Kuinka paljon muiden kerholaiset sairastaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija666
  • Ensimmäinen viesti
vierailija666
Eli ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka usein muiden lapset, jotka siis käyvät kerhossa, ei päiväkodissa, niin sairastavat? Oma lapsi käy kerhossa pari kertaa viikossa ja on jo neljättä kertaa flunssassa tälle syksyä. :( Tällä kertaa kävi tosi huono tuuri, kun jouduttiin lapsosen synttärikemut nyt siirtämään hiton lenssun takia.

Vai onko lapsellani vain kovin huono vastustuskyky? Miten sitä vastustuskykyä saisi vahvemmaksi? Tosin minulla itselläni se on myös aika kehno, että onko sitten minulta periny...
 
vierailijaxxxxx
Ei yhtään. Teflonista taitaa olla meidän 3v. Kerhossa on kyllä toooooosi yskäisiä ja räkäisiä lapsia. Ällöttövää kun vanhemmat eivät tajua pitää niitä pois kunnes ovat terveitä.
 
Meillä on 3v ja 4v kerhossa ja tuntuu, että ihan koko ajan ovat kipeenä! Flunssaa flunssan perään, mahataudinkin pitivät tuossa ja nyt ilmeisesti kaikenlaisia rokkoja ja muita inhotuksia liikkeellä, joten niitä odotellessa..
 
vierailija
Meillä on 3v ja 4v kerhossa ja tuntuu, että ihan koko ajan ovat kipeenä! Flunssaa flunssan perään, mahataudinkin pitivät tuossa ja nyt ilmeisesti kaikenlaisia rokkoja ja muita inhotuksia liikkeellä, joten niitä odotellessa..
Oletko havainnut, että teidän kerhoon tuotaisiin kipeitä lapsia? En ole itse aina aamulla viemässä, vaan meillä se vaihtelee, välillä vien minä ja välillä mies vie. Kerhopäivän lopuksi haetaan yleensä pihalta ja siinä ei oikein näe, että missä kunnossa siellä muut on. Kyllähän sitä luulisi ja toivoisi, että tommoseen vapaaehtoseen juttuun ei vietäis kipeitä/puolikuntoisia muksuja mut en sitten tiedä miten muut toimivat. Vai tarttuuko ne taudit sitten tosiaan niin helposti jo ennen oireita?

Tällä hetkellä ketutus suuri, kun tosiaan huomenna piti synttäreitä juhlia. :(
 
Oletko havainnut, että teidän kerhoon tuotaisiin kipeitä lapsia? En ole itse aina aamulla viemässä, vaan meillä se vaihtelee, välillä vien minä ja välillä mies vie. Kerhopäivän lopuksi haetaan yleensä pihalta ja siinä ei oikein näe, että missä kunnossa siellä muut on. Kyllähän sitä luulisi ja toivoisi, että tommoseen vapaaehtoseen juttuun ei vietäis kipeitä/puolikuntoisia muksuja mut en sitten tiedä miten muut toimivat. Vai tarttuuko ne taudit sitten tosiaan niin helposti jo ennen oireita?

Tällä hetkellä ketutus suuri, kun tosiaan huomenna piti synttäreitä juhlia. :(
Kyllä siellä välillä ainakin näkee tosi räkäisiä/flunssaisia lapsia, joiden paikka olisi ennemmin kotona kuin kerhossa.. :/
Mutta juttelin myös yhden isän kanssa kerhon pihalla ja hän sanoi, että heidän lapsilla ei oo ollu ainuttakaan flunssaa koko syksynä. Joten ilmeisesti meijän lapsilla on sitten (tavallista) huonompi vastustuskyky, kun imevät kaikki taudit itseensä..

Meillä on toinen lapsista putkitusjonossa ja kahdesti jouduttu jo perumaan se, kun kipeenä ollu. Nyt seuraava aika olisi parin viikon päästä ja jännätään täällä saadaanko korvat jouluksi kuntoon, vai sairastutaanko taas sopivasti (toinen on vähä nuhasen kuulonen ollu parina iltana)...
Melkein tekisi mieli jättää viemättä kerhoon, jos/kun on tiedossa jotain erityistä, kun tietää että kerhosta heti taudin saa. Mutta ei se kuitenkaan oo kiva olla "turhaan" poissa, kun kuitenki niitä sairaspoissaoloja tulee jo ihan tarpeeksi. :/
 
vierailija666
Kyllä siellä välillä ainakin näkee tosi räkäisiä/flunssaisia lapsia, joiden paikka olisi ennemmin kotona kuin kerhossa.. :/
Mutta juttelin myös yhden isän kanssa kerhon pihalla ja hän sanoi, että heidän lapsilla ei oo ollu ainuttakaan flunssaa koko syksynä. Joten ilmeisesti meijän lapsilla on sitten (tavallista) huonompi vastustuskyky, kun imevät kaikki taudit itseensä..

Meillä on toinen lapsista putkitusjonossa ja kahdesti jouduttu jo perumaan se, kun kipeenä ollu. Nyt seuraava aika olisi parin viikon päästä ja jännätään täällä saadaanko korvat jouluksi kuntoon, vai sairastutaanko taas sopivasti (toinen on vähä nuhasen kuulonen ollu parina iltana)...
Melkein tekisi mieli jättää viemättä kerhoon, jos/kun on tiedossa jotain erityistä, kun tietää että kerhosta heti taudin saa. Mutta ei se kuitenkaan oo kiva olla "turhaan" poissa, kun kuitenki niitä sairaspoissaoloja tulee jo ihan tarpeeksi. :/
Juu itsestäkin tuntuu, että onkohan tuolla meidän muksulla sitten vaan niin huono vastustuskyky. Kun joidenkin tuttujen lapset on päiväkodissakin ja sairastavat mielestäni vähemmän. Ja itekkin juuri mietin, et ärsyttää koko kerho, kun tuntuu, että sieltä ne taudit varmaankin tulevat. Mut eihän sitä ny kokonaan voi lopettaa. Saapi nähä, mitä loppuvuodesta ja joulusta tulee. :/ Viime jouluna olin itse vuosisadan flunssassa ja olen aika varma, että sieltä kerhosta sekin tuli.
 
vierailija
Tuon takia valittiin ulkoilukerho. Siis ovat pääsääntöisesti ulkona koko kerhoajan.

Kaks flunssaa on nyt ollut, mutta molemmat uskoakseni tuli kaveriperheeltä joiden lapset oli räkäisiä ja parin päivän viiveellä tauti puhkesi meilläkin..

Ja joo, en ymmärrä miksi muiden pitää tahallaan raahata räkäisiä lapsia kerhoon, kylään, päiväkotiin jne. Itsekästä sellainen.
 
Meillä 4v kerholainen joka on hyvin harvoin kipeenä tai edes nuhassa.

Ja sit meillä on 1,5v taapero joka on synnäriltä asti ollut lähes koko ajan enemmän tai vähemmän nuhainen ja räkäinen. Ei kuumeilua eikä korvatulehduksia, mutta nuha ja yskä on vähän väliä. Lapsi on ihan pirteä mutta räkää valuu... kuulemma ihan normaalia taaperoiässä kun vastustuskyky on huono. Esikoisella ei tämmöistä ollut.

No emme siis voi olla koko ajan kotona vaikka pienempi onkin usein tosi räkäinen. Molemmilla virtaa riittää... onneksi kaverit on samaa mieltä et nuhasta ei tartte välittää ja voidaan kyläillä puolin ja toisin. Käymme myös avoimissa päiväkodeissa ja perhekerhoissa. Pyyhin sit vaan pienemmän nenää ja käytän käsipesulla jne.
 

Yhteistyössä