Koska teillä ensimmäiset raskausoireet?

Mulla tuli rinnat kipeäksi rv6+, sitä ennen ei ollut mitään oireita mistä olisin tiennyt olevani raskaana paitsi että testit oli näyttäneet plussaa. Pientä tuikkimista munasarjoissa mikä oli varmasti keltarauhasen tekosia enkä sitä silloin välttämättä laskisi varmaksi raskausoireeksi. Rintojen lisäksi alkoi sitten pikku hiljaa tulemaan huono olo aamuisin jos en syönyt nopeasti herättyäni ja vähän sen jälkeen takahampaiden harjaus sai aikaan kovan yökkimisen.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei ollut mitään oireita ennen plussaamista, vaikka kuinka yritin tunnustella :D ei saanut edes väkisin keksittyä mitään. Jälkeenpäin ajatellen ehkä poikkeavaa oli, että uni tuli iltaisin ihan saman tien ja nukuin tosi sikeästi. Rinnat olivat myös aavistuksen turvonneemmat kun yleensä ennen menkkoja. Plussaamisen jälkeen tuli parin päivän päästä olo, että kyllähän tässä selvästi raskaana ollaan :)
 
Mulla tuli oireita ihan superaikaisin, en muihin oireiluihin olisi vielä tuossa vaiheessa uskonut, mut nää oli vaan jotenkin tosi selviä. Eli rv 2+2 (menkoista laskien, about viikko arvelemastani oviksesta, joka tuli plussakierroksessa varmasti norm. aikaisemmin) tuli yhtäkkinen tosi voimakas pahoinvointikohtaus, josta alkoikin jo ympärivuorokautinen kuvotus! Muistan myös saaneeni oudon kiukkukohtauksen ja iho reagoi voimakkaasti uusiin kasvotuotteisiin. Noin rv 2+5 tai 6 tulikin jo ekat haamuplussat testiin ja samoihin aikoihin tissit paisuivat yhden illan aikana todella raskaiksi, tiiviiksi ja aroiksi mitä olivat koko alkuraskauden. Rinnat myös tihkuttivat hieman kirkasta nestettä. Rv 3+2 tulikin jo selkeä plussa testiin.
 
Nyt jälkeenpäin mietittynä aikaisia oireita oli. Mulla oli kaiketi aikainen ovulaatio heti melkein kuukautisten jälkeen, joten oireita ehtikin siihen nähden tulla.

vko 2 +, eli reilu viikko hedelmöittymisestä sain itkukohtauksen puhelimessa aivan tyhmän asian takia. Silloin jälkeenpäin ihmettelin, että miten olo oli ollut niin herkkä.

Vko 3 + huomasin sovituskopissa, että kaulan iholle oli tullut punoittavia näppyjä, jollaisia ei ole koskaan ennen tullut. Jostain syystä samalla viikolla ei tehnyt ollenkaan mieli juoda olutta baarissa, vaan kokis vaikutti paljon mieluisammalta vaihtoehdolta.

Vko 3 +, eli viikko ennen menkkojen oletettua alkua alkoivat myös pms-oireet pää- ja hartiakipuineen. Myös rinnat tulivat kipeiksi, lähinnä ulkosivuilta. Valkovuoto oli muuttunut väriltään jotenkin kellertäväksi. Oireet jatkuivat kuitenkin, ja kun menkkoja ei kuulunut niin tein positiivisen testin muutama päivä oletetun menkkojen aloituspäivän jälkeen. Testin teon jälkeen rinnat jatkoivat turpoamistaan ja muutamana päivänä oli järjetön päänsärky. Jostain syystä janotti myös hirveästi ja kevyitä repäisykipuja tuntui alavatsassa ylösnoustessa ja yskiessä.

Nyt oon kaiketi viikolla 5+0 ja oireet on muutaman päivän aikana lähes hävinneet rintojen turvotusta ja kevyttä vatsan nippailua ja polttelua lukuunottamatta. Perjantaina kävin gynellä ja gestational sac vastaa kooltaan 5 viikkoa, mutta sen sisällä ei vielä näkynyt mitään....
 
Ovulaation jälkeen alkoi alavatsan pistelyt ja nipistelyt. Matkapahoinvointini paheni ja nälässä tuli heti tosi paha olo. Sain myös ajoittaisia huimauskohtauksia. Ruumiinlämpö pysytteli noin 0,5 astetta normaalia korkeammalla ja rinnat kipeytyivät. Tein kolme testiä ennen kuin uskoin plussan olevan totta :love:
 

Yhteistyössä