Kuinka usein mielestäsi pitäisi käydä/kävisit katsomassa vanhempaasi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Lähihoitajatar
Hoitajan näkökulmasta voin sanoa, että ei kerran viikossa ole liian usein. Ei todellakaan.

Jokainen käy kuitenkin niin usein kun itse pystyy. Monella omaisella on kuitenkin työ, perhe yms., niin ei sitä niin vain käydä katsomassa. Ei siitä tarvitse syyllistää ketään eikä kenenkään tuntea syyllisyyttä.
 
vierailija
Yrittäisin saada vanhempaa lähemmäksi, tai muuttaisin itse korvesta lähemmäksi, jotta voin käydä useammin. Olen aiemminkin muuttanut tilapäisesti lähemmäksi vanhempiani, kun he ovat tarvinneet toipilasaikana päivittäistä apua.

Jos muutto ei onnistu ja päivät olen töissä, silloin kerran viikossa riittää. Jos en ole töissä, silloin kävisin joka toinen päivä nyt ainakin.
 
vierailija
No realistisesti tällä hetkellä ehkä 2krt/kk. Meillä on kaksoset, jotka on ihan päättömässä iässä ja joka paikassa saa juosta perässä ettei tule maailmanloppua. Todellisuudessa alkuun käytäis pari kertaa/vk ja kun todettais reissut tosi rasittavaksi niin tahti olis tuo parin viikon välein...
 
vierailija
Riippuisi paljon sen hetken elämäntilanteesta, mutta pyrkisin vähintään kerran viikossa käymään varsinkin jos kukaan muu sisaruksista ei pääsisi parin päivän sisään.

30km ei nyt oo matka eikä mikään..
 
vierailija
Kannattaa miettiä siltä kannalta, että jos vanhempi kuolee nyt, katuisitko ettet käynyt useammin? Ja vastata AP:n kysymykseen vasta sen jälkeen.

Tosiaan, kävin kerran viikossa, ja sitten kun kuolema yllättäin tuli, toivoin, että olisin käynyt useammin. Samaa virhettä en enää tee, ja jäljellä olevia käyn aivan varmasti useammin katsomassa.
 
vierailija
Mummini oli aikanaan lähellä hoitokodissa/terveyskeskuksessa. Olin silloin tosi nuori ja näin häntä vähintään joka toinen viikko, vaikka ei hän ollut minulle kovin läheinen. Silloin se oli pelkkä velvollisuus, näin jälkikäteen sanon. että ikävä kyllä näin ajattelin silloin.

Omat vanhempani asuvat n. 600km päässä ja sinne asti ei tule varmasti lähdettyä usein. Yksi sisko asuu sadan kilsan päässä eli hän on varmaan se lähin tuki heille. <3
 
Suoraan verrannollinen siihen, miten usein kävi aiemmin. Jos kerran vuodessa niin samoin jatkossa, jos pari kertaa viikossa niin silleen sit.

Ei laitoshoito oo juttu minkä pitäisi muuttaa muiden elämää sen suuremmin.
 

Yhteistyössä