vain Vieras

Kyllä mua otti päähän lapsena kun meidän läski pikkukoira 16 kg oli varastanut minua varten pöydälle jätetyn pähkinäsuklaalevyn puolikkaan...ei sekään siitä mitään oireita saanut, mokoma varas!

13. Nurmosta

Nurmosta Vieras

Meidän suomenpystykorva, n.9kk vanha söi puolet normaalin kokosesta fazerin tummasta suklaalevystä. Onko se kamalan vaarallista?

14. sesshy

sesshy Vieras

Ksylitolimyrkytys on huono juttu..jos sitä vertaa maitosuklaaseen niin suklaa on vielä pikkujuttu, riippuen tietysti koiran koosta ja suklaanmäärästä yms. Pienikin määrä ksylitolia riittää tappamaan isommankin koiran.

15. .......

....... Vieras

mä olen kuullut että tummasuklaa on se joka on koiralle vaaraksi

16. "minä vaan"

"minä vaan" Vieras

meidän koira söi puol pussia maito kaakau jauhetta ei sitä mitä käytetään kokaukseen mitä teen kuoleeko se

17. Voi ei,meidän 5kg Bishon

18. "tyyteli"

"tyyteli" Vieras

Apuva, mun 4,5 kg koira söi korkeintaan 3-4riviä maitosuklaata,onkohan neidillä vaaraa??

19. Tepadj

Tepadj Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.10.2010
    Saadut tykkäykset:
    47
    Miksi annatte koiralle mahdollisuuden syödä suklaata/xylitolia? :headwall: Luulisi, että vastuuntuntoinen omistaja pitäisi myrkyt visusti koiran ulottumattomissa.

20. "tyyteli"

"tyyteli" Vieras

Niinpä,yleensä pidänkin mutta tänään sattui huono päivä ja laukku jäi kiireessä auki lattialle,sieltä koirani löysi suklaalevyn..

21. "Jensk"

"Jensk" Vieras

Eräs tuttuni koira söi kokonaisen konvehtirasian noin vuoden vanhana, mutta ei elä enää, koska kuoli vanhuuteen. Ja kun meidän koiraamme käytettiin eläinlääkärillä silmän vuoksi ja mainittiin että tutun koira oli joskus syönyt suklaata ja eläinlääkari sanoi, ettei ole koskaan kuullun koiran kuolevan suklaaseen ja suklaasta ei tule muuta kuin hiukan kauemmin kestävä ripuli.

22. itkenyt

itkenyt Vieras

mitä tekisin ku mun koira söi mars suklaa patukan ja rölli suklaa munan näin pääiäisen jälkeen??

23. suklaamuna

suklaamuna Vieras

Pese koiran hampaat ja kerro sille, että liiasta karkinsyömisestä voi tulla reikiä...

24. meidän koira söi äsken mun kaverin karkkipussista kaikki suklaat ja jätti kaiken muun. mua pelottaa, et mitä sille käy, jos se oli sille myrkyllistä.. mun koiran rotu on boxeri ja se on vasta yks vuotias. ja tällä hetkellä se nukkuu päikkäreitä..... ÄÄÄK!!!!

25. jos koirasi on vasta yksi vuotias niin ei syytä huoleen. Mutta kyllä koiralle suklaa on pahaksi

Jaa tämä sivu