Kuinka pitkään tulisit toimeen säästöilläsi ?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli jos siis jostain syystä tulisi sellainen tilanne, että et saisi rahaa mistään, niin kuinka pitkän aikaa tulisit toimeen pelkästään omilla säästöilläsi ? (Kaikki pakolliset menot; asuminen, ruoka, yms, on luonnollisesti maksettava säännöllisesti)
 
Isi_76
1-3v siten, että ei tarvitsisi elintasosta tinkiä. Vuosi menisi ongelmitta mikäli ei saisi itse latin latia mistään, kolme jos saisin pelkkää perus työttömyyskorvausta.
 
vierailija
Eli jos siis jostain syystä tulisi sellainen tilanne, että et saisi rahaa mistään, niin kuinka pitkän aikaa tulisit toimeen pelkästään omilla säästöilläsi ? (Kaikki pakolliset menot; asuminen, ruoka, yms, on luonnollisesti maksettava säännöllisesti)
Jos koko perheen pitäisi pärjätä mun säästöillä, eikä rahaa käytettäisi muuhun kuin pakollisiin menoihin, voisimme selvitä n. 30 vuotta, mutta silloin lapset joutuisivat tulemaan omillaan 18v täytettyään. Jos taas kyse ois siitä, että mun pitäisi itse selvitä säästöilläni, niin lopun ikääni ja vielä jäisi perillisille jaettavaa.
 
No justiinsa sen kuukauden kun ei tulis tiliä enään. Näläkään ei kuoltais, mettät joet järvet täynnänsä sapuskaa ihan niinkuin tähänkin asti mutta pankkiirit jäis nuolemaan näppejänsä kun ei niille riittäis eikä ota ennään oravan nahkojakaan ees. Sähkön katkaiseminen vituttaisi eniten mutta kellari on noin niinkuin eloonjäämisen kannalta katsoen.
 
vierailija
Koko perhe nykyisillä kuluilla ehkä 5 vuotta, mutta menoja vähentämällä pidempään. Tuossa tilanteessa kai jäisi aikaa (ei töihin menoa) metsästykseen/kalastukseen/keräilyyn/viljelyyn, joten eiköhän me melko pitkään pärjättäisi.
 
vierailija
Jos oletetaan, että vain minulta loppuisi tulot niin se ei vaikuttaisi perheen elämiseen mitenkään. Jos oletetaan, että sekä minulta että mieheltäni loppuisi tulot eikä tulisi mitään työttömyyskorvauksia tms eli täysin nollatulot niin sitten pärjättäis noin 2-3 vuotta. Koko perhe.
Jos kuluja vähentäisi, mikä varmasti olisi siinä tilanteessa järkevää, niin menisi 5-6 vuotta ihan ok.
 

Yhteistyössä