Kuka oikeasti uskoo vielä 2000-luvulla jumalaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sama asia kuin, että uskoisi joulupukkiin.
Eletään kuitenkin jo vuotta 2015 ja ihmiset sotii kuin pikku lapset.
Pitäisi hävittää kaikki raamatut ja polttaa kirkot.
Uskonnosta ei ole muutakuin haittaa.
Ette te minnekkään taivaaseen ole pääsemässä vaikka kuinka uskoisitte.
Jokainen tekee joskus jonkun virheen ja jos jumala ois oikeasti olemassa, niin ei varmasti anteeksi antaisi.
 
vierailija
Samaa mietin usein. Eritoten ihmiset, jotka on koulussa käynyt, ihmetyttää. Ymmärrän jos joku mutamajassa asuva lukutaidoton koulua käymätön uskoo noitiin, taikoihin ja jumaliin, mutta että koulutetut ihmiset uskoo ihan täydestä! En vaan voi ymmärtää miten joku voi olla niin kujalla.
 
Samaa mietin usein. Eritoten ihmiset, jotka on koulussa käynyt, ihmetyttää. Ymmärrän jos joku mutamajassa asuva lukutaidoton koulua käymätön uskoo noitiin, taikoihin ja jumaliin, mutta että koulutetut ihmiset uskoo ihan täydestä! En vaan voi ymmärtää miten joku voi olla niin kujalla.
Kirjoitukseksi toi mieleen vanhan kertomuksen.
Ateisti merimies joutui haaksirikkon jälkeen saaren rantaan. Alkuasukkaat tulivat katsomaan häntä ja kysyivät, mitä sinulle on tapahtunut. "Kuinka osaat kieltämme", kysyi merimies. " Eurooppalaiset, jotka toivat meille Raamatun opettivat myös kielensä meille", vastasi alkuasukas. "Euroopassa ei enää kukaan usko tuohon kirjaan", vastasi merimies. " Sinun onneksi, että me uskomme, koska ennen sitä söimme kaikki haaksirikkoiset", vastasi alkuasukas.
 
vierailija
Samaa mietin usein. Eritoten ihmiset, jotka on koulussa käynyt, ihmetyttää. Ymmärrän jos joku mutamajassa asuva lukutaidoton koulua käymätön uskoo noitiin, taikoihin ja jumaliin, mutta että koulutetut ihmiset uskoo ihan täydestä! En vaan voi ymmärtää miten joku voi olla niin kujalla.

Opetetaanhan kouluissakin uskontoa :D Omasta mielestäni monille se antaa jonkinäköisen turvan elämässä..monia alkoholisteja,huumehörhöjä jne. niin sanottu uskoon tulo on pelastanut. Toisaalta uskonto luo sotia(enkä puhu vain kristinuskosta) joten..mutta se on myöhäistä enää uskontoja yrittää kitkeä pois..kolmas maailmansota varmasti jo tulossa
 
vierailija
Paljon enemmän uskoa vaatii ajatella, että kaikki on syntynyt tyhjästä ilman mitään järkevää ajatusta ja luojaa, että kaikki on ikään kuin sattumaa. Ajatus siitä, että kaikella on alku ja loppu, kaiken takana on Luoja ja kaikki on tehty jotain tarkoitusta varten, on paljon paremmin ymmärrettävissä ja paljon järkevämpi. Olisi lohdutonta ja jotenkin masentavaakin ajatella, että olen sattumalta syntynyt juuri tällaiseksi, elän täällä aikani ja kuolen pois. Sitten ei ole enää mitään. Haluaisiko joku kuulla tämän hautajaisissa? Ateistina on helppo elää mutta harva haluaa kuolla sellaisena. Ei mitään toivoa ikuisesta elämästä, jälleennäkemisestä, ilosta? Vain mätänevä ruumis.

En silti elä uskossa vain sen takia että näen sen järkevämpänä vaihtoehtona kuin ateismi tms. tai että odottaisin parempaa elämää kuoleman jälkeen. Kun on henkilökohtaisesti saanut kohdata ylösnousseen Kristuksen, ei siinä sen jälkeen enää epäile. Muistakaa, että maailmassa valtava määrä kristittyjä kuolee uskonsa vuoksi edelleen. Miksi? He voisivat ehkä säästää henkensä kieltämällä Kristuksen mutta eivät siihen suostu. Te monet lukijat olette äitejä. Voisitteko kuvitella, että ennemmin menettäisitte lapsenne kuin kieltäisitte uskonne? Ajatelkaa, kuinka vahva usko näillä ihmisillä täytyy olla! Ei voida vain sanoa, että he kaikki ovat kouluttamattomia ja aivopestyjä. Kyllä siinä täytyy olla jotain muuta takana.
 
vierailija
Sama asia kuin, että uskoisi joulupukkiin.
Eletään kuitenkin jo vuotta 2015 ja ihmiset sotii kuin pikku lapset.
Pitäisi hävittää kaikki raamatut ja polttaa kirkot.
Uskonnosta ei ole muutakuin haittaa.
Ette te minnekkään taivaaseen ole pääsemässä vaikka kuinka uskoisitte.
Jokainen tekee joskus jonkun virheen ja jos jumala ois oikeasti olemassa, niin ei varmasti anteeksi antaisi.
Oi voi, kyllä sinulla on kokemuksen puutetta.
Kuten sinä, ajattelee vain yksinkertaiset ihmiset.
 
Olet ap vanhanaikainen. Jumalausko ei häviä, eikä tule tulevaisuudessa häviämään. Se on jopa trendikästä.

Mutta meidän kristittyjen harmiksi se ihmisten usko on tulevaisuudessa todennäköisesti panteistinen, uskomista johonkin maailmojasyleilevään new age-jumalaan joka ei rankaise ihmistä mistään ja jolle kaikki on ihan sama. Kuulin just että se kaikkien uskontojen yhteinen sekametelisoppa-uskonto on esim.YK:n ja vapaamuurarien tavoite. Tulevaisuudessa siihen liitetään ehkä ufo-jutut.

Lälly ja laimennettu versio siis, on kuin jotain syöpää lääkittäisiin buranalla.
 
aapeeeeee
Itse aloin epäillä kaikkea jo lukiossa ja lopullinen niitti tuli yliopiston fysiikan tunneilla.
Mulle ihan sama mihin jokainen uskoo, kunhan siitä ei kenenkään muun tarvitse kärsiä.
 
vierailija
Itse olen vierestä katsellut alkoholisteja, narkkeja ja muita elämänhallintansa menettäneitä ja heidän uskoon tulemistaan. Vaikka eivät he onnellisemmilta vaikuta, ovat he sentään löytäneet riippuvuuden joka ei aiheuta fyysisiä sairauksia ja näin maksa veronmaksajille mitään.

Uskonto on siis ihan ok juttu. :)
 
vierailija
Eri uskonnoissa on eri jumalia. Ihmisellä on sisäsyntyinen tarve uskoa ja luottaa johonkin, toisille se kohde on joku jumala, toisille tavara tai raha, toisille työ, toisille pahuus.

Jos nyt puhutaan kristinuskosta, niin siinä on yksi kaikkivoipa virheetön hyvä Jumala joka on luonut maailman ja rakastaa luomaansa. Osa ihmisistä valitsi kuitenkin hyvän sijasta pahan, josta syystä eivät ole kelvollisia Jumalalle joka ei siedä pahuutta lähelleen. Jumala lähetti poikansa Jeesuksen maan päälle kärsimään syyttömästi kuoleman ja Jumalan hylkäämisen, jotta ihmiset eivät joutuisi kärsimään sitä. Osa vaan ei edelleenkään halua ottaa vastaan Jumalan Jeesuksen kautta tarjoamaa armahdusta, vaan valitsevat edelleen pahan. Jumala ei halua pakottaa ketään joten siksi paha leviää maailmassa. Jeesuksen sovitustyön vastaanottaneet ihmiset pääsevät armosta Jumalan yhteyteen, myös kuoleman jälkeen. Jokainen ihminen on syntinen ja Jumalan armahdusta vailla.
 
vierailija
Paljon enemmän uskoa vaatii ajatella, että kaikki on syntynyt tyhjästä ilman mitään järkevää ajatusta ja luojaa, että kaikki on ikään kuin sattumaa. Ajatus siitä, että kaikella on alku ja loppu, kaiken takana on Luoja ja kaikki on tehty jotain tarkoitusta varten, on paljon paremmin ymmärrettävissä ja paljon järkevämpi. Olisi lohdutonta ja jotenkin masentavaakin ajatella, että olen sattumalta syntynyt juuri tällaiseksi, elän täällä aikani ja kuolen pois. Sitten ei ole enää mitään. Haluaisiko joku kuulla tämän hautajaisissa? Ateistina on helppo elää mutta harva haluaa kuolla sellaisena. Ei mitään toivoa ikuisesta elämästä, jälleennäkemisestä, ilosta? Vain mätänevä ruumis.

En silti elä uskossa vain sen takia että näen sen järkevämpänä vaihtoehtona kuin ateismi tms. tai että odottaisin parempaa elämää kuoleman jälkeen. Kun on henkilökohtaisesti saanut kohdata ylösnousseen Kristuksen, ei siinä sen jälkeen enää epäile. Muistakaa, että maailmassa valtava määrä kristittyjä kuolee uskonsa vuoksi edelleen. Miksi? He voisivat ehkä säästää henkensä kieltämällä Kristuksen mutta eivät siihen suostu. Te monet lukijat olette äitejä. Voisitteko kuvitella, että ennemmin menettäisitte lapsenne kuin kieltäisitte uskonne? Ajatelkaa, kuinka vahva usko näillä ihmisillä täytyy olla! Ei voida vain sanoa, että he kaikki ovat kouluttamattomia ja aivopestyjä. Kyllä siinä täytyy olla jotain muuta takana.


On todella rankkaa ajatella kaikkea tätä.
Ehkä siksi on helpompi uskoa johonkin satuolentoon.
Ateistina ei todellakaan ole helppo elää ja hautajaiset ovat niistä rankempia kun ymmärtää sen, että jäljellä on enää mätänevä ruumis niinkuin jo sanoitkin.

"Ajatus siitä, että kaikella on alku ja loppu, kaiken takana on Luoja ja kaikki on tehty jotain tarkoitusta varten, on paljon paremmin ymmärrettävissä ja paljon järkevämpi"

Itseasiassa tämä on se miksi jotkut vielä uskovat jumalaan.
Jos saat oikean selityksen maailmankaikkeudelle JOKA ON OIKEASTI järkevämpi niin ei usko enää hetkeäkään johonkin muuhun.
Tämä siis johtuu asioiden tietämättömyydestä.
 
.....
Eri uskonnoissa on eri jumalia. Ihmisellä on sisäsyntyinen tarve uskoa ja luottaa johonkin, toisille se kohde on joku jumala, toisille tavara tai raha, toisille työ, toisille pahuus.

Jos nyt puhutaan kristinuskosta, niin siinä on yksi kaikkivoipa virheetön hyvä Jumala joka on luonut maailman ja rakastaa luomaansa. Osa ihmisistä valitsi kuitenkin hyvän sijasta pahan, josta syystä eivät ole kelvollisia Jumalalle joka ei siedä pahuutta lähelleen. Jumala lähetti poikansa Jeesuksen maan päälle kärsimään syyttömästi kuoleman ja Jumalan hylkäämisen, jotta ihmiset eivät joutuisi kärsimään sitä. Osa vaan ei edelleenkään halua ottaa vastaan Jumalan Jeesuksen kautta tarjoamaa armahdusta, vaan valitsevat edelleen pahan. Jumala ei halua pakottaa ketään joten siksi paha leviää maailmassa. Jeesuksen sovitustyön vastaanottaneet ihmiset pääsevät armosta Jumalan yhteyteen, myös kuoleman jälkeen. Jokainen ihminen on syntinen ja Jumalan armahdusta vailla.
Miksi kaikki suoraan raamatusta?
Eikö sinulla ole omaa ajatusta ollenkaan?
 
uskomatonta!!!!!!
Itse olen vierestä katsellut alkoholisteja, narkkeja ja muita elämänhallintansa menettäneitä ja heidän uskoon tulemistaan. Vaikka eivät he onnellisemmilta vaikuta, ovat he sentään löytäneet riippuvuuden joka ei aiheuta fyysisiä sairauksia ja näin maksa veronmaksajille mitään.

Uskonto on siis ihan ok juttu. :)
Ajattelet vain muutamaa ihmistä, joita ehkä uskonto on pelastanut.
Miksi maassamme tälläkin hetkellä lymyää SATOJA TUHANSIA turvapaikanhakijoita?!?
SEN VUOKSI ETTÄ HEIDÄN MAASSAAN EI VOI ELÄÄ USKONNON TAKIA.
Oikeasti ettekö osaa aatella yhtään pidemmälle?
 
Kyllä mä tavallaan uskon jonkinlaiseen jumaluuteen tai jumalaan. Uskon myös henkimaailmaan...
Itse en tarvitse uskoni vahvistamiseen yhtäkään ryhmittymää tai ketään sanelemaan mikä on oikea tapa elää, ajatella tai uskoa (tarkoitan siis pappeja, imaameja tai muita uskonnollisia johtajia). Mun Jumala on aika siisti tyyppi, se ei ole se, josta raamatuss kerrotaan. Mä en erityisemmin tykkää siitä tyypistä. Mun Jumala on sellanen kiva tyyppi, joka haluaa, että me opitaan täällä jotain ja tehdään parhaamme ollaksemme parhaita mahdollisia ihmisiä niillä eväillä, mitä meille on annettu.

Se miten mä ajattelen tai uskon, on mun juttu. Se onko se totta, on loppujenlopuksi yhdentekevää.
 
Kyllä mä johonkin tuonpuoleiseen uskon, en tiedä voiko sitä jumalaksi sanoa. Ainakaan se ei liity mitenkään ihmisten keksimiin ja kirjottamiin hömppäuskontoihin.
Jumala (tai miksi sitä kutsutaankin), ei ole mikään ihmisten omistama brändi, vaan kaikkien elollisten ystävä.
 
vierailija
Uskonto on pohjimmiltaan vain näppärä tapa hallita rahvasta. Sen varjolla voi antaa määräyksiä ja rajoituksia ilman että tarvitsee sen kummemmin perustella taustoja. Esimerkiksi kun jonkun valtion päämies alkaa himoitsemaan naapurimaan rikkauksia niin kansalle perustellaan hyökkäystä sillä, että naapurimaassa uskotaan väärin.
 
vierailija
Eipä se vuosiluku asiaan liity. Sulle ehkä myös on vielä vähän hämärässä käsite "usko", jonka ei ole tarkoituskaan olla mitattavissa esim tieteellisin keinoin.
 
vierailija
Uskon jumalaan. YHTEEN ainoaan jumalaan joka on meidän kaikkien jumala riipumatta mihin uskoo. Hän on myös ateistien jumala. Jokaisella ihmisellä on sielu, ihan samanlainen ikuisesti elävä sielu uskoi mihin tahansa tai oli uskomatta. En tiedä onko taivasta vai muuttuuko energiamme vain erilaiseksi ja elämä jatkuu henkimaailmassa jollain eri tasolla kuin nyt. Sielulamme on maan päällä vapaa tahto ja tehtävä. Jos emme ymmärrä tehtäväämme vaan sodimme ja hajotamme, synnymme uudelleen ja saamme uuden mahdollisuuden kehittyä henkisesti. Kaikki olemme kotoisin samasta energiasta, joten se mitä teemme toisille on itsensä hajottamista. Kaikki karma pitää kohdata joskus.
 

Yhteistyössä