Kun kumppani ei halua muuttaa.

  • Viestiketjun aloittaja 370km
  • Ensimmäinen viesti
370km
Olen tullut tilanteeseen, jossa minulle olisi tarjolla opiskelupaikka tai työtä n. 370km päästä nykyisestä kotipaikastani. Tilanne on vain sellainen, ettei mies ole halukas muuttamaan minnekkään. Hän on juurtunut nykyiseen paiķkakuntaamme, onhan täällä hänen perheensä ja ystävät. Niin kuin minullakin. Itse en näe ongelmaa muuttaa, päinvastoin. Ongelma on, kun tuntuu, ettei meidän tulevaisuuden haaveet kohtaa yhtään.. (naimisissa kolme vuotta jo..) tuntuu, ettei mieheni tule yhtään vastaan ja minä kuolen henkisesti tänne peräkylään. Aktiviteettia on kyllä joka lähtöön yms, mutta tarvitsisin jotain uutta ja mielekästä. Haluaisin edetä urallani ja aloittaa alusta. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta?
 
Olen tullut tilanteeseen, jossa minulle olisi tarjolla opiskelupaikka tai työtä n. 370km päästä nykyisestä kotipaikastani. Tilanne on vain sellainen, ettei mies ole halukas muuttamaan minnekkään. Hän on juurtunut nykyiseen paiķkakuntaamme, onhan täällä hänen perheensä ja ystävät. Niin kuin minullakin. Itse en näe ongelmaa muuttaa, päinvastoin. Ongelma on, kun tuntuu, ettei meidän tulevaisuuden haaveet kohtaa yhtään.. (naimisissa kolme vuotta jo..) tuntuu, ettei mieheni tule yhtään vastaan ja minä kuolen henkisesti tänne peräkylään. Aktiviteettia on kyllä joka lähtöön yms, mutta tarvitsisin jotain uutta ja mielekästä. Haluaisin edetä urallani ja aloittaa alusta. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta?
Et valottanut miehen tilannetta. Onko hänellä työ/opiskelupaikka nykyisessä asuinpaikassanne? Miksi hänen pitäisi siitä luopua?

Motiivisi muuttoon vaikuttaa olevan todellisuudessa muu kuin työpaikka - siihen nuo "henkinen kuolema" + "uuden ja mielekkään" kaipuu viittaavat.
 
vierailija
Muutto noin kauas on oikeasti aika iso juttu jos ei halua lähteä. Pelkän opiskelupaikan vuoksi ei kannata esimerkiksi myydä taloa, jos ja kun haluaa vielä palata takaisin.
Onko mahdollista, että sinä muutat opiskelujen perässä ja hankit kämpän soluasunnosta? Läsnäoloa vaativia opintoja tuskin on joka päivä näissä nykyisissä opseissa, vaan siinä välissä voi olla päiväkausia vapaata. Sinäkin saisit rauhassa miettiä, mitä okein haluat, ilman että teette radikaaleja ratkaisuja.
 
vierailijaV
Eikö lähempänä ole mitään? Onko opiskelupaikan tai työn saaminen sieltä 370 km päästä varmaa, sillä harvemmalla on tilanne, että voi noin vain sanoa, että menenpä töihin tai opiskelemaan. Pattitilanne, jos oikeasti olet lähdössä pysyvästi 370 kilometrin päähän ja mies haluaa pysyä nykyisellä paikkakunnalla. Joku muu ratkaisu on tarpeen. Jos muuta ratkaisua ei ole, niin siinä tapauksessa on ilmeisesti pakko erota.
 
Olen tullut tilanteeseen, jossa minulle olisi tarjolla opiskelupaikka tai työtä n. 370km päästä nykyisestä kotipaikastani. Tilanne on vain sellainen, ettei mies ole halukas muuttamaan minnekkään. Hän on juurtunut nykyiseen paiķkakuntaamme, onhan täällä hänen perheensä ja ystävät. Niin kuin minullakin. Itse en näe ongelmaa muuttaa, päinvastoin. Ongelma on, kun tuntuu, ettei meidän tulevaisuuden haaveet kohtaa yhtään.. (naimisissa kolme vuotta jo..) tuntuu, ettei mieheni tule yhtään vastaan ja minä kuolen henkisesti tänne peräkylään. Aktiviteettia on kyllä joka lähtöön yms, mutta tarvitsisin jotain uutta ja mielekästä. Haluaisin edetä urallani ja aloittaa alusta. Onko kellään muulla ollut vastaavaa tilannetta?
Sinä haluat mennä opiskelemaan, mies haluaa jäädä nykyiselle paikkakunnalle. Molemmat toiveet ovat ihan ok. Olisi epäreilua edellyttää sinua luopumaan opinnoista ja urasta siksi, että mies haluaa asua peräkylässä - toisaalta taas onhan sekin epäreilua, että miehen pitäisi muuttaa paikkakunnalle, jossa hänelle ei ole mitään. Mikä ongelma olisi asua vähän aikaa eri paikkakunnilla? Eihän heti tarvitse tehdä päätöksiä suhteen tulevaisuudesta, mutta rakastavassa suhteessa pitäisi kyllä yrittää toteuttaa molempien toiveet. Voitte sitten miettiä, mitä haluatte, ja parisuhteessa voi olla, vaikkei samalla paikkakunnalla asuisikaan.
 
9mmm
tätä vartehnhan pitäisi juuri olla että koulu teoria olisi mahdollista hoitaa vaik kotona? samnalailla ne jargonit kotona lukee kuin opettajan huuliltakin mielestäni. Mut ymmärthään sen noin muuten kun itse saa paljon energiaa ihmisitä niin pieni kylä sillain jos liian kauan asuu niin ei jaksais varmaankaan et se on kyl hankala homma ja lannistaa paljonkin ainakin ittellä oon huomannu tämän.
 

Yhteistyössä