Kontribuutioni palstan "vuoden huonoin äiti" -kisaan.

vierailija
Anteeksi, mutta mielestäni tämä on jossain määrin ällöttävä ajatus. Jos sairaan lapsen kotiin jättäminen on mielestäsi ok, niin mikä tarve siitä väkidin vääntää mutään "uuu, olen paska mutsi"-vitsiä. Jos taas oikeasti mieltäsi arveluttaa jättää kipeä lapsi yksin, niin hanki hoitaja.
Vai onko tämä niitä aloituksia, joihin ensin kerätään kymmeniä kauhistelevia ja tuomitsevia vastauksia, kunnes aloittaja paljastaa, että eihän se nyt oikeastaan yksin ole, kun isä, sisarukset ja naapurin kummin kaimat ovat viereisessä huoneessa.
 
Anteeksi, mutta mielestäni tämä on jossain määrin ällöttävä ajatus. Jos sairaan lapsen kotiin jättäminen on mielestäsi ok, niin mikä tarve siitä väkidin vääntää mutään "uuu, olen paska mutsi"-vitsiä. Jos taas oikeasti mieltäsi arveluttaa jättää kipeä lapsi yksin, niin hanki hoitaja.
Vai onko tämä niitä aloituksia, joihin ensin kerätään kymmeniä kauhistelevia ja tuomitsevia vastauksia, kunnes aloittaja paljastaa, että eihän se nyt oikeastaan yksin ole, kun isä, sisarukset ja naapurin kummin kaimat ovat viereisessä huoneessa.
Ei ollut isä, sisarukset eikä kumminkaimat viereisessä huoneessa.
Eikä käynyt mielessäkään hankkia minkäänlaista virallista hoitajaa.
Mummilaan tarjouduin aamulla viemään siksi aikaa, mutta tyttö ei halunnut lähteä vaan olla kotona.
 
vierailija
Herättää keskustelua.
Siksi aloituksia kai pääsääntöisesti tehdään?
Keskustelua mistä?
Että oletko paska mutsi vai että onko oikein jättää kipeä lapsi yksin kotiin?

Mikä se oma mielipiteesi on? olitko huolissasi/mietit uskallatko jättää vai oliko homma ok? Tunnetko olevasi huono äiti vai oletko mielestäsi ihan ok?

Ulkopuolisen on mahdotonta tietää, voiko toisen 9-vuotiaan jättää yksin vai ei. Lapset ovat niin erilaisia. Toiset eivät vielä 12-vuotiaanakaan pärjää yksin kotona.
 
Keskustelua mistä?
Että oletko paska mutsi vai että onko oikein jättää kipeä lapsi yksin kotiin?

Mikä se oma mielipiteesi on? olitko huolissasi/mietit uskallatko jättää vai oliko homma ok? Tunnetko olevasi huono äiti vai oletko mielestäsi ihan ok?

Ulkopuolisen on mahdotonta tietää, voiko toisen 9-vuotiaan jättää yksin vai ei. Lapset ovat niin erilaisia. Toiset eivät vielä 12-vuotiaanakaan pärjää yksin kotona.
Amen. :)

En pidä itseäni huonona äitinä tuosta syystä. (Paska mutsi ei ole minun kielenkyttöäni).
Ja kyllä. Kyllä koin, että oli oikein jättää tyttö kotiin, vaikka ei se varsinaisesti mukavalle tuntunutkaan.

Monella muulla on toinen mielipide. Niiden tuominen esiin ja niistä keskusteleminen on juuri sitä keskustelua, mtä tahdoin herättää.
 
Sähän tehtailet uusia aloituksia lukuisia joka päivä ja alkaa näköjään olla aiheet lopussa kun tällaisellakin aloituksella pitää hakea huomiota. Olet kyllä huomiohuora pahimmasta päästä.
Ikävä, että keskustelunavaukseni häiritsevät sinua.
Ehkä voisit ratkaista sen olematta avaamatta aloituksiani?
Se ei lie täysin ylivoimaisen vaikeaa?

:D
 
Sori vaan mut et päässyt edes jumbosijalle. :D

9-vuotias nyt ei tee kuumeisena mitään typerää, todennäköisesti tyytyväisenä nukkuu/lukee/pelaa jne. Ja jos nyt ei mistään yli 40 asteen kouristavasta kuumeesta ole kyse niin nou hätä.
Ehkä lähtiessä antaisin kuumelääkettä ja viereen juotavaa, eikä 4 tunnissa ehtisi edes kuivumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariska*
vierailija
Ensimmäinen vatsaaja piti.
:)
En pitänyt. Kuten sanoin, toisten lapsista on mahdoton sanoa. Itse olin pitkiä aikoja yksin jo 7-vuotiaana ja hyvin pärjäsin. Omat lapset vielä sen verran pieniä, että yksin jättäminen ei ole ajankohtaista.
Ihmettelin ainoastaan aloituksen ponttia. Luulisi äidin tuntevan omat lapsensa sen verran hyvin, ettei tarvitse vahvistusta päätöksilleen hakea keskustelupalstoilta.
 

Yhteistyössä