Kuinka moni ulkoilee mielellään myös tuiskulla tai sateella?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos oikein tuiskuttaa lunta tai kesällä sataa vettä kaatamalla ja tuulee niin kuinka moni lähtee ulos? Ja miten varustaudutte huonoon säähän? Entä pitäisikö mielestänne ulkoilla säällä kuin säällä niin aikuisten kuin lastenkin?
 
"minn"
Lumituisku ei niin haittaa, mutta vesisateessa en viihdy, eikä silloin ulkoilla, elleivät seinät ala kaatua päälle.
Pitäisi varmaankin ulkoilla joka päivä, mutta mukavuudenhalu voittaa. Eivät lapsetkaan halua huonolla kelillä ulos. Pakko kai olisi mennä, jos pyytäisivät.
 
"mona"
No lumituiskulla me ei ulkoilla, lapsetkaaan ei tykkää ku naamaan piiskaa lunta. Mutta kyllä me vesisateella ulkoillaan. Mulla pitkä hupullinen sadetakki ja kumpparit sekä goretex housut päällä. En oo koskaan kastunut aj lapset tykkää sateesta ku vesi valuu ränneistä..
 
halipupu harmaana
Ainakin jos on istunut pari viikkoa sisällä, niin alkaa sää kuin sää kelvata. Kunnon varusteet vaan päälle ja pihalle. Noissa säissä on se hyvä puoli ettei lenkkipolulla ole ruuhkaa. Kyllä mun mielestä lapset kannattaa totuttaa ulkoilemaan säässä kuin säässä, niin aikuisena sää ole ole ongelma. Tänäänkin ulkoiltiin pk:ssa ihan normaaliin tapaa, vaikka lunta tuli taivaan täydeltä, mutta lapset viihty kun oli tekemistä eikä kukaan valittanut.
 
Ulkoillaan joka säällä. Mutta jos ei huvita mennä ulos niin ei mennä, se ei ole säästä kiinni. Sateella tuo taapero viihtyy parhaiten, kun seisoo räystään alla vesisateessa. Tykkää myös tehdä lumitöitä, siis kolata tota käytävää, että lumisadekin on huippu :)
 
[QUOTE="vieras";25674872]Onko sulla ihan kunnon sadepuku kesäksi ja talveksi pitkävartiset jalkineet?[/QUOTE]

Olen olettanut tähän asti, että kaikilla vanhemmilla on, mutta ilmeisesti olen väärässä?
 
"..."
[QUOTE="vieras";25674872]Onko sulla ihan kunnon sadepuku kesäksi ja talveksi pitkävartiset jalkineet?[/QUOTE]

Oliko tämä mulle? Mulla on vettä pitävät takki ja housut (kuori-), ei tule läpi vaikka reippaamminkin sataisi. Käytän samaa asua myös loskakeleillä, silloin vain enemmän alle. Kenkävaihtoehtona on vedenpitävät vaelluskengät, kumisaappaat ja Sorelin pitkävartiset talvikengät (vuori huopaa, kuminen alaosa).
 
Himoliikkujakoiran kanssa on pakko ulkoilla säässä kun säässä. Itse ainakin niin tottunut siihen et ei oikeestaan haittaa kuin semmonen jäätävä, kova tuuli tai vaakasuoraan satava vesi/lumi. Lapsen kanssa tulee ulkoiltua pahimmassakin säässä ainakin pakolliset päiväkotiin ja kauppaan menemiset, autoa kun ei ole. Ihan ilokseni en kyllä mene seisoskelemaan kamalaan kaatosateeseen taikka jäätävään tuuleen.
 
Sateessa tulee kyllä ulkoiltua. Niin hauskaa hyppiä kuralätäköissä ja tehdä mutakakkuja! Kunnon sadevaatteet löytyy niin minulta kun lapseltakin, housut, takki ja kumpparit. Ja vauva rattaissa suojassa.
Lumituiskusta riippuu kuinka kovaa tuiskuttaa, mutta ei nyt mihinkään älyttömään myrskyyn mennä koska siellä ei lapsikaan viihdy.
 
"hihi"
No ei varmana ulkoilla. En ole himo-mitään. :D Meillä on kivoja päiviä myös silloin. Mennään esim. toisiin lapsiperheisiin eli siis kavereille kyläilemään. Kaikilla on hauskaa eikä yhtään ahdista ettei ulkoilla. En ole koskaan ymmärtänyt tuota, että lapset pitää raahata säässä kuin säässä ulos. Ellei sitten itse ole sellainen himoulkoilija. Mutta moni tuntuu tekevän niin vaan koska se on jonkinlainen mittari hyvästä vanhemmuudesta. No, minä en piittaa! :)
 
"vieras"
Mikkää oo mukavampaa ku hölökätä vesisatteesa, välilä spurtaten ja puristaen saatana ittestä kaikki mehu irti.

Joten joo kyllä, vaa talavesta ja kylymästä en nii välitä.
 
No tota...silloin kun olin lasten kanssa kotona niin tuli ulkoiltua huonommallakin säällä.

Nyt kun lapset ulkoilee kuitenkin, kuopus päiväkodissa ja esikoinen usein koulun jälkeen, niin mukavuudenhalu voittaa iltaisin töistä tultua.

Viikonloppuisin ei myöskään ihan koiranilmalla ulkoilla vaan koitetaan keksiä muuta mukavaa yhdessä.
 
enne ku tuli enmänpi oltua ravihevosten kans niin pitihän ne liikutta vaikka ois satanu pikku ukkoja :D vaatetaa sään mukhaan niin pärjää. nyt koira nkans lenkille vaikak mikä ois. -38 ku oli pakkasta tehtiin pika lenkki vain mutta käytiin kuiten :)
 
[QUOTE="vierailija";25675548]Etkö pelkää itsesi/lapsesi kastumista jos sataa oikein rankasti?[/QUOTE]

Mulle on aivan sama kastunko itse (sadetakki ja kumpparit on), mut lapsen vaatetan niin ettei pääse kastumaan. Ainakaan vielä ei ole kovimmissakaan sateissa päässyt läpimäräksi kastumaan.
 
Jos on pakko niin kyllähän sitä sillon on vaan pakko lähteä oli keli sitten millanen tahansa, mutta jos mahollisuus olla sillon sisällä ja touhuta muuta niin mielellään niin!

Ajokorttia en omista, saatikka edes sitä autoa! ;) :D
 
aloittanut
Kyllähän sitä huonollakin säällä voi ulkoilla. Kun on kunnon sadeasu niin kaatosadekaan ei pysty kastelemaan ja talvella toppavaatteet ja lumeen sopivat kengät. Hyvät yöt:)
 

Yhteistyössä