Kuukautisten siirto

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Apua!
Minun pitäs siirtää menkkoja reissun takia. Pillereitä en ole nyt erottuani syönyt muutamaan kuukauteen. Menkat alkoi kaksi päivää sitten ja reissuun lähtö on 3 viikon päästä. Auttaako siis, jos aloitan tänään ja syön pari liuskaa putkeen? En tarvitse ehkäisyä, ainoastaan siirtää menkkoja.
 
vierailija
Apua!
Minun pitäs siirtää menkkoja reissun takia. Pillereitä en ole nyt erottuani syönyt muutamaan kuukauteen. Menkat alkoi kaksi päivää sitten ja reissuun lähtö on 3 viikon päästä. Auttaako siis, jos aloitan tänään ja syön pari liuskaa putkeen? En tarvitse ehkäisyä, ainoastaan siirtää menkkoja.
Tai sitten haet vaan terkkarilta/lääkäriltä reseptin siirtopillereihin
 
vierailija
Siis puhutaanko nyt siirtopillereistä (esim. Primolut Nor) vai ehkäisypillereistä?

Jos puhutaan siirtopillereistä, voit tehdä niin, että haet niihin reseptin ja sitten kun seuraavat menkat ovat alkamassa (eli todennäköisesti sitten siellä lomamatkan aikana) aloitat siirtopillerit 3-4 päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää. Siirtopillereitä syödään 2-3 per päivä, itse syön aina 3 tablettia (á 5mg) per päivä eli 8h välein yksi, koska tällöin ei ainakaan ole vaaraa tiputteluvuorosta. Pillereitä syödään niin monta päivää kuin kuukautisia ei haluta (max. 14 pv) ja kun pillerit lopetetaan, kuukautiset alkavat parin, kolmen päivän kuluttua viimeisestä pilleristä.

Ehkäisypillerit voidaan aloittaa myös vuodon 2.-5.päivänä, eli näihinkin ehtisit vielä, jos alkuviikosta pääset lääkäriin. Tällöin joutuisit syömään 2 liuskaa putkeen, jotta kuukautisia ei olisi sitten lomamatkan aikana. Ainoa ongelma tässä on se, että ehkäisypillerivalmisteita ei saa lopettaa ja aloittaa ja lopettaa taas.
Toisin sanoen, jos olet nyt muutama kuukausi sitten lopettanut e-pillerit, pitäisi olla vähintään 6kk ilman e-pillereitä, ennenkuin ne voisi aloittaa taas uudelleen. Ja kun ne aloittaa uudelleen, niitä pitäisi sitten syödä kauemmin kuin 2kk.
 
vierailija
kertoisitko miksi pitää siirtää? Itse en ole koskaan siirtänyt vaikka olen parisuhteessa ja käyn etelässä kerran pari vuodessa parin viikon lomilla. Miksi pitäisi siirtää?
 
vierailija
kertoisitko miksi pitää siirtää? Itse en ole koskaan siirtänyt vaikka olen parisuhteessa ja käyn etelässä kerran pari vuodessa parin viikon lomilla. Miksi pitäisi siirtää?
No onhan se kai ärsyttävää jos on menkat lomamatkalla. Varsinkin jos ovat kivuliaat ja runsaat.
Rannallakin kurja köllötellä rätti housuissa.

Kaikille kun ne menkat ei oo ihan simppeli homma..
 
Nykyään en ole enää siirtänyt,mutta aikanaan kivuliaiden, runsaiden ja tosi pahaa tuulta aiheuttavien menkkojen kanssa ei huvittanu lomaa pilata. Semmosen sijaan oli helppo ottaa tabletti säännöllisesti ja ne parkupäivät suojasulkeisineen vasta kotona.
 
vierailija
Näinpä, siinähän se vastaus sinulle kiinnostuneelle ja SYYTÄ hakijalle tulikin. Ihan siitä syystä, että kaikki on kivompaa ja etenkin rannalla ja altaalla olo!
Kiitos teille asiallisista neuvoista joita juuri kysyin!
 
vierailija
Näinpä, siinähän se vastaus sinulle kiinnostuneelle ja SYYTÄ hakijalle tulikin. Ihan siitä syystä, että kaikki on kivompaa ja etenkin rannalla ja altaalla olo!
Kiitos teille asiallisista neuvoista joita juuri kysyin!
 

Yhteistyössä