Koska lapsenne oppi kävelemään/puhumaan?

Otsikossa tuo kysymys jo tulikin, mutta, siis koska ns. normaali, terve lapsenne oppi kävelemään ja puhumaan? Ja varsinkin sellaiset jotka oppivat nämä taidot keskimääräistä B) myöhemmin!

Siis esim. kävelemään liki pari vuotiaana ja puhumaan esim. kolme vuotiaana ja silti lapsi on ihan terve, normaali.
 
Esikoinen oppi kävelemään 13 kk ja puhui muutaman sanan lauseita 2.v (yksittäisiä sanoja tuli aikaisemmin)

Toinen oppi kävelemään 8 kk ja puhuin tosin epäselviä lauseita noin 1,5kk, selvää puhetta tuli noin 2.v:nä

Nuorin 6kk ei puhu eikä kävele ;)

Esikoinen ei vissiin oppinut tavallista myöhemmin mutta kyllä se siltä tuntui kun niin moni sitä ihmetteli että eikö vielä kävele.

Mieheni on oppinut kävelemään 8kk iässä ja minä 14kk iässä, perintötekijöilläkin on kuulema merkitystä
 
Huomenta!

Meillä esikoinen oppi kävelemään 10kkden iässä ja sanoja alkoi tulla reilu vuoden iässä.
Nyt kuopus alkoi kävellä kans 10kkden iässä mutta sanoja ei juurikaan vielä tule...kissa ja äiti tulee silloin tällöin =)
 
MInun serkun keskimmäinen oppi puhumaan vasta vähän vajaa 4vuoden iässä ja silti on ihan terve ja iloinen poika. Minulla esikoinen ei pihu oikeastaan mitään ja ikää on jo 2v3kk kohta. Mutta minä en paniikkia siitä asiasta ota koska kyllä se sit oppii puhumaan ku itse haluaa ja muutenkin ymmärtää kyllä mitä sanotaan. Jos ei nyt tuota ei sanaa lasketa ku se on muutenkin lapsilla vaikee ymmärtää näin uhmaiässä.
 
008
Esikoinen oppi kävelemään melko tarkasti yksivuotiaana ja sanoja kanssa tuli jo siinä iässä. 2-3 sanan lauseita rupesi tulemaan noin 1½ vuotiaana.
Kuopus kanssa rupesi kävelemään vuoden ikäisenä ja noin 10-11kk rupesi sanoja sanomaan. Nyt 1½ jutusteleekin pitkiä lauseita ja muistaa monia lauluja ulkoa, jopa S kirjainkin tulee hyvin sanoihin... Taitaa kyllä tulla aika moinen satu setä...
 
Poikani oppi kävelemään 11 kk ikäisenä ja ekan sanan sanoi vasta n.2v.2kk. Ja ihan terve hän on, puheterapeutilla olemme käyneet kerran ja hän ei ollut huolestunut. Nyt ikää on melkein 2,6v. ja sanoja tulee n.10 ja niitäkin hän osaa käyttää jo peräkkäin, esim. pappa ei oo.
 
Esikoinen oppi kävelemään 1v3kk ja puhumaan lauseita 1,5v.

Keskimmäinen oppi kävelemään vajaat 1v ja puhumaan lauseita 2v.

Kuopus oppi kävelemään 1v1kk ja puhumaan lauseita 2v.

Olemme kaksikielinen perhe.
 
Esikoinen oppi kävelemään 1 v 3 kk iässä. Sanoja alkoi sanoa jo 8-9 kk iässä, mutta ne unohtuivat neljäksi kuukaudeksi siinä välissä kun opetteli kävelemään. Kahdensanan lauseita alkoi tulla 1 v 7 kk iässä ja puhe on aina ollut selkeää ja lähes kaikki kirjaimetkin ovat tulleet jo heti alusta lähtien. Nyt, tasan 3-vuotiaana, kirjaimista puuttuu enää F ja lauseet ovat saman pituisia kuin aikuisten käyttämät.

Kuopus oppi kävelemään tasan 1-vuotiaana. Nyt lapsi on 1 v 5 kk ja ehkä nyt viikon parin sisällä on alkanut tulla muutamia epäselviä, mutta juuri ja juuri tunnistettavia sanoja muutama. Ehkäpä tuo ennen kouluikää oppii...
 
nekkusen äiti
Meillä tyttö oppi kävelemään vuoden ikäisenä (oli siihen asti kävellyt puita pitkin n4kk) ja ensimmäinen sana tuli 1v 7kk iässä. Nyt 3v ikäisenä juttua tuleekin sitte tosi mukavasti, oikee ruuneperi ;)
 

Yhteistyössä