Kun vaimo ilmoittaa ettei enää rakasta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ollaan oltu 15 vuotta yhdessä, josta 9 vuotta naimisissa. Meillä on kolme lasta. 14,12 ja 6-vuotta vanhat. Nyt vaimo ilmoitti, ettei enää tunne minua kohtaan rakkautta.
Kertoi ettei ole enää vähään aikaan tuntenut. Sanoi ettei meillä ole mitään yhteistä eikä kiinnostusta samoista asioista.
Sen verran taustaa, että käytin alkoholia viikonloppuisin (olut), mutta en kuitenkaan niin paljon, että olisin sammunut. 6-10 tölkkiä pe,la,su. Käyttäydyin häntä kohtaan hänen asioissaan välinpitämättömästi. En kuunnellut, kun olisi pitänyt. Hän usein itki nukkumaan mennessään. Kysyin kyllä mikä on, mutta mitään suoraa vastausta en saanut koskaan.
Välimme alkoivat viiletä tietenkin myös sängyssä. Vaan en herännyt tilanteeseen. Samaa jatkui ehkä noin vuoden verran. Välillä oli parempi jaksoja ja sitten taas huonompia.
Vaimo alkoi viettää enemmän ja enemmän aikaa puhelimen kanssa sekä kuntoilla kovasti.
Hän muutti hiustensa värinkin tummasta vaaleaksi. Kehuin kyllä, että vaalea sopii hänelle hyvin.
Sitten yksi ilta katsoin olan yli ja näin hänen lähettävän sydän hymiön eräälle miehelle.
Tästä siis sellainen 3kk. Tiukkasin et miksi hän lähetti sellaisen hymiön niin vastasi, että liittyy aikaisempaan lähettämäänsä kissan kuvaan. Tästä hetkestä alkaen aloin epäillä kaikkea ja luomaan päässäni mielikuvia, että hänellä on toinen mies.
Meni jonkin aikaa ja vaimo kertoi, että hänellä menee pidempää töissä. Ajoin muissa asioissa sitä tietä missä tuo mies asuu ja näin vaimoni auton tien varressa. Soitin heti hänelle ja kysyin miksi hänen autonsa oli siellä, kun piti olla työkeikalla pidempään. Vaimo ilmoitti ensin puhelimessa, että hän jätti auton sinne koska työkaveri asuu siellä. Kun kotona vielä kysyin samaa asiaa kertoi työkaverin ajaneen auton sinne. Olin ristiriitaisissa tunteissa. Luottamus hänen sanomisiin alkoi horjua.
Aloin sitten epäillä vahvemmin, että hän tapailee minua paljon (10-vuotta) nuorempaa miestä. Kiivastuin asiasta ja kysyin häneltä, että onko heidän välillään menossa jotakin. Vaimo vastasi, että he ovat vain kavereita. Heillä on samanlainen elämänkatsomus.

Olin aika epätoivoinen jo tässä vaiheessa. Sitten hän jäi vielä toisen kerran kiinni oltuaan tuon miehen luona. (auto oli taas parkissa). Silloinkin hiukan selittelyä tapaukseen, mutta myönsi käyneensä miehen luona pikaisesti.

Sitten lähdimme viikon mittaiselle lomareissulle ja kaikki meni aivan mahtavasti. Oli ehkä parhain loma ikinä lukuunottamatta viimeistä päivää. Hän käytti tuolla matkalla taas ahkerasti puhelintaan. Aloin taas epäillä ja olin vähän tolaltani tunteideni kanssa. En voinut enää syödä mitään viimeisen lomaillan aikana. Sitten lentokentällä istui hänen viereensä äkkiseltään ja huomasin hänen taas viestittelevän samalle miehelle. Olin peloissani.

Sitten tapahtui kotiintulon jälkeen se pahin. Hän lähti ystävänsä kanssa lenkille ja minä avasin hänen puhelimensa. Luin viestit ja järkytyin näkemästäni. Viestiketju oli täynnä suukko hymiöitä sekä kaipaus vietejä toista kohtaan. Vaimo oli koko loman ajan viestitellyt miehen kanssa. Lähetellyt itsestään kuvia rannalla jne. Hajosin täysin. Paikat hakkasivat. Lähdin vaimoa vastaan lenkille ja huusin hänen ystävänsä kuullen mitä mieleen tulee. Itkin en pystynyt syömään en nukkumaan. Vaimo vain sanoi, että heillä on edelleenkin vain kaverisuhde, mutta ei pystynyt selittämään miksi lähetteli näitä sydänhymiöitä. Kertoi vain olevansa niin väsynyt kaikkeen.

Luin siis viestejä jonkin matkaa taaksepäin. Hän kertoi siellä tälle miesystävälleen kuinka ei tunne minua kohtaan mitään. Hän haluaisi vain olla yksin. Sitten alkoi vaihe missä aloin mustasukkaisena seuraamaan hänen jokaista liikettään. Laihduin kahdessa viikossa 13kg. Olin henkisesti ihan rikki.

Keskustelin tämän toisen miesystävän kanssa ja minulle selvisi, että vaimollani ja hänellä on tosiaankin vain ystäväsuhde. Kuuntelevat ja yrittävät ymmärtää asioita yhdessä. Perimmäinen syy ongelmaani vaimoni välillä on siis vain se, että itse omalla käyttäytymiselläni olen tukahduttanut vaimoni rakkaustunteet ja kaikki muunki väliltämme.

Nyt mennyt 5vko tästä riitatilanteesta, jossa vaimo kertoi siis, että hän ei tunne minua kohtaan mitään. Olemme saman katon alla ja nukumme samassa sängyssä. En ole juonut alkoholia. Olemme harrastaneet kerran seksiä. Suutelu vain kadoksissa. Olen ottanut hänet huomioon paremmin samoin lapset. Nyt ensimmäistä kertaa silmäni ovat auki ja näen koko kuvan. Alkoholi ei enää kuulu elämääni ja olen sen hänelle kertonut. Olen pyytänyt anteeksi useasti. Olen myöntänyt virheeni. Olen antanut hänelle anteeksi. Olen pyytänyt anteeksi hänen ystäviltään sekä tältä miesystävältä sekaannusta, jossa luulin hänellä olevan suhde vaimooni. Olen keskustellut vaimoni kanssa omista tunteistani sekä kuunnellut hänen tunteitaan. Joka päivä halaan, suutelen kaulalle. Menen lähelle. Mutta hän on etäinen.

Nyt kysynkin mitä teen? Olen ahdistunut kuten vaimonikin? En edelleenkään nuku hyvin. Voiko tälläisestä tilanteesta vielä nousta? Voinko saada vaimoni vielä rakastamaan itseäni? Voiko avioliittomme jatkua vai ajaudummeko eroon. Se on selvää, että karilla ollaan nyt.
 
vierailija
Ollaan oltu 15 vuotta yhdessä, josta 9 vuotta naimisissa. Meillä on kolme lasta. 14,12 ja 6-vuotta vanhat. Nyt vaimo ilmoitti, ettei enää tunne minua kohtaan rakkautta.
Kertoi ettei ole enää vähään aikaan tuntenut. Sanoi ettei meillä ole mitään yhteistä eikä kiinnostusta samoista asioista.
Sen verran taustaa, että käytin alkoholia viikonloppuisin (olut), mutta en kuitenkaan niin paljon, että olisin sammunut. 6-10 tölkkiä pe,la,su. Käyttäydyin häntä kohtaan hänen asioissaan välinpitämättömästi. En kuunnellut, kun olisi pitänyt. Hän usein itki nukkumaan mennessään. Kysyin kyllä mikä on, mutta mitään suoraa vastausta en saanut koskaan.
Välimme alkoivat viiletä tietenkin myös sängyssä. Vaan en herännyt tilanteeseen. Samaa jatkui ehkä noin vuoden verran. Välillä oli parempi jaksoja ja sitten taas huonompia.
Vaimo alkoi viettää enemmän ja enemmän aikaa puhelimen kanssa sekä kuntoilla kovasti.
Hän muutti hiustensa värinkin tummasta vaaleaksi. Kehuin kyllä, että vaalea sopii hänelle hyvin.
Sitten yksi ilta katsoin olan yli ja näin hänen lähettävän sydän hymiön eräälle miehelle.
Tästä siis sellainen 3kk. Tiukkasin et miksi hän lähetti sellaisen hymiön niin vastasi, että liittyy aikaisempaan lähettämäänsä kissan kuvaan. Tästä hetkestä alkaen aloin epäillä kaikkea ja luomaan päässäni mielikuvia, että hänellä on toinen mies.
Meni jonkin aikaa ja vaimo kertoi, että hänellä menee pidempää töissä. Ajoin muissa asioissa sitä tietä missä tuo mies asuu ja näin vaimoni auton tien varressa. Soitin heti hänelle ja kysyin miksi hänen autonsa oli siellä, kun piti olla työkeikalla pidempään. Vaimo ilmoitti ensin puhelimessa, että hän jätti auton sinne koska työkaveri asuu siellä. Kun kotona vielä kysyin samaa asiaa kertoi työkaverin ajaneen auton sinne. Olin ristiriitaisissa tunteissa. Luottamus hänen sanomisiin alkoi horjua.
Aloin sitten epäillä vahvemmin, että hän tapailee minua paljon (10-vuotta) nuorempaa miestä. Kiivastuin asiasta ja kysyin häneltä, että onko heidän välillään menossa jotakin. Vaimo vastasi, että he ovat vain kavereita. Heillä on samanlainen elämänkatsomus.

Olin aika epätoivoinen jo tässä vaiheessa. Sitten hän jäi vielä toisen kerran kiinni oltuaan tuon miehen luona. (auto oli taas parkissa). Silloinkin hiukan selittelyä tapaukseen, mutta myönsi käyneensä miehen luona pikaisesti.

Sitten lähdimme viikon mittaiselle lomareissulle ja kaikki meni aivan mahtavasti. Oli ehkä parhain loma ikinä lukuunottamatta viimeistä päivää. Hän käytti tuolla matkalla taas ahkerasti puhelintaan. Aloin taas epäillä ja olin vähän tolaltani tunteideni kanssa. En voinut enää syödä mitään viimeisen lomaillan aikana. Sitten lentokentällä istui hänen viereensä äkkiseltään ja huomasin hänen taas viestittelevän samalle miehelle. Olin peloissani.

Sitten tapahtui kotiintulon jälkeen se pahin. Hän lähti ystävänsä kanssa lenkille ja minä avasin hänen puhelimensa. Luin viestit ja järkytyin näkemästäni. Viestiketju oli täynnä suukko hymiöitä sekä kaipaus vietejä toista kohtaan. Vaimo oli koko loman ajan viestitellyt miehen kanssa. Lähetellyt itsestään kuvia rannalla jne. Hajosin täysin. Paikat hakkasivat. Lähdin vaimoa vastaan lenkille ja huusin hänen ystävänsä kuullen mitä mieleen tulee. Itkin en pystynyt syömään en nukkumaan. Vaimo vain sanoi, että heillä on edelleenkin vain kaverisuhde, mutta ei pystynyt selittämään miksi lähetteli näitä sydänhymiöitä. Kertoi vain olevansa niin väsynyt kaikkeen.

Luin siis viestejä jonkin matkaa taaksepäin. Hän kertoi siellä tälle miesystävälleen kuinka ei tunne minua kohtaan mitään. Hän haluaisi vain olla yksin. Sitten alkoi vaihe missä aloin mustasukkaisena seuraamaan hänen jokaista liikettään. Laihduin kahdessa viikossa 13kg. Olin henkisesti ihan rikki.

Keskustelin tämän toisen miesystävän kanssa ja minulle selvisi, että vaimollani ja hänellä on tosiaankin vain ystäväsuhde. Kuuntelevat ja yrittävät ymmärtää asioita yhdessä. Perimmäinen syy ongelmaani vaimoni välillä on siis vain se, että itse omalla käyttäytymiselläni olen tukahduttanut vaimoni rakkaustunteet ja kaikki muunki väliltämme.

Nyt mennyt 5vko tästä riitatilanteesta, jossa vaimo kertoi siis, että hän ei tunne minua kohtaan mitään. Olemme saman katon alla ja nukumme samassa sängyssä. En ole juonut alkoholia. Olemme harrastaneet kerran seksiä. Suutelu vain kadoksissa. Olen ottanut hänet huomioon paremmin samoin lapset. Nyt ensimmäistä kertaa silmäni ovat auki ja näen koko kuvan. Alkoholi ei enää kuulu elämääni ja olen sen hänelle kertonut. Olen pyytänyt anteeksi useasti. Olen myöntänyt virheeni. Olen antanut hänelle anteeksi. Olen pyytänyt anteeksi hänen ystäviltään sekä tältä miesystävältä sekaannusta, jossa luulin hänellä olevan suhde vaimooni. Olen keskustellut vaimoni kanssa omista tunteistani sekä kuunnellut hänen tunteitaan. Joka päivä halaan, suutelen kaulalle. Menen lähelle. Mutta hän on etäinen.

Nyt kysynkin mitä teen? Olen ahdistunut kuten vaimonikin? En edelleenkään nuku hyvin. Voiko tälläisestä tilanteesta vielä nousta? Voinko saada vaimoni vielä rakastamaan itseäni? Voiko avioliittomme jatkua vai ajaudummeko eroon. Se on selvää, että karilla ollaan nyt.
 
valtakunta
olet erittäin tärkeä, muista se. Pidä itsesi kasassa lapsiesi takia ja itsesi. Sinun kuuluu saada onni vaikka ei olisi vaimosi kanssa jos päätätte erota. Pidä itsesi kurissa se on ainut tie onneen sinun kohdalla löytää jotain parempaa. Harmillista harmillista harmillista. Olet tärkeä ja suloinen.
 
vierailijaossi
Ja paskat se mikään ystävyyssuhde ole. Sinua on kusetettu 6-0 ja edelleen valehdellaan. Totta kai sinulla tulee olemaan raskasta aikaa, mutta saat olla iloinen jos pääset vaimostasi eroon. Et voi tehdä mitään saadaksesi vaimosi rakastamaan itseäsi. MIkään ei auta.
 
vierailija
Hei.

Itse samanlaisessa tilanteessa joskus olleena voin sanoa muutaman asian. Syy on osittain oikein. Puoliso on tylsistynyt, mutta se mies on todennäköisesti narsisti, joka yrittää viedä puolisosi.

Suhde on siis olemassa.

Sinulle jää mahdollisuus nyt istua puolisosi kanssa alas ja keskustella asiasta. Ilmoittaa, että hänen ja toisen yhteydenpito johtaa eroon.

Voit pyytää häntä pitämään kk niin ettei ole edes viesteillä toiseen yhteydessä ja jos niin sen jälkeen eroatte. paras olisi lähteä yhdessä jonnekkin eroon koko miehestä.

Todennäköisesti toinen ei pysy poissa tai puolisosi ei pysy poissa hänestä. Ero on tuotava selvästi esille sillä nyt hän luulee omistavansa molemmat.

Omallani oli 30 kriisi ja tuo vastapuoli osoittautui myöhemmin tyhjiä lupauksia ja valheita täynnä olevaksi narsistiksi.

Asumusero pelaa sen pussiin, että ero tulee, mutta ero on tuotava esiin ja hänelle annettava selkeä valinnan paikka ja sitä ennen ei yhteydenpitoa.

Olemme omani kanssa edelleen yhdessä.
 
vierailija
Moi.

Eiköhän olisi nyt aika nostaa "kissa pöydälle" ja keskustella asiat selviksi. Mitä sinä haluat tulevaisuudelta ja suhteeltanne,mitä vaimosi haluaa. Kyllähän se niin on, että rakkaus muuttaa muotoaan pitkässä parisuhteessa ja joskus vaan käy niin ettei vaan tunne enää mitään,puoliso on niin tutuksi tullut ja arki on samaa päivästä toiseen. Ehkä vaimosi kaipaa vaihtelua elämään. Ja saa tältä toiselta mieheltä sitten sitä uutta näkökulmaa ja vaihtelua elämään. Mutta ei missään nimessä kannata tuollaista käytöstä hyväksyä aikuiselta ihmiseltä.
Itse olen jokusen tovin (naisena) tässä nykyisessä parisuhteessa miettinyt omia tunteita miestäni kohtaan ja siitä mitä hänelle merkitsen. Olen tullut siihen tulokseen et hän vaan tykkää siitä kun passaan häntä ja olen hänelle kuin kodinhoitaja. Ei paljoa lämmitä mieltä. Kyllähän toki mies kiittää ja sanoilla kiitos rakkaani, en voi vastata tuohon oikein mitään koska en tiedä enää tunteistani häntä kohtaan yhtään mitään.Aina kun ajattelen tunteitani miestäni kohtaa melkeimpä vaan kyyneleet pukkaa tulemaan,liekö nekin jostain kertovat?! Pikemmin ajattelen että olen hänen kodinhoitaja. En siis "avopuoliso" tai tulevan lapsen äiti..

Joten keskustele mitä voisitte tehdä suhteenne eteen ja kun teillä lapsetkin on isoja niin koittakaa viikkossa viettää edes yksi päivä/ilta vain teihin ja teidän suhteen asioiden hoitamiseen. Jos suhdetta ei hoida niin lakastuuhan se kuin kukka konsanaan..
onnea matkaan :)
 
vierailija
Kuulostaa tutulta. Meillä mies tissuttelee joka viikonloppu. Sunnuntait menevät krapulaa potiessa sohvalla. Mies ei innostu mistään yhteisestä mitä olen vuosien varrella ehdottanut. Olen kaivannut meille kahdelle yhteistä harrastusta tai pieniä matkoja sekä koko perheen kanssa yhteistä tekemistä ja reissuja. Mikään ei käy, eikä mies itsekään ehdota mitään. Tuntuu, että mies eläisi poikamieselämää ja minä lasten kanssa omaa erillistä elämää.

Toki mies osallistuu pakon edessä arjen pyörittämiseen ja lasten kuskailuihin, mutta siihen se sitten jääkin. Olen luovuttanut jo ajat sitten. Kun kerran mies saa olla tässä perheessä vapaamatkustaja, niin päätin antaa myös itselleni luvan omaan elämään. Edelleen aikataulut pyörivät perheessämme pitkälti miehen harrastuksen ja reissujen ehdoilla, mutta olen alkanut ottamaan myös aikaa omiin huvituksiini.

Enää en edes välitä yhteisestä ajasta miehen kanssa. Seksi on lähes olematonta, eikä siinä ole mukana enää suuteluta tai tunnetta. Minä en enää yritä korjata tilannetta, vaan olen suunnannut katseeni kodin ulkopuolelle ja haen nykyään sieltä hyvän oloni. Valitettavasti emme voi erotakaan taloudellisten syiden ja lasten takia. Aika paljon pitäisi tilanteen muuttua, että rakkaus alkaisi välillämme taas kukoistamaan.
 
vierailija
kuulostaa tutulta.
Me olemme olleet kauan yhdessä, nuoresta saakka ja jossain vaiheessa avioliitto muuttui miehelleni itsestäänselvyydeksi joten hän saattoi alistaa mua todella paljon, vahvaluontoisena ihmisenä en siihen suostunut vaan pistin kampoihin ja riitaahan siitä aina syntyi.
Meni vuosia, mies ymmärsi ettei tehnyt mua kohtaan oikein ja halusi muuttua..muuttuikin, mä en vaan enää siinä vaiheessa pahemmin välittänyt ja aloin irrottautumaan hänestä, satutin, petin ja flirttailin toisille miehille...en pettänyt häntä fyysisesti kenenkään kanssa mutta mesessä keskustelin paljon eri miesten kanssa....nauroin miehelleni kun hän murtui ja itki jäätyäni kiinni, niin paljon halusin eron. Olin siis todella julma ja ilkeä, sellitin itselleni aina kuinka mies sai mitä ansaitsi jne.

Sitten tapahtui jotain todella ikävää, vanhin lapsemme sairastui todella vakavasti ja mieheni lähestyi mua varovasti koska halusi puhua kanssani lapsestamme ja lapsemme tulevaisuudesta ja perheestämme. Jotenkin se tilanne ja huoli omasta lapsesta avasi silmäni näkemään koko sen tilanteen sekä oman käytökseni. Ymmärsin kuinka itsekäs olin ollut, sillä vaikka mieheni kohteli minua nuorempana huonosti, en minä itsekään ollut myöhemmin mikään enkeli....eikä avioliitto saisi ikinä olla kilpailua siitä kumpi satuttaa toista pahemmin.

Ymmärsin että meidän on lopetettava riitelyt ja huutaminen toisillemme ja kodin rikkominen, sillä nyt kysymys ei enää ollut meistä kahdesta ja meidän elämästämme vaan lapsestamme.
Aloitimme suhteemme korjaamisen pienin askelin, ihan pienillä keskusteluilla ja anteeksipyytämisellä. Mä päätin että vaikka rakkautta ei ole mun puolelta miestä kohtaan, annan hänelle mahdollisuuden.

Kesti kauan ennenkuin me saatiin välit kuntoon ja huomasin itsessäni jotain mitä en uskonut omaavani, olen aika mustavalkoinen luonteeltani ja aina ajatellut että kun kerran menetän tunteeni jotain ihmistä kohtaan, en saa niitä ikinä takaisin...mutta väärässä olin. Olemme siis olleet teini iästä saakka yhdessä ja nyt n.20 vuotta ja rakastan tuota miestä yli kaikkien muiden miesten, saan olla kiitollinen että hän antoi mulle anteeksi ja olen myös oppinut hänen avullaan että ihminen voi muuttua ihan oikeasti.

Nykyään kärsin ihan hirveästi niistä muistoista kun satutin miestäni.
Koittakaa selvittää nää asianne, mä lupaan että jos annatte toisillenne mahdollisuuden se rakkauskin sieltä voi kasvaa takaisin. Mutta se todellakin vaatii molemmilta työtä.
 
vierailija
Mies on pettänyt yhtälailla. Vaimo ei varmastikaan nainut tissuttelijaukkoa, jota ei kiinnosta perheen asiat. Se on ihan yhtälailla väärin kuin muukin pettäminen. Mielestäni jopa isompi rike, joska petos on jatkunut vuosia.
Paskapuhetta. Jos muija ei siedä miehen alkoholinkäyttöä, hän voi ottaa eron. Mies ei ole salanut mitään. Eron ottamisen sijaa vaimo on kusettanut ja pettänyt miestä pitkään.
 
  • Tykkää
Reactions: 0roosa0

Yhteistyössä