Kuinka kuulokkeita käytetään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli haluan ulkoillessa käyttää nappikuulokkeita. Kaupoista ei näytä enää löytyvän muita kuin vain noita korvaan työnnettäviä malleja. Mutta kun minulla menee korvat lukkoon kun niitä käyttää. Olen kokeillut eri kokoisia pehmusteita mitä pakkauksessa on mukana mutta ei auta. Olen kokeillut useita malleja ja aina sama juttu että korvat lukossa. Mikä menee vikaan?
 
9MM
Eli olo on kuin olisi korvatulpat korvissa ja musiikki tulee kuin "maan alta", ei ollenkaan kirkkaasti.
voisko olla vaikkuu korvissa joka työntää sitten sen tiivimmäksi ja siksi kuuluu niin itellä just noin. jos on niin apteeksita saa korvapumppui ja pesulla lähtee. jos ei auta kananttaa vaihtaa pehmpepiin kuullokeisiin ja varo äänen lujuutta jso et halua tinnitystä riesaksesks. jsut tuolal facessa lueskelen tarinoita siitä
 
vierailija
https://cdn-d.verkkokauppa.com/images/90/2_178817-545x600.jpeg
nytkun tulee talvikin niin pipo pitää hyvin paikoillaan. itte huudattaa nykyään ilman kuulokkeita musaa missä liikunkaan
No oletpa itsekäs moukka. Muita ihmisiä ei kiinnosta kuulla sinun rämpytysmusaa. Joitakin se mölinä ihan todenteolla HÄIRITSEE. Inhoan sun kaltaisia toisista piittaamattomia esim julkisissa kulkuvälineissä. Yritä siinä sitten vaikka lukea kun yksi terrorisoi tilaa möykällään.
 
9MM
No oletpa itsekäs moukka. Muita ihmisiä ei kiinnosta kuulla sinun rämpytysmusaa. Joitakin se mölinä ihan todenteolla HÄIRITSEE. Inhoan sun kaltaisia toisista piittaamattomia esim julkisissa kulkuvälineissä. Yritä siinä sitten vaikka lukea kun yksi terrorisoi tilaa möykällään.
jaa noh mä oo nsaannut kuulla et halaktin hyvää musaa soittelet . yks ainoo ihminen on valittanut siitä kerran ja laitoin hiljemalle heti. lisäksi harvoin missään bussissa soittelen vaan luen jotain itsekkin
 
Tunge kuulokkeet vanhoihin sukkahousuihin, yksi kumpaakin lahkeeseen ja sitten kiedot sukkikset pään ympärille, niin että lahkeet asettuvat korvien eteen. Musa vain tarpeeksi lujalle, niin kuuluu kyllä siitä korvan juurelta.
 
Eli haluan ulkoillessa käyttää nappikuulokkeita. Kaupoista ei näytä enää löytyvän muita kuin vain noita korvaan työnnettäviä malleja. Mutta kun minulla menee korvat lukkoon kun niitä käyttää. Olen kokeillut eri kokoisia pehmusteita mitä pakkauksessa on mukana mutta ei auta. Olen kokeillut useita malleja ja aina sama juttu että korvat lukossa. Mikä menee vikaan?
Noh, minun jos kenen pitäisi osata vastata :LOL:

Mutta ulkosalla tulee kuunneltua vaan luonnon ääniä. Se on parasta musiikkia korville. Eikä sitä kaupungeissa tule juuri käytyä

Ennen älykännyaikaa käytin paljon sankamallista HF:ää. Se malli olikin viheliäinen. Siinä oli korvakäytävään tuleva tappi, jossa se kovaääninen.

Piru vieköön, sain taatusti sen takia tinnituksen joka on taukoamatta päällä viim 10 v. Silloin tuli oltua tuntitolkulla puhelimessa 7 pv/vko

Eli pitäkää volyymit mahd pienellä ettei sama vika iske jonain päivänä!
 
vierailija
Kaikille ei vaan ne korviin tulevat nappikuulokkeet sovi. Meillä yksi tuollainen käyttää tälläisia korvasankakuulokkeita

Ne tulevat korvan päälle, mutta ne eivät peitä kaikkia ympäristön ääniä, että on turvallisempaa kulkea ihmisten ilmoilla.
 
kuuloike
Niin no tosiaankin putsaat korvasi vanupuikoilla tai pumpulla. Ja pistät kuulokkeista vaikka musaa tulemaan ja kokeilet että toimiiku joku tietty kuulokkeiden asento tai syvyys paremmin kuin toinen.

Itse olen huomannut että välillä kun laittaa korviin nappikuulokkeet, korva tosiaan tuntuu menevään jotenkin umpeen (tätä ei kyllä usein tapahdu), mutta sitten kun vetäsee sitä kuuloketta ihan vähän ulospäin niin se jotenkin "avautuu" ja ääni kuuluu taas normaalisti.

Toki korvaan työnnettävissä kuulokkeissa muutenkin tulee ääni vähän eritavalla kuin perus nappikuulokkeissa, että voihan se olla että joillekin se äänen tulotapa kuulostaa liian omituiselta. Itse kyllä tykkään, varsinkin kun korviin työnnettävät kuulokkeet blokkaa ulkomaailasta tulevaa taustamelua. Toki myös korvissa on rakenteellisia eroja, että voihan se olla ettei sinun korviin sellaiset sovi vaikka ollenkaan? Tietty kannattaa myös varmistaa että ne sinun kuulokkeet eivät ole vialliset. Pyydät jotakuta toista testaamaan.
 
kuuloike
Niin ja tietysti ne kuulokkeet lähtökohtaisesti työnnetään niin syvälle kuin mitä vain onnistuu.

Jäi ekassa viestissä huomaamatta että olitkin näköjään jo kokeillut useampia eri malleja.

Metistä kyllä sitten saa tilattua normaaleitakin kuulokkeita jos ei kaupoista tunnu löytyvän.
 
9MM
Noh, minun jos kenen pitäisi osata vastata :LOL:

Mutta ulkosalla tulee kuunneltua vaan luonnon ääniä. Se on parasta musiikkia korville. Eikä sitä kaupungeissa tule juuri käytyä

Ennen älykännyaikaa käytin paljon sankamallista HF:ää. Se malli olikin viheliäinen. Siinä oli korvakäytävään tuleva tappi, jossa se kovaääninen.

Piru vieköön, sain taatusti sen takia tinnituksen joka on taukoamatta päällä viim 10 v. Silloin tuli oltua tuntitolkulla puhelimessa 7 pv/vko

Eli pitäkää volyymit mahd pienellä ettei sama vika iske jonain päivänä!
sii sullako soi ääni? pääs millä taajudella se soi? itellä matala ja ei häiriöö eellen mieti tai stressaa likkaa
 
sii sullako soi ääni? pääs millä taajudella se soi? itellä matala ja ei häiriöö eellen mieti tai stressaa likkaa
Se on ihan selkee tinnitus ja kummassakin korvassa. Hyvin korkee ja jatkuva ääni

Toisia häiritsee ihan pirusti ettei nukkumisestakaan tuu mitään. Mä oon tottunut eikä se häiritte. Välillä pitää ihan keskittyä ja kuulostella että onko mulla se? No on se :(

Tosin netistä löysin joitain vinkkejä. Testaan ja ilmottelen julkisesti jos apuja tulee. Kyllä siitä on valmis maksamaan siitä avusta

Heinäsirkkoja mä en enää kuule mutta joittenkin korkeaäänisten pikkutipujen ääniä kyllä. Joita jotkut ei kuule vaikkei tinniä olekkaan

Velipoika sai intistä tinnituksen kun ammuttiin rynkyllä liian lähekkäin, kärsiny helewetin pitkään siittä

Ja yhdelle kommentoijalle. Se silloinen kännysanka oli sellainen, että sitä ei voinut laittaa toisella tapaa. Sen tapin takia kaiutin oli liian lähellä tärykalvoa, ääni oli aina minimillä

Jälkiviisaana minäkin olisin tehny toisen ratkaisun
 
jaa noh mä oo nsaannut kuulla et halaktin hyvää musaa soittelet . yks ainoo ihminen on valittanut siitä kerran ja laitoin hiljemalle heti. lisäksi harvoin missään bussissa soittelen vaan luen jotain itsekkin
Hauska tutustuu 9mm

Me ollaan kuulemma yx ja sama jäbä :ROFLMAO:

Kuuloke-esko on samantyylinen kun 9mm
(ja vierailija kuvittelee ku Esko paiskaa kättä vasemman ja oikeen kaa) :ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:

terkuin
"Esko-Echo-Krut-Knut-9mm kaikki teräsJormat ja mitä kaikkii muitaki mä oon, auttakkee"
 

Yhteistyössä