Kun luen tätä palstaa, voin huonosti, miten paljon rasistisia aloituksia on täällä

Mun lapset katsovat monet kanavat ja ongelmia ei heillä ole...Onko kiva kun kerrankin sinulle jotain sanoin ei niin hyvin? Olenko pahaa äiti kun annan katsoa mitä vaan tai huono kun ei heillä ole pelkkoja jos katsovat jotain? Siksi kun aina yritän selittää että se on taidetta, vaikka joku ,,Batman elokuva,, vai olenko huono koska selitän?
Tämä siis vieraalle.

Joo, mä sain 8-vuotiaana katsoa yhden kesän vampyyrielokuvia kun joltain kanavalta tuli semmoinen teemasarja ja olivat jänniä. En kertonut kellekään silloin että niistä jäi pelkotiloja, olivat muuten riesana seuraavat 10-15 vuotta.

Eiköhän se ole vanhempien tehtävä tsekata ennalta mitä jossain ohjelmassa on eikä arpoa että "tuleekohan tästä traumoja vai ei"?
 
vierailija
Tämä siis vieraalle.

Joo, mä sain 8-vuotiaana katsoa yhden kesän vampyyrielokuvia kun joltain kanavalta tuli semmoinen teemasarja ja olivat jänniä. En kertonut kellekään silloin että niistä jäi pelkotiloja, olivat muuten riesana seuraavat 10-15 vuotta.

Eiköhän se ole vanhempien tehtävä tsekata ennalta mitä jossain ohjelmassa on eikä arpoa että "tuleekohan tästä traumoja vai ei"?
Sinäkö tsekkasit? Ja annoit katselun jatkua, vaikka lapsi oireili. Miksi?

Milanna sanoo, että lapset eivät oireile ja hän katsoo ohjelmia lasten kanssa samalla selittäen, jos on jotain jännempää. Minusta hyvä tapa. Ainakin huomattavasti parempi kuin sinun tapasi, jossa jätät lapset yksin ja mietit vielä kieltämistä ja boikotteja, kun lapsi jo on kertonut painajaisistaan.
 
Sinäkö tsekkasit? Ja annoit katselun jatkua, vaikka lapsi oireili. Miksi?

Milanna sanoo, että lapset eivät oireile ja hän katsoo ohjelmia lasten kanssa samalla selittäen, jos on jotain jännempää. Minusta hyvä tapa. Ainakin huomattavasti parempi kuin sinun tapasi, jossa jätät lapset yksin ja mietit vielä kieltämistä ja boikotteja, kun lapsi jo on kertonut painajaisistaan.
Ihan siksi sallin aikoinani koska suurin osa tavallisten perheiden lapsista täälläpäin saavat katsoa niitä Gormiteja sun muita ja joka muksulla on kaikenlaisia monsterileluja. Sit on tytöille eri monsterijutut, zombiet jne.
Meepä sanomaan heillekin, on muuten muutamasataatuhatta lasta joiden perheisiin saat käydä sanomassa.

Eli sun logiikalla kaikkea soopaa saa näyttää kunhan selittää vieressä?
Näytänkö täällä netissä pyörineet muslimien kissan kidutukset ja päiden irrotukset lapsille kun vaan lempeästi selitän vieressä?

"Katsohan lapseni, tuo hassu setä nyt irroitti pään. Sitä sattuu joskus."
 
vierailija
Ihan siksi koska suurin osa tavallisten perheiden lapsista täälläpäin saavat katsoa niitä Gormiteja sun muita.

Eli sun logiikalla kaikkea soopaa saa näyttää kunhan selittää vieressä?
Näytänkö täällä netissä pyörineet muslimien kissan kidutukset ja päiden irrotukset lapsille kun vaan lempeästi selitän vieressä?

"Katsohan lapseni, tuo hassu setä nyt irroitti pään. Sitä sattuu joskus."
Lapsi pelkää ja näkee painajaisia, mutta sinä jatkat näyttämistä, kun kerta naapuritkin..? Jep.

Älä jaksa heittäytyä tyhmäksi noiden kissavideoittesi kanssa. Niitä ei pidä katsoa aikuistenkaan, mutta enhän minä sinua kieltääkään voi. Ihan mielenkiinnosta kuitenkin kysyn, että miksi katsot tuollaista paskaa?
 
Lapsi pelkää ja näkee painajaisia, mutta sinä jatkat näyttämistä, kun kerta naapuritkin..? Jep.

Älä jaksa heittäytyä tyhmäksi noiden kissavideoittesi kanssa. Niitä ei pidä katsoa aikuistenkaan, mutta enhän minä sinua kieltääkään voi. Ihan mielenkiinnosta kuitenkin kysyn, että miksi katsot tuollaista paskaa?
Niin jatkoin, koska lapset halusivat katsoa:sama juttu kuin mulla eli halusin silti nähdä niitä vampyyrileffoja uteliaisuuttani vaikka pelotti.
Omieni kohdalla en halunnut olla poikkeava äiti.

Mä kysyn sulta:milloin alat kiertämään naapurustossa kieltämässä lapsia katsomasta kaikkea Foxin sontaa, kun kerran kiinnität muhun huomiota vaikka olen tehnyt telkkariasialle jotain?
 
vierailija
Niin jatkoin, koska lapset halusivat katsoa:sama juttu kuin mulla eli halusin silti nähdä niitä vampyyrileffoja uteliaisuuttani vaikka pelotti.
Omieni kohdalla en halunnut olla poikkeava äiti.

Mä kysyn sulta:milloin alat kiertämään naapurustossa kieltämässä lapsia katsomasta kaikkea Foxin sontaa, kun kerran kiinnität muhun huomiota vaikka olen tehnyt telkkariasialle jotain?
Lapsiko teillä päättää? Miksi enää ei saa? Miksi ehdoin tahdoin hankit lapsillesi traumoja?

Jos naapurusto tulee kertomaan minulle/tänne palstalle, että meidän tenavat ne saa kaukohtauksia ja tuskatiloja tästä ja tosta ohjelmasta, mutta minä se kyllä annan katsoa, kun lapsi niin kovasti haluaa ja naapuritkin antaa, niin kerron kyllä nämä samat mielipiteeni heillekin. Vastuutonta touhua. Toivottavasti ei kovin yleistä. Veikkaan, että olet vähemmistöä tässäkin asiassa.
 
vierailija
Tähän ei voi laittaa kyllä vastaväitettä. Uskon kuitenkin, että esim. Syyrialaiset saataisiin tänne paremmin sopeutumaan kuin noi.
Somaleitakin on ollut täällä jo monta vuosikymmentä, vaan eivät ole sopeutuneet edelleenkään yhteiskuntaamme, edes toinen polvi. Ylipäätään muslimit eivät edes halua integroitua länsimaalaiseen kulttuuriin, vaan haluavat meidän omaksuvan heidän uskonsa ja tapansa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Meillä on jo somalit ja romanit, kaksi ryhmää jotka eivät sopeudu tänne. Nyt tänne on tulossa lisää muslimeja, eivät he sopeudu tänne yhtään sen paremmin kuin somalitkaan.
 
vierailija
ulkomaalaisia, ei välttämättä mamuja.
esim ruotsalaisia, venäläisiä, virolaisia, saksalaisia jne jotka ei päiväkään ole asuneet täällä.Ne ei ole mamuja.

samoin muista rikoksista täällä istuu vankiloissa esim romaniasta tulleita tai muualta euroopasta, jotka on tänne tulleet vain ja ainoastaan tekemään rikoksia, eivätkä siis ole suomessa kirjoilla.nekään ei ole mamuja.

tää tässä just se ongelma on et suurinosa vääntää kaikki ulkomaalaisten tekemät jutut pakolaisten/ turvapaikanhakijoiden syyksi, vaikka todellisuus on ihan toinen.
Turhaa saivartelua. Pointti on se, että eivät ole kuitenkaan suomalaisia nämä raiskaajat, jotka täällä Suomessa raiskaavat.
 
vierailija
Nykyinen maahanmuuttopolitiikka johtaa ns hyvinvointivaltiomme romahtamiseen: Rikkaat linnoittautuvat muurien taakse, köyhät joutuvat sinnittelemään paskaduuneja tehden mamujen kanssa ja rikollisuus räjähtää taivaisiin.

Siinä sitä on unelmaa kerrakseen.
Näin tulee käymään.

Stubb oli vetelät housussa heti, kun vähän kohtasi todellisuutta. Ei kuitenkaan välitä siitä, että tavalliset kansalaiset törmäävät samaan tulevaisuudessa jatkuvasti ja joutuvat elämään pelossa.
 
Ainoastaan? No eihän se sitten haittaa.

Missä Milanna on kertonut altistavansa lapsensa kaikelle roskalle, mitä telkkarista tulee? Onko kertonut lastensa oireilevan? En ole tällaista nähnyt, joten en lähde keksimään juttuja, joilla voi lytätä toista.

Jos katsovat sopimattomia juttuja joihin reagoivat negatiivisesti, niin ei ole hyvä juttu. Toistaiseksi näin on toimittu vain sinun kertomanasi teillä kotona.
Eli antaa lasten katsoa kaikkea ja kokeillaan mistä kukakin traumatisoituu ja mistä ei (oletetaan että on normaalit lapset kyseessä)?
Kato, mä näytin Valtterille GTA nelonen-peliä ja oho, nyt sille tuli trauma.
 
vierailija
Eli antaa lasten katsoa kaikkea ja kokeillaan mistä kukakin traumatisoituu ja mistä ei (oletetaan että on normaalit lapset kyseessä)?
Kato, mä näytin Valtterille GTA nelonen-peliä ja oho, nyt sille tuli trauma.
Miksi vääristelet ja leikit (?) tyhmää.

Kyse on siitä, että näit lapsesi oireilevan, hän kertoi sinulle painajaisistaan ja mitä sinä teet? Kiellätkö katsomasta? No et, vaan lapsi saa jatkaa. Huomaat varmaan eron.
 
Miksi vääristelet ja leikit (?) tyhmää.

Kyse on siitä, että näit lapsesi oireilevan, hän kertoi sinulle painajaisistaan ja mitä sinä teet? Kiellätkö katsomasta? No et, vaan lapsi saa jatkaa. Huomaat varmaan eron.
Miksi sä väännät vanhoja asioita, asioita joissa teen nykyään toisin? Mikset väännä siitä mitä Milanna ja suuri osa muista vanhemmista NYKYÄÄN tekee eikä aiokaan lopettaa?
Olisi eri asia jos Milanna edes joskus sanoisi että väärin tuli tehtyä, mutta tuo "en kadu" on jotain pelottavaa.
 
vierailija
Ehco arvostelee Milannaa mutta häntä itseään ei aiheesta(!) saa arvostella. :ROFLMAO: Jep, tuli selväksi että Echon itsensä mielestä hän on "normiäiti" (en ole ennen tuollaista sanaa kuullutkaan) eli hyvä äiti ja Milanna on huono. Mutta mitäköhän mieltä heidän lapsensa olisivat, jos heiltä kysyttäisiin? Kummatkohat on paremmin kasvatettuja, hyvä itsetuntoisia ja rakkautta saaneet? Olisi mielenkiintoista nähdä! :)
 
vierailija
Miksi sä väännät vanhoja asioita, asioita joissa teen nykyään toisin? Mikset väännä siitä mitä Milanna ja suuri osa muista vanhemmista NYKYÄÄN tekee eikä aiokaan lopettaa?
Olisi eri asia jos Milanna edes joskus sanoisi että väärin tuli tehtyä, mutta tuo "en kadu" on jotain pelottavaa.
Tämä lähti siitä, että sinä koet oikeudeksesi arvostella toisen äitiyttä ja perhe-elämää, vaikka itse et varmasti voittaisi Vuoden Äiti-palkintoa missään skabassa. Sinä teet oikein, muut väärin. Puhut Milannalle tosi rumasti, vaikka hän ei arvostellut sinua sanallakaan. Ja vain sen takia, että hän toivoi, ettei palsta täyttyisi ulkomaalaisvihalla. Ja mitä sinä teet? Alat arvostella Milannan slaavilaisia tapoja negatiivisesti. Hieno ihminen olet. Mene itseesi edes välillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Fukitol
vierailija
Sä et Echo tiedä kaikkea Milannan elämästä, vain sen mitä hän palstalla kertoo ja sen perusteella sulla ei ole valtaa päättää että hän olisi huonompi kuin sä, hän ei tee pahaa lapsilleen (paitsi ehkä sun mielessäsi) joten sulla ei ole oikeutta tuohon räävintään. Revit tähän kaikkea mitä olet palstalta lukenut (ja kirjoittanit vihkoosi?) HÄN EI OLE TILIVELVOLLINEN SULLE. Milannan ei tartte selittää sulle yhtään mitään. Vaikka "rakastavasti" kyselet. Mitä luulet että hänen lapset tykkäisi jos tulisi tänne lukemaan? Tai omat lapsesi sun käytöksestä? Kristillistä...? Jeesus puuttui vain synteihin, jos hän olisi kuten sä niin ei olisi muuta ehtinyt kuin kiusaamaan ihmisiä. Kun täydellinen ei ole kukaan. Ota joskus se hirsi omasta silmästäsi niin näet paremmin.
 
Sä et Echo tiedä kaikkea Milannan elämästä, vain sen mitä hän palstalla kertoo ja sen perusteella sulla ei ole valtaa päättää että hän olisi huonompi kuin sä, hän ei tee pahaa lapsilleen (paitsi ehkä sun mielessäsi) joten sulla ei ole oikeutta tuohon räävintään. Revit tähän kaikkea mitä olet palstalta lukenut (ja kirjoittanit vihkoosi?) HÄN EI OLE TILIVELVOLLINEN SULLE. Milannan ei tartte selittää sulle yhtään mitään. Vaikka "rakastavasti" kyselet. Mitä luulet että hänen lapset tykkäisi jos tulisi tänne lukemaan? Tai omat lapsesi sun käytöksestä? Kristillistä...? Jeesus puuttui vain synteihin, jos hän olisi kuten sä niin ei olisi muuta ehtinyt kuin kiusaamaan ihmisiä. Kun täydellinen ei ole kukaan. Ota joskus se hirsi omasta silmästäsi niin näet paremmin.
Jos ketjun ap olisi ollut kuka tahansa muu, niin en olisi puuttunut.

Milannan tyyli edustaa sitä huikentelevaista slaavilaista äitiyttä jonka en myöskään halua rantautuvan Suomeen laajassa määrin, tosin ei taida virolaiset ja toivottavasti venäläiset olla tänne tulossakaan isoina porukoina.
 
vierailija
Tämä lähti siitä, että sinä koet oikeudeksesi arvostella toisen äitiyttä ja perhe-elämää, vaikka itse et varmasti voittaisi Vuoden Äiti-palkintoa missään skabassa. Sinä teet oikein, muut väärin. Puhut Milannalle tosi rumasti, vaikka hän ei arvostellut sinua sanallakaan. Ja vain sen takia, että hän toivoi, ettei palsta täyttyisi ulkomaalaisvihalla. Ja mitä sinä teet? Alat arvostella Milannan slaavilaisia tapoja negatiivisesti. Hieno ihminen olet. Mene itseesi edes välillä.
Tykkään.
 
vierailija
Jos ketjun ap olisi ollut kuka tahansa muu, niin en olisi puuttunut.

Milannan tyyli edustaa sitä huikentelevaista slaavilaista äitiyttä jonka en myöskään halua rantautuvan Suomeen laajassa määrin, tosin ei taida virolaiset ja toivottavasti venäläiset olla tänne tulossakaan isoina porukoina.
Mulle kelpais kyllä tyyli, jossa ollaan positiivisia, muille ystävällisiä ja yritteliäitä ihmisiä. Toivotan tervetulleeksi Suomeen isommallakin porukalla.
 
Eli ok.
-taidankin jatkossa antaa lasteni katsoa melkein mitä tahansa k-18-kamaa kunhan lässytän vieressä "oho tuo setä nyt laittoi pyssyn suuhunsa, oho".
-jos tekisin lapsen niin ehdottomasti lähtisin viikoksi-pariksi ulkomaille ennen kuin muksu ehtii edes 1-vuotissynttäriään nähdä. Eikä haittaa kun mun lapsi aloittaa uudessa kouluryhmässä kun reissuun on päästävä.
-heti kun iskee tylsyys niin äksön tsäksön, lapset ei saa kokea tylsyyttä ja pääasia että äiti ei tylsisty ja on onnellinen
-en yritäkään mitään metsäjuttuja kuten marjastusta. Ihan turhaa kun kaiken saa valmiina kaupasta.
Mitä turhaa opettaa lapsia leipomaan, kaiken saa kaupasta. Uimarannalla käynti lähiympäristössä -turhaa.

Sit jos joku kuitenkin arvostelisi niin valittaisin "mikä sä olet arvostelemaan mun äitiyttä, mun äitiys on yhtä arvokasta kuin sun".

Hei, tää onkin vapauttavaa! Kiitos, aloitan jo huomenna! Mummolle soitto ensin.
 
vierailija
Eli ok.
-taidankin jatkossa antaa lasteni katsoa melkein mitä tahansa k-18-kamaa kunhan lässytän vieressä "oho tuo setä nyt laittoi pystyn suuhunsa, oho".
-jos tekisin lapsen niin ehdottomasti lähtisin viikoksi-pariksi ulkomaille ennen kuin muksu ehtii edes 1-vuotissynttäriään nähdä. Eikä haittaa kun mun lapsi aloittaa uudessa kouluryhmässä kun reissuun on päästävä.
-heti kun iskee tylsyys niin äksön tsäksön, lapset ei saa kokea tylsyyttä ja pääasia että äiti ei tylsisty ja on onnellinen
-en yritäkään mitään metsäjuttuja kuten marjastusta. Ihan turhaa kun kaiken saa valmiina kaupasta.
Mitä turhaa opettaa lapsia leipomaan, kaiken saa kaupasta. Uimarannalla käynti lähiympäristössä -turhaa.

Sit jos joku arvostelisi niin valittaisin "mikä sä olet arvostelemaan mun äitiyttä, mun äitiys on yhtä arvokasta kuin sun".

Hei, tää onkin vapauttavaa! Kiitos, aloitan jo huomenna! Mummolle soitto ensin.
Onko sulla huono omatunto vai miksi sä taas vääristelet ja kimpoilet?
 

Yhteistyössä