Kuukautiset myöhässä. Ei raskautta. help!

  • Viestiketjun aloittaja äääk
  • Ensimmäinen viesti
äääk
Eli olen 27 v kolmen lapsen äiti, aikasemmin oli kellontarkat menkat mutta 11/2013 syntyi kuopus jonka jälkeen tuntunut ovulaatio ja menkat epäsäännölliset. Siis oviksen tuntumisella tarkoitan sitä että nytkin lämpöily yli viikon ja ei crp ssa mitään tms syytä ja aiemmin ollut kans melkoista. Anemia on paha kans juuri vuodon takia. Kierto on sen 28- 35 päivää (aiemmin oli 30. Tasan. ) ja tänään jo 36s päivä.. en tajua mikä voi tehdä että myöhässä ja niin hirveät hotmonaaliset oireet. :( en käytä pillereitä. Raskaus poissuljettu. Muita ?
 
vierailija
Hei, sanoit itsekin, että menkat ovat olleet epäsäännölliset. Mitä se tarkoittaa käytännössä? Koska alkaneet ja monetko menkat tulleet synnytyksen jälkeen? Imetätkö vielä ja jos et niin koska lopetit? Imetys voi pitää menkat pois vielä näinkin pitkän ajan jälkeen.

Et käytä pillereitä, mutta entä kierukkaa ehkäisyrengasta tai jotain muuta hormonivalmistetta? Ovulaatiotuntemuksiin ei kannata luottaa ennen kuin kuukautiset ovat synnytyksen jälkeen säännöllistyneet. Hormonit aiheuttavat vielä kaikenlaisia tuntemuksia ennen kuin ne normalisoituvat.
 
vierailija
Yksi vaihtoehto on myös, että jos sinulla on kovin alhainen tai korkea bmi, niin hormonit eivät sen takia ole kunnossa. Jos mitään järkevää syytä löydy ja menkkoja ei kuulu, kannattaa varmaan varata aika gynelle.
 
äääk
Ei ole mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä ja en imettänyt (osaimetin vain 2kk eli siitäkin on siis jo vuosi ja 7kk aikaa, menkat alkoi samoihin aikoihin.) , hoikka olen ollut AINA (166/49kg ),aina. Mutta nyt kolmannen jälkeen tuntunut kyllä ovulaatio ja sen jälkeinen aika - kuumeilua, nippailua ja vaikka mitä inhottavaa. Nyt jo päälle viikon ollut moista, mutta menkkoja ei kuulu. Muutamia kk sitten oli pari kk putkeen myös 35pv kierto, sitten yhtäkkiä 27pv ja sit sen 32 kunnes nyt jo 35s päivä meni eilen. Stressiä on joo mutta sitä on ollut aina, pahempaakin - ei ole estänyt menkkoja . hyvin runsaat olleet myös (7 päivää joista 4 vuoda kuin seula ) ,vaan tulisi jo. :( Kahden ekan synnytyksen jälkeen moista ei ollut, saati tuntenut ovis oireita tms. Runsaat nää toki olleet aina...
 
vierailija
Eikö pitkä kierto ole hyvä, kun sulla on anemiaa? Itse en osaisi olla epäsäännöllisestä pitkästä kierrosta huolissaan, koska mulle se oli normaali tila aina toiseen raskauteen saakka. Ennen sitä kiero oli minimissään 35 vrk ja usein lähenpänä 50 vrk. Mitään syytä epäsäännöllisyyteen ei ollut. Olin normaalipainoinen ja terve. Olinkin tosi hämmästynyt, kun toisen raskauden jälkeen kierto muuttui tarkaksi 30 vrk:n kierroksi. Sulle on vaan käynyt nyt päinvastoin.
 
se eilinen vierailija
Olet kyllä melko hoikka ja se voi vaikuttaa menkkoihin. Olen edelleen sitä mieltä, että ovulaatiotuntemuksiin ei kannata luottaa ennen kuin hormonitoiminta on tasaantunut.
Voi olla että kroppasi on vain sekaisin synnytyksen jälkeen.

Synnytyksestä on kuitenkin jo sen verran pitkä aika, että kannattaa ottaa lääkäriin yhteys ja pyytää lähete gynelle. Tutkimalla vasta selviää, mistä on kyse. Katsovat varmaan ultralla onko kohdunulkoista raskautta tai jotain muuta. Ehkä saat samalla avun runsaisiin kuukautisiin.
 
äääk
Olen ollut hoikempi ja silti tulleet ja minkäänlaista raskausmahdollisuutta ei ole. Lisäksi sitten kun nyt jo liikaa myöhässä , 2 päivää yli sen 35 päivän ja välillä taas ollut 27. Crp ollut ok vaikka lämpöillyt tässä (siksi meinasin ovulaatio ta ), huoh. Kyllä hiukan jo pelottaa.. tai siis kun ei nyt niin pitkään ikinä ollut myöhässä. :|
 
turha panikoida
Jos ei ole kipuja tms ja ehkäisy ollut käytössä, niin turha panikoida. Soitat lääkärille maanantaina ja lähdet selvittämään asiaa. Niin kuin edellä on sanottu, niin hormonit vaan menneet sekaisin. Kyllä tuollaiset on hyvä selvittää varmuuden vuoksi, mutta turha sitä on joka sekunti miettiä.

Hoidat asian huomenna kuntoon eli varaat lääkäriajan, etkä mieti sitä enää.
 
äääk
No se kortsu ollut käytössä mutta vain sen yhden kerran ja tosiaan testi oli negatiivinen. Kyllä alavatsa on kipeä ja toispuoleisesti välillä juilii, voiskohan pian alkaa...
Pelottaa vaan että jotain pahemmin vialla varsinkin kun ne ovis oireet oli outoja kans ja nyt jo 2 viikkoa lämpöillyt ja ollut hermoriekaleina. :(
 

Yhteistyössä