Kuukautiset alkoi 18.4 ja kierto 28 päivää, koska ovulaatio?

  • Viestiketjun aloittaja Vauvaa yrittämässä
  • Ensimmäinen viesti
Vauvaa yrittämässä
Kun ovulaatio on mun käsityksen mukaan 14 päivää menkkojen alkamisen jälkeen eli mun laskujen mukaan huomenna. Netistä asiaa katsoin niin luki, että ovulaatio on yleensä 12-14 päivää menkkojen alkamisen jälkeen.

No koitin tämän sivuston ovulaatiolaskuria ja sen mukaan ovulaatio olisi tiistaina. Vauva-lehden laskurin mukaan se olisi maanantaina.

Mä en tunne ovulaation aikaan mitään nippailuja tms., en mä tunnista ovulaatiota olostani. Eli laskemalla tässä pitää mennä. Eli tänään varmaan kannattaa harrastaa seksiä :D Meidän molempien työt vain haittaa tätä hommaa ja se että miehen aikuinen tytär on meillä seuraavat päivät.

Tämä on siis eka kierto kun yritetään raskautta.
 
vierailija
Jos kierto on säännöllinen, ovat nuo laskuritkin aika todenmukaisia mutta ei tietysti kaikilla pidä paikkansa. Jos ovulaatio ma-ti niin silloin peitto heilumaan päivä aikaisemmin ja yksi päivä sen jälkeen. Meillä on näin 6 lasta saanut alkunsa ensi yrittämällä.
 
Vauvaa yrittämässä
Jos kierto on säännöllinen, ovat nuo laskuritkin aika todenmukaisia mutta ei tietysti kaikilla pidä paikkansa. Jos ovulaatio ma-ti niin silloin peitto heilumaan päivä aikaisemmin ja yksi päivä sen jälkeen. Meillä on näin 6 lasta saanut alkunsa ensi yrittämällä.
Eipä taida seksi onnistua huomenna kun mä lähden jo aamulla töihin ja tulen vasta illalla kotiin. Illalla on sitten jo miehen tytär täällä eikä kyllä jaksa ajatellakaan seksiä 13 tunnin työpäivän jälkeen. Maanantaina taas mies lähtee töihin aamuyöstä. Voi perse kun menee vaikeaksi.
 
vierailija
Parhaimmat tärppipäivät ovat ovulaatiota edeltävät 5 päivää, ja ovulaation jälkeen onnistumistodennäköisyys laskee nopeasti.

Osta ovulaatiotestejä, jotta saat selville, milloin sinulla on ovulaatio. Se, että ovulaatio on ihmisillä keskimäärin 12.-14. päivä, ei ole merkitystä, jos juuri sinulla se onkin aikaisemmin tai myöhemmin. Minulla ovulaatio on 16.-18. päivä ja tuo selvisi vasta ovulaatiotesteillä. Ovulaatiotestit ovat halpoja, joten kyllä nyt yksi paketti kannattaa ostaa tuon tiedon takia.
 

Yhteistyössä