Kun lapsi lähtee esikoulusta suoraan ulkoilusta kotiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
niin miksiköhän silloinkin ulkoiluun on pakko laittaa kuravaatteet? Sehän jää kuitenkin vanhempien huoleksi huoltaa ne kuraiset ulkovaatteet. Ei minulla noin ylipäätään mitään kuravaatteita vastaan ole ja aamupäivän ulkoilussahan on ihan järkevää käyttää niitä. Mutta nyt iltapäivällä on ollut jo aika lämmintä, niin ehkä vähän jo liiaksi.
 
vierailija
Selitys on varmaan se, että osa vanhemmista vaatii ne kurikset, koska on kätevää sitten riisua ne ja lähteä puhtaissa vaatteissa autoon. Ja on sitten helpointa sekä henkilökunnalle että lapsille se, että kaikki pukee ne.
 
vierailija
Jokaisrn lapsen vanhemman erikoistoiveet pukeutumisen suhteen on mahdoton huomioida isossa joukossa lapsia. Kun kuitenki kyse lapsista jotka tarvii vielä osin tukea pukemisessakin.

Ei he pirun kiilto silmissä yritä paistaa lapsia, vaan kyse on ryhmätoiminnasta.

Kotona saa yksilöllistä palvelua, eskarissa jaettua.
 
vierailija
Jokaisrn lapsen vanhemman erikoistoiveet pukeutumisen suhteen on mahdoton huomioida isossa joukossa lapsia. Kun kuitenki kyse lapsista jotka tarvii vielä osin tukea pukemisessakin.

Ei he pirun kiilto silmissä yritä paistaa lapsia, vaan kyse on ryhmätoiminnasta.

Kotona saa yksilöllistä palvelua, eskarissa jaettua.
Mutta kummilla tässä on se "erikoistoive"? Autostaan huolehtivilla vanhemmilla, jotka haluaa, että aina laitetaan kurahousut? Vai vanhemmilla, jotka haluaisivat, että voisi olla ilman kuravaatteita silloin, kun on jo lämpimämpää ja kuivempaa?
 
vierailija
Meidänkin lapsen esikoulussa on jostain syystä ollut tosi paljon kuravaatteet käytössä, kun taas edeltävässä päiväkodissa ei niitä ollut pakko laittaa kuin ihan pahimmilla kurakeleillä, jos siis oli muuten vedenpitävät vaatteet. Esim. nyt alkuviikolla oli vieläkin kurahousut ja kurahanskat laittaneet, vaikka minun silmiin ei se piha näytä enää yhtään kuraiselta.
 
vierailija
Mutta kummilla tässä on se "erikoistoive"? Autostaan huolehtivilla vanhemmilla, jotka haluaa, että aina laitetaan kurahousut? Vai vanhemmilla, jotka haluaisivat, että voisi olla ilman kuravaatteita silloin, kun on jo lämpimämpää ja kuivempaa?
Mun mielestä tässä ainoa jonka toivetta noudatetaan on hoitopaikan/eskarin tapa toimia.

YKSIKÄÄN lapsi ei ole kuollut kuravaatteisiin tai saanut henkisiä traumoja. On vaan niitä, onneksi yksittäisiä, vanhempia jotka ei kykene näkeen omaa napaa pidemmälle ja vinkuu milloin mistäkin. Jos yksilöllisyyttä kaipaatte hoitakaa itse lapsenne ja opettakaa.
 
vierailija
Mun mielestä tässä ainoa jonka toivetta noudatetaan on hoitopaikan/eskarin tapa toimia.

YKSIKÄÄN lapsi ei ole kuollut kuravaatteisiin tai saanut henkisiä traumoja. On vaan niitä, onneksi yksittäisiä, vanhempia jotka ei kykene näkeen omaa napaa pidemmälle ja vinkuu milloin mistäkin. Jos yksilöllisyyttä kaipaatte hoitakaa itse lapsenne ja opettakaa.
Mä luulen, että se on sekä lapsille että henkilökunnalle helpompaa, että kaikki laittaa kurikset. Varsinkin eskarit on omasta mielestään jo niin isoja, että varmasti tulisi kiukuttelua, jos osa saisi olla ilman kuriksia ja osan pitäisi kuitenkin laittaa, koska vanhemmat haluaa niin.
 
vierailija
YKSIKÄÄN lapsi ei ole kuollut kuravaatteisiin tai saanut henkisiä traumoja.
Ei varmaankaan kuollut ole, mutta joku juttu niissä on, mikä ainakin isompia lapsia häiritsee. Olen välillä ollut lapsenvahtina eräälle pienelle koulutytölle, jonka äiti kevään kurakeleillä vaati, että kurahaalarit pitää laittaa jalkaan, esim. kun mennään metsään kävelemään. Niin kylläpä siinä on ollut minulla iso työ saada tyttö ne laittamaan jalkaansa, kun ei se millään suostuisi niitä pukemaan. Muuten on ihan fiksu ja hyväkäytöksinen lapsi.
 
vierailija
Ei varmaankaan kuollut ole, mutta joku juttu niissä on, mikä ainakin isompia lapsia häiritsee. Olen välillä ollut lapsenvahtina eräälle pienelle koulutytölle, jonka äiti kevään kurakeleillä vaati, että kurahaalarit pitää laittaa jalkaan, esim. kun mennään metsään kävelemään. Niin kylläpä siinä on ollut minulla iso työ saada tyttö ne laittamaan jalkaansa, kun ei se millään suostuisi niitä pukemaan. Muuten on ihan fiksu ja hyväkäytöksinen lapsi.
Ehkä lapsi pitää lapsenvahtia tavallaan kaverinaan ja siksi lasta nolottaa pukea kuravaatteita, vaikka pukeminen muulloin sujuu hyvin?
 
vierailijamuuan
Ja aina on joukossa niitä perheitä jossa pyykkiä pestään erittäin harvoin.

Ulkovaatteet ehkä pari kertaa vuodessa.
Silloin on hyvä suojata.

Lapsilla on kuitenkin tapana istua hiekkalaatikolla. Siellä ei vaatteet pysy puhtaana.
 

Yhteistyössä