Kuukautiset myöhässä 10päivää, testit näyttää negaa...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli kuukautiset nyt 10 päivää myöhässä. Nyt on menossa kp 38, normaali kierron pituus on 28. Ensimmäisen testin tein kun kuukautiset oli viikon myöhässä eli kp35, toisen tein tänä aamuna kp38 ja taas näytti negaa.

Kuukautiset ei ole siis ikinä ollut myöhässä. Ovuloin n. 2 viikkoa ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, olen siitä lähes satavarma (joka kuukausi samat ovisoireet). Olen siinä uskossa että jos ovuloi, niin kuukautiset alkavat ihan varmasti 14-16 päivän päästä. Jos ovulaatio jostain syystä jää tapahtumatta niin sitten jää myös kuukautiset pois, eikö niin? Mutta voiko olla niin että ovuloi ja silti kuukautiset viivästyy eikä ala 14-16 päivän sisällä niin kuin kuuluisi?

Mitään muita oireita ei ole kuin alavatsan/kohdun ajottainen vihlonta ja kipu, ja ajottainen pahoinvointi. Raskaus on mahdollista, mutta voiko testit näyttää silti negaa vaikka on kulunut näin paljon päiviä?? Jos ajattelee että hedelmöittyminen tapahtui ovulaation aikohin niin olisin nyt raskaana viikolla 3...

Onko muita joilla samanlaisia kokemuksia? Että testi näyttää negaa mutta ootte ollut varmoja että olette raskaana? Milloinkohan kannattais varata aika verikokeeseen..

Nainen 26v.
 
vierailija
"Jos ovulaatio jostain syystä jää tapahtumatta niin sitten jää myös kuukautiset pois, eikö niin?"

Silloin jos ovulaatio jää pois, niin kuukautiset kyllä tulee, mutta voi heittää päivät paljonkin.
 
vierailija
"Jos ovulaatio jostain syystä jää tapahtumatta niin sitten jää myös kuukautiset pois, eikö niin?"

Silloin jos ovulaatio jää pois, niin kuukautiset kyllä tulee, mutta voi heittää päivät paljonkin.
Mulla on sellanen käsitys että jos ovulaatio jää pois niin silloin jää myös kuukautisetkin (ei irronnutta munasolua -> ei tyhjennysvuotoa). Mutta mä olen siis SATAVARMA että ovulaatio oli tuossa 3 viikkoa sitten. :( ahdistaa.

Onko muilla kokemuksia? Jos testi on näyttänyt aluksi negaa niin monennella rv:lla näyttä vasta plussaa?

Ap
 
vierailija
Eli kuukautiset nyt 10 päivää myöhässä. Nyt on menossa kp 38, normaali kierron pituus on 28. Ensimmäisen testin tein kun kuukautiset oli viikon myöhässä eli kp35, toisen tein tänä aamuna kp38 ja taas näytti negaa.

Kuukautiset ei ole siis ikinä ollut myöhässä. Ovuloin n. 2 viikkoa ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, olen siitä lähes satavarma (joka kuukausi samat ovisoireet). Olen siinä uskossa että jos ovuloi, niin kuukautiset alkavat ihan varmasti 14-16 päivän päästä. Jos ovulaatio jostain syystä jää tapahtumatta niin sitten jää myös kuukautiset pois, eikö niin? Mutta voiko olla niin että ovuloi ja silti kuukautiset viivästyy eikä ala 14-16 päivän sisällä niin kuin kuuluisi?

Mitään muita oireita ei ole kuin alavatsan/kohdun ajottainen vihlonta ja kipu, ja ajottainen pahoinvointi. Raskaus on mahdollista, mutta voiko testit näyttää silti negaa vaikka on kulunut näin paljon päiviä?? Jos ajattelee että hedelmöittyminen tapahtui ovulaation aikohin niin olisin nyt raskaana viikolla 3...

Onko muita joilla samanlaisia kokemuksia? Että testi näyttää negaa mutta ootte ollut varmoja että olette raskaana? Milloinkohan kannattais varata aika verikokeeseen..

Nainen 26v.
 
Tiedän yhden naisen, jolla testi näytti positiivista vasta, kun oli jo 4. kuulla raskaana. Kai tämä aika harvinaista on. Tälläkin oli kuukautiset jääneet pois ja vähän oireitakin oli, mutta testit negatiivisia pitkään. Veritestejä ei otettu.
 
vierailija
Onko muita joilla samanlaisia kokemuksia? Että testi näyttää negaa mutta ootte ollut varmoja että olette raskaana? Milloinkohan kannattais varata aika verikokeeseen..



Itse tein negatiivisen testin kun olin raskaana vkolla 7. Sen jälkeen en testejä tehnyt koska olen sokeasti luottanut aina noihin testeihin. Oireina oli turvotus ja rintoja aristi ja aivan sairas väsymys. Seuraavan testin tein kun oksensin eräs aamu ja se olikin postitiivinen ja sillon olin jo vklla 10.
Joten kyllä melko pitkään voi tulos olla negatiivinen
 
xcv
Kyllä menkat tulee silloinkin jos on ovuloimaton kierto. Ne kohdun paksuuntuneet limakalvot vuotelee pois kuitenkin. Ei kyllä tietääkseni vaikuta kierron pituuteen yleensä.

Joskushan menkat vaan jää pois esim stressin vuoksi, mutta voi myös olla että viiveellä näkyy testissä. Kokeile jotain herkkää testiä tai pyydä lähete verikokeeseen.

Ja muuten, raskauden alku lasketaan edellisten menkkojen alkamispäivästä. Eli jos sulla on nyt kiertopäivä 38 ja olisit raskaana, niin viikkoja olisi rv 5+3. Parin viikon päästä pitäisi jo ultrassakin syke näkyä, jos raskaana olet.
 

Yhteistyössä