Koulukirja kadonnut, miten korvataan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moi,

nelosluokkalainen on hukannut koulukirjan. Miten sen olette korvanneet, maksaneet koululle jotain vai ostaneet uuden kirjan? Kirjat ovat moneen kertaan kierrätettyjä, katsoin että uuden hinta on yli 40 euroa, mikä jo vähän kirpaisee, kun kirja jää sitten kuitenkin koululle... Opettaja varmaan kertoo miten toimitaan mutta onko kokemusta?
 
vierailija AP
OK, kiitos, ei kai tässä sitten muu auta kuin kaivaa kuvetta. Tyttö tosin väittää, että hän ei jostain syystä ole edes saanut kyseistä kirjaa mutta en nyt tästä viitsi alkaa vääntää opettajan kanssa.
 
vierailija
Olen töissä koulussa ja kyllä se meillä niin menee että jos kirja hukkuu tai katoaa tms. niin koti hankkii uuden kirjan. Itse äitinä opettaisin lapselle tuossakin kohtaa hieman vastuuta tavaroistaan ja lapsi saisi ainakin osan kirjan hinnasta maksaa omista säästöistään.
 
vierailija
Kadonnut kirja luonnollisesti korvataan. Jos lapsi väittää ettei kirjaa saanut niin kyselisin kyllä että miten niin ja miksi ei, jos siis oli koulussa silloin kun kaikki muutkin on kirjan saaneet niin miksi ei olisi saanut omaansa jne. Korvaukseksi käytetystä kirjasta kelpaa varmasti myös vastaava käytetty, semmoisen löytyminen vain on varmaan vaikeaa.
 
vierailijar
Moi,

nelosluokkalainen on hukannut koulukirjan. Miten sen olette korvanneet, maksaneet koululle jotain vai ostaneet uuden kirjan? Kirjat ovat moneen kertaan kierrätettyjä, katsoin että uuden hinta on yli 40 euroa, mikä jo vähän kirpaisee, kun kirja jää sitten kuitenkin koululle... Opettaja varmaan kertoo miten toimitaan mutta onko kokemusta?
Sanoisin että onpa melko erikoinen suhtautumistapa. Jos rikot naapurin ikkunan, joudut ostamaan naapurille uuden ikkunan ja se jää naapurille.

Mutta itse asiaan: tieto asiasta koululle ja sieltä tullee maksukuponki soveliaalle hinnalle.
 

Yhteistyössä