Kuinka monen mielestä valkoinen sisustus on jo passe'?

  • Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti
mää
Ärsyttää jo katsoa esim. Huvila ja huusi -ohjelmaa, kun kaikki stailataan valkoiseen, ja vielä ollaan olevinaan ihmeissään, että miten sä ton teit...Melkoisen helppoa maalata seinät vaaleiksi ja sävyttää muu kalustus mahdollisimman haaleaksi. Sisustuslehdet alkaa jo tajuta, että eivät enää esittele noita kitsch-taloja (kamalinta on kaikki uusvanha: jos tykkäät vanhanaikaisesta, mikset osta oikeesti vanhaa, hieno tavaraa?), mutta nää kesäohjelmat on tietty viime kesältä...
 
Marilii
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Ärsyttää jo katsoa esim. Huvila ja huusi -ohjelmaa, kun kaikki stailataan valkoiseen, ja vielä ollaan olevinaan ihmeissään, että miten sä ton teit...Melkoisen helppoa maalata seinät vaaleiksi ja sävyttää muu kalustus mahdollisimman haaleaksi. Sisustuslehdet alkaa jo tajuta, että eivät enää esittele noita kitsch-taloja (kamalinta on kaikki uusvanha: jos tykkäät vanhanaikaisesta, mikset osta oikeesti vanhaa, hieno tavaraa?), mutta nää kesäohjelmat on tietty viime kesältä...
Niin samaa mieltä. Kaikki kodit sisustuspalstoilla näyttävät samalta. Vanhat tai uusvanhat huonekalut maalataan valkoisiksi ja sitten kulutetaan niitä hiomalla sieltä täältä.

Monikohan oikeasti arvokas peritty mööpeli on pilattu näin?
 
Jos on vain valkoista on se vähän... passe`
Mutta, faktahan on se että Suomessa asunnot ja mökit on pieniä ja vaaleat seinät tekee tilan tuntua, tuo valoa pimeään (jota meillä riittää ) ja luo muutenkin ihanan puhtaan raikkaan vaikutelman. Mutta mutta, tietty pitäisi sitä valkoisen rinnalla olla jotain väriäkin. Vaikka vanhaa puuta kontrastina.
 
White dream
No enpä sanoisi että passé, valkoinen sisustushan on ajaton! Ja itse olen tykännyt ja sisustanut vaalealla tanskalaistyylillä (maalaisromanttisesti) niin kauan kuin muistan, joten minun kohdallani se ei ainakaan ole "muotivillitys".
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Ärsyttää jo katsoa esim. Huvila ja huusi -ohjelmaa, kun kaikki stailataan valkoiseen, ja vielä ollaan olevinaan ihmeissään, että miten sä ton teit...Melkoisen helppoa maalata seinät vaaleiksi ja sävyttää muu kalustus mahdollisimman haaleaksi. Sisustuslehdet alkaa jo tajuta, että eivät enää esittele noita kitsch-taloja (kamalinta on kaikki uusvanha: jos tykkäät vanhanaikaisesta, mikset osta oikeesti vanhaa, hieno tavaraa?), mutta nää kesäohjelmat on tietty viime kesältä...
Niin samaa mieltä. Kaikki kodit sisustuspalstoilla näyttävät samalta. Vanhat tai uusvanhat huonekalut maalataan valkoisiksi ja sitten kulutetaan niitä hiomalla sieltä täältä.

Monikohan oikeasti arvokas peritty mööpeli on pilattu näin?
Juu, mää olen kerännyt vanhoja huonekaluja jo viitisentoista vuotta, ja mulla oli vakikauppiaskin, jonka luona aina käväisin, kun oli ylimääräistä rahaa. Mutta viime vuosina hän on vaihtanut tyyliään: maalaa KAIKKI myytävänsä kovalla valkoisella, kun kerran asiakkaat tahtoo...hylkäsin tän kauppiaan ja sydän vuotaa verta noiden huonekalujen puolesta :(.
 
Oli musta jo alun alkaen. Se on vaan niin tylsän näköstä, kun kaikki on niin sävy sävyyn väritöntä ja haaleaa. Ihme, kun sisustuksessakin vedetään koko talo viimeisimmän trendin mukaan niinkuin kaikilla muillakin on ja mitä sitten kun alkaa kyllästyttää? Mä ainakin sisustan hartaudella, tavara kerrallaan enkä pahemmin mieti sopiiko kaikki yhteen, kun joakainen osa on musta kaunis ja rakas tavallaan :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ilokummitin:
Oli musta jo alun alkaen. Se on vaan niin tylsän näköstä, kun kaikki on niin sävy sävyyn väritöntä ja haaleaa. Ihme, kun sisustuksessakin vedetään koko talo viimeisimmän trendin mukaan niinkuin kaikilla muillakin on ja mitä sitten kun alkaa kyllästyttää? Mä ainakin sisustan hartaudella, tavara kerrallaan enkä pahemmin mieti sopiiko kaikki yhteen, kun joakainen osa on musta kaunis ja rakas tavallaan :)
Näin. Mää itse rakastan vanhoja huonekaluja, mutta rakastan myös väriä ja eri vuosikymmenien sekoittamista. Meiltä löytyy satavuotiasta sivustavedettävää ja 1960-luvun pastelli-tuolia. Sisustaminen on musta ihanan haasteellista näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Parempaa se on kuin joku maitokahvi
Totta. Yhdessä välissä kaikki piti maalata beigeän ja ruskean kaikella skaalalla. :LOL: Sohva ja seinä beigee ja huonekalut tietty vähän tummempaa puuta. 90-luvulla oli sininen/vihreä kausi.

Mutta valkoinen on pitänyt pintansa hyvin kauan, pulpahteleee pintaan silloin tällöin. Mutta kyllä tämäkin valkoiselta yhä näyttää http://www.livingetc.com/magazine/

 
Alkuperäinen kirjoittaja White dream:
No enpä sanoisi että passé, valkoinen sisustushan on ajaton! Ja itse olen tykännyt ja sisustanut vaalealla tanskalaistyylillä (maalaisromanttisesti) niin kauan kuin muistan, joten minun kohdallani se ei ainakaan ole "muotivillitys".
Ei ne tanskalaiset oikeasti sillai sisusta, mitä lehdistä saa kuvaa. Kymmeniä tanskalaiskoteja nähneenä voin sanoa, että siellä nimenomaan "anything goes", mitä enemmän värejä sitä parempi eikä kaikki ole todellakaan pikkusievästi vimpan päälle. Mutta nättihän tuo kuvaamasi tyyli on, nauratti vaan kun moni tosiaan luulee että se on jotenkin erityisen tanskalainen :D
 
Olkoon pois muodista, se ruotsalais-tanskalais maalaisromanttinen on mun tyyli hautaan saakka :) Löytyypä kirpparilta sitten juttuja paremmin kun ihmiset laittavat niitä pois :)

Mä en voi sietää puun värisiä huonekaluja, pakko ne on maalata piiloon :D
 
:D No mullehan on ihan sama, miten passé (ei sentään passe' :whistle: ) Mun mielestä sisustuksesta on tärkeintä se, että siellä asuva ihminen pitää siitä ja viihtyy siellä. Mun mielestä on typeryyttä miettiä mikä on passé ja mikä ei.
 
Marilii
Mulla on melkein kaikki huonekalut n. 40-luvulta kotoani lukuunottamatta tätä hirvitystä tietokonepöytää, jonka ääressä istun. Tähän olen ajatellut laittaa yksinkertaisen tason kahden pikkulipaston vaaraan ja siihen läppärin. Vanha Acerin-rohjo saa kohta väistyä.

Parvekepöytänäkin on vanhat Singerin jalat, joiden päällä taso.
 
ap
Voisko joku vielä vastata tähän kysymykseen, ennen kuin lähden lasten kanssa pyöräilemään: miksi ostat uusvanhaa etkä oikeasti vanhaa? Ja tää siis kaikille kitschin (maalaisromantiikan) ystäville.
 
Whiten dream
Alkuperäinen kirjoittaja Ilokummitin:
Alkuperäinen kirjoittaja White dream:
No enpä sanoisi että passé, valkoinen sisustushan on ajaton! Ja itse olen tykännyt ja sisustanut vaalealla tanskalaistyylillä (maalaisromanttisesti) niin kauan kuin muistan, joten minun kohdallani se ei ainakaan ole "muotivillitys".
Ei ne tanskalaiset oikeasti sillai sisusta, mitä lehdistä saa kuvaa. Kymmeniä tanskalaiskoteja nähneenä voin sanoa, että siellä nimenomaan "anything goes", mitä enemmän värejä sitä parempi eikä kaikki ole todellakaan pikkusievästi vimpan päälle. Mutta nättihän tuo kuvaamasi tyyli on, nauratti vaan kun moni tosiaan luulee että se on jotenkin erityisen tanskalainen :D
No tiedän kyllä miten tanskalaiset "oikeasti" sisustavat, mutta halusin vain tuoda mielikuvan siitä miten sisustan ja tyylisuuntausta kutsutaan ainakin täällä Suomessa "tanskalais-romantiikaksi". :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näin. Mää itse rakastan vanhoja huonekaluja, mutta rakastan myös väriä ja eri vuosikymmenien sekoittamista. Meiltä löytyy satavuotiasta sivustavedettävää ja 1960-luvun pastelli-tuolia. Sisustaminen on musta ihanan haasteellista näin.
Kuulostaa hyvältä :) Tällä tavalla sisustettuja koteja on ihana katsoa, että mitä on keksitty yhdistellä ja miten rohkeita valintoja on tehty. Näitä kun näkisi enemmänkin, niistä tulee hyvä mieli ja saa inspiraatiota.
 
myö
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Olkoon pois muodista, se ruotsalais-tanskalais maalaisromanttinen on mun tyyli hautaan saakka :) Löytyypä kirpparilta sitten juttuja paremmin kun ihmiset laittavat niitä pois :)

Mä en voi sietää puun värisiä huonekaluja, pakko ne on maalata piiloon :D
Sie et taida tietää vanhoista huonekaluista ja niiden hoidosta paljoakaan :).
 
Whiten dream
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voisko joku vielä vastata tähän kysymykseen, ennen kuin lähden lasten kanssa pyöräilemään: miksi ostat uusvanhaa etkä oikeasti vanhaa? Ja tää siis kaikille kitschin (maalaisromantiikan) ystäville.
Ostan mielelläni aidosti vanhaa, jos vain satun sellaista löytämään. Kotoani löytyy monta aitoa vanhaa huonekalua (perittyä), uusvanhaa en osta. Ainosastaan jotain piensisustusjuttuja ostan "uusvanhana", koska aitoa vanhaa on vaikea löytää...Ja toki joissain tuotteissa se hintakin tulee vastaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voisko joku vielä vastata tähän kysymykseen, ennen kuin lähden lasten kanssa pyöräilemään: miksi ostat uusvanhaa etkä oikeasti vanhaa? Ja tää siis kaikille kitschin (maalaisromantiikan) ystäville.
En pidä itseäni kitschin ystävänä, se ei ole ollenkaan tyyliäni vaikka maalaisromanttisesti sisustan. Ostan oikeasti wanhaa sekä uusvanhaa, yhdistelen niitä kivasti. Esim keittiön purkit joissa oikeesti säilytän ruokaa on uusvanhoja, koska en ilkeä laittaa wanhoihin purkkeihin ruokatavaraa.
 

Yhteistyössä