Kuulin äsken sireenin äänen päässä/korvissa ja nyt oon paniikissa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olin laittamassa nukkumaan ja yhtäkkiä alko korvissa soimaan niin ku jossain kaukana ois soinu sireenin ääni. Sain aivan hirveän ahdistuskohtauksen :( ja nyt en uskalla laittaa nukkumaan. Kuuluuko kenelläkään muulla ennen nukkumaanmenoa koskaan mitään "harhoja"? Olen pienen vauvan äiti jolla todettu synnytyksen jälkeinen masennus.
 
Liittynee väsymykseen ja tuohon synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Voit kokeilla vaikka sellaista, että kun tunnet, että tuollainen kohtaus on tulossa päälle, niin tavallaan annat sille luvan tulla ja mahdollisimman voimakkaana.
Mulla on joskus ollut paniikkihäiriöoireita ja esim. kaupassa käynti on ollut vaikeaa. Mulle auttoi em. neuvo ja olen taas pystynyt asioimaan kaupoissa ihan normaalisti.
 
vierailija
Väsyneenä olen kuullut "harhoja", siis ihan kuin joku olisi sanonut yksittäisen sanan tms. Ja sitten säikkynyt ihan hirveästi pieniä risahduksia jne. Eli en ole ollut peloissani, mutta pieni ääni on saanut sydämen hyppäämään kurkkuun ja paniikkiolon. Nykyään vain ajattelen tyynesti, että jaahas tarvitsen hyvät yöunet.
 
vierailija
En ymmärrä miksi tämä on mulle niin ahdistava asia, siis että kuulen jotain ääntä. Pikaisen googlettelun perusteella se ei edes ole kovin harvinaista. Viikonloppuna sain kohtauksen ku luulin kuulevani jotain mitä en kuullutkaan. Lääkitys on aloitettu ja annosta nostettu viikko sitten eli ei kai se auta ku odottaa että se veis tätä ahdistusta pois. Ja siis käyn psykologilla juttelemassa. ap
 
No jos potee ahdistusta muutenkin, niin kai sitä helposti säikähtää pienistäkin jutuista. Äänien kuuleminen on tosiaankin normaalia, eikä liity aina psykoosiin tai muihin psyykkisiin ongelmiin. Itse olen kuullut ääniä ihan lapsesta saakka. On eri asia kuulla ääniä kuin uskoa ne todeksi tai että äänet olisivat yhtenäisiä ja kertoisivat jotain. Mulla ne äänet on usein sekaista älämölöä. Joskus yksittäisiä lyhyitä keskusteluita ihan satunnaisista asioista eri äänien välillä tai yksittäisiä lauseita vailla päätä ja häntää.
 
Unen ja valveillaolon rajamailla onkin mahdollista että ns. kuulee asioita kun on just nukahtamassa jne.

Edelleen jos ne äänet alkaa juttelemaan sulle kun istut bussissa jne tai ne alkavat neuvomaan sua niin syytä kipitellä kallonkutistajalle.
 
vierailija
On mulla tinnitustakin ja saattaahan se olla että se muistuttaa vähän sireenin ääntä ja mielikuvitus hoiti loput. Meni kyllä yöunet aika hyvin tän ahdistuksen takia. Ku sais tän jatkuvan itsensä tarkkailemisen loppumaan :( ap
 

Yhteistyössä