Kuseskelevat kissat

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Arrrggghhhhh.
Mulla menee just hermo noihin kissoihin!
Mulla on puoli vuotta vanhat kissapojat (samasta pentueesta) ja leikkautin ne muutama viikko sitten. Mikä siinä on, että niiden pitää kuseskella sisällä milloin minnekin?!? Onko se tosiaan niin, että kun kissoja on useampi, ne tosi helposti ottavat tavakseen pissata kiellettyihin paikkoihin?

Onko kellään muulla tätä ongelmaa?
Hiekkalaatikolta tyhjennän kakkakikkareet heti kun pystyn, mutta en voi olla vahtimassa sitä 24/7. Kissat tekevät tarpeitaan myös ulos, ovat ulkoilevia kissoja siis. Juuri äsken totesin jomman kumman käyneen sohvalla. Se on aiemmin säästynyt. Feromonisuihkeesta ei näytä olevan apua, sitä sais suihkuttaa useamman kerran päivässä ympäri taloa. Tein heille tosi kivan pedin jossa he nukkuivatkin yhdessä monta viikkoa, kunnes jompi kumpi pissasi siihen ensin kerran, sitten pesun jälkeen taas, jonka jälkeen luovutin ja laitoin pedin pois. En ymmärrä.

Meneekö tämä ohi vai mitä pitäisi tehdä?
 
vierailija
Mitä useampi kissa, sitä enemmän hiekkalaatikoita. :)

Kahdella kissalla pitäisi siis olla kaksi lootaa, mieluiten 2+1. Meidän kahdella kissaneidolla on omat laatikot. Pissa-asioilla ei ole niin väliä, mutta kakat tekevät tarkasti omiin laatikoihinsa.
 
vierailija
Totta. Tämä on käynyt mulla mielessä. Entä mahtaako sukupuolella olla väliä...?
Tosin nämä pojat ovat nyt kastroituja eli reviirin merkkailusta ei pitäisi olla kyse.
 

Yhteistyössä