Kuinka paljon enemmän lihas painaa kun läski??

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja äiti, 28.10.2009.

  1. äiti

    äiti Vieras

    Oon lenkkeillyt hullun lailla. Jumppaillut iltaisin, sohvalla makaamisen sijasta istun jumppapallon päällä ja siin tulee huomaamattaan heiluttua.
    Syömisiä oon vahtinut yms yms.

    Paino senkun takkuaa samas tai nousee vaan:-/
    Voiko syy olla "lihas painaa enemmän kun läski"-teoriassa???
     
    #1
  2. Peppari

    Peppari Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    20.11.2006
    Viestejä:
    20 827
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oletko kiinteytynyt? Onko ympärysmitta pienentynyt, mahtuuko vaatteet paremmin päälle? Mitä peili kertoo? En tuijottaisi vain vaa´an lukemia.
     
    #2
  3. Mun tietääkseni ei lihasmassa kasva niin nopeasti että näkyisi painonnousuna ja kiloina, mutta peili varmaan kertoo jos on kroppa kiinteytynyt. Liikunta on aina parempi vaihtoehto kuin sohvalla makaaminen, vaikka ei tulokset heti näkyiskään laihtumisena.
     
    #3
  4. Timppa

    Timppa Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    17.11.2007
    Viestejä:
    28 898
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos kehossa on energiavaje niin läskin ohella myös lihasta häviää. Ja tälle ei mahda minkään. Eli tämä perinteinen "lihakset kasvaa, läski vähenee" on ihan huuhaata.
     
    #4
  5. r u u s a

    r u u s a Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    16 232
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tai sit vaan keho sitoo enemmän nestettä. Liikunta nyt joka tapauksessa on terveellistä, käytä sitä vaakaa vaikka punttina mieluummin.
     
    #5
  6. ap

    ap Vieras

    Juu näin ajattelin. Puntarin kyttäämisestä ei tuu ku vaan paha mieli. :-D
     
    #6
  7. Timppa

    Timppa Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    17.11.2007
    Viestejä:
    28 898
    Saadut tykkäykset:
    0
    Puntarin kyttäämisestä tulee hyvä mieli kun huomaa tekevänsä asiat oikein. :D
     
    #7
  8. ap

    ap Vieras

    Kerro sit mitä mun pitäis tehdä??? Tulee kohta epätoivo!
     
    #8
  9. jepje

    jepje Vieras

    Varmaan tyyliin ensimmäisen vuoden aikana kun oot alottanu reenaamisen, voit vaa'assa nähdä tuloksia; paino noussut.. Se johtuis siitä sun teoriastas.
     
    #9
  10. Timppa

    Timppa Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    17.11.2007
    Viestejä:
    28 898
    Saadut tykkäykset:
    0
    Etsit jostain netistä sellaisen laskurin joka kertoo suurin piirtein paljonko kulutat Sitten syöt vain 500-1000 kaloria päivässä vähemmän kuin tuo kulutus on. Jos näin teet niin et voi välttyä laihtumiselta.
     
    #10
  11. urheilee

    urheilee Vieras

    Parempi mittaria on mittanauha !!
    Vaaka ei kerro sitä jos olen vaikka hoikistunut senttejä, mutta paino saattaa juuri liikunnan takia pysyä samassa . :)
     
    #11
  12. ap

    ap Vieras

    Kyl mä lasken kalorit. Ja varmasti jää kulutuksen alle tuon verran!
     
    #12
  13. jepje

    jepje Vieras

    Iltalehden sivuilla on sellanen ku painopäivyri, siellä saa laskettua päivän energiatarpeen, riippuen siitä kuinka paljon haluaa laihtua. Päivyriin merkataan myös syömiset ja liikunnat. Lopuksi päivyri laskee kulutuksesi, ja sen, laihdutko, pidätkö painon samassa vai lihotko :)
     
    #13
  14. TriplaIsä

    TriplaIsä Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    07.10.2008
    Viestejä:
    12 282
    Saadut tykkäykset:
    1
    Lihas vs. läski
    http://tieku.fi/kysy-meilta/painaako-lihas-enemman-kuin-rasva


    Laihduttaakseen ei kannata lenkkeillä tai jumpata "hullun lailla". Ei ainakaan korkealla sykealueella.
    Kova aerobinen repiminen vaatii eri tavalla energiaa kuin rauhallinen liikunta. Sitä "parempaa" energiaa elimistö saa paremmin lihasten proteiinista. Proteiinivaje aiheuttaa näläntunteen ja silloin pitää syödä mutta täsmälleen oikeata ravintoa. Vääränlainen ravinto ei täytä protskuvajetta mutta ruoan jokainen rasvakikkare kyllä löytää tiensä vyötärölle. Seurauksena on että lihas kärsii ja läski porskuttaa.

    Laihdutusliikkunnan pitää olla suht rauhallista mutta pitkäkestoista. Syke öbaut 110-120 ja suorituksen kesto mielellään ainakin tunti kerrallaan. Tällaiseen lihaksia ei niin kovasti rasittavaan kulutukseen elimistölle riittää rasvan sisältämä energia ja koska lihakset eivät rasitu kohtuuttomasti, ei niiden proteiinia tarvitse käyttää niin paljoa.

    Korostan että tämä on nyt vain tällaista mutua ja maallikkolaihdutustiedettä eikä missään tapauksessa salettia faktaa joten korjatkaa ihmeessä virheet.
     
    #14
  15. hmm

    hmm Vieras

    aina kun aloittaa liikunnan varsinkin kovan sellaisen niin vartaloon kerääntyy nestettä.Sinuna jatkaisin samaa jos kerta kalorit jää alle kulutuksen, kerro vielä paljon kaloreita syöt päivässä..
    Jos et syö liikaa luulisi 1-2kk kuluessa se alkaa näkyä myös vaa-assa.
     
    #15
  16. dfdf

    dfdf Vieras

    Käytä mittanauhaa, älä vaakaa.
     
    #16
  17. ap

    ap Vieras

    Kiitos kaikille vastauksista! Jatkan samaan malliin ja odottelen tuloksia näkyväksi. Kävin heittämäs tunnin metsälenkin ja nyt alan hyötyliikkumaan kotitöiden parissa:-D
     
    #17

Jaa tämä sivu