Kuinka monta paria sukkia yksi ihminen tarvii?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Saan hermoromahduksen tuon meidän sukkasavotan kanssa. Meillä kahdeksan hengen perhe. Pesen viikossa noin kolme seitsemän kilon koneellista pelkkiä sukkia ja aluhousuja. Ja ei se pesu vaan se parien etsiminen sen jälkeen.
Ja täysin mun vastuulla koko homma. Teinit pitää vaikka eripari sukkia jos ei muuta löydy. Välillä lojuu puhtaan pyykin korissa monta viikkoa välillä saan sitten toimimaan että etsin parit saman tien kun rummusta otan.

Mutta jos nyt alan tekemään inventaariota tuohon sukkavuoreen, monetko jätän yhdelle? 10 paria?
 
vierailijavv
Mun mielestä sukkaparien rajoittaminen ei ratkaise ongelmaa. Miten olisi jokaiselle perheenjäsenelle oma pesupussi, johon laitetaan sukat ja ehkä ne alushousutkin. Kuivausrumpuunkin voi laittaa pussin kanssa. Lopuksi jokainen tyhjentää oman pussinsa ja alkaa kerätä siihen uudestaan likavaatteita.
 
vierailija
Meillä menee näin. Pyykkiä pestään päivän tai parin päivän välein, joko punaiset, värilliset tai valkoiset. Jos menee yhdet sukat päivässä ja kone pyörii parin päivän välein niin , puhtaita sukkia tulee jatkuvalla syötöllä ulos. Muksuille taitaa olla n.7 paria sukkia laatikoissa. Sanovat yleensä heti jos tulee reiki, niin ostetaan uusia tilalle. Vähemmälläkin määrällä varmaan pärjäisi, koska pyykkiä tosiaan pestään usein.
 
vierailija
Neljä paria. Kaksi paria kestää viikon ja sillä välillä ehtii pestä ne kaksi likaista paria. Paitsi sitten urheiluharrastukset voi tuoda pienen lisän tuohon.
 
.a..p.
Noille sukille ja aluvaatteille on khh:ssa oma korinsa mihin laitetaan. Ja siis pesen kyllä niitä n joka toinen päivä. Määrä on vain se koneellinen kerrallaan.
Ei toimi nuo nipsut. Niitä pitäs olla ihan tolkuton määrä (100 kpl) .
 
vierailija
Meillä 7-henkinen perhe ja kaikki vaihtavat sukat päivittäin. Plus aktiivisena liikkujaperheenä urheilusukkia tulee ehkä 4 paria päivässä. Minä roudaan sylillisen puhtaita illalla olkkarin pöydälle ja siitä jokainen ottaa omansa. En ikinä alkaisi tuota hommaa yksin hoitamaan. Ehkä teilläkin toimii, kun yhdessä teette. Samalla saa juteltua päivän kuulumiset.
 

Yhteistyössä