Kun teini ei mene kouluun, mitä tekIsit?

  • Viestiketjun aloittaja Vietas
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";27995290]Voi kyynel näitä kommetteja tässä ketjussa :LOL: monellako teillä on teini-ikäisiä omia tai mitään omakohtaista kokemusta teineistä???
Laittaisin aikaisemmin nukkumaan :LOL: just joo :O[/QUOTE]

Kaikkihan täällä ovat entisiä teinejä :D

Osalle lapsista laitetaan rajoja ja osalle ei ollenkaan, koska millekään ei voi mitään ja teini on jo aikuinen... onnnea vaan valitulle tielle.
 
BabyCool
Mun poika pinnaili välillä lukiosta. Mutta koulumenestys oli hyvää. Oli aika kunnianhimoinen, etenkin tiettyjen aineiden suhteen. Pinnailu johtui siitä, että joskus pelasi tietokoneella öitä myöden ja ei jaksanut kouluun. Itse en ollut valvomassa kun todella aikaisin duuniin.

Sen verran uhkailin, että lupasin katkaista nettiyhteyden jos ei touhu parane. Sain pojan kanssa sitten sovittua, että tietty koulumenestys pitää saavuttaa. Kaikista kursseista vähintään 8 ja paremmista arvosanoista bonusta. No tämä menetelmä tuotti 8,3 keskiarvon, 5 laudaturia ja paikan yliopistossa.

Jälkikäteen poikani on myöntänyt, että pinnali vielä vähän, mutta "korvasi" jotenkin ne jutut. Oma-aloitteisesti esim. vei antoi tietokoneen pois huoneestaan kun oli kirjoitukset.

Eli kumpi on pahempi? Se, että käy orjallisesti tunneilla mutta ei siellä panosta (niinkuin itse osittain toimin lukioaikoina) vai se, että panostaa itselleen tärkeisiin juttuihin, ottaa vastuun ja pitää huolta että menestyy?
 
"ap"
Mun poika pinnaili välillä lukiosta. Mutta koulumenestys oli hyvää. Oli aika kunnianhimoinen, etenkin tiettyjen aineiden suhteen. Pinnailu johtui siitä, että joskus pelasi tietokoneella öitä myöden ja ei jaksanut kouluun. Itse en ollut valvomassa kun todella aikaisin duuniin.

Sen verran uhkailin, että lupasin katkaista nettiyhteyden jos ei touhu parane. Sain pojan kanssa sitten sovittua, että tietty koulumenestys pitää saavuttaa. Kaikista kursseista vähintään 8 ja paremmista arvosanoista bonusta. No tämä menetelmä tuotti 8,3 keskiarvon, 5 laudaturia ja paikan yliopistossa.

Jälkikäteen poikani on myöntänyt, että pinnali vielä vähän, mutta "korvasi" jotenkin ne jutut. Oma-aloitteisesti esim. vei antoi tietokoneen pois huoneestaan kun oli kirjoitukset.

Eli kumpi on pahempi? Se, että käy orjallisesti tunneilla mutta ei siellä panosta (niinkuin itse osittain toimin lukioaikoina) vai se, että panostaa itselleen tärkeisiin juttuihin, ottaa vastuun ja pitää huolta että menestyy?
Joo mutta tän ap:n kakara ei todellakaan oo menossa lukioon. Kyllä toi pinnailu yleensä on vaan niillä jokka on muutenkin kusessa koulussa. Tommosia "vastuullisia pinnaajia" kyllä voi olla, mutta ne on fiksumpaa porukkaa ja ei voi verrata tämmösiin yhtään. Ja sitäpaitti yläaste ei oo mikään vapaaehtoinen koulu.
 
"vieras"
Yksi päivä kahdessa viikossa on tosi paljon! Pojan on ryhdistäydyttävä. Ottaisin pelivehkeet ja tietokonevehkeet pois iltaysin jälkeen. Ja kuukausiraha olisi pannassa.
 
"vieras"
Mitä sitten? Toi on vielä vähästä lintsausta ja jos koulu menee muuten hyvin niin antaisin olla. Kyllä mä nyt sanoisin, et ei oo hyväksyttävää, mutta en mä nyt alkais millään huostaanotolla uhkailemaan tms.

Itsekin lintsailin vähän ylä-astella, ehkä pari kertaa vuodessa. Lukiossa sitten senkin edestä. Jokaikisestä kurssista tuli ylimääräisiä poissaoloja, jotka piti korvata kirjallisilla töillä. Mutta ku mä mielummin opiskelin niin. Mä en opi mitään kuuntelemalla, tunnit on mulle yhtä turhan kanssa, opin paljon paremmin kun saan tehdä niitä kirjallisia töitä. Kävin kursseja itsenäisesti niin paljon kun mahdollista, mutta valitettavasti kaikkia kursseja ei voinut käydä itsenäisesti niin sitten lintsattiin.
 

Yhteistyössä